Akcja Bilans 2025
Akcja Bilans 2025
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Na kurs zapraszamy w szczególności:
- księgowych,
- doradców podatkowych,
- właścicieli i pracowników biur rachunkowych,
- pracowników działów finansowych, księgowych oraz podatkowych,
- przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą,
- biegłych rewidentów,
- osoby, które chcą poszerzyć i uzupełnić swoją wiedzę podatkową
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji02-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego bilansowego i podatkowego zamknięcia roku. Zdobywając nową wiedzę oraz uporządkowując dotychczasową, uczestnik będzie gotowy do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków związanych z rozliczeniami podatkowymi. Będzie umiał stosować przepisy w praktyce, a dzięki ugruntowaniu wiedzy teoretycznej, w sposób pewny i zdecydowany będzie podejmował zadania praktycznego ich stosowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje przepisy i zamyka rok w ujęciu podatkowym. | Kryteria weryfikacji - zamyka bilansowy i podatkowy rok obrotowy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zamyka bilansowy i podatkowy rok obrotowy | Kryteria weryfikacji - definiuje przepisy i zamyka rok w ujęciu podatkowym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Jasno i zrozumiale przekazuje informacje finansowe, zarówno ustnie, jak i pisemnie. | Kryteria weryfikacji - pracuje w zespole, szczególnie w okresach wzmożonej aktywności, takich jak przygotowanie bilansu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Temat 1 – Rachunkowość.
1. Wprowadzenie.
2. Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.
3. Harmonogram zamknięcia roku.
4. Zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego.
5. Zagadnienia szczegółowe.
6. Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji.
7. Pytania i dyskusja.
Temat 2 - Zamknięcie roku podatkowego – podatek dochodowy (wykład i zajęcia praktyczne).
Część 1 – Część teoretyczna.
1. Rozliczenie przychodów na przełomie roku w ujęciu bilansowym i podatkowym.
• Moment powstania obowiązku podatkowego w CIT.
• Zapłata z góry za usługi realizowane po zakończeniu roku.
• Refakturowane media.
• Niezapłacone odsetki.
• Dotacja na nabyty środek trwały z uwzględnieniem zmian przepisów obowiązujących od 2024r.
• Usługi ciągłe na przełomie roku.
• Otrzymane odszkodowania i wydatki sfinansowane przedmiotowym odszkodowaniem.
• Otrzymane nieodpłatne świadczenia.
2. Rozliczenie kosztów na przełomie roku w ujęciu bilansowym i podatkowym.
• Leasing operacyjny traktowany w księgach jako finansowy.
• Niezapłacone odsetki.
• Amortyzacja – różnice, amortyzacja degresywna, jednorazowe odpisy u małego i dużego podatnika.
• Amortyzacja i sprzedaż samochodu osobowego o wartości 300 000 zł.
3. Zaliczanie do kosztów podatkowych ułamka kapitału zapasowego.
4. Korekta wstępna na zakończenie roku w związku z przejściem na CIT Estoński z nowym rokiem podatkowym.
5. Podatek minimalny – nowe obowiązki w rozliczeniu rocznym za 2025 r. dla wybranych jednostek.
6. Wejście w życie JPK CIT – moment wejścia w życie i zasady udostępniania organom podatkowym.
7. Różnice w bilansowym i podatkowym rozliczaniu różnic kursowych.
8. Różnice w rozliczaniu dywidendy otrzymanej z zagranicy, a otrzymanej od polskiej spółki.
9. Obowiązki informacyjne płatników podatku u źródła (CIT-10Z, IFT-2R, PIT-8AR, IFT-1R)
10. Wybrane praktyczne przykłady dotyczące podatku u źródła.
Część 2 – Część praktyczna.
1. Praktyczne rozliczenie zeznania rocznego CIT-8.
• Właściwe podzielenie przychodów na kapitałowe zyski i inne źródła przychodów.
• Ustalenie, które z przedstawionych propozycji będą ujęte do zeznania rocznego CIT-8.
• Korekta podstawy opodatkowania w kontekście „ulgi na złe długi”.
• Ujęcie (bądź nieujmowanie) przychodów z tytułu m.in.:
− zbycia składników majątkowych firmy,
− otrzymanych odszkodowań,
− uzyskania nieodpłatnych świadczeń,
− spłaty zobowiązań niepieniężnych w formie rzeczowej,
− objęcia udziałów w zamian za wkład niepieniężny,
− umorzenia lub przedawnienia zobowiązania podatkowego,
− korekty dokonanej zgodnie z ustawą VAT, powodującą zwiększenie podatku naliczonego do odliczenia (np. przy sprzedaży samochodu w czasie trwania tzw. okresu korekty),
− otrzymania majątku z tytułu wystąpienia lub likwidacji spółki osobowej.
• Porównanie rozliczenia w kosztach nieściągalnych wierzytelności (art. 16 ust. 1 pkt. 25 u.p.d.o.p.), odpisu aktualizacyjnego (art. 16 ust. 1 pkt. 26a u.p.d.o.p.), a zastosowanie ulgi za złe długi.
Temat 3 - Zamknięcie roku 2025 w VAT – podsumowanie obowiązków oraz zmian.
1. Zamknięcie roku w podatku VAT – ustalenie proporcji oraz preproporcji, korekta roczna podatku naliczonego, zmiany SLIM VAT 3.
2. Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodu.
3. Działalność socjalna, promocyjna, reklamowa i reprezentacyjna związana z zakończeniem roku.
4. Praktyczna checklista obowiązków podatnika VAT - czy pamiętasz m.in. o:
5. Przegląd wybranych interpretacji i orzeczeń sądów administracyjnych oraz TSUE w zakresie podatku VAT.
Wymagania wstępne dla uczestników kształcenia: Minimum podstawowa wiedza z zakresu podatków
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych. Każdego dnia zaplanowano przerwę od 12:30-13:00.
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Każdego dnia zostaną zrealizowane 4 godziny zajęć teoretycznych i 2 godziny zajęć praktycznych.
Kurs przeprowadzany będzie w formie online, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Taką chęć mogą zgłaszać na bieżąco poprzez kliknięcie ikonki „dłoń”. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Rachunkowość | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Zamknięcie roku 2025 w VAT - podsumowanie obowiązków oraz zmian. | Prowadzący Agnieszka Sadowska | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Zamknięcie roku podatkowego - podatek dochodowy (wykład i zajęcia praktyczne). | Prowadzący Dariusz Zygmuntowski | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Test walidacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 955,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 108,65 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 88,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Zygmuntowski
"
Agnieszka Sadowska
Sporządzanie dokumentacji cen transferowych; Identyfikowanie ryzyk w obszarze podatków i zarządzanie nimi (przygotowywanie rekomendacji, analiza i opiniowanie umów); Autorka publikacji m.in. z zakresu problematyki opodatkowania świadczeń pracowniczych. Od 2011 roku współpracuje jako wykładowca z firmami szkoleniowymi, a od 2013 roku z Wyższą Szkołą Bankową w Toruniu. Obecnie jako Menadżer ds. Podatków w polskiej Grupie Kapitałowej z branży finansów przeprowadza szkolenia wewnętrzne dla Pionu Finansowo-Księgowego, które dotyczą nie tylko zmian w zakresie przepisów prawa podatkowego, ale również przeglądu najnowszego orzecznictwa, czy interpretacji w zakresie istotnym dla działalności Grupy Kapitałowej (najczęściej przy okazji cyklicznych audytów podatkowych). Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Wydziału Finansów i Rachunkowości Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu.
Arkadiusz Lenarcik
artykułów, książek oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. W ciągu ostatnich 5 lat
zdobywał cenne doświadczenie w obszarze szkoleniowym i merytorycznym. Na bieżąco aktualizuje
swoją wiedzę oraz szkoli innych z obowiązujących przepisów. Od 2017 r. pełni rolę stałego trenera i Walidatora w firmie Wektor Wiedzy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie PDF, przygotowany przez prowadzących:
- skrypt
- dostęp do nagrania szkolenia na okres 21 dni.
Warunki uczestnictwa
Minimum podstawowa wiedza z zakresu przepisów prawa podatkowego.
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Do współpracy zaprosiliśmy najlepszych ekspertów. Jeśli chcesz by Twoja praca w przyszłości była o wiele prostsza, łatwiejsza i przyjemniejsza, pomożemy Ci w tym. Zapraszamy Cię serdecznie na nasz kurs.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://wektorwiedzy.pl/
Po ukończeniu usługi zostanie wystawiony certyfikat oraz zaświadczenie o ukończeniu usługi, zawierające niezbędne dane, zgodne z regulaminem.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie bedzie prowadzone za pośrednictwem Platformy ClickMeeting.
Szkolenia na ClickMeeting nie wymagają instalowania żadnego programu, są transmitowane przez przeglądarkę. Bardzo ważne jest, żeby była ona zaktualizowana do najnowszej wersji (jeśli nie będzie aktualna, podczas testu nie pojawi się zielony “✓”). W razie potrzeby istnieje też możliwość pobrania aplikacji mobilnej i uczestniczenia w szkoleniu poprzez smartfon lub tablet.
Wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps.
Konieczne jest posiadanie kamerki internetowej, umożliwiającej przeprowadzenie monitoringu realizacji usług szkoleniowych.
Najbezpieczniejszą opcją jest połączenie internetowe za pomocą kabla sieciowego. Gdy nie ma takiej możliwości i pozostaje korzystanie z WiFi, warto na czas szkolenia umieścić komputer jak najbliżej routera i zadbać, aby inni użytkownicy tej samej sieci WiFi ograniczyli w tym czasie aktywności mocno obciążające sieć (np. oglądanie filmów, rozmowy wideo lub pobieranie dużych plików). Jeśli jest taka możliwość zachęcamy do przetestowania połączenia w domu oraz miejscu pracy i uczestniczenia w szkoleniu z tego miejsca, w którym będzie lepszy Internet.
Jak dołączyć do spotkania: https://youtu.be/ZFWhNh2KHro, https://knowledge.clickmeeting.com/pl/infographic/jak-dolaczyc-do-wydarzenia-instrukcja-dla-uczestnika/
Link umożliwiający uczestnictwo w kursie ważny jest od dnia poprzedzającego rozpoczęcie kursu do zakończenia zajęć.