Warsztat z zakresu edukacji włączającej
Warsztat z zakresu edukacji włączającej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe (+18), chcące zwiększyć swoje kompetencje z zakresu edukacji włączającej.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji27-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zwiększenie umiejętności w pracy z osobami z niepełnosprawnościami, z neuroróżnorodnością oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedstawienie praktycznych strategii i metod komunikacji oraz narzędzi i technologii wspomagających.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nabywa większą świadomość i wrażliwość na potrzeby osób z niepełnosprawnościami, rozpoznając stereotypy oraz ich wpływ na proces włączania. | Kryteria weryfikacji - Wskazuje stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnościami.- Wyjaśnia ich wpływ na postawy społeczne i edukacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności i analizuje bariery, proponując odpowiednie rozwiązania. | Kryteria weryfikacji - Rozpoznaje potrzeby edukacyjne osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.- Proponuje działania niwelujące konkretne bariery. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozumie neuroróżnorodność oraz pojęcia z nią związane. | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia pojęcie neuroróżnorodności i jego znaczenie w edukacji.- Podaje przykłady dostosowań dla uczniów z ASD, ADHD itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje praktyczne strategie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dostosowując metody i formy nauczania. | Kryteria weryfikacji - Wskazuje skuteczne strategie pracy z uczniami ze SPE.- Rozpoznaje i dopasowuje metody pracy do opisanego przypadku ucznia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozpoznaje sytuacje wymagające komunikacji alternatywnej i wspomagającej oraz dobiera odpowiednie metody wspierania tej komunikacji. | Kryteria weryfikacji - Wymienia metody komunikacji AAC i ich zastosowanie.- Dobiera odpowiednią metodę AAC do konkretnego przypadku ucznia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje i wykorzystuje technologie wspierające komunikację, integrując je z codzienną praktyką dydaktyczną. | Kryteria weryfikacji - Wymienia przykłady narzędzi i aplikacji wspomagających komunikację.- Opisuje sposób ich zastosowania w pracy z uczniem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Projektuje dostępne i przyjazne środowisko edukacyjne, wspierając inkluzyjne podejście w szkole i innych instytucjach. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje elementy otoczenia wpływające na dostępność.- Proponuje zmiany sprzyjające inkluzji w środowisku szkolnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Analizuje przypadki edukacyjne, wyciąga wnioski z praktyki i aktywnie uczestniczy w refleksji oraz wymianie doświadczeń. | Kryteria weryfikacji - Omawia rozwiązania dla przedstawionych przypadków edukacyjnych.- Uzasadnia swoje propozycje na podstawie wiedzy i obserwacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1) Wypełnienie pre-testu. Wprowadzenie do szkolenia. Zwiększenie wrażliwości na potrzeby osób z niepełnosprawnościami
- Definicje i rodzaje niepełnosprawności w świetle edukacji zawodowej
- Stereotypy i postawy wobec uczniów z niepełnosprawnościami
- Znaczenie postawy otwartości i empatii w kształceniu praktycznym
2) Potrzeby i bariery osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności – przykłady, analiza przypadków
- Bariery fizyczne, poznawcze i społeczne w nauce
- Praca z uczniem niesłyszącym, z niepełnosprawnością ruchową lub intelektualną – analiza przypadków
- Wskazówki do adaptacji stanowiska i materiałów edukacyjnych
3) Neuroróżnorodność – czym jest i jak wpływa na funkcjonowanie?
- Spektrum autyzmu, ADHD, dysleksja i inne zaburzenia neurorozwojowe
- Wpływ neuroróżnorodności na przyswajanie umiejętności manualnych i komunikacyjnych
- Przykłady pracy z uczniem ze spektrum autyzmu, ADHD, dysleksjś i innymi zaburzeniami neurorozwojowymi
4) Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) – praktyczne strategie
- Formułowanie prostych i zrozumiałych instrukcji oraz wykorzystanie materiałów wizualnych w pracy z uczniem z SPE.
- Dostosowanie tempa pracy i dzielenie zadań na etapy – strategie wspierające uczniów z trudnościami w koncentracji i przetwarzaniu informacji.
- Efektywne metody prezentacji technik „krok po kroku” i udzielanie indywidualnego wsparcia uczniom o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
5) Case study i dyskusja – rozwiązywanie trudnych sytuacji, dobre praktyki
- Wspólna analiza przypadków uczniów z niepełnosprawnościami
- Wymiana doświadczeń, rekomendacje i rozwiązania praktyczne
6) Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) – podstawy, grupy odbiorców, metody
- Formy AAC
- Komunikacja z uczniem niemówiącym lub z trudnościami w rozumieniu poleceń
- Omówienie grup odbiorców i praktycznych metod komunikacji
7) Narzędzia i technologie wspierające komunikację osób z niepełnosprawnościami - aplikacje, urządzenia, pomoce edukacyjne
- Aplikacje i pomoce wizualne
- Prezentacja urządzeń i pomocy wspierających komunikację
8) Tworzenie środowiska przyjaznego osobom z niepełnosprawnościami - w szkole, instytucji, przestrzeni publicznej
- Dostosowanie przestrzeni (np. stanowisko, oświetlenie, hałas)
- Zasady inkluzywnego projektowania przestrzeni
9) Warsztat praktyczny: dobór technologii i metod wspierających komunikację
- Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem nabytej wiedzy ze szkolenia
10) Podsumowanie, refleksja, ewaluacja szkolenia, pytania i odpowiedzi
- Omówienie wniosków z warsztatów
- Indywidualne wskazówki rozwojowe
- Pytania i odpowiedzi
11) Wypełnienie post-testu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie i przeprowadzenie pre-testu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Wprowadzenie do szkolenia. Zwiększenie wrażliwości na potrzeby osób z niepełnosprawnościami – definicje, stereotypy, postawy społeczne | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Potrzeby i bariery osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności – przykłady, analiza przypadków | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Neuroróżnorodność – czym jest i jak wpływa na funkcjonowanie? (z uwzględnieniem spektrum autyzmu, ADHD itp.) | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) – praktyczne strategie | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Case study i dyskusja – rozwiązywanie trudnych sytuacji, dobre praktyki | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Narzędzia i technologie wspierające komunikację osób z niepełnosprawnościami – aplikacje, urządzenia, pomoce edukacyjne | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Warsztat praktyczny: opracowanie dokumentacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (diagnoza funkcjonalna, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, IPET) | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Tworzenie środowiska przyjaznego osobom z niepełnosprawnościami – w szkole, instytucji, przestrzeni publicznej | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Warsztat praktyczny: dobór technologii i metod wspierających komunikację | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Podsumowanie, refleksja, pytania i odpowiedzi | Prowadzący Judyta Popiołek | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Przeprowadzenie post-testu i zakończenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Judyta Popiołek
Posiada bogate doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi rodzajami niepełnosprawności – m.in. intelektualną, sensoryczną, ruchową i zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Od wielu lat prowadzi również szkolenia dla nauczycieli i specjalistów z zakresu edukacji włączającej, które cieszą się uznaniem za ich praktyczny wymiar, klarowność i oparcie na rzetelnej wiedzy. W swojej pracy łączy kompetencje naukowe z doświadczeniem praktycznym, promując ideę szkoły dostępnej dla każdego ucznia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne i wsparcie szkoleniowe:
- Skrypt z podsumowaniem najważniejszych informacji teoretycznych
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Notatnik i długopis
Zaplecze socjalne:
- Dostęp do kawy, herbaty, wody oraz drobnego poczęstunku podczas przerw
Informacje dodatkowe
Jedna godzina (Liczba godzin usługi: 22h) jest godziną dydaktyczną, która trwa 45 minut.
Przerwy zostaną dostosowane do potrzeb uczestników.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi