Siła spokoju i pewności siebie – jak wzmocnić siebie w niestabilnym świecie z elementami zasad zrównoważonego rozwoju, zielonych technologii oraz ich wpływu na zdrowie psychiczne i środowisko naturalne.
Siła spokoju i pewności siebie – jak wzmocnić siebie w niestabilnym świecie z elementami zasad zrównoważonego rozwoju, zielonych technologii oraz ich wpływu na zdrowie psychiczne i środowisko naturalne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób fizycznych zainteresowanych pogłębić swoją odporność psychiczną, pewność siebie oraz wdrażać zasady zrównoważonego rozwoju w codziennych działaniach, mając na uwadze zarówno własne zdrowie, jak i kondycję planety, w szczególności :
-Poszukują sposobów na radzenie sobie ze stresem i emocjami w dynamicznym i niepewnym otoczeniu.
-Chcą rozwijać odporność psychiczną oraz pewność siebie w codziennych sytuacjach i relacjach interpersonalnych.
-Są zainteresowane zrównoważonym rozwojem, ekologicznymi technologiami i ich wpływem na zdrowie psychiczne oraz środowisko naturalne.
-Są otwarte na pogłębienie wiedzy na temat zasad zrównoważonego rozwoju i chcą je wdrażać w codziennym życiu, dbając o własne zdrowie psychiczne i środowisko.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zwiększenie kompetencji psychologicznych i emocjonalnych uczestników w kontekście wyzwań środowiskowych. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i umiejętności niezbędne do świadomego zarządzania stresem i emocjami oraz do budowania odporności psychicznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia, czym jest psychologia pozytywna w kontekście ekologii i jak jej zasady wpływają na zaangażowanie w ochronę środowiska. | Kryteria weryfikacji czestnik poprawnie definiuje psychologię pozytywną i wskazuje co najmniej trzy korelacje między nią a proekologicznymi postawami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie rolę RAS (Reticular Activating System) w kształtowaniu percepcji ekologicznych szans. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje mechanizm działania RAS i wyjaśnia, jak jego świadome programowanie może zmieniać postrzeganie wyzwań środowiskowych na szanse. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki zmiany nawyków myślowych, przekształcając pesymistyczne lub obojętne myśli dotyczące środowiska w konstruktywne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik na podstawie przedstawionego scenariusza generuje co najmniej trzy konstruktywne i angażujące myśli lub pomysły na działanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik reguluje napięcie w ciele i emocjach za pomocą ćwiczeń oddechowych i mentalnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wykonuje co najmniej jedno ćwiczenie oddechowe i jedno mentalne (np. wizualizację), które pomaga w odzyskaniu wewnętrznej równowagi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik współtworzy atmosferę otwartości i zrozumienia dla emocji związanych z ekologią w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie wspiera innych w wyrażaniu swoich obaw dotyczących środowiska i reaguje z empatią na ich emocje. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia koncepcję odporności psychicznej w kontekście ekologicznym i jej znaczenie dla długoterminowego zaangażowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje odporność psychiczną i wskazuje co najmniej dwa powody, dla których jest ona kluczowa dla działania na rzecz zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje mechanizmy powstawania "emocjonalnych rollercoasterów" w odpowiedzi na informacje o środowisku. | Kryteria weryfikacji czestnik potrafi opisać, jak nagłe i sprzeczne informacje mogą wpływać na nastrój i jak zachować stabilność. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
1. Myślenie Proekologiczne – Świadome Programowanie Umysłu dla Środowiska
- Czym jest psychologia pozytywna w kontekście ekologii i jak działa w praktyce? Omówimy, jak pozytywne nastawienie, nadzieja i poczucie sprawczości wpływają na nasze zaangażowanie w ochronę środowiska.
- Techniki zmiany nawyków myślowych na proekologiczne. Poznasz praktyczne sposoby na przekształcanie pesymistycznych lub obojętnych myśli dotyczących klimatu i środowiska w konstruktywne i angażujące.
- Rola RAS (Reticular Activating System) i afirmacji w widzeniu ekologicznych szans. Dowiesz się, jak Twój system aktywujący wpływa na to, co dostrzegasz w otoczeniu, i jak wykorzystać afirmacje do koncentracji na rozwiązaniach i pozytywnych zmianach środowiskowych.
2. Pewność Siebie i Autentyczność w Działaniach Ekologicznych
- Jak zbudować zdrowe poczucie własnej wartości jako świadomy obywatel Ziemi. Skupimy się na docenieniu swojego wkładu w zrównoważony rozwój, niezależnie od skali działań.
- Odwaga bycia sobą – praca z przekonaniami i wewnętrznym krytykiem w kontekście proekologicznym. Dowiesz się, jak przezwyciężać wewnętrzne bariery, takie jak poczucie bezsilności czy lęk przed oceną, które mogą hamować Twoje działania na rzecz środowiska.
- Mapa osobistych zasobów dla aktywisty ekologicznego. Zidentyfikujesz swoje unikalne talenty, umiejętności i pasje, które możesz wykorzystać do wspierania zielonej transformacji.
3. Zarządzanie Stresem i Napięciem w Obliczu Wyzwań Środowiskowych
- Jak rozpoznawać i regulować napięcie w ciele i emocjach wynikające z obaw o środowisko. Nauczysz się sygnałów ostrzegawczych i metod na uwalnianie kumulującego się stresu.
- Ćwiczenia oddechowe i mentalne na odzyskanie wewnętrznej równowagi w trudnych momentach ekologicznych. Poznasz techniki relaksacyjne, które pomogą Ci zachować spokój i jasność umysłu.
- Co stres chce nam powiedzieć – praca z przekazem emocji w kontekście wyzwań środowiskowych. Zrozumiesz, że emocje takie jak lęk klimatyczny czy smutek ekologiczny są informacją i jak konstruktywnie je przetwarzać.
4. Budowanie Odporności Psychicznej dla Zrównoważonego Działania
- Czym jest odporność psychiczna w kontekście ekologicznym i jak ją rozwijać. Zrozumiesz, jak utrzymać motywację i energię, nie wpadając w pułapkę wypalenia.
- Jak nie dać się emocjonalnym „rollercoasterom” związanym z informacjami o środowisku. Nauczysz się, jak radzić sobie z nagłymi zmianami nastroju wywołanymi doniesieniami ekologicznymi, zachowując spokój i perspektywę.
- Plan działań i indywidualna „tarcza mentalna” dla ekologicznego aktywisty. Stworzysz osobisty plan, który pomoże Ci chronić swoje zdrowie psychiczne, budować rezyliencję i efektywnie działać na rzecz zrównoważonego świata.
Szkolenie łączy teorię z praktycznymi ćwiczeniami, umożliwiając uczestnikom rozwijanie odporności psychicznej oraz wdrażanie zielonych kompetencji w sposób zgodny z celami zrównoważonego rozwoju. Program sprzyja transformacji osobistej i organizacyjnej na rzecz bardziej świadomego, zdrowego i ekologicznego stylu życia oraz pracy.
Program szkolenia został opracowany w pełnej zgodności z Programem Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030 oraz Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030.
- promując innowacyjne podejścia do rozwoju osobistego i społecznego w duchu zrównoważonego rozwoju.
- poprzez promowanie rozwoju kompetencji społecznych i psychologicznych, które są kluczowe dla innowacyjnego i zrównoważonego rozwoju społeczeństwa.
- promując rozwój autentycznych i świadomych społeczności, które są fundamentem zrównoważonego rozwoju
Zgodność Programu Szkolenia z Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030 (RSI)
Program szkolenia jest zbieżny z priorytetami Regionalnej Strategii Innowacji, zwłaszcza w obszarze "Zielone kompetencje". Strategia ta koncentruje się na wspieraniu innowacji, które prowadzą do zwiększenia efektywności zasobów i poprawy jakości życia.
-Bezpośrednio wspiera rozwój myślenia innowacyjnego w kontekście ekologicznym. Uczy, jak przekształcać pesymistyczne myśli w konstruktywne działania, co jest kluczowe dla identyfikacji i tworzenia nowych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych. Wykorzystanie RAS do widzenia ekologicznych szans to innowacyjne podejście do poszukiwania nowych ścieżek rozwoju.
-Wspiera rozwój innowacyjności oddolnej oraz budowanie postaw liderskich w dziedzinie ekologii. Identyfikacja osobistych zasobów (mapa zasobów) to praktyczny sposób na uruchomienie potencjału innowacyjnego u każdego uczestnika, co prowadzi do tworzenia nowych wartości, produktów i usług opartych na zrównoważonym rozwoju.
-Wspiera zrównoważone podejście do innowacji. Zrozumienie i zarządzanie stresem jest kluczowe dla trwałego zaangażowania w procesy innowacyjne, które często wiążą się z niepewnością i presją. Zapewnia to, że innowacje są rozwijane w sposób świadomy i odpowiedzialny, a nie pod wpływem chwilowych impulsów.
-Odpowiada na potrzebę zwiększania odporności psychicznej w obliczu dynamicznych zmian. Innowacje technologiczne i społeczne często wymagają długotrwałego wysiłku i odporności na porażki. Moduł ten uczy, jak utrzymać motywację i energię, co jest niezbędne do prowadzenia projektów innowacyjnych od pomysłu do wdrożenia.
Zgodność Programu Szkolenia z Programem Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030 (PRT)
Program szkolenia jest ściśle powiązany z celami Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego, w szczególności w obszarze "Gospodarka o obiegu zamkniętym i efektywność zasobowa". Poprzez koncentrację na aspektach psychologicznych i behawioralnych, szkolenie wspiera rozwój tzw. zielonych kompetencji, które są kluczowe dla innowacji i zrównoważonego rozwoju.
-Bezpośrednio wspiera rozwój świadomości i wiedzy na temat ekologicznych wyzwań. Kształtuje pozytywne nastawienie i poczucie sprawczości, co jest fundamentem dla wdrażania innowacyjnych, proekologicznych rozwiązań w praktyce. Zmiana nawyków myślowych to pierwszy krok do zmiany zachowań, co jest niezbędne do przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym.
-Wspiera rozwój postaw przedsiębiorczych i aktywności społecznej w dziedzinie ekologii. Pomaga uczestnikom zidentyfikować swoje unikalne talenty i zasoby (np. pomysły, umiejętności), które mogą być wykorzystane do tworzenia innowacyjnych projektów i inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju. To bezpośrednio przekłada się na powstawanie nowych technologii i usług.
-Odpowiada na wyzwania związane z psychicznym obciążeniem wynikającym z postępu technologicznego i zmian klimatycznych. Zapewnia narzędzia do radzenia sobie z lękiem klimatycznym, co pozwala na długofalowe i skuteczne zaangażowanie w rozwój technologii i wdrażanie zrównoważonych praktyk bez ryzyka wypalenia.
-Jest kluczowy dla utrzymania motywacji i zaangażowania w długoterminowych projektach, w tym tych związanych z rozwojem i wdrażaniem innowacyjnych technologii ekologicznych. Zapewnia, że zielone kompetencje nie są jedynie jednorazowym zrywem, ale stają się trwałym elementem postaw i działań, co jest fundamentem zrównoważonego rozwoju.
Podsumowując, program szkoleniowy wspiera realizację kluczowych celów PRT i RSI poprzez rozwijanie kompetencji miękkich, które są niezbędne do skutecznego i trwałego wdrażania zielonych technologii i innowacyjnych rozwiązań. Szkolenie kładzie nacisk na zmianę postaw i mentalności, co stanowi fundament dla transformacji regionu w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym i zrównoważonego rozwoju.
Przedstawiony program szkolenia, w pełni wpisuje się w ramy"zielonych umiejętności" (Green Skills),zgodnie z klasyfikacją ESCO Komisji Europejskiej: wyposaża uczestników w psychologiczne narzędzia i postawy, które są fundamentem dla każdego proekologicznego działania. Bez tych kompetencji, nawet najlepsze intencje i wiedza techniczna mogą prowadzić do wypalenia i braku skuteczności. Program wspiera zatem budowanie świadomego i zaangażowanego społeczeństwa, co jest esencją zielonej transformacji.
To szkolenie jest zgodne z definicją "zielonych umiejętności" (FESL 10.17),szkolenie nie tylko przekazuje wiedzę, ale przede wszystkim uczy jak działać, integrując aspekty psychologiczne i emocjonalne z praktycznym zaangażowaniem w zrównoważony rozwój. Takie podejście jest zgodne z definicją "zielonych umiejętności", ponieważ kształtuje kompleksowy zestaw wiedzy, zdolności, wartości i postaw niezbędnych do budowania i wspierania ekologicznie odpowiedzialnego społeczeństwa.
Szkolenie jest prowadzone w godzinach lekcyjnych (45 min).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Liczba godzin teoretycznych : 5 godzin; liczba godzin praktycznych : 11 godzin
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
Walidacja zostanie przeprowadzona w formie testu wiedzy z wynikiem generowanym automatycznie , w formie zamkniętej [zdalna w czasie rzeczywistym].
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Myślenie Proekologiczne – Świadome Programowanie Umysłu dla Środowiska | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 przerwa | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Pewność Siebie i Autentyczność w Działaniach Ekologicznych cz.1 | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 przerwa | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Pewność Siebie i Autentyczność w Działaniach Ekologicznych cz.2 | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Zarządzanie Stresem i Napięciem w Obliczu Wyzwań Środowiskowych | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 przerwa | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Budowanie Odporności Psychicznej dla Zrównoważonego Działania cz.1 | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 przerwa | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Budowanie Odporności Psychicznej dla Zrównoważonego Działania cz.2 | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 walidacja | Prowadzący Wioletta Bajor | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Bajor
30.06.2021 - studia coachingu Wyższa Szkoła Zarządzania i Biznesu w Krakowie.
21.06.2022 Kurs „Stres i Depresja w życiu prywatnym i zawodowym” w Centrum rozwoju Personalnego
21.06.2022„ Terapia schematów” w Centrum rozwoju Personalnego –
23.04.2023Hipnoza
18.06.2023 Psychologia Pozytywna – Uniwersytet Merito w Poznaniu
Od 2020-: Trener Rozwoju Osobistego i Mentalnego, Specjalista ds. Odporności Psychicznej i Zrównoważonego Rozwoju. Prowadzenie autorskich warsztatów i szkoleń dla firm oraz osób indywidualnych, koncentrujących się na budowaniu spokoju, pewności siebie i zarządzaniu stresem w zmiennym otoczeniu. Aktywne włączanie tematyki zrównoważonego rozwoju i wpływu środowiska na dobrostan psychiczny do programów szkoleniowych, promując holistyczne podejście do zdrowia.
Od 2022-: Konsultant ds. Well-beingu Korporacyjnego z Elementami Eko-Świadomości. Współpraca z przedsiębiorstwami w zakresie tworzenia i wdrażania programów well-being, ze szczególnym uwzględnieniem redukcji stresu, prewencji wypalenia zawodowego oraz promocji proekologicznych nawyków w miejscu pracy.Doradztwo w zakresie integracji zielonych technologii z codziennym funkcjonowaniem organizacji w celu poprawy komfortu psychicznego pracowników i zmniejszenia śladu węglowego. [ real. ponad 200h w tym zakresie].
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Opracowania własne trenera - prezentacja, skrypt szkoleniowy
Warunki uczestnictwa
80 % obecności na szkoleniu, min 80 % uzyskanych punktów z testu
Informacje dodatkowe
Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje Zaświadczenie potwierdzające nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki objętej programem szkolenia.
- Usługa rozwojowa trwa łącznie 13 godzin zegarowych co daje 16 godzin lekcyjnych w tym 4 x przerwy 15 minutowe
Szkolenie jest prowadzone w godzinach lekcyjnych (45 min).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Liczba godzin teoretycznych : 5 godzin; liczba godzin praktycznych : 11 godzin
Walidacja zostanie przeprowadzona w formie testu wiedzy z wynikiem generowanym automatycznie , w formie zamkniętej [zdalna w czasie rzeczywistym].
Usługa zwolniona z VAT na podstawie: par 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Walidacja w postaci testu teoretycznego test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona zdalnie w czasie rzeczywistym po zakończeniu szkolenia [ zgodnie z harmonogramem].
Dostęp:
https://21wiek-kobiecym-okiem.elms.pl/next/public/login
Minimalne wymaganie sprzętowe: laptop; smartfon z dostępem do internetu