Szkolenie: MOBILE EVENT BARMAN - trzy filary doskonałej obsługi gościa.
Szkolenie: MOBILE EVENT BARMAN - trzy filary doskonałej obsługi gościa.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zdobyć kwalifikacje do pracy w lokalach gastronomicznych na stanowisku barmana jak również do osób, które planują pracować w charakterze mobilnego barmana prowadząc własną działalność oraz osób już pracujących w branży gastronomicznej, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe z zakresu mobilnego barmaństwa.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników18
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestników do samodzielnego świadczenia usług w zakresie barmaństwa, tj. do przygotowywania napojów alkoholowych i bezalkoholowych. Usługa przygotowuje również do profesjonalnej obsługi gościa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe pojęcia związane z pracą barmana | Kryteria weryfikacji Definiuje rolę i znaczenie zawodu barmana w kontekście historycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Klasyfikuje alkohole według kategorii i omawia ich podstawowe cechy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia pojęcie miksologii i określa jej znaczenie w pracy mobilnego barmana. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady pracy barmana mobilnego | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia różnice między barmanem mobilnym a pracującym w lokalu stacjonarnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje etykę pracy barmana i zasady higieny w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia zasady ergonomii w pracy barmana mobilnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki barmańskie w praktyce | Kryteria weryfikacji Wykonuje klasyczne cocktaile z użyciem różnych technik barmańskich. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Stosuje odpowiednie metody odmierzania składników według standardowych miar. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Korzysta z różnych technik przygotowywania napojów (miksowanie, shakerowanie, szprycerowanie itp.). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje organizację i zarządzanie mobilnym barem | Kryteria weryfikacji Omawia zasady organizacji pracy za mobilnym barem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje proces składania i rozkładania mobilnego baru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje beverage cost i wyjaśnia jego wpływ na rentowność działalności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik używa narzędzi marketingowych do promocji usług mobilnego baru | Kryteria weryfikacji Tworzy ofertę usług mobilnego baru dostosowaną do różnych wydarzeń. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Stosuje zasady skutecznego marketingu w social mediach. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Analizuje korzyści i zagrożenia wynikające z inwestowania w reklamę. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje i stosuje zasady profesjonalnego serwisu drinków | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie szkło i dekoracje do serwowanych napojów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Stosuje zasady estetycznego i profesjonalnego podawania drinków. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje serwetki, słomki i akcesoria barmańskie zgodnie z zasadami obsługi gości. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Program szkolenia obejmuje wszystkie kluczowe elementy związane z pracą mobilnego barmana, łącząc teorię z praktycznymi ćwiczeniami, co pozwoli uczestnikom na pełne zrozumienie i opanowanie wymaganego zakresu umiejętności.
Program przewiduje 35 godz/dyd szkolenia (teoria 12godz + praktyka 21godz) + 2 godz/dyd egzaminu. 1 godz dyd to 45min. Podczas szkolenia przewidziane są przerwy, które nie wliczają się w czas trwania usługi.
DZIEŃ 1
Zajęcia teoretyczne
1. Wstęp do pracy barmana.
- podejście historyczne do zawodu barmana,
- klasyfikacja alkoholi, podział na kategorie,
- miksologia w pracy mobilnego barmana, obecne trendy na rynku.
2. Charakterystyka pracy barmana.
- klasyfikacja lokali gastronomicznych na rynku pracy,
- etyka pracy barmana - co wypada a czego nie wypada robić za barem,
- różnice między barmanem mobilnym a barmanem pracującym w stałym punkcie gastronomicznym,
- ergonomia pracy mobilnego barmana,
- higiena w miejscu pracy mobilnego barmana.
Zajęcia praktyczne
3. Sprzęt barmański - rodzaje sprzętu barmańskiego od A do Z (shaker, sitko barmańskie, miarka, muddler, łyżka barmańska, akcesoria do lodu, mieszadełka, szklanki, kieliszki).
4. Miary barowe – precyzyjne odmierzanie: miary umowne, miary łyżeczkowe, miary kieliszkowe.
DZIEŃ 2
Zajęcia teoretyczne
1. Techniki barmańskie.
- klasyfikacja technik barmańskich: nalewanie, miksowanie, shakerowanie, blenderowanie, szprycerowanie, mieszanie bezpośrednie,
- zastosowanie technik barmańskich w miksologii.
2. Bary mobilne – jak stworzyć doskonały bar do obsługi gości.
- mobilne bary – podział,
- mój pierwszy mobilny bar - zrobić ? czy kupić ?
- mobilne bary w praktyce – przeznaczenie mobilnych barów.
Zajęcia praktyczne
3. Cocktaile klasyczne sporządzone różnymi technikami barmańskimi.
4. Składanie i rozkładanie baru mobilnego.
5. Organizacja pracy baru mobilnego – odpowiednie przygotowanie swojego miejsca pracy.
6. Przygotowywanie napojów alkoholowych i bezalkoholowych za mobilnym barem.
7. Charakterystyka i podział napojów mieszanych – short drinks, long drinks, soft drinks, diverse drinks, diet drinks, fancy drinks, hot drinks.
DZIEŃ 3
Zajęcia teoretyczne
1. Zarządzanie mobilnym barem.
- przygotowanie oferty. Co warto a czego nie warto uwzględniać?
- beverage cost w barmaństwie mobilnym. Co to jest i jak go wyliczyć?
- zasoby ludzkie – jak zarządzać ludźmi aby zoptymalizować proces wydawania / sprzedaży w pracy mobilnego barmana.
2. Marketing podstawą sukcesu.
- reklama – czy warto w nią inwestować ?
- social media jako solidny nośnik reklamowy. Plusy i minusy.
3. Forma prawna prowadzenia działalności - za i przeciw
- jaką formę prowadzenia działalności wybrać?
- korzyści z prowadzenia własnej działalność,
- negatywne aspekty prowadzenia działalności.
Zajęcia praktyczne
4. Przygotowanie własnej karty cocktaili do obsługi gości przy mobilnym barze.
5. Przygotowanie własnej oferty usług mobilnego baru.
6. Serwis drinków w mobilnym barze - zasady podawania drinków (zastosowanie dekoracji, wybór odpowiedniego szkła do rodzaju drinka, użycie serwetki i słomki).
7. Skuteczny marketing w praktyce.
Egzamin
Podczas zajęć praktycznych Uczestnicy pracują w parach/indywidualnie przy przygotowanych stanowiskach pracy. Organizator zapewnia dostęp do mobilnego baru wyposażonego w niezbędny sprzęt i akcesoria barmańskie, tj. szklanki, kieliszki, shaker, miarki barowe, sitka, łyżeczki barowe, mieszadełka, moździerze, słomki, tace, korkociągi, środki czystości i inne. Podczas szkolenia Uczestnicy będą korzystać z zapewnionych produktów spożywczych niezbędnych do zajęć praktycznych przewidzianych w programie szkolenia, np. alkohole, owoce, soki, lód.
Szkolenie prowadzone metodą wykładową podczas zajęć teoretycznych. Zajęcia praktyczne przewidują pracę indywidualną oraz grupową. Uczestnicy samodzielnie będą przygotowywać drinki, pracować na sprzęcie barmańskim. Opracują np. receptury drinków i oferty usług barmańskich, karty menu, będą ćwiczyć scenki z obsługi klienta metodą symulacji i odgrywania ról.
Szkolenie kończy się uzyskaniem
Certyfikatu ICVC/BN 20008.19 Barman, który potwierdza wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne osób pracujących w kawiarniach, barach, pubach, restauracjach, jak również w innych punktach gastronomicznych.
Certyfikat ICVC/BN 20008.19 jest wydawany osobom, które zdały Egzamin ICVC weryfikujący ich kwalifikacje do wykonywania zawodu Barmana
Certyfikat będzie zawierał opis zweryfikowanych kwalifikacji do wykonywania zawodu Barmana.
Egzamin składa się z testu teoretycznego jednokrotnego wyboru, który odbywa się online poprzez platformę egzaminacyjną znajdującą się pod adresem https://egzaminy.icvc.eu/login
Dodatkową metodą walidacji jest Analiza dowodów i deklaracji. Przykładami dowodów w tej metodzie walidacji będzie materiał video lub zdjęcia z realizacji szkolenia, zajęć praktycznych, rekomendacje wystawione przez prowadzących usługę poświadczające zaangażowanie w proces edukacyjny i szkoleniowy każdego z Uczestników szkolenia, zaświadczenie ukończenia usługi oraz dodatkowe zadania pisemne/materiały opracowane przez Uczestników podczas szkolenia, np. plakat, karta menu. Dowody zbierane są podczas procesu szkoleniowego i przekazywane dla podmiotu zewnętrznego egzaminującego po realizacji usługi.
