Zasady udzielania zamówień w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE.
Zasady udzielania zamówień w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Grupa docelowa usługi
Do adresatów szkolenia zaliczyć można przede wszystkim następujące grupy:
• Specjaliści ds. zamówień w projektach unijnych
• Kadra zarządzająca Beneficjenta (właściciel, członkowie zarządu, służby księgowe, kierownicy jednostek)
• Członkowie kadry administracyjnej projektów unijnych (koordynatorzy / kierownicy projektów, specjaliści ds. rozliczeń)
• Członkowie kadry merytorycznej projektów unijnych ( inżynierowie kontraktu, kierownicy i członkowie zespołów projektowych, konsultanci merytoryczni, doradcy)
• Audytorzy projektów unijnych
• Konsultanci i doradcy w zakresie rozliczania i zarządzania projektami UE
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-05-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie efektywności w zakresie realizacji zamówień pozaustawowych w ramach przedsięwzięć współfinansowanych ze środków UE.Do szczegółowych celów zajęć zaliczyć można przede wszystkim:
• Usprawnienie procesu dokonywania zamówień na potrzeby projektów dofinansowanych z dotacji UE;
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu dla weryfikacji zamówień w projektach unijnych;
• Usprawnienie procesu rozliczania przyznanych środków pomocowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik posługuje się wiedzą z zakresu przepisów Ustawy PZP oraz Ustawy o finansach publicznych w kontekście projektów współfinansowanych ze środków UE | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-określa podstawy prawne udzielania zamówień w trybach pozaustawowych, w tym związki Ustawy PZP, Ustawy o finansach publicznych oraz wytycznych UE dotyczących kwalifikowalności wydatków. -omawia obowiązkowe procedury i dobre praktyki związane z przygotowaniem zamówień w projektach współfinansowanych z funduszy UE. -analizuje zasady konkurencyjności, procedury rozeznania rynku, zamówienia o wartości do 20 000 zł netto oraz regulacje dotyczące zamówień publicznych w systemie SL2014 i Bazie Konkurencyjności. -identyfikuje obowiązki dokumentacyjne i audytowe na każdym etapie udzielania zamówień niepodlegających rygorowi PZP. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnik posługuje się umiejętnościami z zakresu przygotowania i dokumentowania zamówień zgodnie z obowiązującymi przepisami i wytycznymi | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-tworzy dokumentację zamówień zgodnie z obowiązującymi procedurami oraz zasadami uczciwej konkurencji -interpretuje przepisy dotyczące szacowania wartości zamówienia, zawierania umów oraz stosowania wyjątków od trybów konkurencyjnych -analizuje zapytania ofertowe i stosowane kryteria oceny ofert na podstawie studiów przypadku i warsztatów praktycznych -stosuje procedury upubliczniania zapytań ofertowych w systemach SL2014 i Bazie Konkurencyjności, w tym obsługę konta, publikację pytań i wyników oraz modyfikacje zapytań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje kompetencje społeczne z zakresu współpracy i komunikacji z członkami zespołu projektowego, partnerami oraz dostawcami przy realizacji zamówień, | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
szkolenie trwa 2 dni (16h dydaktycznych)
podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, które nie wliczają się w czas trwania usługi
zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 każdego dnia zgodnie z harmonogramem:
Dzień 1
Godz. 09.00 - 09.10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 09.10 - 11.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Podstawy prawne udzielania zamówień w trybach pozaustawowych
Ustawa PZP a zamówienia w projektach współfinansowanych ze środków UE
Ustawa o finansach publicznych w kontekście realizacji projektów dofinansowanych z zewnętrznych środków pomocowych
Wytyczne w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 jako podstawa pozaustawowych trybów udzielania zamówień
Wewnętrzne procedury udzielania zamówień niepodlegających rygorowi PZP
Godz. 11:00 - 13:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Obowiązkowe procedury i dobre praktyki w zakresie odpowiedniego przygotowania do udzielania zamówień w projekcie
Obowiązek stosowania zasad uczciwej konkurencji przy udzielaniu zamówień
Możliwe wyjątki od obowiązku stosowania trybów konkurencyjnych
Zasady szacowania wartości zamówienia i sposób ich udokumentowania
Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie szacowania wartości zamówienia
Zamówienia udzielane w częściach
Zamówienia publiczne a koszty osobowe (koszty personelu, umowy cywilnoprawne, podwykonawcy na zasadzie B2B)
Progi unijne w zamówieniach niepodlegających rygorowi PZP
Godz. 13.00 - 15.00 – szkolenie
Zasada konkurencyjności
Obowiązujące progi i zakres podmiotowy dla zamówień objętych zasadą konkurencyjności
Sposoby upubliczniania zapytań ofertowych dla zasady konkurencyjności
Minimalne terminy w zakresie upubliczniania zapytań ofertowych
Wymagany zakres zapytania ofertowego
Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie przyjmowania, oceny i wyboru ofert
Wymogi wobec kryteriów oceny ofert
Wymagany zakres protokołu z wyboru ofert
Zasady zawierania i zmiany Umów zawartych w oparciu o zasadę konkurencyjności
Zamówienia sektorowe a zasada konkurencyjności
Warsztaty i studia przypadku w zakresie analizy zapytań ofertowych i stosowanych kryteriów oceny ofert
Taryfikator korekt finansowych za naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE"
Dzień II
Godz. 09.00 - 11.00 – szkolenie
Procedura rozeznania rynku
Obowiązujące progi i zakres podmiotowy dla zamówień objętych procedurą rozeznania rynku
Obowiązkowe dla rozeznania rynku sposoby upubliczniania zapytań ofertowych
Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie przyjmowania, oceny i wyboru ofert
Zasady zawierania i zmiany Umów zawartych w oparciu o procedurę rozeznania rynku
Godz. 11.00 - 13.00 – szkolenie
Zamówienia o wartości do 20 000 zł netto
Próg 20 000 zł netto i zakres podmiotowy dla zamówień poniżej wartości progowej
Obowiązek posiadania wewnętrznych regulaminów i procedur zakupowych
Dobre praktyki w zakresie dokumentowania sposobu udzielenia zamówień o wartości nieprzekraczającej 20 000 zł netto
Godz. 13.00 - 14.40 – szkolenie
Zamówienia publiczne w systemie SL2014
Sposób i obowiązek obsługi modułu „Zamówienia Publiczne” w systemie SL2014
Zasady przekazywania dokumentacji z udzielonych zamówień poprzez system SL2014
Obowiązek powiązania dowodów księgowych z kontraktami zawartymi w rezultacie udzielenia zamówienia publicznego w ramach projektu
Baza Konkurencyjności
Obowiązek upubliczniania zapytań ofertowych w Bazie Konkurencyjności
Możliwe odstępstwa od stosowania Bazy Konkurencyjności jako wymaganego publikatora dla zamówień niepodlegających rygorowi PZP o wartości powyżej 50 000 zł netto
Rodzaje Zamawiających
Zasady rejestracji i zakładania konta na portalu bazakonkurencyjnosci.gov.pl
Sposób tworzenia publikacji zapytania ofertowego
Obsługa załączników
Modyfikacja treści zapytania ofertowego
Publikacja otrzymanych pytań i udzielonych odpowiedzi
Upublicznianie wyniku zapytania ofertowego
Warsztaty - Sposób obsługi on-line Bazy Konkurencyjności z punktu widzenia Wnioskodawcy lub Beneficjenta.
Godz. 14.40 - 14:50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 14:50 - 15:00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 16-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie dydaktycznej (45min.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Podstawy prawne udzielania zamówień w trybach pozaustawowych | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Obowiązkowe procedury i dobre praktyki w zakresie odpowiedniego przygotowania do udzielania zamówień w projekcie | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Zasada konkurencyjności | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 14-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Procedura rozeznania rynku | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Zamówienia o wartości do 20 000 zł netto | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Zamówienia publiczne w systemie SL2014 Baza Konkurencyjności | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 586,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 290,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 99,17 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Łukaszewicz
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Informacje dodatkowe
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity DzU. 2025 poz. 832).
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.