Budowanie osobistego dobrostanu i zarządzanie emocjami w oparciu o zielone kompetencje i innowacje – wspierające komunikację oraz radzenie sobie ze stresem w zielonych organizacjach.
Budowanie osobistego dobrostanu i zarządzanie emocjami w oparciu o zielone kompetencje i innowacje – wspierające komunikację oraz radzenie sobie ze stresem w zielonych organizacjach.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Osób dorosłych zatrudnionych lub samozatrudnionych, zamieszkałych w województwie Mazowieckim.
- Osób zainteresowanych rozwojem osobistym, wellbeingiem i zarządzaniem własnymi zasobami.
- Pracodawców i pracowników organizacji promujących kulturę wellbeing.
- Pracowników i firm, którzy chcą wprowadzić zmiany w organizacji zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.
- Pracodawców, przedsiębiorców lub pracowników do 30 roku życia i osób powyżej 45 roku życia.
- Pracodawców, przedsiębiorców lub pracowników powyżej 55 roku życia.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji19-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego zastosowania technik efektywnej komunikacji mających na celu budowanie i wdrażanie dobrostanu osobistego oraz emocjonalnego w miejscu pracy, w oparciu o zdobytą wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu: zarządzania emocjami, radzenia sobie ze stresem, zarządzania sobą w czasie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Formułuje definicję dobrostanu i wskazuje jego źródła. | Kryteria weryfikacji Wymienia indywidualne źródła dobrostanu osobistego oraz dobrostanu organizacji i formułuje definicję dobrostanu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje technikę świadomej obserwacji w codziennym życiu. | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby zarządzania uwagą w przykładzie życiowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje technikę obserwacji na podstawie sytuacji codziennej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wdraża nowe nawyki i modyfikuje przekonania. | Kryteria weryfikacji Analizuje przykładową sytuację zmiany nawyku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje nowe przekonanie dopasowane do celów organizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje emocje i stosuje technikę akceptacji emocji. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje emocje w sytuacji opisowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Proponuje sposób akceptacji emocji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki oddechowe i medytacyjne. | Kryteria weryfikacji Wskazuje prawidłowy sposób użycia techniki oddechowej i medytacyjnej w przykładowym opisie sytuacyjnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje strategie komunikacji empatycznej i konstruktywnego feedbacku. | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan komunikacji dlakonkretnej sytuacji zawodowej z uwzględnieniem technik komunikacji empatycznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Planuje działania odpowiedzialnie i świadomie. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przyczyny i skutki działań w praktycznym przykładzie zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Proponuje plan zmiany. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Identyfikuje i wykorzystuje potencjał własny oraz członków zespołu w realizacji projektów. | Kryteria weryfikacji Wskazuje działania wspierające potencjał zespołowy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje i prezentuje plan wdrożeniazmian wspierających dobrostan na poziomie jednostki i organizacji. | Kryteria weryfikacji Stosuje metodę "Kompas Dobrostanu"do projektowania rozwoju zgodnego z rytmem organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje plan wdrożeniowy w sposóbinspirujący innych uczestników do działania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
Moduł I: Dobrostan - jako zasób i fundament organizacji
- Czym jest homeostaza i dlaczego stanowi fundament równowagi psychicznej i fizycznej?
- Definicja pojęć: dobrostan i homeostaza
- Odkrywanie źródeł dobrostanu w organizacji.
- Określenie osobistych celów uczestników i celów organizacji oraz ich integracja.
- Zdrowy mentalnie pracownik - Zdrowa mentalnie organizacja.
- Wyrażanie siebie i własnych potrzeb dbając o potrzeby zespołu i całej organizacji - ćwiczenie.
Moduł II: Świadome zarządzanie uwagą w kontekście dobrostanu organizacji
- Czym jest technika obserwacji?
- Spokojny pracownik = spokojna organizacja.
- Zastosowanie technik obserwacji w życiu codziennym i zawodowym
- Uważność i koncentracja jako kluczowe narzędzie do zarządzania własnymi zasobami i zasobami zespołu.
- Wpływ oddechu na zdrowie i samopoczucie: Jak oddychanie wpływa na układ nerwowy, stres, koncentrację.
- Zastosowanie technologii VR (Wirtualna rzeczywistość) do zobrazowania działania układu nerwowego i biochemii stresu.
- Unikalne połączenie immersji VR z pracą nad dobrostanem psychicznym (ćwiczenia praktyczne)
Moduł III: Zmiana nawyków i przekonań w osiąganiu celów biznesowych
- Czym jest nawyk? Proces tworzenia nawyku
- Analiza nawyków organizacji - ćwiczenie
- Wprowadzanie nowych nawyków zgodnych z celami osobistymi i celami organizacji.
- Czym są przekonania i z czego wynikają?
- Wdrażanie nowych przekonań w kierunku realizacji celów osobistych i celów organizacji- ćwiczenie
Dzień 2:
Moduł IV: Zrozumienie emocji w zespole
- Czym są emocje?
- Jak rozpoznawać własne emocje oraz emocje zespołu?
- Rozpoznanie i obserwacja emocji w ciele
- Wpływ emocji na komunikację w zespole
- Zarządzanie emocjami w celu poprawy komunikacji w zespole
- Akceptacja emocji – technika pełnej akceptacji - ćwiczenie
Moduł V: Techniki zarządzania emocjami
- Ćwiczenia praktyczne: Techniki oddechowe pomagające w radzeniu sobie ze skrajnymi emocjami– Oddech 4/4.
- Techniki relaksacyjne i medytacja uważności.
- Ćwiczenia praktyczne: zastosowanie immersyjnej technologii VR oraz urządzenia biofeedback, co umożliwi uczestnikom realne przeżycie stresu w bezpiecznym środowisku i naukę jego regulacji w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem poznanych technik.
Moduł VI: Komunikacja i współpraca – rozwój kompetencji interpersonalnych
- Komunikacja empatyczna i uważność w relacjach
- Techniki asertywności i konstruktywnego feedbacku
- Mechanizmy adaptacyjne w pracy pod presją czasu.
- Praktyczne wykorzystanie technologii VR do symulacji sytuacji konfliktowych i ćwiczenia reakcji komunikacyjnych w zespole oraz z klientem
- Współpraca i zgodność w zespole - wypracowanie wspólnych zasad komunikacji i współpracy zespołowej
Dzień 3
Moduł VII: Odpowiedzialność - dobrostan osobisty = dobrostan organizacji
- Dobrostan jako przewaga konkurencyjna - zaufanie i odpowiedzialność
- Budowanie kultury dobrostanu w miejscu pracy - odpowiedzialność osobista i zespołowa
- Czym jest odpowiedzialność za własne decyzje?
- Przejęcie odpowiedzialności za siebie i własne decyzje w miejscu pracy
- Analiza i rozpoznanie wpływu własnych wyborów na zespół.
- Kształtowanie nawyku świadomego inicjowania działań prowadzących do zamierzonych celów organizacji.
Moduł VIII: Zrównoważenie i wykorzystanie potencjału
- Czym jest potencjał?
- Metody zrozumienia i wykorzystania własnego potencjału w zespole.
- Jak rozpoznać potencjał w członkach zespołu?
- Praktyki wspierające dobrostan i potencjał zespołowy w celu efektywnego realizowania projektów - ćwiczenie praktyczne
- Techniki komunikacyjne i integracja zdobytej wiedzy - ćwiczenie
Moduł IX: Planowanie działań – wdrażanie zmian i nowych zasad w organizacji.
- Świadome wyznaczanie celów w oparciu o indywidualne wartości i wartości organizacji.
- Dobrostan jako przewaga konkurencyjna (podsumowanie i integracja zdobytej wiedzy)
- Kontrakt zespołowy - Tworzenie nawyków wspierających dobrostan i samoregulację w miejscu pracy.
- Aplikacja mobilna - jako narzędzie do monitorowania parametrów ciała i ćwiczeń oddechowych do samodzielnego stosowania technik obniżania stresu w życiu codziennym.
- Projektowanie planu dobrostanu. Ćwiczenie praktyczne – Kompas Dobrostanu: ustalanie celów i etapów wdrożenia dobrostanu w organizacji.
Moduł X. Egzamin i walidacja
Łączny czas trwania: 24 godziny szkoleniowe (3 dni po 8 godzin). Jedna godzina szkolenia odpowiada 60 minutom.
Podczas szkolenia zaplanowana jest jedna przerwa 30 minutowa w każdym dniu szkolenia oraz przewidziane jest kilka mniejszych przerw, dostosowanych do tempa pracy grupy oraz potrzeb uczestników i trenera.
Przerwy w usłudze są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Szkolenie „Budowanie osobistego dobrostanu i zarządzanie emocjami w oparciu o zielone kompetencje i innowacje” rozwija zielone kompetencje poprzez:
- kształtowanie odporności psychicznej, samoregulacji emocjonalnej oraz świadomości wpływu jednostki na otoczenie, co przekłada się na zdrowsze środowisko pracy i ograniczenie przeciążeń,
- wspieranie postawy odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, w tym analizowanie wpływu decyzji jednostki i zespołu na dobrostan organizacyjny oraz ekologiczny,
- promowanie komunikacji empatycznej, współpracy i uważności, zgodnych z ideą organizacji zrównoważonej i wspierającej rozwój człowieka,
- wdrażanie zasad równowagi między celami osobistymi i organizacyjnymi w duchu zrównoważonego rozwoju,
Zielone kompetencje nabywane podczas szkolenia:
- Świadomość ekologiczna i społeczna: Rozwijanie odpowiedzialności za wpływ własnych decyzji na otoczenie i środowisko.
- Zarządzanie sobą w czasie: Umiejętność planowania działań z poszanowaniem własnych zasobów oraz naturalnych rytmów biologicznych.
- Odporność psychiczna i dobrostan: Budowanie wewnętrznej równowagi, odporności emocjonalnej oraz kształtowanie dobrostanu jako podstawy zrównoważonego stylu życia.
- Myślenie systemowe: Rozumienie zależności przyczynowo-skutkowych oraz wpływu jednostkowych wyborów na większy system społeczny i środowiskowy.
- Podejmowanie odpowiedzialnych decyzji: Kształtowanie umiejętności świadomego wybierania i planowania w sposób zrównoważony i etyczny.
Szkolenie wprowadza uczestników w praktyczne zastosowanie narzędzi cyfrowych wspierających rozwój psychospołeczny i zawodowy:
- Technologia VR (immersyjna rzeczywistość wirtualna) stwarza warunki dla rzeczywistych doświadczeń. Technologia wykorzystywana w ćwiczeniach związanych z regulacją emocji, stresem, reakcjami w komunikacji i konflikcie w czasie rzeczywistym. Uczestnicy uczą się świadomie zarządzać emocjami oraz korzystać z nowoczesnych narzędzi w pracy rozwojowej.
- Biofeedback (czujniki napięcia, oddechu, reakcji nerwowej) – pozwalają na trwałe wprowadzane zmian, monitorowanie stanu fizjologicznego i dostosowanie zachowań w czasie rzeczywistym. Uczestnicy rozwijają cyfrową samoświadomość i inteligencję emocjonalną.
- Podczas szkolenia uczestnicy uczą się instalacji i obsługi aplikacji mobilnej do pomiaru parametrów ciała i ćwiczeń oddechowych redukujących stres. Dzięki temu mogą samodzielnie kontynuować praktykę po zakończeniu szkolenia, utrwalając nawyki regulacji emocji i wzmacniając odporność psychiczną w pracy i życiu codziennym.
Uczestnicy wdrażają nawyk cyfrowej refleksyjności – uczą się, jak technologia może wspierać dobrostan zamiast go osłabiać oraz pozwalają na trwałe wprowadzanie zmian za pośrednictwem doświadczania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Moduł 1 | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Moduł 2 | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Przerwa | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Moduł 3 | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Moduł 4 | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Moduł 5 | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Przerwa | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Moduł 6 | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Moduł 7 | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Moduł 8 | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Moduł 9 | Prowadzący Dorota Sznyterman-Łabęcka | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Moduł 10 - Egzamin i walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 11 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 11 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 470,83 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 470,83 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Sznyterman-Łabęcka
Ostatnia aktualizacja wiedzy nastąpiła w lipcu 2024r.
Ostatnia aktualizacja wiedzy z zakresu zielonych kompetencji nastąpiła w czerwcu 2025r.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypty szkoleniowe, długopis.
Informacje dodatkowe
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VAT:
Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Podstawa prawna Art. 43 ust 1 pkt 26 lit.a - Zwalnia się od podatku pkt 26 usługi świadczone przez: a)jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, w zakresie kształcenia i wychowania.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi