„Zrozum, Zidentyfikuj, Zarządzaj – Skuteczna komunikacja i odporność psychiczna w środowisku zawodowym” - szkolenie rozwijające umiejętności rozpoznawania, identyfikowania i zarządzania trudnymi sytuacjami
„Zrozum, Zidentyfikuj, Zarządzaj – Skuteczna komunikacja i odporność psychiczna w środowisku zawodowym” - szkolenie rozwijające umiejętności rozpoznawania, identyfikowania i zarządzania trudnymi sytuacjami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w środowisku zawodowym o wysokim poziomie stresu, często zarządzających ludźmi lub współpracujących w zespołach, gdzie występują konflikty i napięcia.
- Menadżerowie i liderzy zespołów
- Członkowie zespołów
- Specjaliści i pracownicy
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji16-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do samodzielnego stosowania narzędzi komunikacyjnych i technik wzmacniania odporności psychicznej w środowisku zawodowym, w tym do rozpoznawania i zarządzania dynamiką relacji interpersonalnych w zespole z wykorzystaniem Analizy Transakcyjnej oraz metod przeciwdziałania grom psychologicznym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje style komunikacji w środowisku zawodowym. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe style komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje style komunikacji do przedstawionych przykładów sytuacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje mechanizmy gier psychologicznych w relacjach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie gier psychologicznych w kontekście Analizy Transakcyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje typowe schematy gier w relacjach zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Analizuje przykłady gier w przedstawionych scenariuszach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Dobiera narzędzia do zarządzania stresem i napięciem emocjonalnym w pracy. | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej dwa skuteczne narzędzia redukcji stresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje narzędzia do wskazanych sytuacji stresowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Projektuje działania naprawcze w relacjach zawodowych w sytuacjach konfliktowych. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje etapy odbudowy relacji zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie techniki komunikacyjne do sytuacji naprawczej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje model Functional Fluency w analizie zachowań komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje składniki modelu Functional Fluency. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje przejawy poszczególnych trybów w zachowaniach komunikacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
„Zrozum, Zidentyfikuj, Zarządzaj – Skuteczna komunikacja i odporność psychiczna w środowisku zawodowym” - szkolenie rozwijające umiejętności rozpoznawania, identyfikowania i zarządzania trudnymi sytuacjami.
Adresaci usługi:
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących w zespołach, w szczególności:
- menedżerów, liderów, koordynatorów projektów,
- pracowników HR i osób odpowiedzialnych za komunikację w organizacji,
- specjalistów narażonych na stres i konflikty w miejscu pracy.
Tryb realizacji usługi:
Szkolenie prowadzone jest w trybie godzin zegarowych (60 minut).
- Całkowity czas trwania usługi: 16 godzin zegarowych / 2 dni (8 godz./dzień)
- Zajęcia teoretyczne: 6 godzin
- Zajęcia praktyczne: 10 godzin
Organizacja przerw:
Każdego dnia przewidziane są:
- 1 przerwa 15-minutowa
- 1 przerwa obiadowa 45-minutowa
- Przerwy są wliczone w koszt szkolenia. Terminy przerw ustalane są indywidualnie z uczestnikami w dniu szkolenia.
🗓️ Program szczegółowy:
DZIEŃ 1 – 8h zegarowych (9:30–17:30, z przerwami)
Sesja przedpołudniowa (9:30–13:00, w tym 15-min przerwy)
Cele: Rozpoznanie osobistych wzorców stresu i komunikacji, wprowadzenie do podstawowych modeli psychologicznych.
- Zajęcia teoretyczne: 2h
- Zajęcia praktyczne: 2h
Etapy:
- Otwarcie szkolenia i kontrakt psychologiczny
- Teoria stresu interpersonalnego, Stany Ja, Koło głodu
- Wzorce działania pod presją – ćwiczenia w parach
- Gry psychologiczne i Trójkąt Dramatyczny – symulacje
- Podsumowanie sesji porannej
Przerwa obiadowa: 13:00–13:45 (45 min)
Sesja popołudniowa (13:45–17:30)
Cele: Rozpoznanie mechanizmów relacyjnych, model Functional Fluency, praca z realnymi przypadkami.
- Zajęcia teoretyczne: 1h
- Zajęcia praktyczne: 3h
Etapy:
6. Relacyjne mikroświaty i „imago grupy”
7. Model 4 Drzwi Kontaktu i Functional Fluency
8. Superwizja przypadków uczestników
9. Plan wdrożeniowy i refleksja końcowa
DZIEŃ 2 – 8h zegarowych (9:30–17:30, z przerwami)
Sesja przedpołudniowa (9:30–13:00, w tym 15-min przerwy)
Cele: Rozwój świadomości komunikacyjnej, praca z ograniczającymi schematami działania.
- Zajęcia teoretyczne: 1h
- Zajęcia praktyczne: 3h
Etapy:
- Rozgrzewka refleksyjna i podsumowanie dnia 1
- Functional Fluency – autoanaliza stylów działania
- Drivery i praca z przekonaniami
- Symulacje trudnych rozmów
Przerwa obiadowa: 13:00–13:45 (45 min)
Sesja popołudniowa (13:45–18:00, w tym walidacja)
Cele: Dojrzałość zespołowa, mikrointerwencje relacyjne, samoświadomość potrzeb w relacjach.
- Zajęcia teoretyczne: 2h
- Zajęcia praktyczne: 2h
Etapy:
5. „Imago zespołu” – ćwiczenia i refleksja
6. STAT – STOP – CONTINUE – analiza norm zespołowych
7. Tworzenie relacji naprawczych – scenki, analiza
8. Koło głodu – praca z potrzebami
9. Walidacja efektów uczenia się (17:30–18:00)
✅ Walidacja efektów uczenia się:
Walidacja odbywa się w ostatnim bloku szkolenia i ma na celu potwierdzenie osiągnięcia efektów uczenia się określonych w usłudze.
Formy:
- Test teoretyczny z automatycznym sprawdzeniem – 15 pytań jednokrotnego wyboru (20 minut)
- Obserwacja ćwiczeń praktycznych – analiza scenek i symulacji z dnia 2
- Formularz autoewaluacji – krótka refleksja pisemna: „Co zmieniam w swoim stylu działania?”
Osoba prowadząca walidację:
- Dla testu teoretycznego – nie jest wymagana osoba prowadząca walidację (system automatyczny).
- Dla ćwiczeń i autoewaluacji – walidację przeprowadza prowadzący szkolenie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Rozgrzewka i kontrakt grupowy, Wprowadzenie teoretyczne - (ćwiczenia w grupie, rozmowa na żywo) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Interaktywna praktyka - (ćwiczenia w grupie, scenki) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Przerwa | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Teoria i praktyka: Gry psychologiczne - (wykład, symulacje, rozmowa na żywo) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Podsumowanie sesji + pytania - (refleksja indywidualna, dyskusja moderowana) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Imago grupy i mikroświaty relacyjne - (ćwiczenia, mapa relacji – praca ekranowa) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Drzwi kontaktu i komunikacja transformująca - (wykład, dyskusja) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Interaktywna superwizja przypadków - (praca w grupach, współdzielenie ekranu, analiza sytuacji) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Integracja i plan wdrożeniowy - (praca własna, planowanie działań, rozmowa na żywo) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 „Z czym dziś przychodzę?” – Rozgrzewka refleksyjna - (ćwiczenie refleksyjne) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Funkcjonalna Płynność – styl wpływu w relacjach - (wykład, autoocena online, ćwiczenia indywidualne) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 „Drivery kontra Autonomia” – Praca z ograniczającymi przekonaniami (praca w parach, ćwiczenia) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Przerwa | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Scenki transformujące: „Zatrzymaj się i wybierz inaczej” - (symulacje, odgrywanie ról, feedback) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Check-out: „Mój styl działania – moja zmiana” - (podsumowanie w grupie, refleksja indywidualna) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Przerwa | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 „Imago Zespołu” doświadczenia w zespole w kontekście zachowań - (dyskusja na żywo) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 STAT – STOP - CONTINUE - (praca w grupach, analiza norm zespołowych, współdzielenie dokumentów) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Tworzenie relacji naprawczych – mikrointerwencje w praktyce - (ćwiczenia sceniczne, feedback, rozmowa) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Koło Głodu wg Berne’a – jak nasycam swoje potrzeby w pracy? - (rozmowa na żywo, dyskusja) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja efektów uczenia się (test online, rozmowa refleksyjna, omówienie wyników) | Prowadzący Hana Grądziel | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 166,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 322,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 262,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Hana Grądziel
Od ponad 30 lat związana z biznesem – była właścicielką Ośrodka Badań Klinicznych Lexmedica oraz współwłaścicielką ośrodka turystycznego „Cicha Struga”.
Od 2020 roku prowadzi firmę consultingową Teaminder, wspierając liderów i zespoły w budowaniu zdrowych, odpornych organizacji. Łączy psychologię i praktykę zarządzania, specjalizując się w komunikacji, zarządzaniu stresem oraz transformacji zespołów w kryzysie.
W pracy wykorzystuje autorskie narzędzia w oparciu m.in. koncepcje Analizy Transakcyjnej, powstającej zmiany( Emerging change) i gier psychologicznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Test wiedzy i autoanaliza Driverów i stylów AT.
- Praca własna: „Mapa mojego kontaktu i stresu” – prezentacja z omówieniem.
- Zadanie końcowe: „Interwencja transformująca” – analiza wybranego konfliktu i zastosowanej strategii.
- Feedback grupowy i indywidualny od trenera.
- Certyfikat z opisem nabytych kompetencji i zastosowanych kryteriów weryfikacji.
Szkolenie prowadzone jest metodami aktywnymi, z wykorzystaniem:
- wiedzy z zakresu Analizy Transakcyjnej
- Warsztatów praktycznych
- Studiów przypadku
- Symulacji sytuacji rzeczywistych
- Ćwiczeń grupowych
- Sesji feedback
Uczestnicy szkolenia otrzymają następujące materiały dodatkowe:
- Zestaw ćwiczeń do samodzielnej pracy - – formularze i narzędzia do autorefleksji i analizy własnych schematów komunikacyjnych, stresowych oraz relacyjnych.
- Kwestionariusze autodiagnostyczne – narzędzia do samooceny stylu komunikacji i dominujących wzorców zachowań, wykorzystywane w trakcie i po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
- W przypadku dofinansowania mniejszego niż 70% wartości netto szkolenia,
- Dostawca Usługi naliczy VAT do kwoty netto.
- Usługa szkoleniowa zwolniona z VAT tylko w przypadku gdy dofinansowanie ze środków publicznych wynosi co najmniej 70%.
- Szkolenie przeprowadzane jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczane są w koszt szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana jest w formule zdalnej w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Google Meet. Uczestnicy otrzymają przed szkoleniem link do spotkania oraz instrukcję logowania.
Aby wziąć udział w szkoleniu, uczestnik musi spełnić następujące minimalne wymagania techniczne:
- Sprzęt:
- Komputer stacjonarny lub laptop z aktualnym systemem operacyjnym
- Kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna) – wymagana do udziału w pracy warsztatowej.
- Sprawny mikrofon oraz słuchawki/głośnik – wymagane do komunikacji z trenerem i grupą.
- Zalecana myszka i klawiatura (w przypadku tabletów – rysik).
- Łącze internetowe:
- Stabilne łącze internetowe.
- Oprogramowanie:
- Zainstalowana aplikacja Zoom (zalecana najnowsza wersja) lub możliwość korzystania z przeglądarki (Google Chrome / Mozilla Firefox / Microsoft Edge) z aktywną obsługą dźwięku i wideo.
- Dodatkowe wymagania:
- Ciche, spokojne miejsce umożliwiające aktywny udział w pracy warsztatowej i symulacjach.
- Zalecana praca na jednym ekranie (lub dwóch, jeśli możliwe – np. prezentacja + dokumenty).