Wykorzystanie AI w zielonej transformacji – zastosowania sztucznej inteligencji na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wykorzystanie AI w zielonej transformacji – zastosowania sztucznej inteligencji na rzecz zrównoważonego rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które samodzielnie podejmują działania w kierunku podnoszenia swoich kompetencji cyfrowych i ekologicznych, szczególnie w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji w kontekście transformacji prośrodowiskowej. Program przeznaczony jest dla osób planujących wdrażanie innowacyjnych i odpowiedzialnych rozwiązań w firmach, instytucjach lub projektach związanych z ekorozwojem.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik zostanie przygotowany do samodzielnego stosowania narzędzi sztucznej inteligencji w działaniach wspierających zrównoważony rozwój i technologie przyjazne środowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się (Wiedza) Uczestnik:Identyfikuje sposoby zastosowania sztucznej inteligencji w działaniach wspierających zrównoważony rozwój oraz transformację ekologiczną. | Kryteria weryfikacji Wskazuje obszary, w których sztuczna inteligencja może być skutecznie wykorzystywana w procesach zielonej transformacji oraz działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i opisuje najważniejsze momenty historyczne oraz kamienie milowe w rozwoju AI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jaką funkcję pełni sztuczna inteligencja w kontekście zmian środowiskowych oraz transformacji ekologicznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje zastosowanie różnych narzędzi opartych na AI w projektach ekologicznych i działaniach wspierających zrównoważony rozwój | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje zasady tworzenia treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w celu promowania odpowiedzialnych postaw ekologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia oraz techniki analizy danych z wykorzystaniem AI, które wspierają działania prośrodowiskowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe zasady wizualnej komunikacji i estetyki materiałów w kontekście przekazu środowiskowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się (Umiejętności)Uczestnik: Wykorzystuje narzędzia sztucznej inteligencji do generowania treści, interpretacji danych oraz rozwiązywania problemów związanych z ekologiczną transformacją i zrównoważonym rozwojem. | Kryteria weryfikacji Skutecznie wykorzystuje narzędzia sztucznej inteligencji do generowania treści, analizy danych oraz rozwiązywania zagadnień powiązanych z zieloną transformacją | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Krytycznie analizuje dylematy etyczne oraz zagadnienia prawne związane z użytkowaniem technologii AI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje ograniczenia oraz słabe strony poszczególnych rozwiązań i systemów opartych o AI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się (Kompetencje społeczne) Uczestnik:Podnosi swoje kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji Rozwija swoje zdolności w zakresie komunikacji, empatii oraz współpracy zespołowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo wskazuje i stosuje kluczowe zasady efektywnej komunikacji międzyludzkiej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest w pełni zgodne z obszarami technologicznymi wskazanymi w Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Śląskiego do roku 2030 oraz z założeniami Programu Rozwoju Technologii na lata 2019–2030. Treści programowe wpisują się również w Europejskie ramy kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju (GreenComp) oraz katalog zielonych umiejętności opracowany przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Uczestnicy kursu zdobędą podstawowe i zaawansowane kompetencje z zakresu technologii cyfrowych i ekologicznych, obejmujących m.in. technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), zarządzanie wiedzą oraz narzędzia wspierające komunikację pomiędzy urządzeniami. Umiejętności te znajdują odzwierciedlenie zarówno w ramach ESCO, jak i w GreenComp, obejmując między innymi:
- zdolność do inspirowania innych do działań na rzecz ochrony środowiska,
- krytyczne myślenie w ocenie zjawisk i rozwiązań,
- systemowe podejście do analizy wyzwań,
- promowanie odpowiedzialnych postaw konsumenckich oraz świadomości ekologicznej.
Dzięki połączeniu wykładów teoretycznych i praktycznych ćwiczeń, uczestnicy będą mogli lepiej zrozumieć rolę sztucznej inteligencji w procesach ekologicznych oraz nauczyć się, jak wdrażać AI w działaniach związanych ze zrównoważonym rozwojem. Szkolenie dostępne jest dla wszystkich – niezależnie od poziomu wykształcenia czy doświadczenia zawodowego. Nie jest wymagane wcześniejsze przygotowanie ani znajomość technologii AI.
Dzień 1:
- Wprowadzenie do tematyki AI: pojęcie, historia, znaczenie dla środowiska
- Przegląd zastosowań AI w ekologii i gospodarce niskoemisyjnej
- Etyka, prawo i wpływ społeczny sztucznej inteligencji
- Narzędzia AI do tworzenia treści wspierających zrównoważony rozwój
- Praktyczne ćwiczenia: tworzenie wpisów, artykułów, opisów produktów wspierających idee zielonej gospodarki
Dzień 2:
- Projektowanie materiałów graficznych z pomocą AI wspierających cele środowiskowe
- Analiza danych środowiskowych z użyciem AI: interpretacja wyników, wspieranie decyzji
- Ćwiczenia praktyczne – przykłady projektów wykorzystujących AI do ochrony środowiska
- Walidacja wiedzy: test teoretyczny przeprowadzany na żywo przez drugiego trenera
Walidacja kompetencji:
Walidacja następuje poprzez test wiedzy teoretycznej przeprowadzany na koniec drugiego dnia zajęć, przez osobę niezależną od prowadzącego szkolenie.
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych
16 godzin dydaktycznych = 12 godzin zegarowych
Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych (1 godz. dydakt. = 45 minut)
Przerwy są wliczane do czasu usługi
Dzień 1 – 8 godzin dydaktycznych (6 godzin zegarowych)
Godzina | Temat zajęć | Forma |
08:30–08:45 | Rozpoczęcie szkolenia, omówienie programu, pre-test | online (na żywo) |
08:45–09:30 | Wprowadzenie do sztucznej inteligencji – definicje, kontekst historyczny | online (na żywo) |
09:30–10:15 | Rola AI w ochronie środowiska i transformacji ekologicznej | online (na żywo) |
10:15–10:25 | Przerwa kawowa | — |
10:25–11:10 | Etyczne, prawne i społeczne wyzwania związane z AI | online (na żywo) |
11:10–11:55 | Przegląd narzędzi AI i ich możliwości w kontekście ekologii | online (na żywo) |
11:55–12:40 | Tworzenie treści prośrodowiskowych za pomocą AI – blogi, artykuły, social media | online (na żywo) |
12:40–13:00 | Przerwa obiadowa | — |
13:00–14:30 | Ćwiczenia praktyczne – tworzenie treści w zespołach i indywidualnie | online (na żywo) |
Dzień 2 – 8 godzin dydaktycznych (6 godzin zegarowych)
Godzina | Temat zajęć | Forma |
08:30–09:15 | Projektowanie materiałów graficznych z użyciem AI wspierających zieloną transformację | online (na żywo) |
09:15–10:00 | Ćwiczenia – tworzenie grafik ekologicznych w praktyce | online (na żywo) |
10:00–10:10 | Przerwa kawowa | — |
10:10–11:00 | Analiza danych środowiskowych z wykorzystaniem AI | online (na żywo) |
11:00–11:45 | Przykłady zastosowań AI w praktyce (projekty, case study) | online (na żywo) |
11:45–12:00 | Przerwa obiadowa | — |
12:00–13:15 | Praca warsztatowa: wdrażanie AI w działaniach uczestników | online (na żywo) |
13:15–14:30 | Test walidacyjny – teoretyczny, przeprowadzany przez drugą osobę walidującą | stacjonarnie lub online (na żywo) |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Rozpoczęcie szkolenia, omówienie programu, pre-test | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Wprowadzenie do sztucznej inteligencji – definicje, kontekst historyczny | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Ćwiczenia – tworzenie grafik ekologicznych w praktyce | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Rola AI w ochronie środowiska i transformacji ekologicznej | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Etyczne, prawne i społeczne wyzwania związane z AI | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:25 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przegląd narzędzi AI i ich możliwości w kontekście ekologii | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:55 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Tworzenie treści prośrodowiskowych za pomocą AI – blogi, artykuły, social media | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Ćwiczenia praktyczne – tworzenie treści w zespołach i indywidualnie | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Projektowanie materiałów graficznych z użyciem AI wspierających zieloną transformację | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Analiza danych środowiskowych z wykorzystaniem AI | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przykłady zastosowań AI w praktyce (projekty, case study) | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Praca warsztatowa: wdrażanie AI w działaniach uczestników | Prowadzący Mariusz Małek | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Test walidacyjny – teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 328,13 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 328,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Małek
Jako trener, specjalizuje się w szkoleniach z obszaru automatyzacji prospectingu, pracy z danymi, wyszukiwania leadów oraz integracji AI z procesami sprzedażowymi i marketingowymi. Szkolenia prowadzi w oparciu o autorskie narzędzie LeadBrowser, które pozwala m.in. na wyszukiwanie kontaktów z LinkedIn bez dodatków, klasyfikację stron przez AI, analizę danych DNS, weryfikację e-maili czy ocenę ryzyka kontaktu z danym prospektem.
Uczestnicy jego warsztatów zdobywają praktyczne umiejętności w zakresie:
– skutecznego pozyskiwania danych z sieci,
– wykorzystania AI do analizy leadów i zachowań użytkowników,
– optymalizacji działań prospectingowych bez korzystania z gotowych baz danych.
Szkolenia prowadzone przez Macieja są cenione za aktualność, innowacyjność i praktyczne zastosowanie w codziennej pracy zespołów sprzedażowych i marketingowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
✔ Szkolenie prowadzone na platformie online (np. Zoom, Microsoft Teams)
✔ Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie PDF
✔ Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma Certyfikat ukończenia kursu
✔ Możliwość indywidualnej konsultacji z trenerem po szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Szkolenie będzie prowadzone za pomocą platformy Microsoft Teams/Zoom. Aby wziąć w nim udział, uczestnik powinien dysponować komputerem wyposażonym w kamerę i mikrofon oraz stabilnym dostępem do Internetu. Zalecane jest korzystanie z najnowszej wersji przeglądarek Microsoft Edge, Internet Explorer, Safari lub Chrome, a minimalna wymagana prędkość łącza to 500 kb/s dla pobierania i wysyłania danych. Przed rozpoczęciem szkolenia każdy uczestnik otrzyma link umożliwiający dołączenie do spotkania. Link pozostaje aktywny na czas trwania szkolenia i można go otworzyć w przeglądarce bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.
Warunkiem ukończenia szkolenia jest 80% frekwencja udziału w szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
olenie będzie prowadzone za pomocą platformy Microsoft Teams/Zoom. Aby wziąć w nim udział, uczestnik powinien dysponować komputerem wyposażonym w kamerę i mikrofon oraz stabilnym dostępem do Internetu. Zalecane jest korzystanie z najnowszej wersji przeglądarek Microsoft Edge, Internet Explorer, Safari lub Chrome, a minimalna wymagana prędkość łącza to 500 kb/s dla pobierania i wysyłania danych. Przed rozpoczęciem szkolenia każdy uczestnik otrzyma link umożliwiający dołączenie do spotkania. Link pozostaje aktywny na czas trwania szkolenia i można go otworzyć w przeglądarce bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.
Zalecamy zainstalowanie aplikacji Zoom/Teams przed szkoleniem