Koszt egzaminu zawarty jest w cenie szkolenia
Usługa kończy się również uzyskaniem Zaświadczenia o ukończeniu udziału w usłudze rozwojowej Szkolenie: MOBILE EVENT BARMAN - trzy filary doskonałej obsługi gościa. Zaświadczenie zawiera suplement z informacjami dot. osiągniętych efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 140,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 140,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 85,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 85,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 85,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 85,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jakub Wysocki
Swoje umiejętności zawodowe szlifował podczas pracy w olsztyńskich klubach i lokalach gastronomicznych. Obecnie pełni również rolę managera w jednym z olsztyńskich klubów. Cechuje się inwencją i kreatywnością przy tworzeniu drinków. Jego pasją jest sztuka barmańska połączona z pracą z ludźmi i dbanie o pozytywny relacje.
Kacper Parchotiuk
Barman. W ciągu swojej kariery zawodowej zdobył doświadczenie w różnych obszarach, zaczynając jako Pomocnik Techniczny, Kierownik banku piwnego i Koordynator imprez plenerowych(czerwiec2005 - lipiec 2008). Pracował jako Kierownik projektu w Klubokawiarni Gramofon (grudzień2009 -sierpień 2010). W latach 2010-2018 pełnił funkcję Managera w różnych klubach i restauracjach, takich jak Boolvar Club & Restaurant w Gdyni, Como Polska w Sopocie/Lublinie/Poznaniu oraz Altergastro Group od czerwca 2018 do chwili obecnej.
Dodatkowo, angażował się w liczne projekty konsultingowe, oferując doradztwo w zakresie budowy miejsc sprzedażowych, promocji, gastronomii oraz tworzenia systemów pracy i rekrutacji. Jako ekspert barmański, aktywnie uczestniczył w organizacji wydarzeń i konkursów, takich jak współpraca z marką TAK TAK i MTV Networks Polska Sp. z o.o. oraz BACARDI-MARTINI POLSKA Sp.z o.o. Współpracował także z marką Tyskie, Arcelor Mittal. Zorganizował ogólnopolski konkurs barmański "Igrzyska Sztuki Barmańskiej" we współpracy z markami Absolut i Havana Club.
Stworzył program szkoleniowy i podręczniki do nauki zawodu Barman i Kelner dla VCC System. Od ponad pięciu lat do chwili obecnej szkoli z obszaru szeroko rozumianego barmaństwa.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały potrzebne do realizacji szkolenia zapewnia organizator. W trakcie szkolenia Uczestnicy będą korzystać z materiałów m.in. soki, alkohole, owoce, sprzęt i akcesoria barmańskie (shaker, miarki barowe, szklanki i kieliszki, sitka, łyżeczki barowe, mieszadełka, moździerze, słomki, tace i inne), środki czystości i sprzęty niezbędne do pełnego przygotowania do pracy w zawodzie. Uczestnik w ramach materiałów merytorycznych otrzyma skrypt z miejscem na notatki i długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w szkoleniach jest założenie przez Uczestnika konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz spełnienie warunków, które są przedstawione przez danego Operatora, do którego składane są dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Warunkiem ukończenia szkolenia (a zarazem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu) jest frekwencja na poziomie minimum 80%,. Dostawca usługi codziennie prowadzi listę obecności. Uczestnik szkolenia codziennie potwierdza swoją obecność na liście .
Czas trwania usługi podany jest w godz dyd. 1 godz/dyd = 45min
Szkolenie kończy się uzyskaniem
Certyfikatu ICVC/BN 20008.19 Barman, który potwierdza wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne osób pracujących w kawiarniach, barach, pubach, restauracjach, jak również w innych punktach gastronomicznych.
Certyfikat ICVC/BN 20008.19 jest wydawany osobom, które zdały Egzamin ICVC weryfikujący ich kwalifikacje do wykonywania zawodu Barmana
Usługa kończy się również uzyskaniem Zaświadczenia o ukończeniu udziału w usłudze rozwojowej Szkolenie: MOBILE EVENT BARMAN - trzy filary doskonałej obsługi gościa.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi