SPONSORING - JAK SKUTECZNE BUDOWAĆ DŁUGOTRWAŁE PARTNERSTWA. Zarządzanie obszarem sponsoringu w organizacjach działających w obszarze sportu, organizacji wydarzeń oraz przemysłu czasu wolnego. Szkolenie 1 dniowe.
SPONSORING - JAK SKUTECZNE BUDOWAĆ DŁUGOTRWAŁE PARTNERSTWA. Zarządzanie obszarem sponsoringu w organizacjach działających w obszarze sportu, organizacji wydarzeń oraz przemysłu czasu wolnego. Szkolenie 1 dniowe.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które odpowiadają za pozyskiwanie sponsorów i partnerów w swoich organizacjach oraz do osób będących odpowiedzialnymi za ich realizację po stronie marek - niezależnie od tego, czy pracują wewnątrz organizacji, prowadzą własny biznes, czy wspierają klientów jako konsultanci. Program został stworzony z myślą o specjalistach/managerach/dyrektorach ds. sponsoringu, marketingu czy sprzedaży, organizatorach imprez, freelancerach, konsultantach, właścicielach firm, a także liderach organizacji, którzy chcą zyskać większą klarowność strategiczną i uporządkować działania w obszarze sponsoringu.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji17-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach, które chcą podejść do zarządzania obszarem sponsoringu w swoich organizacjach w sposób uporządkowany, świadomy i długofalowy. Program łączy podejście strategiczne do kwestii budowania efektywnych projektów sponsoringowych wraz z praktycznymi przykładami ich realizacji oraz wyzwań z jakimi mierzą się organizacje poszukującego tego rodzaju współprac.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Umiejętność inwentaryzacji własnych zasobów | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie inwentaryzuje własne zasoby marketingowe w celu stworzenia oferty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność identyfikacji potrzeb sponsora | Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje dostępne zasoby do potrzeb potencjalnego sponsora | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność analizy grup docelowych i projektowania customer journey | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje prostą mapę projektu i identyfikuje jej kluczowe momenty | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność zaplanowania strategii sprzedaży | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy przykładowe plany sprzedaży dla wybranego projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność definicji celów projektu | Kryteria weryfikacji Uczestnik na podstawie analizy potrzeb i możliwości wyznacza cele projektu | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność monitoringu i oceny efektów projektu | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje wskaźniki miary sukcesu i system raportowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Uczestnicy szkolenia zyskują nie tylko kompletną wiedzę z zakresu zarządzania obszarem sponsoringu, ale także konkretne, autorskie narzędzia oraz przestrzeń do refleksji nad tym, jak skutecznie budować efektywne partnerstwa. Warsztatowy charakter zajęć pozwala przepracować realne wyzwania związane z budową strategii sponsoringowej, a wiedza zostaje od razu przełożona na praktykę. Dodatkowo, każdy uczestnik otrzymuje wyjątkową przestrzeń do networkingu i wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami.Szkolenie zapewnia uczestnikom nie tylko uporządkowaną strukturę pracy, ale także nowe spojrzenie na ich rolę w organizacji lub nową ścieżkę kariery. To propozycja dla tych, którzy gotowi są na rozwój osobisty poprzez pozyskanie praktycznej wiedzy.
Efekt usługi
Efekt uczenia się | Kryterium weryfikacji | Metoda walidacji |
Umiejętność inwentaryzacji własnych zasobów | Uczestnik poprawnie inwentaryzuje własne zasoby marketingowe w celu stworzenia oferty | Test teoretyczny |
Umiejętność identyfikacji potrzeb sponsora | Uczestnik dopasowuje dostępne zasoby do potrzeb potencjalnego sponsora | Ćwiczenie praktyczne |
Umiejętność analizy grup docelowych i projektowania customer journey | Uczestnik przygotowuje prostą mapę projektu i identyfikuje jej kluczowe momenty | Ćwiczenie warsztatowe |
Umiejętność zaplanowania strategii sprzedaży | Uczestnik tworzy przykładowe plany sprzedaży dla wybranego projektu | Ćwiczenie praktyczne |
Umiejętność definicji celów projektu | Uczestnik na podstawie analizy potrzeb i możliwości wyznacza cele projektu | Ćwiczenie praktyczne |
Umiejętność monitoringu i oceny efektów projektu | Uczestnik formułuje wskaźniki miary sukcesu i system raportowania | Ćwiczenie praktyczne |
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Szkolenie zakończy się uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego udział.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie do tematyki marketingu sportowego:
- Historia marketingu sportowego - kluczowe momenty w historii rozwoju marketingu sportowego.
- Charakterystyka rynku marketingu sportowego na przestrzeni lat.
- Marketing sportu vs marketing poprzez sport – różnice.
- Uczestnicy rynku marketingu sportowego.
Definicja i znaczenie sponsoringu w komunikacji marketingowej:
- Czym jest sponsoring? Jakie są jego cele i korzyści dla obu stron (sponsor i sponsorowany)?
- Rodzaje sponsoringu: Sponsoring sportowy, kulturalny, wydarzeń, indywidualny, tytularny, sponsoring w mediach itp.
- Różnice między sponsoringiem a reklamą: Czym różnią się te dwa podejścia i w jakich sytuacjach sponsoring jest bardziej efektywny?
- Pojęcie aktywacji sponsoringu: Czym jest i dlaczego jest tak istotne?
- Ambush marketing w świecie sponsoringu.
Budowa strategii sponsoringowej:
- Tworzenie strategii sponsoringowej: Jakie elementy powinny zawierać strategii sponsoringowe, aby były skuteczne? Filozofia sprzedaży praw sponsoringowych.
- Inwentaryzacja zasobów własnych: Jakie narzędzia i kanały marketingowe powinny być wykorzystane?
- Budowa struktury sponsorskiej i alokacja praw: Analiza sytuacji obecnej i identyfikacja własnych potrzeb. Jak budować piramidę sponsorką i dobierać świadczenia do odpowiedniego jej poziomu?
- Dopasowanie sponsora do projektu: Jakie kryteria brać pod uwagę przy dobieraniu partnerów sponsoringowych?
- Zasady ustalania kosztów sponsoringu: Jak wycenić wartość różnych rodzajów świadczeń?
Budowa oferty i planowanie projektów sponsoringowych:
- Elementy oferty sponsoringowej: Jak stworzyć atrakcyjną ofertę dla potencjalnych sponsorów?
- Cele projektu sponsoringowego: Jak wyznaczać cele projektu? Jakie wskaźniki i narzędzia wykorzystać?
- Analiza potrzeb i celów sponsora: Jak zrozumieć potrzeby i oczekiwania sponsora? Jakie elementy wziąć pod uwagę?
- Wartość dodana dla sponsora: Jakie dodatkowe korzyści może uzyskać sponsor?
Proces pozyskiwania sponsorów i sprzedaży praw sponsoringowych:
- Planowanie procesu sprzedaży: budżetowanie, sezonowość, timing.
- Narzędzia do zarządzania procesem sprzedaży: plik inwentaryzacyjny, matryca świadczeń, mapa brandingowa, materiały prezentacyjne, harmonogram roczny.
- Proces sprzedaży: Jak rozpocząć proces komunikacji z potencjalnym sponsorem? Jak przygotować się do rozmów z potencjalnym sponsorem? Jakie pytania warto zadać?
- Upselling: Czym jest i na czym polega?
Umowy, realizacja i monitoring projektów sponsoringowych:
- Zarządzanie projektem sponsoringowym: Jak skutecznie realizować projekt, uwzględniając wymagania sponsora?
- Zawieranie umowy sponsoringowej: Jakie kluczowe punkty powinny znaleźć się w umowie? (np. długość trwania umowy, prawa i obowiązki, wynagrodzenie, KPI)
- Zarządzanie oczekiwaniami: Jak ustalić realistyczne cele i oczekiwania obu stron?
- Monitoring wyników i efektywności: Jak mierzyć efektywność działań sponsoringowych? Jakie wskaźniki (KPI) warto stosować?
- Raportowanie dla sponsora: Jakie informacje należy dostarczać sponsorowi, aby był zadowolony z inwestycji?
Przykłady z Praktyki
- Studia przypadków: Jak różne organizacje (np. drużyny sportowe, organizacje kulturalne, influencerzy) realizowały współpracę ze sponsorami. Analiza udanych i nieudanych kampanii sponsoringowych w różnych branżach.
Ćwiczenia praktyczne
- Tworzenie oferty sponsoringowej: Uczestnicy opracowują przykładową ofertę sponsoringową dla określonego projektu.
- Tworzenie projektu sponsoringowego wraz z planem aktywacji: Uczestniczy opracowują plan działań dla określonego projektu w roli Sponsora.
Sesja Q&A
- Sesja pytań i odpowiedzi, podczas której uczestnicy mogą rozwiązywać wątpliwości i uzyskać porady na temat swoich konkretnych sytuacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 999,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 065,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 624,99 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 508,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Fijałkowski
Ekspert w dziedzinie zarządzania i komercjalizacji obiektów sportowo-widowiskowych. Posiadacz unikalnej mieszanki wiedzy na temat marketingu sportowego pochodzącej z polskich i europejskich klubów sportowych, federacji, zarządców obiektów i telewizji. Współwłaściciel agencji marketingowej Brand & Sport.
Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz podyplomowych studiów MBA prowadzonych na Wydziale Zarządzania Politechniki Gdańskiej. Uczestnik licznych praktyk i szkoleń.
Podczas swojej kariery zawodowej miał możliwość odpowiadać za działania marketingowe oraz komercjalizację takich obiektów jak Polsat Plus Arena Gdańsk czy stadion PGE Narodowy. Członek zespołu odpowiedzialnego za przygotowania i organizację UEFA EURO 2012 Gdańsku. Lider zespołów sprzedażowych odpowiedzialnych za komercjalizację praw marketingowych PZPN, klubów piłkarskiej PKO Ekstraklasy oraz największego projektu Naming Rights w Polce.
Ekspert w obszarze zarządzania projektami, sprzedaży B2B i budowy efektywnych partnerstw strategicznych. W czasie swojej kariery zdobywał doświadczenie podczas zagranicznych staży oraz poprzez współpracę z czołowymi menedżerami w Polsce. W swojej karierze pracował dla tak uznanych marek jak Eleven Sports, Sportfive czy Betclic.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Forma szkolenia: stacjonarna, realizowana w sali szkoleniowej na terenie miasta (lokalizacja potwierdzona indywidualnie z uczestnikami).
Czas trwania: 1 dzień szkoleniowe (8 godzin dydaktycznych = 10,5 godzin zegarowych), w godzinach 9:00–19:30.
Cena szkolenia zawiera:
- koszt wynajmu sali szkoleniowej,
- przerwy kawowe (napoje gorące, woda, przekąski),
- lunch,
- komplet materiałów szkoleniowych (notatnik, długopis, prezentacja przekazana mailowo),
Wymagania sprzętowe: Uczestnicy proszeni są o zabranie ze sobą:
- laptopa z ładowarką i podstawowym oprogramowaniem biurowym,
- telefonu z dostępem do Internetu,
Zalecane parametry techniczne laptopa:
- procesor min. 2 GHz (zalecany 4-rdzeniowy),
- min. 2 GB RAM (zalecane 4 GB lub więcej),
- system operacyjny Windows 10 lub wyższy / Mac OS 10.13 lub wyższy,
- aktualna wersja przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge.
Warunki uczestnictwa: Szkolenie realizowane jest w ramach usługi rozwojowej. W przypadku udziału w szkoleniu finansowanym ze środków unijnych, uczestnik zobowiązany jest do:
- rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych (BUR),
- spełnienia wymogów operatora finansującego usługę,
- obecności na wszystkich panelach - 100% modułów.
Zaświadczenie: Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje imienne zaświadczenie potwierdzające udział, pod warunkiem spełnienia wymogu frekwencyjnego.
Nocleg: w przypadku zainteresowania jest możliwość wykupienia niedrogiego noclegu w bezpośrednim sąsiedztwie lokalizacji szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi