Psychoterapia osób z doświadczeniem traumy - szkolenie
Psychoterapia osób z doświadczeniem traumy - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla właścicieli i pracowników firm MŚP oraz osób indywidualnych, którzy chcą zapoznać się z tematyką terapii ACT, która jest oparta na modelu transdiagnostycznym i można ją użyć w celu wykorzystywania jej w pracy zawodowej, zarządzaniu zespołem, kawałków biznesowych, lepszej komunikacji, rozwoju osobistym i innych kontekstach.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę na temat wpływu traumy na pamięć somatyczną oraz emocje. Nauczy się technik regulacji emocjonalnej, pomieszczania napięcia i pracy ze wspomnieniami w oparciu o ACT i somatic experiensing. Będzie potrafił wspierać klientów w budowaniu elastyczności psychologicznej, stosować techniki pobudzenia nerwu błędnego oraz wspierać zaangażowanie społeczne, rozwijając kompetencje w pracy z osobami po doświadczeniach traumatycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje technikę smakowania i gruntowanie chwil oraz prezentuje ją w celu przekierowania uwagi na bezpieczeństwo w życiu i ucieleśniania tego doświadczenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje techniki obniżania aktywacji współczulnego układu nerwowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje praktyczne zastosowanie techniki w scenariuszu szkoleniowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje czym jest akceptacja w ACT oraz rozróżnia metaforę przezstrzenną ACT. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest akceptacja. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża metaforę przestrzenną ACT. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia techniki regulacji emocjonalnej oraz charakteryzuje stosowanie ich w pracy z klientami w celu redukcji napięcia wynikającego z traumatycznych doświadczeń. | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki regulacji emocjonalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje różnice między regulacją a pomieszczaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje czym jest regulacja emocji i pomieszczanie emocji oraz rozróżnia je. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest regulacja i pomieszczanie emocji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje różnice między regulacją a pomieszczaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje czym jest proces akceptacji w ACT oraz rozpoznaje narzędzie, które pomaga w pomieszczaniu emocji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje proces akceptacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje narzędzie akceptacji w 8 krokach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia jak pracować z trudnym doświadczeniem bez mówienia o treści oraz wymienia skutki trzymania tajemnicy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje skutki trzymania w tajemnicy traumatycznych doświadczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża metody defuzji nazywając tytułem wydarzenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje czym jest pamięć i jakie są jej rodzaje oraz jak trauma wpływa na pamięć. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest pamięć. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rodzaje pamięci. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje pracę ze wspomnieniami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża pracę z lękiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pracę ze złością. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia czym jest miareczkowanie oraz linia czasu oraz potrafi pracować z tymi narzedziami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest miareczkowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest linia czasu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje techniki pobudzenia nerwu błędnego brzusznego dzięki budowaniu zaangazowania społecznego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje czym jest zaangażowanie społeczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki pobudzenia nerwu błędnego brzusznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija postawę empatii i współczucia wobec klientów, wspierając ich proces uzdrawiania w oparciu o zrozumienie ich doświadczeń i emocji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje postawę empatii i współczucia wobec klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest akceptacja. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie pojęcie traumy oraz potrafi opisać jej skutki fizyczne, psychologiczne i emocjonalne, w tym wpływ na funkcjonowanie jednostki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest trauma. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje skutki traumy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – (8 godzin)
1. Wprowadzenie i cele szkolenia
- Czas trwania: 0,5h
- Rodzaj zajęć: Teoria
- Metody dydaktyczne: prezentacja
2. Gruntowanie – przekierowywanie uwagi na dobro i bezpieczeństwo
- nauka przekierowywania uwagi na dobro w życiu
- umiejętność ucieleśniania bezpieczeństwa
- umiejętność uspokajania współczulnego układu nerwowego
- Czas trwania: 1h
- Rodzaj zajęć: Teoria: 15 min, Praktyka 45 min
- Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, praktyka w grupie, medytacja, pokaz na forum
3. Programowanie emocji – akceptacja, defuzja i metafory ACT
- nauka akceptacji i defuzji
- czy emocje są zaprogramowane?
- nauka metafory przestrzennej ACT
- Czas trwania: 3h 10 min
- Rodzaj zajęć: Teoria 1h, Praktyka 2h 10 min
- Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, burza mózgów, pokaz na forum, praca w grupie
4. Regulacja a pomieszczanie emocji – rozróżnienie i zastosowanie
- czym jest regulacja emocji?
- czym jest pomieszczanie emocji?
- jaka jest różnica między regulacją a pomieszczaniem?
- Czas trwania: 0,5h
- Rodzaj zajęć: Teoria
- Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja
5. Akceptacja w 8 krokach – narzędzie pracy z emocjami
- nauka narzędzia akceptacji w 8 krokach
- budowanie większego „kontenera” na emocje
- wspieranie akceptacji za pomocą wartości
- Czas trwania: 1h 55 min
- Rodzaj zajęć: Teoria 0,5h, Praktyka 1h 25 min
- Metody dydaktyczne: prezentacja, ćwiczenia praktyczne, pokaz na forum, praca w parach
Dzień 2 – (8 godzin )
1. Centrowanie
- techniki pobudzenia nerwu błędnego brzusznego
- znajdowanie środka swojego ciała
- pomoc przy stabilizacji i regulacji ciała
- Czas trwania: 1h
- Rodzaj zajęć: Praktyka
- Metody dydaktyczne: prezentacja, burza mózgów, pokaz na forum, praca w grupie
2. Pamięć somatyczna – wpływ traumy na pamięć
- czym jest pamięć?
- dysocjacja - definicja
- rodzaje pamięci
- wpływ traumatycznych wydarzeń na pamięć
- pamięć a poczucie bezpieczeństwa
- Czas trwania: 40 min
- Rodzaj zajęć: Praktyka
- Metody dydaktyczne: prezentacja, dyskusja, pokaz na forum, praca w grupie
3. SIBAM - emocje
- czym jest SIBAM
- jak rozpoznawać SIBAM u klienta - praktyczne umiejętności
- nabycie umiejętności pracy ze wspomnieniami
- praca z emocjami (z lękiem i złością)
- Czas trwania: 2h 10 min
- Rodzaj zajęć: Teoria 0,5h, Praktyka 1h 40 min
- Metody dydaktyczne: prezentacja, ćwiczenia praktyczne, dyskusja, pokaz na forum, praca w grupie
4. Miareczkowanie i linia czasu – praca z trudnymi doświadczeniami
- zapoznanie się z pojęciem miareczkowania
- praca z klientem z użyciem miareczkowania
- zastosowanie linii czasu w kontekście traumy
- Czas trwania: 2h 20 min
- Rodzaj zajęć: Teoria 0,5h, Praktyka 1h 50 min
- Metody dydaktyczne: prezentacja, praca w parach
5. Zaangażowanie społeczne – aktywacja nerwu błędnego
- techniki pobudzenia nerwu błędnego brzusznego
- metoda poszerzania „okna elastyczności”
- budowanie bezpiecznych relacji
- Czas trwania: 30 min
- Rodzaj zajęć: Praktyka
- Metody dydaktyczne: prezentacja, burza mózgów
6. Walidacja – test
- test teoretyczny z zakresu wiedzy o pracy z traumą
- Czas trwania: 0,5h
- Rodzaj zajęć: Praktyka
- Metody dydaktyczne: test
Proces walidacji
Walidacja będzie przeprowadzona na podstawie testu teoretycznego.
Test teoretyczny
Uczestnicy będą zobowiązani do wypełnienia testu sprawdzającego zdobytą wiedzę.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Wprowadzenie i cele szkolenia - prezentacja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Gruntowanie - prezentacja + praktyka w grupie | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Programowanie emocji - prezentacja + praca w grupie | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Programowanie emocji - prezentacja + praca w grupie | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Regulacja a pomieszczanie emocji - prezentacja + dyskusja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Akceptacja w 8 krokach - prezentacja + praca w parach | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Akceptacja w 8 krokach - prezentacja + praca w parach | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Centrowanie - prezentacja + praca w grupie | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Pamięć somatyczna - prezentacja + praca w grupie | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Sibam - prezentacja + praca w grupie | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Miareczkowanie i linia czasu - prezentacja + praca w parach | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Miareczkowanie i linia czasu - prezentacja + praca w parach | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Zaangażowanie społeczne - prezentacja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja – test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 704,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 704,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 169,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 169,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Gawrońska
tematycznego zbieżnego z aktualną usługą.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną wysłane klientom mailowo lub otrzymają dostęp do dysku online na którym znajdują się stosowne rzeczy.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Przerwy wliczone są do czasu szkolenia.
- 3 godziny 45 minut zajęć teoretycznych, 10 godzin zajęć praktycznych, 1 godzina 45 minut przerwy, 30 minut walidacja
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu.
- Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
- Praktyka w grupie
- Medytacja
- Pokaz na forum
Podstawa zwolnienia z VAT:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. ze zmianami w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (par.3 ust.1 pkt.14).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę, mikrofon i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej
b) komputery Mac system Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego).
Szkolenie prowadzone będzie na platformie Zoom.