Public relations i marketing medialny (studia w formule kształcenia zdalnego) - studia podyplomowe
Public relations i marketing medialny (studia w formule kształcenia zdalnego) - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe "Public relations i marketing medialny" są adresowane do absolwentów studiów wyższych zainteresowanych pogłębianiem wiedzy z zakresu public relations i marketingu medialnego.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników40
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi240
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńuprawnienia do świadczenia usług rozw. do zdobycia kwalif. nadawanych po ukończeniu studiów podypl.
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Public relations i marketing medialny (studia w formule kształcenia zdalnego) - studia podyplomowe" przygotowuje do skutecznego analizowania zjawisk społecznych, niezbędnych do wykonywania zawodów związanych z PR i marketingiem medialnym. Przygotowuje do wdrażania tych rozwiązań w praktyce, szczególnie w zakresie tworzenia strategii marketingowych i PR dla konkretnych firm.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Organizuje kampanie public relations. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje projekty kampanii PR, sprawdza efektywność podjętych działań PR, elastycznie reaguje na problemy w realizacji projektów (np. zmienia wcześniej przyjętą kolejność działań w projekcie PR) . | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje kampanie public relations, reklamowe i marketingowe, poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących oraz poprzez stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność poszczególnych kampanii PR opracowanych podczas zajęć, dobiera odpowiednie narzędzia i wyjaśnia ich trafność, zależnie od realizowanego projektu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje zdobytą wiedzę w zakresie specjalisty ds. komunikacji z mediami. | Kryteria weryfikacji Opracowuje odpowiedni dobór narzędzi PR do kontaktów z konkretnymi mediami, szacuje trafność skuteczności akcji kierowanych do konkretnych, wybranych przez siebie mediów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów w pracy specjalisty PR, marketingu medialnego i proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje problemy wizerunkowe, wyjaśnia trafność dobru odpowiednich narzędzi PR kryzysowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przedmioty prowadzone w ramach studiów:
- Reklama
- Copywriting
- Marketing
- Marketing on-line
- Komunikacja wizualna
- Tworzenie strategii PR
- PR w projektach międzynarodowych
- Media relations
- Team work
- Komunikacja kryzysowa.
Czas trwania: 2 semestry
Liczba godzin: 240 godzin dydaktycznych (godziny nie zawierają przerw), w tym:
- 30 godzin wykładów
- 180 godzin ćwiczeń
- 30 godzin laboratorium
Punkty ECTS: 30
Zajęcia prowadzone online, na platformie Wirtualnego Kampusu, w soboty i niedziele (co do zasady, co dwa tygodnie).
Kadra dydaktyczna składa się z pracowników akademickich oraz praktyków PR i marketingu medialnego.
Warunkiem ukończenia studiów i otrzymania świadectwa jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich egzaminów oraz zaliczeń. Absolwent kierunku otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Szczegółowy harmonogram zajęć dydaktycznych zostanie wprowadzony do Bazy Usług Rozwojowych co najmniej na 6 dni przed rozpoczęciem semestr.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Komunikacja kryzysowa | Prowadzący prof. dr hab. Lidia Pokrzycka | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 13:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Komunikacja kryzysowa | Prowadzący prof. dr hab. Lidia Pokrzycka | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 13:25 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Komunikacja wizualna | Prowadzący dr hab. Marlena Stradomska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Komunikacja wizualna | Prowadzący dr hab. Marlena Stradomska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Komunikacja kryzysowa; PR w projektach międzynarodowych | Prowadzący prof. dr hab. Lidia Pokrzycka | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Komunikacja kryzysowa; PR w projektach międzynarodowych | Prowadzący prof. dr hab. Lidia Pokrzycka | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Media relations | Prowadzący red. Aleksandra Rudzińska-Rdzanek | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Reklama | Prowadzący Daniel Przygoda | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Reklama | Prowadzący Daniel Przygoda | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 PR w projektach międzynarodowych | Prowadzący prof. dr hab. Lidia Pokrzycka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Media relations | Prowadzący red. Aleksandra Rudzińska-Rdzanek | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Media relations | Prowadzący red. Aleksandra Rudzińska-Rdzanek | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Reklama | Prowadzący Daniel Przygoda | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:25 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Marketing; Reklama | Prowadzący Daniel Przygoda | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Marketing | Prowadzący Daniel Przygoda | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Marketing | Prowadzący Daniel Przygoda | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 PR w projektach międzynarodowych | Prowadzący prof. dr hab. Lidia Pokrzycka | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 15:05 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Marketing | Prowadzący Daniel Przygoda | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 PR wprojektach międzynarodowych | Prowadzący prof. dr hab. Lidia Pokrzycka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:25 | Liczba godzin 02:25 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 16,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 16,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
prof. dr hab. Lidia Pokrzycka
Od 1999 roku prowadzi zajęcia z zakresu public relations na studiach i studiach podyplomowych.
Realizowała i realizuje granty m.in. w ramach Norway Grants (FSS) - Norwegia, Islandia, European Centre for the Development of Vocational Training - Irlandia, NAWA - Belgia, Europlanet RI 2020 Expert Exchange - Grecja (w Atenach prowadziła zajęcia z zakresu PR dla studentów astrofizyki).
dr hab. Marlena Stradomska
Wieloletni pracownik dydaktyczny, posiadający bogate (ponad 5 letnie) doświadczenie w prowadzeniu zajęć na studiach wyższych, studiach podyplomowych, a także kursach i szkoleniach. Prowadziła m.in. zajęcia z zakresu psychologii klinicznej, komunikacji interpersonalnej, pracy z osobami w kryzysie, a także warsztaty z wykorzystania myślenia wizualnego (visual thinking).
red. Aleksandra Rudzińska-Rdzanek
Była redaktor naczelną portalu kurierkolejowy.eu oraz redaktor prowadzącą ekskluzywnego magazynu biznesowego „MAN”. Specjalizuje się w komunikacji sektora infrastrukturalnego – pracowała jako PR-owiec i specjalistka ds. relacji z mediami w organizacji Pracodawcy RP oraz w spółkach z Grupy PKP: PKP CARGO S.A., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i PKP S.A.
Daniel Przygoda
Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, reklamy itp.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Słuchacze studiów podyplomowych otrzymają materiały szkoleniowe – drogą elektroniczną lub na platformie Wirtualny Kampus UMCS.
Słuchacze otrzymają: prezentacje multimedialne, skrypty oraz inne materiały przygotowane przez prowadzących zajęcia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia jest rejestracja w Internetowym Rejestrze Kandydata (https://irk.umcs.pl) oraz zamieszczenie skanu dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Osoba przyjęta na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, jest zobligowana do przedłożenia:
1) kwestionariusza osobowego wydrukowanego z systemu;
2) odpisu lub poświadczonej przez uczelnię kopii dyplomu ukończenia studiów licencjackich lub magisterskich. W przypadku ukończenia uczelni wyższej za granicą, kandydat składa oryginał dyplomu oraz tłumaczenie na język polski potwierdzone przez upoważnione instytucje, a także dokument potwierdzający nostryfikację dyplomu lub zaświadczenie o zwolnieniu z postępowania nostryfikacyjnego.
Termin i miejsce składania dokumentów, zostaną mailowo przekazane przyjętym osobom.
UWAGA! Zgłoszenie na studia tylko przez Bazę Usług Rozwojowych nie gwarantuje miejsca w grupie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa: Wirtualny Kampus UMCS.
W ramach Wirtualnego Kampusu wykorzystywana jest platforma MOODLE (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) czyli modularne, zorientowane obiektowo dynamiczne środowisko nauczania.
Minimalne wymagania sprzętowe: komputer, laptop lub tablet (procesor: co najmniej 1 GHz, pamięć RAM: minimum 2 GB), mikrofon i głośniki lub zestaw słuchawkowy (zalecane), kamera internetowa (opcjonalnie).
Połączenie internetowe: stabilne i wystarczająco szybkie łącze – min. 1 Mbps, zalecane 5 Mbps+.
Przeglądarka (wymagana obsługa HTML5 i JavaScript): Google Chrome (najnowsza wersja), Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari (na macOS/iOS).