Kurs instruktorów Pilates - Reformer 1. Zielone kompetencje w zrównoważonym rozwoju.
Kurs instruktorów Pilates - Reformer 1. Zielone kompetencje w zrównoważonym rozwoju.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią osoby, które:
- przygotowują się do pracy w charakterze instruktora metody Pilates a ich stan zdrowia i ogólna sprawność fizyczna pozwala na aktywne uczestnictwo w zajęciach.
- planujących rozpocząć karierę w branży i poszukują praktycznych umiejętności oraz wiedzy.
- osoby będące na etapie wyboru ścieżki zawodowej i chcące zdobyć kwalifikacje przydatne na rynku pracy.
- pasjonatów tematyki związanej ze szkoleniem, zainteresowanych poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności.
- mają doświadczenie i chcą odświeżyć lub zaktualizować swoje kwalifikacje w oparciu o aktualne trendy i dobre praktyki.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji31-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do kształtowanie umiejętności świadomego i zrównoważonego rozwoju w podejścia do zdrowia i aktywności fizycznej poprzez praktykę Pilates oraz promowanie stylu życia opartego na uważności, równowadze wewnętrznej i trosce o środowisko naturalne. Szkolenie ma na celu rozwinięcie świadomości ciała, oddechu i ruchu, a także inspirowanie do podejmowania proekologicznych i holistycznych wyborów w codziennym życiu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje budowę Reformera i jego funkcjonalność | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe elementy budowy Reformera (np. carriage, footbar, shoulder rests, straps, box, sprężyny), opisuje funkcje tych elementów, wyjaśnia zasady ustawienia Reformera w zależności od budowy ciała i poziomu zaawansowania ćwiczącego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje powiązania między zielonymi kompetencjami a praktyką ruchu i proekologicznym stylem życia. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przykłady zielonych kompetencji w kontekście pracy z ciałem i ruchem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie ustawia i dostosowuje Reformer do różnych typów sylwetek i poziomów zaawansowania uczestników. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie reguluje: pozycję footbara, długość pasków, liczbę sprężyn, położenie boxa i headrestu – zgodnie z potrzebami osoby ćwiczącej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Weryfikuje, czy osoba ćwicząca czuje się stabilnie, czy carriage porusza się płynnie i czy ustawienia wspierają poprawny zakres ruchu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie stosuje zasady podczas prowadzenia ćwiczeń. | Kryteria weryfikacji W trakcie prowadzenia zajęć, uczestnik wykazuje zastosowanie zasad: kontrola, centrowanie, koncentracja, precyzja, oddech, płynność ruchu, w sposób świadomy i zrozumiały dla ćwiczących. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Ruchy prowadzone są świadomie, bez szarpania i nadmiernego pośpiechu, instrukcje są jasne i wspierają skupienie ćwiczących, koryguje zbyt gwałtowne lub sztywne ruchy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie stosuje narzędzia empatycznej i bezpiecznej komunikacji w pracy z klientem. | Kryteria weryfikacji Reaguje z empatią i spokojem na potrzeby i trudności uczestników zajęć. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje język wspierający i niedyrektywny podczas udzielania wskazówek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje w zespole, udziela i przyjmuje konstruktywny feedback. | Kryteria weryfikacji Udziela informacji zwrotnej współćwiczącemu w sposób merytoryczny i wspierający. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Praktykuje aktywne słuchanie i otwartość na sugestie od uczestników i grupy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia rolę oddychania przeponowego i postawy neutralnej w pracy na Reformerze. | Kryteria weryfikacji Wymienia główne mięśnie głębokie stabilizujące tułów i ich funkcje. Opisuje zależności między pracą przepony a stabilizacją kręgosłupa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera ekologiczne rozwiązania w praktyce ruchowej, takie jak naturalne materiały, oszczędne wykorzystanie przestrzeni i energii. | Kryteria weryfikacji Wskazuje odpowiednie praktyki i materiały wspierające zrównoważoną organizację przestrzeni do ćwiczeń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Promuje ideę zrównoważonego stylu życia w swojej pracy edukacyjnej i relacjach z otoczeniem. | Kryteria weryfikacji Wybiera działania, które wspierają świadomość ekologiczną w pracy instruktora ruchu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie przeprowadza ćwiczenia, dostosowuje pozycje i używa pomocy. | Kryteria weryfikacji Poprawnie wykonuje i prowadza ćwiczenia ( Footwork, Bridging, Hundred, Long Stretch, Short Box) podczas zajęć i poprawnie dostosowuje pozycje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się U: Samodzielnie zapewnia bezpieczeństwo uczestników podczas ćwiczeń, interweniuje w razie potrzeby. | Kryteria weryfikacji Adekwatnie reaguje na błędne wzorce ruchowe i zapewnia asekurację w ćwiczeniach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Obszar technologiczny: Technologie dla ochrony środowiska
Podobszar: Technologie zarządzania środowiskiem
Dzień 1 – Wprowadzenie i fundamenty pracy na Reformerze
10:00–11:30
Wprowadzenie do szkolenia i budowy Reformera
- Cele i zakres szkolenia
- Bezpieczeństwo pracy z Reformerem
- Budowa i obsługa Reformera: wózek, sprężyny, footbar, zaramienniki, box, paski
- Zasady ustawienia sprzętu do różnych typów ciała i poziomów zaawansowania
- Ekologiczne aspekty pracy z Reformerem: trwałość i jakość sprzętu, dbałość o konserwację, ograniczanie odpadów i przedłużanie cyklu życia urządzeń
11:30–11:45 – Przerwa
11:45–13:15
Zasady Pilates i ich zastosowanie na Reformerze
- Sześć zasad metody Pilates: kontrola, centrum, koncentracja, precyzja, oddech, płynność ruchu
- Postawa neutralna i aktywacja centrum
- Oddychanie przeponowe a ruch
- Zrównoważony ruch jako forma harmonii z ciałem i otoczeniem – świadoma praca z ciałem jako sposób przeciwdziałania nadmiarowi, konsumpcji i pośpiechowi
13:15–14:15
Ćwiczenia podstawowe na Reformerze
- Footwork Series
- Hundred Prep i The Hundred
- Hands in straps
- Leg Circles & Frogs
14:15–14:30 – Przerwa
14:30–16:00
Technika nauczania i korekcji
- Komunikacja werbalna i dotykowa (cueing)
- Obserwacja i korekta postawy
- Adaptacja do indywidualnych możliwości uczestników
- Postawa nauczyciela jako promotora zrównoważonego stylu życia – jak swoją praktyką i komunikacją wspierać odpowiedzialność za zdrowie i środowisko
Dzień 2 – Repertuar poziomu podstawowego (Beginner Level)
10:00–11:30
Rozgrzewka i przegląd fundamentów z Dnia 1
- Ćwiczenia rozgrzewające na Reformerze
- Praca z oddechem i aktywacja centrum
- Kontekst prośrodowiskowy: jakość powietrza w sali, wentylacja, naturalne światło – wybór przestrzeni wspierających zdrowie i naturę
11:30–11:45 – Przerwa
11:45–13:15
Podstawowy repertuar ćwiczeń – część 1
- Knee Stretch Series
- Elephant
- Long Stretch Series
- Short Box Series
13:15–14:15
Zasady sekwencjonowania sesji Pilates
- Jak budować pełną sesję – kolejność, czas trwania, cele
- Dobór ćwiczeń do poziomu uczestników
- Minimalizm w planowaniu sesji jako wartość zielona – mniej znaczy więcej, funkcjonalność ponad efekciarstwo, mniej akcesoriów = mniej produkcji i odpadów
14:15–14:30 – Przerwa
14:30–16:00
Zajęcia praktyczne – przykładowa sesja Reformer dla początkujących
- Uczestnicy prowadzą fragmenty zajęć w parach
- Feedback instruktorski i grupowy
- Możliwość dodania krótkiego elementu refleksji nad wpływem codziennych wyborów na środowisko (np. ruch zamiast auta, joga/pilates jako alternatywa dla nadmiernego konsumpcjonizmu)
Dzień 3 – Modyfikacje, bezpieczeństwo i praktyka prowadzenia zajęć
10:00–11:30
Rozgrzewka i przegląd fundamentów z Dnia 2
- Przykładowa lekcja na poziomie podstawowym
- Użycie akcesoriów wspomagających
- Zrównoważony rozwój w praktyce instruktorskiej: dostępność zajęć dla każdego jako przejaw inkluzywności i społecznej odpowiedzialności
11:30–11:45 – Przerwa
11:45–13:15
Bezpieczeństwo i prewencja urazów
- Asekuracja uczestników
- Sygnalizowanie bólu i nieprawidłowych wzorców ruchu
- Odpowiedzialność instruktora
- Zasada równowagi – szanowanie granic ciała i środowiska jako spójne wartości
13:15–14:15 Przygotowanie i poprowadzenie sesji próbnej
- Praca w parach: planowanie i prowadzenie fragmentów sesji
- Uwzględnienie aspektów świadomego stylu życia w sesjach (np. praca bez elektroniki, relaksacja bez bodźców zewnętrznych)
14:15–14:30 – Przerwa
14:30–15:15 Przygotowanie i poprowadzenie sesji próbnej
- Praca w parach: planowanie i prowadzenie fragmentów sesji
- Uwzględnienie aspektów świadomego stylu życia w sesjach (np. praca bez elektroniki, relaksacja bez bodźców zewnętrznych)
15:15–15:45 Podsumowanie
- Mini-lekcje prowadzone przez uczestników
- Ocena techniczna i dydaktyczna
- Refleksja końcowa: rola instruktora Pilates jako ambasadora zdrowego i zrównoważonego stylu życia – co mogę wdrożyć od razu, a co planuję rozwijać
15:45–16:00 Walidacja
Materiały dodatkowe dla uczestników:
- Skrypt z repertuarem ćwiczeń Reformer poziomu I
- Checklisty korekcyjne i cueingowe
- Wzorcowe układy sesji
- Propozycje ekologicznych rozwiązań:
- prowadzenie zajęć w plenerze
- stosowanie akcesoriów z recyklingu i naturalnych materiałów
- ograniczenie plastiku i jednorazowych produktów w studiu
- eko-podejście do zarządzania studiem (wentylacja, energia, detergenty)
- Wyjaśnienie odpowiedzi
- Rozwianie wątpliwości dotyczących teorii i praktyki
- Wręczenie zaświadczeń i pożegnanie
- Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych.
- Walidacja prowadzona jest na zasadzie testu elektronicznego z wynikiem generowanym automatycznie.
- Test bada wszystkie efekty uczenia się: wiedzę, umiejętności kompetencje społeczne (postawy).
- Walidacja online zostanie przeprowadzona w Microsoft Forms, a wyniki testu zostaną wygenerowane automatycznie przez wbudowany mechanizm oceny odpowiedzi. Test składał się z pytań o typie "choice" w trybie single-answer selection (jednokrotnego wyboru). Każde pytanie będzie przypisaną jedną prawidłową odpowiedź, skonfigurowaną na etapie tworzenia formularza. Mechanizm automatycznej walidacji w Microsoft Forms działa na zasadzie porównania odpowiedzi użytkownika z wcześniej zdefiniowaną wartością poprawną. System wykorzystuje algorytm oceny warunkowej, który:
A. Rejestruje odpowiedzi użytkownika i porównuje je z predefiniowaną bazą poprawnych odpowiedzi.
B. Automatycznie przypisuje punktację na podstawie poprawności udzielonych odpowiedzi, zgodnie z wcześniej określonymi wagami.
C. Generuje wynik końcowy, który jest dostępny natychmiast po zakończeniu testu.
D. Cały proces oceny odbywa się bez interwencji użytkownika dzięki wbudowanym funkcjom przetwarzania danych w Microsoft Forms, zapewniając obiektywną i zautomatyzowaną analizę wyników. System samodzielnie zlicza poprawne odpowiedzi i generuje końcowy wynik testu w arkuszu Excel.
- W trakcie każdego dnia szkolenia przewidziana jest przerwa 30 min. (wliczona w czas szkolenia).
- Cena usługi to koszt przypadający na jednego uczestnika.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Wprowadzenie do szkolenia i budowy Reformera | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Zasady Pilates i ich zastosowanie na Reformerze | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Ćwiczenia podstawowe na Reformerze | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Technika nauczania i korekcji | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Rozgrzewka i przegląd fundamentów z Dnia 1 | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Podstawowy repertuar ćwiczeń – część 1 | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Zasady sekwencjonowania sesji Pilates | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Zajęcia praktyczne – przykładowa sesja Reformer dla początkujących | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Rozgrzewka i przegląd fundamentów z Dnia 2 | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Bezpieczeństwo i prewencja urazów | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Przygotowanie i poprowadzenie sesji próbnej | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Przygotowanie i poprowadzenie sesji próbnej | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Podsumowanie | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Walidacja | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 216,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 216,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Leśkiewicz
Prowadzeniem zajęć z pilates zajmuje się od 2012 roku. Szkolenia w tematyce ćwiczeń prowadzi od 5 lat, zajęcia dla instruktorów pilates od 2023 roku. Przez te lata zdążyła ukończyć wiele kursów zarówno w Polsce jak i zagranicą:
szkolenie w My Pilates Methods we Wrocławiu, kurs w Diamond Pilates w Warszawie i w Movimento Magdaleny Nowak. Od 2023roku uczestniczy w programie mentoringowym u Kathy Corey oraz szkoli się pod okiem Marian i Miguela w Tianie (pod Barceloną).
Uwielbia pracę z ludźmi i możliwość dzielenia się z nimi wiedzą z zakresu pilatesu, ponieważ wierzy, że ta metoda pomaga wielu osobom na co dzień utrzymać zdrowie i dobrą formę.
Patrycja Kornaś
W swojej praktyce stosuje zindywidualizowane podejście oparte na terapii manualnej i ruchu, co pomaga jej skutecznie wspierać pacjentów w procesie powrotu do zdrowia i pełnej sprawności. Szkolenia w tematyce fizjoterapii i anatomii prowadzi od 4 lat, zajęcia dla instruktorów pilates od 2023 roku do chwili obecnej.
Prywatnie pasjonatka wszelakiej aktywności fizycznej, ze szczególną sympatią do pilatesu. W pracy z klientami stawia na dokładność i świadomość ruchu. Od ukończenia kursu instruktora pilates nieustannie rozwija swoje umiejętności, aby jej treningi stawały się coraz bardziej efektywniejsze i dopasowane do potrzeb klientów. Szkolenia i kursy:
Ośrodek Szkoleniowy ELPAX Kierunek: technik masażysta: 10.2020 - 06.2022 rok
Szkolenie 2-modułowe ANATOMIA PALPACYJNA – 02.2022 rok.
,,FORLAJF” Warsztaty fizjoterapeutyczne: ,,Rozmówki fizjoterapeutyczne. Ocena motoryczna po rekonstrukcji ACL” - 03.2022 rok
,,GALEN rehabilitacja” Szkolenie Terapia Punktów Spustowych – 04.2022 rok ,,NEURO PROJEKT” Szkolenie Instruktora metody Pilatesa na sprzęcie – 2023 rok
Szkolenie Współczesna kinezyterapia – 03.2024 rok, Praktyczna Strona Treningu 01.2024 Szkolenie w zakresie terapii manualnej wg Standardów IFOMPT (moduł EB, moduł EII) 05.2024 rok.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej.
Uczestnicy otrzymują: materiały autorskie, opracowane przez wykładowców-praktyków.
Informacje dodatkowe
Warunki organizacyjne: zajęcia przeprowadzane są na sali o powierzchni 70m2. Każdy z 12 (maksymalna wielkość grupy) uczestników wykonuje ćwiczenia na swojej macie. Zajęcia prowadzone są w jednej grupie.
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych, 1 godzina = 45minut (24hx45min=1080min, 1080 min/60min= 18 godziny zegarowych).
Zajęcia teoretyczne to 3 godzin dydaktycznych a zajęcia praktyczne to 15 godzin dydaktycznych.
W ramach walidacji prowadzony jest elektroniczny test generujący automatycznie wyniki.
Podstawa do zwolnienia z usługi z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o VAT oraz paragraf 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja