Zielone umiejętności: Szkolenie pomoc nauczyciela w żłobku oraz przedszkolu z elementami zrównoważonego rozwoju
Zielone umiejętności: Szkolenie pomoc nauczyciela w żłobku oraz przedszkolu z elementami zrównoważonego rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- Osób planujących rozpocząć karierę w danej branży i poszukujących praktycznych umiejętności oraz wiedzy.
- Osób młodych, które są na etapie wyboru ścieżki zawodowej i chcą zdobyć kwalifikacje przydatne na rynku pracy.
- Pasjonatów tematyki związanej ze szkoleniem, zainteresowanych poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności.
- Osób z doświadczeniem, które chcą odświeżyć lub zaktualizować swoje kwalifikacje w oparciu o aktualne trendy i dobre praktyki.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi42
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do pracy z dziećmi w żłobku i przedszkolu oraz do organizowania i realizowania aktywności edukacyjnych wspierających ich rozwój. Uczestnicy nauczą się wdrażać zasady ekologii i zrównoważonego rozwoju w edukacji przedszkolnej, promując odpowiedzialne podejście do środowiska. Program kładzie również duży nacisk na efektywną współpracę z nauczycielami, rodzicami oraz zespołem pedagogicznym, aby zapewnić kompleksowe wsparcie w rozwoju dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje etapy rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym w kontekście odpowiedzialności za środowisko naturalne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje etapy rozwoju dziecka oraz rozróżnia kluczowe aspekty, wskazując na związki między rozwojem społecznym dziecka a świadomością ekologiczną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje różne aspekty rozwoju dziecka w kontekście edukacji ekologicznej i zachowań proekologicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje rozwój fizyczny, motoryczny, językowy i poznawczy oraz uzasadnia, jak edukacja ekologiczna wpływa na świadomość dzieci w zakresie ochrony środowiska. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Definiuje zadania opiekuńczo-wychowawcze asystenta nauczyciela w przedszkolu z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa obowiązki asystenta, wskazuje na rolę w nauczaniu dzieci o ochronie środowiska i wprowadza zasady ekologiczne w codzienne czynności przedszkolne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia znaczenie zabawy w edukacji przedszkolnej, zwracając uwagę na zabawy związane z ochroną środowiska. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje funkcje zabawy w rozwoju dziecka, ocenia jej wpływ na rozwój poznawczy, emocjonalny oraz ekologiczny. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Organizuje aktywności ruchowe, plastyczne i teatralne dostosowane do wieku dzieci, w tym aktywności związane z ochroną środowiska. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje aktywności ekologiczne (np. zabawy w ogrodzie, zajęcia plastyczne z materiałów recyklingowych) i prezentuje sposoby ich realizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Określa cele wychowania przedszkolnego w kontekście edukacji ekologicznej oraz dobiera odpowiednie metody pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje cele edukacyjne, w tym promowanie proekologicznych postaw u dzieci, oraz ocenia skuteczność metod stosowanych w pracy z dziećmi, szczególnie tych związanych z ochroną środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia znaczenie zabawy ruchowej w życiu dziecka, zwracając uwagę na aktywności wspierające dbałość o środowisko. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ aktywności fizycznej na rozwój dziecka i proponuje zabawy ruchowe promujące dbałość o środowisko. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje różne metody dydaktyczne wspierające rozwój dzieci, w tym metody oparte na edukacji ekologicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik organizuje zajęcia dydaktyczne, wykorzystując zabawy edukacyjne związane z ekologicznym stylem życia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby rozwojowe dzieci, uwzględniając ich świadomość ekologiczną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje zachowanie dziecka, oceniając jego potrzeby związane z nauką o ochronie środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera strategie wspierania rozwoju dzieci, w tym rozwoju odpowiedzialności za środowisko. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje metody wspomagania rozwoju dzieci, uwzględniając edukację ekologiczną i zasady zielonej gospodarki. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Komunikuje się skutecznie z dziećmi, nauczycielami i rodzicami, dostosowując sposób przekazu do odbiorcy. | Kryteria weryfikacji Prowadzi rozmowy z nauczycielami i rodzicami, przekazując informacje o postępach dziecka w sposób klarowny i dostosowany do potrzeb rozmówcy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozwiązuje problemy wychowawcze i edukacyjne. | Kryteria weryfikacji Analizuje przykładowe sytuacje problemowe i proponuje adekwatne rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje i koordynuje współpracę z zespołem pedagogicznym. | Kryteria weryfikacji Tworzy plan współpracy między nauczycielami i specjalistami, dostosowany do indywidualnych potrzeb dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Radzi sobie w sytuacjach konfliktowych, podejmując działania mające na celu ich konstruktywne rozwiązanie. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje przyczyny konfliktu i przedstawia możliwe strategie rozwiązania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy kreatywne scenariusze zajęć dydaktycznych z elementami ekologii. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje scenariusz, który łączy treści proekologiczne z zabawą i twórczością dzieci. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje przepisy BHP i sanitarne z uwzględnieniem proekologicznych zasad. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje ekologiczne środki czystości, organizuje przestrzeń zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i ochrony środowiska. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dobiera strategie wspierania rozwoju dzieci, w tym rozwoju odpowiedzialności za środowisko, odwołując się do zasad 6R i kompetencji GreenComp. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje metody wspomagania rozwoju dzieci, uwzględniając edukację ekologiczną i systemowe myślenie o środowisku. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Opracowuje harmonogram działań proekologicznych w grupie przedszkolnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje tygodniowy zestaw aktywności (np. podlewanie roślin, segregacja odpadów, dzień bez plastiku). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Organizuje i prowadzi zabawy oraz gry edukacyjne wspierające rozwój postaw proekologicznych u dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje i realizuje minimum dwie zabawy lub gry ekologiczne dostosowane do wieku dzieci, rozwijające świadomość ekologiczną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Dzień 1: Podstawy psychologii rozwoju dziecka i edukacji ekologicznej
10:00 - 12:00
Charakterystyka rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem proekologicznych postaw
- Omówienie etapów rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dzieci, w tym w kontekście wrażliwości na zagadnienia ekologiczne.
- Czynniki wpływające na rozwój dziecka, w tym wpływ środowiska naturalnego na jego rozwój.
- Przykłady sytuacji wychowawczych, w których dzieci reagują na kontakt z przyrodą (np. opieka nad rośliną, obserwacja zwierząt).
- Jak wprowadzać elementy edukacji ekologicznej dostosowane do poziomu rozwoju poznawczego dziecka.
- Wrażliwość ekologiczna a rozwój emocjonalny – uczenie empatii wobec przyrody.
12:00 - 12:15
Przerwa
12:15 - 14:00
Rodzaje rozwoju dziecka w kontekście edukacji ekologicznej
- Analiza różnych aspektów rozwoju: fizycznego, motorycznego, językowego i poznawczego, z naciskiem na rozwój umiejętności związanych z ochroną środowiska.
- Wpływ środowiska na rozwój dziecka i kształtowanie proekologicznych postaw już na etapie przedszkolnym.
- Ćwiczenia rozwijające motorykę w kontekście ekologii (np. zbieranie i sortowanie materiałów do recyklingu podczas zabawy).
- Rozwijanie języka poprzez opowiadania, wierszyki i rymowanki o tematyce ekologicznej.
- Kształtowanie nawyków oszczędzania wody, energii i materiałów jako element codziennych aktywności.
14:00 - 14:15
Przerwa
14:15 - 16:00
Zadania opiekuńczo-wychowawcze asystenta nauczyciela w kontekście proekologicznej edukacji
- Wsparcie w codziennych czynnościach związanych z dbałością o środowisko (np. segregacja odpadów, dbanie o rośliny w przedszkolu).
- Współpraca z nauczycielem i rodzicami w promowaniu zielonych nawyków.
- Przykłady dobrych praktyk związanych z edukacją ekologiczną w codziennych zadaniach.
- Rola asystenta w kształtowaniu nawyków u dzieci podczas posiłków (np. ograniczanie marnowania jedzenia, używanie wielorazowych naczyń).
- Włączanie rodziców w działania ekologiczne (np. wspólne akcje sadzenia roślin, zbiórki surowców wtórnych).
- Organizacja „kącika ekologicznego” w sali przedszkolnej – praktyczne przykłady.
16:00 - 18:00
Metody pracy z dziećmi w kontekście edukacji ekologicznej
- Omówienie metod dydaktycznych stosowanych w przedszkolu, w tym tych ukierunkowanych na naukę o ochronie środowiska.
- Techniki aktywizujące dzieci w procesie edukacji ekologicznej.
- Obserwacja w warunkach symulowanych z uwzględnieniem ekologicznych metod nauczania.
- Gry i zabawy edukacyjne uczące segregacji odpadów i oszczędzania zasobów.
- Proste doświadczenia przyrodnicze (np. obserwacja wzrostu roślin, filtracja wody).
- Organizacja tematycznych dni (np. „Dzień bez plastiku”, „Święto drzewa”) jako metoda aktywizacji.
Dzień 2: Zabawa jako kluczowy element rozwoju dziecka w kontekście edukacji ekologicznej
10:00 - 12:00
Znaczenie zabawy w edukacji przedszkolnej z naciskiem na ekologiczną tematykę
- Rola zabawy w rozwoju społecznym i emocjonalnym dzieci, w tym zabawy edukacyjne dotyczące ekologii.
- Rodzaje zabaw i ich wpływ na rozwój poznawczy, z uwzględnieniem zabaw rozwijających świadomość ekologiczną dzieci.
- Przykłady gier i zabaw integracyjnych pokazujących zasady 6R (np. „segregujemy śmieci do właściwych koszy” jako gra ruchowa).
- Jak wpleść w zabawę elementy oszczędzania zasobów (np. „gra w krople wody” – liczenie, ile wody można zaoszczędzić).
- Budowanie empatii przez zabawy symboliczne (np. dziecko jako „drzewo” lub „zwierzątko” potrzebujące ochrony).
12:00 - 12:15
Przerwa
12:15 - 14:00
Organizacja aktywności ruchowych, plastycznych i teatralnych z elementami edukacji ekologicznej
- Warsztaty praktyczne: jak wykorzystać naturalne materiały, recykling, zajęcia na świeżym powietrzu.
- Planowanie zajęć zgodnie z wiekiem i potrzebami dzieci, uwzględniając tematykę ochrony środowiska.
- Zajęcia ruchowe inspirowane naturą (np. „naśladujemy wiatr, deszcz, rośliny”).
- Plastyka z wykorzystaniem materiałów z odzysku (kartony, słoiki, liście).
- Mini teatrzyk ekologiczny – krótkie scenki o „życiu odpadów” albo o ochronie zwierząt.
- Powiązanie aktywności z realnym działaniem ekologicznym (np. wykonanie karmnika z materiałów recyklingowych).
14:00 - 14:15
Przerwa
14:15 - 16:00
Zabawy edukacyjne dostosowane do różnych grup wiekowych z naciskiem na edukację ekologiczną
- Przykłady zabaw wspierających rozwój umiejętności poznawczych, które jednocześnie kształtują postawy proekologiczne.
- Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych związanych z tematyką ochrony środowiska.
- Dla najmłodszych: proste zabawy sensoryczne z naturalnymi materiałami (piasek, kamyki, woda).
- Dla starszych: quizy i zagadki o przyrodzie, proste eksperymenty (np. „co tonie, co pływa” z odpadami).
- Tworzenie gier planszowych o tematyce ekologicznej (np. droga butelki PET do recyklingu).
16:00 - 18:00
Pedagogika twórczości w pracy dydaktyczno-wychowawczej z elementami edukacji ekologicznej
- Tworzenie kreatywnych scenariuszy zajęć, które uwzględniają ochronę środowiska.
- Wdrażanie metod rozwijających wyobraźnię dzieci w zakresie proekologicznych rozwiązań.
- Ćwiczenia twórcze typu „co by było, gdyby…” – wyobrażanie sobie świata bez plastiku, albo przyszłości przyjaznej środowisku.
- Storytelling: tworzenie bajek ekologicznych wspólnie z dziećmi.
- Łączenie sztuki z ekologią – kolaże, przedstawienia, opowiadania tworzone z materiałów wtórnych.
Dzień 3: Organizacja wychowania przedszkolnego i pierwsza pomoc z uwzględnieniem aspektów ekologicznych
10:00 - 12:00
Zadania, funkcje i metody wychowania przedszkolnego w kontekście edukacji ekologicznej
- Cele edukacji przedszkolnej w zakresie ochrony środowiska.
- Strategie wspierania rozwoju dziecka z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju i ekologicznych nawyków.
- Konkretne przykłady działań wychowawczych wspierających 6R: np. „reduce” – ograniczanie zużycia papieru, „reuse” – ponowne używanie materiałów w zabawie.
- Powiązanie celów wychowania z kompetencjami GreenComp (np. „zachęcanie dzieci do współpracy przy sprzątaniu sali” = odpowiedzialność i troska o wspólne dobro).
- Systemowe myślenie – jak codzienne działania dziecka (np. oszczędzanie wody) mają wpływ na większe procesy środowiskowe.
12:00 - 12:15
Przerwa
12:15 - 14:00
Pierwsza pomoc przedmedyczna dla dzieci w wieku przedszkolnym
- Podstawowe procedury udzielania pierwszej pomocy, w tym w kontekście sytuacji kryzysowych związanych z zagrożeniami ekologicznymi (np. zatrucia).
- Ćwiczenia praktyczne: reakcja na urazy i sytuacje awaryjne w warunkach sprzyjających ochronie środowiska.
- Scenariusze sytuacji: co zrobić w przypadku kontaktu dziecka ze środkami chemicznymi lub roślinami trującymi.
- Zasady używania ekologicznych środków opatrunkowych i higienicznych (np. kompresy wielorazowe, ograniczanie plastiku).
- Ćwiczenia: szybka reakcja przy skaleczeniu czy zadławieniu w sali wyposażonej w naturalne materiały.
14:00 - 14:15
Przerwa
14:15 - 16:00
Przepisy BHP w przedszkolach z uwzględnieniem proekologicznych zasad
- Normy bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem dbałości o środowisko (np. wykorzystanie ekologicznych środków czystości).
- Organizacja przestrzeni sprzyjającej bezpieczeństwu dzieci i ochronie środowiska.
- Przykłady ekologicznych środków czystości i zasad ich bezpiecznego użycia w przedszkolu.
- Organizacja przestrzeni: ograniczanie plastiku, wykorzystywanie naturalnych materiałów (drewno, bawełna).
- Powiązanie BHP z ekologią: jak zasady higieny i porządku wpływają na zdrowie dzieci i środowisko.
16:00 - 18:00
Organizacja zabawy w przedszkolu z elementami edukacji ekologicznej
- Znaczenie zabawy ruchowej w życiu dziecka, w tym zabawy promujące postawy proekologiczne.
- Tworzenie harmonogramu zajęć w przedszkolu z uwzględnieniem ekologicznych aktywności.
- Zabawy ruchowe w plenerze z elementami ekologii (np. „zbieramy śmieci na czas”, „biegamy jak zwierzątka chronione”).
- Planowanie tygodnia z wpleceniem stałych rytuałów proekologicznych (np. poniedziałek – podlewanie roślin, piątek – segregacja).
- Rozwijanie systemowego myślenia u dzieci przez powiązanie zabawy z codziennymi wyborami (np. „dlaczego warto używać bidonu zamiast butelki jednorazowej”).
Dzień 4: Komunikacja i współpraca w przedszkolu w kontekście edukacji ekologicznej
10:00 - 12:00
Efektywne techniki komunikacyjne w pracy z rodzicami i personelem w kontekście ochrony środowiska
- Aktywne słuchanie i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej w temacie edukacji ekologicznej.
- Budowanie relacji z dziećmi i współpracownikami w kontekście wspólnego dbania o środowisko.
- Ćwiczenia komunikacyjne: jak rozmawiać z dzieckiem o ekologii w prosty i zrozumiały sposób.
- Symulacje rozmów z rodzicami o wprowadzaniu drobnych zielonych zmian w domu (np. ograniczenie plastiku).
- Komunikacja asystenta z personelem: jak proponować proekologiczne rozwiązania w codziennej pracy przedszkola.
12:00 - 12:15
Przerwa
12:15 - 14:00
Budowanie relacji z rodzicami w zakresie ekologicznej edukacji dziecka
- Strategie skutecznej współpracy z rodzicami w zakresie wprowadzania zielonych nawyków w domu.
- Angażowanie rodziców w proces edukacyjny związany z ekologicznym wychowaniem dziecka.
- Organizacja wspólnych akcji: zbiórka makulatury, dzień rodzinny z sadzeniem drzew.
- Przykłady materiałów edukacyjnych dla rodziców (ulotki, plakaty, mini-przewodniki o 6R w domu).
- Jak włączać rodziców do tworzenia „zielonych rytuałów” (np. lunch bez plastiku, wspólne podlewanie roślin w domu).
14:00 - 14:15
Przerwa
14:15 - 17:30
Prawne aspekty pracy w przedszkolu w kontekście zrównoważonego rozwoju
- Przepisy dotyczące opieki nad dziećmi i obowiązki nauczyciela w zakresie ochrony środowiska w placówkach edukacyjnych.
- Obowiązki i odpowiedzialność pomocy nauczyciela w propagowaniu zasad proekologicznych.
17:30 - 18:00 Egzamin – Walidacja:
Szkolenie kończy się walidacją przeprowadzoną przez osobę wyznaczoną do tego celu. Certyfikat zostanie wydany przez jednostkę uprawnioną do certyfikacji, tj. Fundacja My Personality Skills, co potwierdzi zdobycie wymaganych kwalifikacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Charakterystyka rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem proekologicznych postaw (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Przerwa | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Rodzaje rozwoju dziecka w kontekście edukacji ekologicznej (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Przerwa | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Zadania opiekuńczo-wychowawcze asystenta nauczyciela w kontekście proekologicznej edukacji (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Metody pracy z dziećmi w kontekście edukacji ekologicznej (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Znaczenie zabawy w edukacji przedszkolnej z naciskiem na ekologiczną tematykę (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Przerwa | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Organizacja aktywności ruchowych, plastycznych i teatralnych z elementami edukacji ekologicznej (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Przerwa | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Zabawy edukacyjne dostosowane do różnych grup wiekowych z naciskiem na edukację ekologiczną (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Pedagogika twórczości w pracy dydaktyczno-wychowawczej z elementami edukacji ekologicznej (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Zadania, funkcje i metody wychowania przedszkolnego w kontekście edukacji ekologicznej (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Przerwa | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Pierwsza pomoc przedmedyczna dla dzieci w wieku przedszkolnym (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Przerwa | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Przepisy BHP w przedszkolach z uwzględnieniem proekologicznych zasad (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Organizacja zabawy w przedszkolu z elementami edukacji ekologicznej (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Efektywne techniki komunikacyjne w pracy z rodzicami i personelem w kontekście ochrony środowiska (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Przerwa | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Budowanie relacji z rodzicami w zakresie ekologicznej edukacji dziecka (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Przerwa | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Prawne aspekty pracy w przedszkolu w kontekście zrównoważonego rozwoju (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Milena Sobczyk | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Egzamin – walidacja z uwzględnieniem wiedzy ekologicznej (test, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 119,05 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 119,05 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Milena Sobczyk
Jest także doświadczonym trenerem z ponad 11-letnim stażem w obszarze sprzedaży, obsługi klienta i marketingu. Przeprowadziła ponad 500 godzin szkoleń dla różnych branż, koncentrując się na kompetencjach miękkich, technikach sprzedażowych i skutecznej komunikacji. Ukończyła również specjalistyczne kursy z zakresu zielonej transformacji w biznesie, cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju, poszerzając swoje kompetencje o tematykę GOZ i zielonych kompetencji. Kluczowe kwalifikacje i doświadczenie zdobyła w ciągu ostatnich 5 lat, stale rozwijając się i łącząc wiedzę z pasją do pracy z ludźmi – zarówno dorosłymi, jak i dziećmi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno materiały teoretyczne, jak i praktyczne. W skład zestawu wchodzą:
- Szczegółowe skrypty szkoleniowe – zawierające wiedzę teoretyczną dotyczącą marketingu internetowego w social mediach
- Certyfikat ukończenia szkolenia – potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji, który może być cennym dodatkiem do CV.
Dzięki temu uczestnicy będą mieli dostęp do kompleksowej wiedzy oraz narzędzi niezbędnych do samodzielnej pracy po zakończeniu szkolenia.
----
Część dalsza programu usługi z uwagi na zbyt dużą liczbę znaków:
Zielone kompetencje, które nabędzie uczestnik:
- Zrównoważona edukacja ekologiczna: Umiejętność integrowania tematów ekologicznych w programie nauczania dzieci w przedszkolu. Uczestnik będzie potrafił wprowadzać dzieci w świat ekologii, ucząc ich o ochronie środowiska, zmianach klimatycznych i odpowiedzialności za planetę poprzez zabawy, gry i projekty edukacyjne.
- Zarządzanie zasobami naturalnymi w placówkach edukacyjnych: Umiejętność efektywnego zarządzania zużyciem wody, energii oraz innych zasobów w przedszkolu. Uczestnik nauczy się stosować zasady oszczędzania wody i energii, wdrażając praktyki takie jak efektywne oświetlenie i odpowiednie gospodarowanie materiałami edukacyjnymi.
- Zrównoważona organizacja przestrzeni przedszkolnej: Projektowanie przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem ekologicznych materiałów, takich jak biodegradowalne meble, zabawki wykonane z materiałów przyjaznych środowisku czy odpowiednia segregacja odpadów w przedszkolu. Uczestnik będzie potrafił wskazać znaczenie zrównoważonego rozwoju w aranżacji przestrzeni edukacyjnej.
- Zielona edukacja fizyczna: Organizowanie aktywności ruchowych w zgodzie z zasadami ochrony środowiska, takich jak spacery, zabawy w plenerze, wykorzystanie naturalnych materiałów w grach i zabawach, a także promowanie aktywności na świeżym powietrzu, co przyczynia się do poprawy zdrowia dzieci oraz ochrony ekosystemów.
- Edukacja na temat odnawialnych źródeł energii: Wdrażanie podstawowych zagadnień związanych z odnawialnymi źródłami energii i oszczędzaniem energii w kontekście przedszkolnym, takich jak wykorzystanie paneli słonecznych czy edukacja dzieci na temat energii wiatrowej i wodnej.
- Zrównoważona opieka nad dziećmi: Umiejętność wprowadzania w życie przedszkolne zasad ekologicznych w opiece nad dziećmi. Uczestnik będzie potrafił stosować naturalne, ekologiczne środki czystości oraz pielęgnacji w codziennej opiece nad dziećmi, promując zdrowe i bezpieczne otoczenie.
- Zielona komunikacja z rodzicami i personelem: Umiejętność komunikowania korzyści związanych z ekologicznymi praktykami w przedszkolu, przekonywania rodziców do stosowania zasad zrównoważonego rozwoju oraz włączania rodziców w projekty ekologiczne. Uczestnik będzie efektywnie informować o ekologicznych praktykach oraz angażować dzieci w ekologiczne działania, które można realizować również w domu.
- Zarządzanie środowiskowe w przedszkolu: Uczestnik będzie potrafił wdrażać zasady zrównoważonego zarządzania placówką, takie jak segregacja odpadów, redukcja zużycia energii, recykling materiałów edukacyjnych i administracyjnych oraz wprowadzenie zasad ochrony przyrody w codziennej działalności przedszkola.
- Tworzenie ekologicznych planów edukacyjnych: Projektowanie programów edukacyjnych, które koncentrują się na ochronie środowiska, zmniejszaniu śladu węglowego i wspieraniu postaw proekologicznych wśród dzieci, a także planowanie zrównoważonych aktywności edukacyjnych w przedszkolu.
- Adaptacja do zmian klimatycznych: Uczestnik będzie potrafił wprowadzać do programu edukacyjnego tematy związane z adaptacją dzieci do skutków zmian klimatycznych, takich jak susze, powodzie czy ekstremalne temperatury, oraz będzie uczył dzieci odpowiedzialności za przyszłość planety.
___________________________________________________________
Uwagi dotyczące realizacji szkolenia:
- Elastyczność harmonogramu: Ze względu na indywidualne tempo pracy uczestników oraz różnice w czasie wykonywania poszczególnych zabiegów, możliwe są niewielkie modyfikacje w rozkładzie czasowym zajęć.
- Czas szkoleniowy: Usługa szkoleniowa będzie realizowana wg przelicznika godzin dydaktycznych: 1 godzina szkoleniowa = 45 minut.
- Jednostki dydaktyczne: Szkolenie prowadzone jest w oparciu o jednostki dydaktyczne. Z tego powodu może wystąpić różnica między łączną liczbą godzin podaną w polu "Liczba godzin usługi" a czasem wykazanym w szczegółowym harmonogramie.
- Egzaminy: Egzaminy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
- Sprzęt komputerowy: Uczestnicy będą uczestniczyć w usłudze na własnym sprzęcie komputerowym.
- Kwalifikacje: Szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji w zawodzie: "Pomoc nauczyciela w żłobku oraz przedszkolu elementami zrównoważonego rozwoju."
- Zajęcia praktyczne i teoretyczne: 70% czasu trwania usługi stanowią zajęcia praktyczne.
- Godziny praktyczne: 29 godzin dydaktyczny
- Godziny teoretyczne: 13 godzin dydaktycznych
------
PRT:
3.3 - GOSPODAROWANIE ODPADAMI
3.6 - ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM
Warunki uczestnictwa
brak
Informacje dodatkowe
W przypadku dofinansowania usługi szkoleniowej na poziomie conajmniej 70 i 80 % jest zwolniona z podatku VAT.
Podstawa: art. 43 ust.1 pkt 29 lit.c ustawy o VAT oraz §3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2015, poz. 736)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dolączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.