Inteligencja Emocjonalna dla dzieci w wieku przedszkolnym - Moduł 1 - Pierwsze kroki w rozwijaniu emocjonalnych kompetencji dzieci przy wykorzystaniu autorskiego programu Akademii Inteligencji Emocjonalnej
Inteligencja Emocjonalna dla dzieci w wieku przedszkolnym - Moduł 1 - Pierwsze kroki w rozwijaniu emocjonalnych kompetencji dzieci przy wykorzystaniu autorskiego programu Akademii Inteligencji Emocjonalnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikatory projektówAkademia HR, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Kierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz specjalistów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym – pedagogów, psychologów, terapeutów, wychowawców grup przedszkolnych.
Do udziału zapraszamy zarówno osoby aktywne zawodowo, jak i te przygotowujące się do pracy w przedszkolu. Szkolenie jest odpowiednie dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje wychowawcze i dydaktyczne w obszarze inteligencji emocjonalnej dzieci w wieku 3–6 lat.
Usługa kierowana jest zarówno do osób indywidualnych, jak i pracowników instytucji oświatowych zainteresowanych rozwijaniem kompetencji w obszarze inteligencji emocjonalnej u dzieci.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji05-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje nauczycieli do samodzielnego prowadzenia zajęć rozwijających inteligencję emocjonalną w przedszkolu, w oparciu o autorski program Akademii Inteligencji Emocjonalnej (AIE). Program wspiera zarówno nauczycieli, jak i rodziców i entuzjastów inteligencji emocjonalnej w tworzeniu empatycznego i wspierającego klimatu w grupie przedszkolnej, a także w budowaniu kultury emocjonalnego dobrostanu w placówce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna konkretne narzędzia i metody pracy z dziećmi | Kryteria weryfikacji Opisuje min. 3 metody AIE | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Planuje i opisuje scenariusz zajęć z AIE | Kryteria weryfikacji Tworzy zgodny z programem scenariusz | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy wspierające środowisko edukacyjne | Kryteria weryfikacji Wskazuje działania nauczyciela budujące klimat emocjonalny | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie IE dla rozwoju społecznego | Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ IE na relacje w grupie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie i praktyka (2 dni)
Dzień 1 – teoria i struktura AIE:
- Inteligencja emocjonalna w edukacji
- 5 modułów programu AIE:
- Świadomość emocjonalna
- Regulacja emocji
- Empatia i relacje
- Komunikacja emocjonalna
- Mindfulness i uważność
- 5 modułów programu AIE:
- Narzędzia dydaktyczne (m.in. pacynka)
- Inteligencja emocjonalna w edukacji
Dzień 2 – warsztaty praktyczne:
- Zajęcia pokazowe prowadzone przez trenera
- Budowanie schematów zajęć AIE
- Tworzenie własnych mini-scenariuszy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Otwarcie szkolenia, przedstawienie programu i celów dnia | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Moduł 1: Świadomość emocjonalna | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Moduł 2: Regulacja emocji | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Moduł 3: Empatia i relacje społeczne | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Moduł 4: Komunikacja emocjonalna oraz Moduł 5: Mindfulness i uważność | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Podsumowanie dnia, refleksje uczestników, pytania i przygotowanie do części warsztatowej | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Wprowadzenie do dnia: cele warsztatów, zasady pracy w grupach | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Pokazowe zajęcia z AIE prowadzone przez trenera | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Metodyka prowadzenia zajęć AIE | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Tworzenie własnych mini-scenariuszy zajęć AIE | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Prezentacja scenariuszy i informacja zwrotna od trenera | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 306,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 306,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Kowalik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników
- Kompletne materiały szkoleniowe (PDF)
- Scenariusze zajęć AIE dla różnych grup wiekowych
- Dziennik wdrożenia (formularz refleksji)
- Certyfikat ukończenia z opisem kompetencji
Podział na część teoretyczną i praktyczną:
- Część teoretyczna: 6 godzin
- Część praktyczna: 10 godzin
Dzień 1 – Teoretyczne podstawy programu AIE:
- 09:00–09:15 – Otwarcie szkolenia
- 09:15–10:45 – Moduł 1: Świadomość emocjonalna (teoria + refleksje) → 1,5h teoretyczne
- 11:00–12:30 – Moduł 2: Regulacja emocji (teoria + przykłady) → 1,5h teoretyczne
- 13:30–15:00 – Moduł 3: Empatia i relacje społeczne (teoria + elementy ćwiczeniowe) → 0,5h teoretyczne + 1h praktyczne
- 15:15–16:15 – Moduł 4 + 5: Komunikacja emocjonalna i Mindfulness → 1h praktyczne
- 16:15–17:00 – Podsumowanie dnia, pytania, refleksje → 1h praktyczne
Dzień 2 – Warsztaty praktyczne i projektowanie zajęć:
- 09:00–10:45 – Pokazowe zajęcia prowadzone przez trenera → 1,5h praktyczne
- 11:00–12:30 – Metodyka prowadzenia zajęć AIE → 1,5h teoretyczne
- 13:30–15:00 – Tworzenie własnych mini-scenariuszy → 1,5h praktyczne
- 15:15–17:00 – Prezentacja i feedback → 1,5h praktyczne
Warunki organizacyjne realizacji usługi:
- Szkolenie trwa 2 dni (16 godzin) realizowane na żywo w formie stacjonarnej).
- Zajęcia odbywają się w jednej grupie liczącej od 10 do 30 uczestników.
- Grupa pracuje w systemie wykładowo-warsztatowym z elementami pracy indywidualnej, w parach i małych zespołach.
- Przestrzeń szkoleniowa zapewnia możliwość pracy z rekwizytami (np. pacynką), tablicą, materiałami drukowanymi i multimedialnymi.
Czas trwania godziny szkoleniowej: Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych – 1 godzina = 45 minut.
Metody interaktywne i aktywizujące:
- Warsztaty z tworzenia scenariuszy zajęć
- Symulacje i scenki edukacyjne z dziećmi
- Superwizja wdrożeń (nagrania / opisy / prezentacje uczestników)
- Case studies i ćwiczenia refleksyjne
- Praca w parach i grupach z informacją zwrotną
- Test wiedzy oraz refleksja końcowa
Podstawa prawna zwolnienia z VAT: Usługa korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT – usługi edukacyjne świadczone przez jednostkę objętą systemem oświaty.
Frekwencja: Uczestnik zobowiązany jest do udziału w minimum 80% zajęć szkoleniowych.
Potwierdzanie obecności: Frekwencja uczestników będzie potwierdzana na podstawie papierowej listy obecności.
Adres
Adres
Lokal jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi