Szlak winno-kulinarny na K2 - szkolenie z historii wina, kuchni włoskiej i zrównoważonego winiarstwa z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
Szlak winno-kulinarny na K2 - szkolenie z historii wina, kuchni włoskiej i zrównoważonego winiarstwa z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Szlak winno-kulinarny na K2” skierowane jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno pasjonatów lokalnych produktów, jak i osób pragnących rozwinąć swoje kompetencje sensoryczne, ekologiczne i cyfrowe w celach hobbystycznych lub zawodowych.
Program dedykowany jest w szczególności mieszkańcom województwa śląskiego, uczestniczącym w projektach w ramach działań 6.06 oraz 10.17, wspierających rozwój zawodowy, kompetencje przyszłości i edukację dorosłych.
Udział w szkoleniu nie wymaga wcześniejszego doświadczenia – zapraszamy zarówno osoby początkujące, jak i przedstawicieli innych branż. To idealna okazja, by w inspirującej, praktycznej formie połączyć pasję do kulinariów z edukacją cyfrowo-ekologiczną, budując nowe kompetencje w obszarach zgodnych z trendami zawodów jutra.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji25-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do wdrażania zasad zielonej gospodarki w gastronomii i winiarstwie poprzez analizę cyklu życia produktów(LCA),optymalizację zużycia energii i zasobów oraz stosowanie technologii cyfrowych (GIS, aplikacje sensoryczne,kalkulatory LCA,koła aromatów,formularze e-degustacyjne) do oceny jakości produktów, ich śladu środowiskowego oraz budowania świadomości konsumenckiej.Uczestnik pozna ekologiczne praktyki kuchni włoskiej i zrównoważone winiarstwo oparte na GOZ i OZEEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia główne style wina iprzypisane im szczepy winorośli. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo klasyfikuje style wina iodpowiadające im szczepy w kontekście zrównoważonej produkcji i wpływu na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe tradycje kulinarne regionów Włoch. | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe cechy kuchni poszczególnych regionów; wskazuje przykłady lokalnych potraw w kontekście zrównoważonego wykorzystania zasobów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje wpływ położenia geograficznego i sezonowości na charakterystykę kuchni włoskiej. | Kryteria weryfikacji Opisuje zależność między klimatem, dostępnością produktów a tradycyjnymi potrawami; wyjaśnia znaczenie sezonowości i krótkich łańcuchów dostaw w ograniczaniu emisji i marnotrawstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje proces ekologicznejprodukcji wina zgodny z zasadami gospodarki cyrkularnej GOZ | Kryteria weryfikacji Opisuje etapy procesu ograniczającezużycie surowców i wskazuje możliwości ponownego wykorzystania wody, energii i materiałów w winiarstwie | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia cyfrowe do analizy terroir i jakości wina | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady użycia aplikacji GIS, LCA i kalkulatorów środowiskowych do oceny jakości wina, śladu węglowego i efektywności zasobowej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Analizuje wpływ procesów kulinarnych i gastronomicznych na środowisko w kontekście zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Wskazuje procesy ograniczających zużycie surowców i energii; omawia praktyki kuchni włoskiej sprzyjające redukcji marnotrawstwa i emisji CO₂. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Współpracuje w zespole przy projektowaniu rozwiązań ekologicznych | Kryteria weryfikacji Projektuje w grupie procesy ograniczające marnotrawstwo (lean management, upcykling), dzieli się rolami i odpowiedzialnością, wykorzystuje narzędzia cyfrowe do współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Komunikuje się skutecznie w kontekście kulturowym i ekologicznym | Kryteria weryfikacji Tworzy narracje kulinarne i winiarskie (storytelling), prezentuje je z poszanowaniem tradycji i idei zielonej gospodarki z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych i zasad komunikacji proekologicznej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚĆ: Analizuje wpływ produkcji wina na środowisko | Kryteria weryfikacji Wskazuje konsekwencje uprawy winorośli dla gleby, wody i klimatu oraz proponuje rozwiązania oparte na na OZE, permakulturze i integrowanej ochronie roślin. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚĆ: Ocenia sensorycznie wino i potrawy przy użyciu narzędzi cyfrowych | Kryteria weryfikacji Wypełnia formularze degustacyjne online, opisuje profil smakowy z zastosowaniem kół aromatów, interpretuje wyniki w kontekście zielonych standardów jakości i świadomej konsumpcji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Historia i kultura wina
Przedstawia ewolucję produkcji i konsumpcji wina na tle przemian społecznych, gospodarczych i środowiskowych. Ilustruje wpływ tradycji winiarskich na rozwój regionów oraz ich potencjał jako nośników zielonej tożsamości kulturowej. Wykorzystuje multimedia i archiwalne źródła cyfrowe do eksploracji dziedzictwa winiarskiego. Omawia jak tradycje winiarskie mogą być nośnikiem zrównoważonych modeli rozwoju i elementem gospodarki obiegu zamkniętego.RSI 2030, s. 60, PRT 2019–2030 „Technologie dla ochrony środowiska” Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT)
2.Wino a środowisko
Wyjaśnia zasady ekologicznej produkcji rolnej i jej wpływ na klimat, bioróżnorodność i jakość gleby. Pokazuje miejsce wina w systemie zrównoważonej żywności. Analizuje przykłady dobrej praktyki z wykorzystaniem cyfrowych raportów środowiskowych i interaktywnych map. Uczestnicy poznają jak mogą ocenić cyklu życia produktu (LCA), zarządzania emisjami oraz planowania efektywnego wykorzystania energii i wodyRSI 2030 s. 74; PRT 2019–2030 „Technologie dla ochrony środowiska”, „Technologie dla energetyki i efektywności energetycznej”
3.Wprowadzenie do winiarstwa
Wprowadza w kluczowe etapy produkcji wina – od winorośli po butelkę – z uwzględnieniem wpływu każdego z nich na środowisko. Definiuje podstawowe pojęcia, szczepy, regiony i style win. Wspiera naukę za pomocą e-learningu, quizów interaktywnych i map multimedialnych. Wskazuje rozwiązania technologiczne ograniczające zużycie energii i odpadów w procesie przetwórstwa. Uczestnicy uczą się, jak wdrażać rozwiązania OZE i systemy recyklingu w winnicach.PRT 2019-2030, s. 31-33, 45–47 „Technologie dla energetyki i efektywności energetycznej; Technologie dla ochrony środowiska.”
4.Klasyfikacja win
Weryfikuje certyfikaty ekologiczne, oznaczenia pochodzenia oraz aspekty zrównoważonej produkcji wina. Oblicza ślad węglowy produktu z wykorzystaniem kalkulatorów środowiskowych. Integruje dane z baz cyfrowych do oceny wpływu produktów na środowisko. Kształtuje kompetencje z zakresu zarządzania danymi środowiskowymi i raportowania ESG.RSI 2030, s. 44, PRT 2019–2030 „Technologie informacyjne i komunikacyjne” „ICT dla zielonych technologii”
5.Kuchnia włoska – tradycja i kultura
Przedstawia rolę kuchni włoskiej jako elementu dziedzictwa kulturowego i społecznego. Ukazuje znaczenie lokalnych tradycji kulinarnych dla tożsamości regionów, podkreślając ich związek z zieloną gospodarką i ideą slow food. Wykorzystuje materiały cyfrowe– mapy kulinarne, archiwa multimedialne i aplikacje edukacyjne. Uczy jak planować produkcję i konsumpcję żywności z poszanowaniem zasobów, wykorzystując lokalne łańcuchy dostaw i surowce o niskim śladzie środowiskowym. Uczestnicy rozwijają umiejętności wdrażania praktyk GOZ w działalności gastronomicznej.RSI 2030, s. 15, PRT 2019–2030 „Technologie dla ochrony środowiska” Gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ)
6.Regiony kulinarne Włoch
Analizuje różnorodność kulinarną Włoch – od kuchni północy po smaki południa i wysp. Podkreśla wpływ klimatu i geografii na produkty regionalne oraz sposoby ich ekologicznej produkcji. . Wykorzystuje narzędzia GIS do identyfikacji obszarów o potencjale zielonej transformacji (np. regionów rozwijających OZE w rolnictwie).RSI 2030, s. 52 PRT 2019–2030 „Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT); Automatyzacja i cyfryzacja procesów produkcyjnych (horyzontalny
7.Produkty regionalne i certyfikaty
Wyjaśnia znaczenie certyfikatów jakości i pochodzenia (DOP, IGP, STG) w kuchni włoskiej. Uczy rozpoznawania autentycznych produktów i ich wpływu na środowisko i lokalną gospodarkę. Uczestnicy poznają, jak certyfikaty wspierają gospodarkę niskoemisyjną i efektywne wykorzystanie zasobów. Wdraża cyfrowe bazy danych certyfikowanych produktów.RSI 2030 s. 44; PRT 2019–2030 „Technologie dla ochrony środowiska” Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT)
8.Charakterystyczne potrawy z regionów
Prezentuje flagowe potrawy kuchni włoskiej – m.in. pasty, risotto, pizze, dania rybne i mięsne – w kontekście ich lokalnych składników. Analizuje znaczenie sezonowości i ograniczania śladu środowiskowego w przygotowaniu dań - wpływ wyboru składników, transportu i metod gotowania na emisje CO₂.RSI 2030 s. 60; PRT 2019–2030 „Technologie dla energetyki i efektywności energetycznej; Gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ).
9.Terroir i zrównoważone winiarstwo
Interpretuje lokalne warunki geograficzne, klimatyczne i glebowe w kontekście jakości oraz ekologicznego charakteru wina. Stosuje wiedzę z zakresu adaptacji winiarstwa do zmian klimatycznych. Zastosowuje narzędzia GIS, danych meteorologicznych (aplikacje pogodowe) do planowania upraw w duchu niskoemisyjności i odporności ekologicznej.RSI 2030 s. 81; PRT 2019–2030 „Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT); Technologie dla ochrony środowiska; Automatyzacja i cyfryzacja procesów produkcyjnych.
10.Winogrona i szczepy
Identyfikuje odmiany winorośli w kontekście ich wpływu na środowisko i dostosowania do lokalnych warunków klimatycznych. Monitoruje potencjał adaptacyjny odmian przy wykorzystaniu cyfrowych baz danych botanicznych i analiz DNA pod kątem efektywności zasobowej i redukcji emisji.RSI 2030 s. 52; PRT 2019–2030 „Biotechnologie środowiskowe” Technologie dla ochrony środowiska; Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT).
11.Uprawa winorośli a środowisko
Ocenia wpływ technik uprawy na glebę, wodę i emisję CO₂. Wdraża dobre praktyki rolnicze oparte na permakulturze oraz integrowanej ochronie roślin. Wprowadza technologie monitoringu środowiska (czujniki, drony, aplikacje) i zarządzania emisjami w rolnictwie.RSI 2030 s. 78; PRT 2019–2030 Technologie dla ochrony środowiska; Automatyzacja i cyfryzacja procesów produkcyjnych; Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT)
12.Gospodarka cyrkularna w winiarstwie
Projektuje proces produkcji wina zgodnie z zasadami minimalizacji odpadów, ponownego wykorzystania surowców i efektywności energetycznej (GOZ). Symuluje cykl życia produktu za pomocą cyfrowych narzędzi do LCA. Uczestnicy poznają modele ponownego wykorzystania surowców, energii i wody. Poznają metody bilansowania emisji i wdrażania rozwiązań zero waste.RSI 2030 s. 83; PRT 2019– Gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ) [obszar horyzontalny]; Technologie dla ochrony środowiska; Technologie dla energetyki i efektywności energetycznej.
13.Geografia i kuchnia włoska
Ukazuje związek między położeniem regionu a tradycją kulinarną wpływ gór, mórz i klimatu na produkty oraz ich dostępność. Analizuje rolę bioróżnorodności i potencjał regionów pod kątem zrównoważonej produkcji rolnej i turystyki ekologicznej. Wspiera naukę z użyciem interaktywnych map i modeli cyfrowych.RSI 2030 s. 81; PRT 2019–2030 „Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT); Technologie dla ochrony środowiska”
14.Kuchnia włoska a wino
Omawia zasady łączenia potraw włoskich z winem, z uwzględnieniem ekologicznych pairingów. Wykorzystuje aplikacje cyfrowe do doboru smaków i analizy sensorycznej. Podkreśla znaczenie harmonii między produktami lokalnymi a kulturą stołu.RSI 2030 s. 23; PRT 2019–2030 „Technologie dla ochrony środowiska; Technologie dla energetyki i efektywności energetycznej; Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT).”
15.Storytelling kulinarny
Wprowadza sztukę opowiadania historii o potrawach i produktach od ich pochodzenia po znaczenie kulturowe, proekologicznych wartości w gastronomii. Ćwiczy kompetencje komunikacyjne i prezentacyjne, wspierając rozwój narracji promujące zielone miejsca pracy i odpowiedzialną konsumpcję.RSI 2030 s. 49; PRT 2019–2030 s. 31–33, 45–47 Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT); Rozwój kompetencji technologicznych (obszar horyzontalny).
16.Kuchnia włoska w kulturze i historii
Ukazuje rolę jedzenia w tradycjach rodzinnych i świętach. Podkreśla znaczenie wspólnego posiłku jako elementu budowania więzi społecznych i zrównoważonego stylu życia. Korzysta z materiałów multimedialnych i cyfrowych archiwów. Pokazuje, jak tradycje kulinarne mogą wspierać lokalną zieloną gospodarkę, efektywność energetyczną i ochronę zasobów.RSI 2030 s. 19; PRT 2019–2030 „Technologie dla ochrony środowiska; Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT).
17.Podsumowanie 1 i 2 dnia.
18.Wino sensoryczne
Analizuje znaczenie świadomej konsumpcji wina w kontekście zrównoważonego rozwoju. Kształtuje postawy proekologiczne poprzez refleksję nad pochodzeniem surowców i metodami produkcji. Wdraża aplikacje edukacyjne oraz platformy wspierające naukę sensoryki online. Uczy krytycznej oceny produktów z punktu widzenia śladu środowiskowego i emisji.RSI 2030 s. 49; PRT 2019–2030 „Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT); Technologie dla ochrony środowiska.
19.Fizjologia smaku i zapachu
Bada wpływ środowiska, jakości powietrza, diety i stylu życia na percepcję zmysłową. Wzmacnia wiedzę o biodynamice organizmu w relacji z naturalnymi produktami. Wykorzystuje wizualizacje i aplikacje interaktywne modelujące mechanizmy sensoryczne człowieka.PRT 2019–2030 s. 27–33, 45–47 „Technologie dla ochrony środowiska; Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT).
20.Profesjonalna degustacja
Doskonali ocenę sensoryczną przy użyciu cyfrowych formularzy, aplikacji do analizy profilu smakowego oraz wirtualnych sommelierów. Kształci umiejętność dokumentowania i raportowania wyników w formie elektronicznej, wspierając gospodarkę niskoemisyjną.PRT 2019–2030 s. 27–33, 45–47 „Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT); Technologie dla ochrony środowiska.
21.Kompas smaków i aromatów
Wykorzystuje narzędzia cyfrowe (AR, koła aromatów) do opisu profili smakowych w sposób znormalizowany i ekologiczny. Promuje wina lokalne i organiczne, wspierając edukację ekologiczną i zrównoważonego marketingu w branży gastronomicznej.RSI 2030 s. 62; PRT 2019–2030 „Technologie informacyjne i komunikacyjne”
Ciąg dalszy programu w zakładce Informacje dodatkowe poniżej.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Historia i kultura wina w kontekście zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Wino a środowisko – podstawy ekologii w produkcji żywności | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Wprowadzenie do winiarstwa – podstawowe pojęcia i procesy | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Klasyfikacja win i ich wpływ środowiskowy | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 PRZERWA | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Kuchnia włoska – tradycja i kultura | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Regiony kulinarne Włoch | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Produkty regionalne i certyfikaty | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Charakterystyczne potrawy z regionów | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Terroir i zrównoważone winiarstwo | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Winogrona i szczepy | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Uprawa winorośli a środowisko | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Gospodarka cyrkularna w winiarstwie | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 PRZERWA | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Geografia i kuchnia włoska | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Kuchnia włoska a wino | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Storytelling kulinarny | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Kuchnia włoska w kulturze i historii | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Podsumowanie 1 i 2 dnia | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Wino sensoryczne | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Fizjologia smaku i zapachu | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Profesjonalna degustacja | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Kompas smaków i aromatów | Prowadzący Marzena Czarnota | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 PRZERWA | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Nowoczesna kuchnia włoska | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Przeciwdziałanie marnotrawstwu | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Podsumowanie 3 dnia | Prowadzący Edoardo Mallozzi | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 268,29 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 228,26 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 185,58 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Czarnota
Od ponad 5 lat aktywnie działa jako trener, promując zielone kompetencje, świadomą konsumpcję oraz zrównoważone podejście w gastronomii. Współpracuje z sommelierami, szefami kuchni i specjalistami sensoryki, łącząc wiedzę techniczną z pasją do opowiadania o winie. W jego podejściu kluczowe znaczenie mają trening sensoryczny, budowanie indywidualnych profili smakowych oraz nauka degustacji angażującej wszystkie zmysły.
Odwołuje się do aktualnych trendów zrównoważonego rozwoju, zielonej gospodarki i założeń RSI 2030, a także wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające cyfryzację usług edukacyjnych. Jego szkolenia rozwijają umiejętności analizy sensorycznej, poszerzają wiedzę o winach świata oraz wspierają kompetencje komunikacyjne poprzez storytelling i praktykę degustacji w kontekście kulturowym.
Dbałość o jakość doświadczenia uczestnika, personalizację ścieżki rozwoju oraz holistyczne podejście do nauki sprawiają, że jego warsztaty są wysoko cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i pasjonatów wina.
Edoardo Mallozzi
W 2016 roku, jako Szef Kuchni, został wyróżniony przez Przewodnik Kulinarny Gault & Millau Polska, zdobywając uznanie zarówno krytyków, jak i gości. Szczególne uznanie przyniosło mu autorskie podejście do kuchni włoskiej – zwłaszcza tiramisu, o którym napisano, że „lepszego próżno szukać nawet we Włoszech”.
Od 5 lat prowadzi szkolenia i warsztaty kulinarne w duchu idei slow food, zrównoważonego rozwoju oraz poszanowania lokalnych produktów. Ma doświadczenie trenerskie i w swojej pracy odwołuje się do aktualnych trendów zielonej gospodarki, świadomej konsumpcji oraz założeń RSI 2030. Jego podejście integruje cele Europejskiego Zielonego Ładu z nowoczesnymi metodami edukacji, rozwijając kompetencje środowiskowe i prosumenckie. Wykorzystuje również innowacyjne technologie wspierające cyfryzację usług edukacyjnych, zapewniając profesjonalną i rzetelną ewaluację zdobytych umiejętności.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
22.Nowoczesna kuchnia włoska
Analizuje współczesne trendy w kuchni włoskiej – innowacyjne techniki, kuchnię wegańską i ruch slow food. Promuje ograniczanie marnotrawstwa i ekologiczne wykorzystanie zasobów, w tym technologie niskoemisyjne w procesach obróbki cieplnej. Promuje kuchnię roślinną i koncepcję „zero waste”, rozwijając praktyczne kompetencje z zakresu efektywności energetycznej.RSI 2030 s. 81; PRT 2019–2030 „Technologie dla energetyki i efektywności energetycznej; Technologie dla ochrony środowiska.”
23.Przeciwdziałanie marnotrawstwu
Identyfikuje obszary strat surowców i energii w cyklu życia produktów kulinarnych i winiarskich. Projektuje rozwiązania ograniczające marnotrawstwo z wykorzystaniem lean management i technologii cyfrowych. Promuje strategie upcyklingu, rozwija umiejętności z zakresu gospodarki cyrkularnej i zarządzania procesami środowiskowymi. PRT 2019–2030 s. 29–33 „Gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ); Technologie informacyjne i telekomunikacyjne (ICT); Technologie dla ochrony środowiska.
24.Podsumowanie 3 dnia
25. Walidacja usługi - przeprowadzenie i sprawdzenie testu teoretycznego oraz analizy dowodów i deklaracji.
Każdy dzień szkoleniowy obejmuje 1 przerwę 15-minutową, która nie wlicza się w czas trwania zajęć. Czas trwania każdego dnia szkoleniowego rozdzielony jest na jednostki dydaktyczne, z których każda wynosi 45 minut, zgodnie ze standardami edukacyjnymi Usługa obejmuje łącznie 23 godziny dydaktyczne, w tym 16 g. z. teoretycznych, 7 g. z. praktycznych.
Warunki organizacyjne szkolenia:
Podział na zespoły: podczas warsztatów uczestnicy pracują w podgrupach 4–5 osobowych.
Przestrzeń szkoleniowa: sala szkoleniowa wyposażona w rzutnik/projektor, miejsce do pracy zespołowej
Dostęp do internetu: organizator zapewnia stabilne łącze Wi-Fi na czas trwania szkolenia. Urządzenia mobilne: każdy uczestnik powinien posiadać własny smartfon lub tablet z dostępem do sieci Wi-Fi. Urządzenie powinno być w wersji minimum 4. generacji (np. smartfony z systemem Android od wersji 10 lub iOS od wersji 13), umożliwiającej płynną obsługę aplikacji graficznych i komunikacyjnych.
Zapewnienie sprzętu: w przypadku gdy uczestnik nie dysponuje wymaganym urządzeniem mobilnym, prosimy o wcześniejszy kontakt na adres e-mail podany w danych kontaktowych. Organizator zapewni niezbędne urządzenie zastępcze.
Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały w postaci skryptu szkoleniowego, notatnika oraz długopisu.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie dla osób pełnoletnich.
Informacje dodatkowe
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania 80% punktów z testu wiedzy.
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi