Trójwymiarowa manualna terapia wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych wg Barbary Zukunft-Huber - Kurs
Trójwymiarowa manualna terapia wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych wg Barbary Zukunft-Huber - Kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
- Kurs przeznaczony jest dla fizjoterapeutów oraz lekarzy (w szczególności specjalizacji: pediatria, ortopedia).
- Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o okazanie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
- Minimalna liczba uczestników14
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego diagnozowania i leczenia nieprawidłowości i patologii w zakresie ustawienia stóp.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i różnicuje wady postawy u dzieci | Kryteria weryfikacji Definiuje wady postawy u dzieci | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Różnicuje zaburzenia wady postawy w obrębie stóp u dzieci | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie diagnozuje i przeprowadza terapię w zakresie nieprawidłowości w ustawieniu stóp. | Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia sekwencji ruchowych w grupie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje arkusz badania rozwoju motorycznego oraz chwyty diagnostyczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Właściwie dobiera obuwie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje chwyty mobilizujące oraz bandażowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia w obrębie pracy z dzieckiem z MPDz | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje plan terapeutyczny dla dzieci . | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Współpracuje wewnątrz interdyscyplinarnych zespołów medycznych oraz komunikuje się z pacjentem. | Kryteria weryfikacji Stosuje specjalistyczne słownictwo przy opisie stanu pacjentów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Dobiera sposób przekazywania informacji do możliwości komunikacyjnych pacjenta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
- Kurs przeznaczony jest dla fizjoterapeutów oraz lekarzy (w szczególności specjalizacji: pediatria, ortopedia).
- Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o okazanie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
Sposób realizacji zajęć:
Część teoretyczna zajęć będzie prowadzona z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej wyświetlonej za pomocą projektora multimedialnego. Do dyspozycji wykładowcy jest tablica flipchart. Uczestnicy będą korzystali ze skryptów. Sala wyposażona będzie w krzesła i sprzęt rehabilitacyjny – stoły, maty, piłki, model szkieletu człowieka, modele anatomiczne stawów i kręgosłupa w zależności od potrzeb danego dnia szkoleniowego.
Zajęcia praktyczne odbywają się głównie na stołach rehabilitacyjnych i matach, na jeden stół/matę przypadają 2 osoby. Kursanci wykonują techniki na sobie nawzajem. Każdy uczestnik ma możliwość przećwiczenia każdej z technik. Cały sprzęt wykorzystywany do realizacji szkolenia zapewniony jest przez instytucję. W trakcie trwania szkolenia jest ogólnodostępny dla kursantów. W czasie szkolenia zapraszani są także pacjenci pokazowi, na których kursanci mogą ćwiczyć wcześniej prezentowane techniki.
Czas trwania kursu: 36 godziny dydaktyczne (w zakres godzinowy kursu nie są wliczane przerwy)
Liczba godzin zajęć teoretycznych: 7
Liczba godzin zajęć praktycznych: 29
Za jedną godzinę dydaktyczną przyjmuje się 45 minut.
Zakres tematyczny zajęć:
1 dzień
- Powitanie, przedstawienie programu
- Teoria prawidłowego i patologicznego rozwoju stóp w leżeniu na plecach, brzuchu i boku.
- Ćwiczenia sekwencji ruchowych w grupie.
- Prezentacja arkusza badania rozwoju motorycznego. Ćwiczenia chwytów na lalkach.
- Praca z pacjentem: Prezentacja chwytu diagnostycznego biodro – stopa na przykładzie zdrowego niemowlęcia w wieku 3-6 miesięcy. Demonstracja chwytu diagnostycznego biodro – stopa w leżeniu na plecach i na brzuchu.
- Zakończenie pierwszego dnia
2 dzień
- Krótkie podsumowanie pierwszego dnia szkolenia. Powtórzenie chwytu diagnostycznego na przykładzie pacjenta.
- Od nóg szpotawych przez koślawe do prostych.
- Diagnostyka różnicująca: stopa płasko-koślawa, norma czy patologia? Dobór właściwego obuwia dla dzieci.
- Ocena osi nóg w grupie uczestników. Bandażowanie stóp uczestników szkolenia (na stopę płasko-koślawą)
- Teoria stopy płasko-koślawe, Talus verticalis (wrodzona stopa płasko-koślawa/pion kości skokowej), spastyczna stopa płasko-koślawa. Ćwiczenia chwytów mobilizujących i bandażowania na lalkach.
- Praca z pacjentem: Pokaz z udziałem niemowlęcia (do 5 miesięcy)
- Stopa piętowa, ćwiczenia chwytów i bandażowania
- Zakończenie drugiego dnia
3 dzień
- Powtórzenie i praca z pacjentem: Niemowlę do 5 miesięcy, w miarę możliwości ze stopą przywiedzeniową lub niemowlę zdrowe.
- Praca z pacjentem obejmuje prezentację, a nie pełną terapię.
- Nieprawidłowe ustawienie osi nóg wraz z terapią, spastyczna stopa płasko-koślawa w ustawieniu końskim.
- Trzy najważniejsze ćwiczenia wykonywane z dzieckiem z MPDz: na przykurcze w obrębie ramion i kończyn górnych; na skurcz przywodzicieli; na stopy końsko-płasko-koślawe
- Stopa przywiedzeniowa, serpentynowa i końsko-szpotawa. Ćwiczenia chwytów mobilizujących i bandażowania na lalkach i w grupie uczestników. Praca z pacjentem
- Zakończenie trzeciego dnia
4 dzień
- Teoria: stopa przywiedzeniowa, serpentynowa i końsko-szpotawa
- Praca z pacjentem: Maksymalnie 5 dzieci – co 30 minut.
- Uczestnicy kursu przygotowują plany terapeutyczne dla dzieci, które przychodzą na szkolenie jako pacjenci – Dzieci z różnymi schorzeniami, także z MPDz.
- Każdy z uczestników może zgłosić swojego pacjenta* na tę część szkolenia: w celach szkoleniowych, konsultacyjnych i wypracowania planu terapeutycznego.
- Walidacja efektów kształcenia.
Walidacja umiejętności praktycznych odbywa się w trakcie zajęć praktycznych w trakcie trwania kursu, prowadzona przez walidatora usługi.
Do przeprowadzenia walidacji wykorzystane zostaną metody: obserwacja w warunkach symulowanych (w trakcie trwania kursu) oraz "test teoretyczny" dla części teoretycznej przeprowadzony po zakończeniu części edukacyjnej kursu.
Wyniki walidacji podawane są po usłudze. W harmonogramie uwzględniono czas walidacji na 1 uczestnika.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień I, pkt 1-3; 2h dyd 30 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień I, pkt 2-3; 2h dyd 15 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień I, pkt 4; 2h dyd | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień I, pkt 5-6; 2h dyd 15 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień II, pkt 1; 30 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień II, pkt 2-4; 1h dyd 15 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień II, pkt 2-4; 3h dyd | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień II, pkt 5; 1h dyd 15 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień II, pkt 6; 1h dyd 15 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień II, pkt 7-8; 1h dyd 30 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień III, pkt 1-2; 1h dyd 15 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień III, pkt 3-4; 1h dyd 15 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień III, pkt 3-4; 3h dyd | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień III, pkt 5; 2h dyd | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień III, pkt 5-6; 2h dyd 15 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień IV, pkt 1; 4h dyd | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień IV, pkt 2-4; 3h dyd 30 min | Prowadzący mgr Sylwia Lizak | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – Dzień IV, pkt 5; 15 min | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 77,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 77,78 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Sylwia Lizak
Od 2004 roku prowadziła zajęcia w Policealnych Szkołach Medycznych we Wrocławiu.
Od 2006 roku prowadziła hospitacje na kursach metody Vojty w charakterze asystenta, a od 2015 hospitowała kursy prowadzone przez Barbarę Zukunft-Huber w Polsce i Austrii.
Od 2016 roku współtworzyła Szkołę Podologii we Wrocławiu, pełniąc funkcję Wicedyrektora oraz wykładowcy w zakresie takich przedmiotów jak Anatomia i fizjologia człowieka oraz Biomechanika kończyn dolnych.
Posiada licencję na samodzielne prowadzenie kursów z autorskiej metody “Trójpłaszczyznowa Manualna Terapia Wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych wg Barbary Zukunft-Huber”.
* Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje skrypt z opisem technik prezentowanych na zajęciach oraz książkę. W skrypcie kursanci mogą także umieszczać własne notatki. Każdy z uczestników otrzymuje także długopis.
Warunki uczestnictwa
Przed zapisem na kurs prosimy o kontakt z organizatorem w celu sprawdzenia dostępności wolnych miejsc.
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy przesłać na adres mailowy formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie http://www.fizjoactiv.pl/
Po potwierdzeniu dostępności miejsc przez organizatora można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi