"Zarządzanie Zespołami Międzypokoleniowymi" - Szkolenie - Zarządzanie Projektami
"Zarządzanie Zespołami Międzypokoleniowymi" - Szkolenie - Zarządzanie Projektami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
- Menedżerowie średniego i wysokiego szczebla zarządzający zespołami składającymi się z przedstawicieli różnych pokoleń (od Pokolenia Z po Baby Boomers)
- Kierownicy działów i liderzy zespołów w organizacjach doświadczających wyzwań związanych z różnicami międzypokoleniowymi w miejscu pracy
- Specjaliści HR i People Operations odpowiedzialni za budowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej współpracy międzypokoleniowej
- Liderzy projektów prowadzący wielopokoleniowe zespoły i chcący maksymalizować potencjał wynikający z różnorodności wiekowej
- Menedżerowie w organizacjach przechodzących transformację cyfrową, którzy muszą łączyć doświadczenie starszych pracowników z elastycznością młodszych pokoleń
- Dyrektorzy i właściciele małych i średnich przedsiębiorstw stojący przed wyzwaniem efektywnego wykorzystania potencjału wszystkich grup wiekowych
- Konsultanci organizacyjni i trenerzy biznesowi specjalizujący się w rozwoju zespołów i chcący poszerzyć swoje kompetencje o zarządzanie
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa “Zarządzanie Zespołami Międzypokoleniowymi” przygotowuje do skutecznego kierowania zróżnicowanymi wiekowo zespołami poprzez zrozumienie wartości i cech różnych pokoleń, budowanie synergii, minimalizowanie konfliktów, dostosowanie stylów komunikacji i zarządzania oraz tworzenie inkluzywnego środowiska pracy sprzyjającego wymianie wiedzy i wzajemnemu mentoringowi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizowanie składu generacyjnego zespołu i identyfikowanie jego mocnych stron | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje i dopasowuje cechy oraz wartości do odpowiednich grup pokoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opracowywanie strategii komunikacji dostosowanej do różnych pokoleń | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera właściwą strategię komunikacji zgodną z preferencjami danego pokolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Projektowanie programu mentoringu dwukierunkowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje, na czym polega mentoring odwrócony oraz które elementy są kluczowe dla jego skuteczności | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zarządzanie konfliktem międzypokoleniowym | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje źródła nieporozumień i dobiera adekwatną metodę zaradczą | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykorzystanie doświadczenia pracowników 45+ w procesach decyzyjnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera rozwiązania umożliwiające wykorzystanie doświadczenia pracowników w wieku 45+ | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzenie inkluzywnego środowiska pracy dla wszystkich pokoleń | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje praktyki wspierające równość i szacunek między pokoleniami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dostosowanie systemu motywacji do różnych pokoleń | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje adekwatne formy motywacji dla konkretnych pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Facylitacja współpracy międzypokoleniowej w projektach | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje sposoby integrowania pracy wielopokoleniowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zarządzanie transferem wiedzy i sukcesją | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje działania wspierające przekazanie wiedzy między pokoleniami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Prowadzenie oceny skuteczności zarządzania zespołem międzypokoleniowym | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje trafne mierniki oceny efektywności | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
Lekcja 1 -- Wprowadzenie do zarządzania zespołami międzypokoleniowymi
- Powitanie uczestników i przedstawienie celów szkolenia
- Poznanie doświadczeń uczestników z zarządzaniem różnorodnością wiekową
- Definicja i charakterystyka pokoleń w miejscu pracy: Baby Boomers, Pokolenie X, Millennialsi, Pokolenie Z
- Mity i stereotypy dotyczące różnych pokoleń - rozróżnienie faktów od założeń
- Korzyści płynące z różnorodności międzypokoleniowej w organizacji
- Wyzwania związane z zarządzaniem zespołami wielopokoleniowymi
- Wprowadzenie do koncepcji wartości doświadczenia pracowników 45+
Lekcja 2 -- Charakterystyki i mocne strony różnych pokoleń
- Szczegółowa analiza cech charakterystycznych każdego pokolenia
- Wartości, motywacje i oczekiwania wobec pracy różnych grup wiekowych
- Unikalny wkład pracowników 45+: doświadczenie, mądrość instytucjonalna, stabilność
- Style uczenia się i rozwoju zawodowego charakterystyczne dla różnych pokoleń
- Podejście do technologii i innowacji w różnych grupach wiekowych
- Preferencje dotyczące kultury organizacyjnej i środowiska pracy
- Ćwiczenie: mapowanie mocnych stron własnego zespołu
Lekcja 3 -- Komunikacja międzypokoleniowa
- Różnice w stylach komunikacji między pokoleniami
- Preferencje kanałów komunikacji: od rozmów bezpośrednich po komunikatory
- Budowanie mostów komunikacyjnych między różnymi grupami wiekowymi
- Skuteczne przekazywanie informacji zwrotnej członkom różnych pokoleń
- Zarządzanie spotkaniami z uwzględnieniem potrzeb wszystkich pokoleń
- Wykorzystanie różnorodności perspektyw w procesach komunikacyjnych
- Praktyczne techniki inkluzywnej komunikacji zespołowej
Lekcja 4 -- Mentoring dwukierunkowy i transfer wiedzy
- Koncepcja mentoringu odwróconego (reverse mentoring)
- Projektowanie programów mentoringu dwukierunkowego
- Rola starszych pracowników jako mentorów doświadczenia i kultury organizacyjnej
- Młodzi pracownicy jako mentorzy technologii i nowych trendów
- Techniki facilitation sesji wymiany wiedzy między pokoleniami
- Tworzenie bezpiecznego środowiska do dzielenia się wiedzą
- Dokumentowanie i zachowywanie wiedzy instytucjonalnej
- Case study: sukces programu mentoringu międzypokoleniowego
Lekcja 5 -- Motywacja i zaangażowanie różnych pokoleń
- Różnice w czynnikach motywacyjnych między pokoleniami
- Dostosowanie systemów wynagradzania do różnych wartości
- Możliwości rozwoju kariery dostosowane do etapu życia zawodowego
- Work-life balance vs work-life integration w różnych pokoleniach
- Wykorzystanie doświadczenia starszych pracowników w procesach strategicznych
- Tworzenie ścieżek kariery uwzględniających różne aspiracje wiekowe
- Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy
- Budowanie kultury uznania i docenienia dla wszystkich pokoleń
Lekcja 6 -- Zarządzanie konfliktami i budowanie synergii
- Typowe źródła konfliktów międzypokoleniowych w zespole
- Techniki mediacji w sporach między różnymi pokoleniami
- Przekształcanie różnic w przewagę konkurencyjną
- Budowanie zespołów międzypokoleniowych w projektach
- Wykorzystanie komplementarnych mocnych stron różnych pokoleń
- Tworzenie kultury wzajemnego uczenia się i szacunku
- Strategie integracji zespołowej uwzględniające różnorodność wiekową
- Warsztat: rozwiązywanie rzeczywistych konfliktów międzypokoleniowych
Lekcja 7 -- Przywództwo inkluzywne i ocena skuteczności
- Cechy lidera skutecznie zarządzającego różnorodnością wiekową
- Adaptacyjne style przywództwa dla różnych pokoleń
- Tworzenie inkluzywnej kultury organizacyjnej
- KPI i metryki sukcesu w zarządzaniu zespołami międzypokoleniowymi
- Metody ewaluacji satysfakcji i zaangażowania różnych grup wiekowych
- Planowanie sukcesji z uwzględnieniem transferu wiedzy międzypokoleniowego
- Długoterminowe strategie wykorzystania potencjału wszystkich pokoleń
- Sesja pytań i odpowiedzi
- Indywidualne plany wdrożenia wiedzy ze szkolenia
- Egzamin sprawdzający wiedzę uczestników
- Ewaluacja szkolenia i zakończenie
Istotnym elementem szkolenia jest interaktywna dyskusja, podczas której uczestnicy dzielą się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami na temat omawianych zagadnień. Tego rodzaju wymiana doświadczeń sprzyja pogłębieniu rozumienia treści oraz umożliwia wspólne opracowywanie rozwiązań w oparciu o zdobytą wiedzę.
Prowadzący ma możliwość bieżącego monitorowania poziomu zrozumienia materiału, analizując prezentowane przez uczestników koncepcje i odpowiedzi. Pozwala to na elastyczne reagowanie – udzielanie wyjaśnień, uzupełnianie treści oraz zapewnienie, że omawiane zagadnienia są skutecznie przyswajane.
Szkolenie prowadzone jest w kameralnych grupach umożliwiających swobodną dyskusję, umożliwiamy również kontakt w trenerem po zakończeniu szkolenia.
Obecność jest weryfikowana na podstawie listy obecności sprawdzanej w trakcie szkolenia przez trenera, dodatkowo w przypadku usług prowadzonych zdalnie w czasie rzeczywistym obecność możemy potwierdzić na podstawie raportu z logowań.
Usługa realizowana jest w trybie godzin zegarowych. Przerwy oraz walidacja wliczają się w łączny czas trwania usługi. Należy jednak mieć na uwadze, że nie wszystkie projekty dofinansowania uwzględniają przerwy w ramach kwalifikowalnego czasu realizacji – zaleca się weryfikację tych zasad przed dokonaniem zapisu na szkolenie.
Przerwy
Przerwy w czasie szkolenia przewidziane są w godzinach: 10:30-10:45, 13:00-14:00, 15:15-15:30.
Walidacja
Walidacja przeprowadzana jest w ostatniej godzinie trwania usługi w formie testu online z pytaniami jednokrotnego wyboru. Czas trwania testu to 20 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Lekcja 1 – Wprowadzenie do zarządzania zespołami międzypokoleniowymi (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Piotr Plewiński | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Piotr Plewiński | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Lekcja 2 – Charakterystyki i mocne strony różnych pokoleń, Lekcja 3 – Komunikacja międzypokoleniowa (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Piotr Plewiński | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący Piotr Plewiński | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Lekcja 4 – Mentoring dwukierunkowy i transfer wiedzy, Lekcja 5 – Motywacja i zaangażowanie różnych pokoleń (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Piotr Plewiński | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Piotr Plewiński | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Lekcja 6 – Zarządzanie konfliktami i budowanie synergii, Lekcja 7 – Przywództwo inkluzywne i ocena skuteczności (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Piotr Plewiński | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja - test online w wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Piotr Plewiński | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 148,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 148,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Plewiński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie prezentacji w pliku PDF przygotowanej przez dostawcę usługi.
Informacje dodatkowe
UWAGA! Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie u operatora, skontaktuj się z nami.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe na podany przy rejestracji adres e-mail.
§ 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień „Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane."
Po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę internetową:
https://pmexperts.com/produkt/zarzadzanie-zespolami-miedzypokoleniowymi/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- System operacyjny:
- Windows 10 (wersja 1903 lub nowsza) lub nowszy
- macOS 10.14 (Mojave) lub nowszy
- Linux (dystrybucje obsługujące aplikację Teams)
- Aplikacja mobilna MS Teams: iOS 12.0 lub nowszy / Android 5.0 lub nowszy
- Procesor:
- Procesor Intel Core i3 2,0 GHz lub równoważny
- Procesor AMD Ryzen 3 lub równoważny
- Minimalna liczba rdzeni: 2
- Pamięć RAM:
- Minimum 4 GB RAM (zalecane 8 GB lub więcej)
- Karta graficzna:
- Karta graficzna zgodna z DirectX 9 lub nowsza, z obsługą sterowników WDDM 2.0
- Dysk twardy:
- Minimum 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym (dla instalacji aplikacji Teams)
- Urządzenie wejściowe:
- Mysz lub gładzik
- Klawiatura
- Aparat i mikrofon (jeśli wymagane):
- Kamera internetowa (zalecana rozdzielczość HD)
- Mikrofon (z wbudowaną funkcją redukcji szumów)
Wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Prędkość pobierania (download):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika (dla jakości standardowej)
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Prędkość wysyłania (upload):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Stabilność połączenia:
- Połączenie szerokopasmowe (np. Wi-Fi, Ethernet) o stabilnym sygnale, minimalizującym opóźnienia i przerwy w transmisji
Dodatkowe zalecenia:
Przeglądarka internetowa (w przypadku korzystania z wersji przeglądarkowej):
- Google Chrome (zalecana wersja)
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
Zajęcia realizowane są w formie spotkań live z trenerem na platformie Teams.
Konieczne jest wcześniejsze założenie konta na platformie.
Najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy otrzymają, na podany przy rejestracji adres e-mail, indywidualne wiadomości organizacyjne, zawierające:
- Potwierdzenie terminu realizacji szkolenia.
- Informacje o godzinach realizacji poszczególnych spotkań.
- Linki i hasła, niezbędne do zalogowania na poszczególne spotkania.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe na podany przy rejestracji adres e-mail.