Szkolenie: Emocje w pracy – jak rozpoznawać, wyrażać i współpracować z emocjami
Szkolenie: Emocje w pracy – jak rozpoznawać, wyrażać i współpracować z emocjami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm i pracownicy różnych branż i szczebli organizacyjnych, którzy:
- na co dzień pracują w zespole lub w kontakcie z innymi ludźmi,
- chcą lepiej rozumieć i zarządzać swoimi emocjami,
- są narażeni na emocjonalne napięcia i konflikty w środowisku zawodowym,
- zauważają, że emocje wpływają na ich decyzje, komunikację lub relacje,
- chcą wzmacniać samoświadomość i dojrzałość emocjonalną.
Nie występują dodatkowe wymagania.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji08-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa pn. Szkolenie: Emocje w pracy – jak rozpoznawać, wyrażać i współpracować z emocjami przygotowuje do zarządzania emocjami w środowisku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje rolę emocji w codziennych decyzjach | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje rolę emocji w codziennych decyzjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia emocje podstawowe i złożone | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje najczęstsze mity dotyczące emocji w środowisku zawodowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik nazywa i rozpoznaje emocje | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozbudowuje swój zakres słownictwa emocjonalnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje, jak emocje manifestują się fizycznie i behawioralnie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi dziennik emocji i dokonuje ich analizy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje samoregulację emocji | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje związek między emocją a reakcją | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje źródła trudnych emocji i wie, jak je regulować | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje technikę samoregulacji w symulowanej sytuacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik reguluje swoje emocje w relacjach | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje wpływ emocji na jakość komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje emocje innych i reaguje empatycznie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje emocje i relacje w realnych sytuacjach zawodowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik niweluje wpływ emocji na konflikty | Kryteria weryfikacji Uczestnik odróżnia komunikat faktu od komunikatu emocjonalnego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo konstruuje komunikaty zapobiegające konfliktom | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje emocje zespołowe i klimat emocjonalny | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zjawisko emocji zespołowych i ich wpływ na pracę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik obserwuje i interpretuje nastroje grupowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje swoje reakcje i wpływ na otoczenie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje i wykorzystuje inteligencję emocjonalną w praktyce | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i charakteryzuje 4 składowe inteligencji emocjonalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozwija inteligencję emocjonalną w praktyce | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy własny plan rozwijania wybranych kompetencji inteligencji emocjonalnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa pn. Szkolenie: Emocje w pracy – jak rozpoznawać, wyrażać i współpracować z emocjami przygotowuje do zarządzania emocjami w środowisku pracy.
Właściciele firm i pracownicy różnych branż i szczebli organizacyjnych, którzy:
- na co dzień pracują w zespole lub w kontakcie z innymi ludźmi,
- chcą lepiej rozumieć i zarządzać swoimi emocjami,
- są narażeni na emocjonalne napięcia i konflikty w środowisku zawodowym,
- zauważają, że emocje wpływają na ich decyzje, komunikację lub relacje,
- chcą wzmacniać samoświadomość i dojrzałość emocjonalną.
Nie występują dodatkowe wymagania.
Aby osiągnąć efekty uczenia się uczestnicy powinni wziąć pełen udział w zajęciach.
Program:
MODUŁ 1: Co wiemy o emocjach?
- Rola emocji w codziennych decyzjach
- Emocje podstawowe i złożone
- Mity o emocjach w pracy
MODUŁ 2: Język emocji – jak nazywać i rozpoznawać emocje?
- Słownik emocji – ćwiczenie rozszerzające świadomość
- Jak emocje manifestują się w ciele i zachowaniu
- Narzędzie: dziennik emocji
MODUŁ 3: Samoregulacja emocji
- Od emocji do działania – gdzie wchodzą wybory
- Jak radzić sobie z emocjami trudnymi: irytacja, wstyd, zazdrość, bezradność
- Ćwiczenie: „Zatrzymaj – Zidentyfikuj – Zareaguj”
MODUŁ 4: Emocje w relacjach
- Emocje a komunikacja interpersonalna
- Jak odczytywać emocje innych i reagować z empatią
- Praca nad scenariuszami z życia zawodowego
MODUŁ 5: Emocje a konflikty
- Emocjonalne podłoże konfliktów
- Co wyrażamy, a czego nie mówimy – między faktami a emocjami
- Model komunikatu emocjonalnego (bez oskarżeń)
MODUŁ 6: Emocje zespołowe i klimat emocjonalny
- Czym są emocje zbiorowe i jak wpływają na zespół
- Rola lidera w „czytaniu” nastroju grupy
- Jak nie „zarażać” zespołu własnym napięciem
MODUŁ 7: Inteligencja emocjonalna w praktyce
- 4 kompetencje EQ (świadomość siebie, zarządzanie sobą, świadomość społeczna, zarządzanie relacjami)
- Ćwiczenia rozwijające inteligencję emocjonalną
- Indywidualny plan wzmacniania kompetencji emocjonalnych
MODUŁ 8: Walidacja -test wiedzy. Walidacja zostanie przeprowadzona za pomocą testu wiedzy.
Forma szkolenia:
- warsztat praktyczny
- wymiana doświadczeń, konsultacje z trenerem.
Jedna godzina szkolenia trwa 45 minut i jest godziną lekcyjną.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 MODUŁ 1: Co wiemy o emocjach? Wykład | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 MODUŁ 2: Język emocji – jak nazywać i rozpoznawać emocje? Wykład + ćwiczenia indywidualne | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 MODUŁ 3: Samoregulacja emocji Wykład + ćwiczenia indywidualne | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 MODUŁ 4: Emocje w relacjach - Wykład + ćwiczenia indywidualne | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 MODUŁ 5: Emocje a konflikty - Wykład + ćwiczenia indywidualne | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 MODUŁ 6: Emocje zespołowe i klimat emocjonalny - Wykład + ćwiczenia indywidualne | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 MODUŁ 7: Inteligencja emocjonalna w praktyce Wykład + ćwiczenia indywidualne | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Moduł 8: Walidacja - test wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 736,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 736,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 144,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 144,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Alicja Nowak
Od ponad 10 lat prowadzi szkolenia z zakresu: komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów oraz zarządzania emocjami i radzenia sobie ze stresem, profilaktyki wypalenia zawodowego. W swojej praktyce szkoleniowej łączy wiedzę zarządczą z podejściem pedagogicznym i doradczym, wspierając uczestników w rozwijaniu odporności psychicznej i kompetencji emocjonalnych.
Posiada również doświadczenie menedżerskie – przez 6 lat pełniła funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Lokalny Ośrodek Rozwoju Doradztwa i Szkoleń, a przez 2 lata – dyrektora oddziału w firmie EMAT, gdzie odpowiadała m.in. za rozwój sprzedaży, obsługę kluczowych klientów oraz budowanie i zarządzanie zespołem. Trener posiada nieprzerwane i ciągłe doświadczenie zawodowe w branży od co najmniej pięciu lat.
W ostatnich 24 miesiącach zrealizowała ponad 120 godzin szkoleń o tematyce zbliżonej do niniejszej usługi. Jej wykształcenie obejmuje tytuł magistra zarządzania w specjalności menadżer personalny.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie skryptu, zostaną przesłane mailowo 1 dzień przed szkoleniem.
Informacje dodatkowe
Usługodawca nie jest płatnikiem podatku VAT. W związku z tym usługa jest zwolniona z VAT.
W przypadku uczestników, którzy mają dofinansowanie za środków publicznych, w wysokości min. 70%, zwolnienie z VAT następuje na podstawie: art. 43 ust. 1 pkt 26-29 ustawy o VAT oraz § 3 ust. 1 pkt 13 i 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r. poz. 701).
W pozostałych przypadkach zwolnienie z VAT następuje na podstawie: art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.
Dla osób korzystających z dofinansowania wymagana jest minimalna frekwencja na poziomie 80% zajęć, potwierdzone istą obecności. Walidacja zostanie przeprowadzona za pomocą testu wiedzy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi