Nowoczesna Sprzedaż B2B - jak wprowadzać na rynek i sprzedawać innowacje ekologiczne
Nowoczesna Sprzedaż B2B - jak wprowadzać na rynek i sprzedawać innowacje ekologiczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe, które chcą podnieść swoje umiejętności i kompetencje w szczególności: przedstawiciele handlowi, doradcy handlowo - techniczni, pracownicy działów sprzedaży i obsługi klienta. W szkoleniu udział mogą wziąć również osoby, które chcą aplikować w przyszłości na powyższe stanowiska lub starające się o awans.
Od uczestników szkolenia nie jest wymagana wiedza ani uprzednie doświadczenie związane ze sprzedażą. Wymagane są natomiast podstawowe umiejętności komunikacyjne.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji20-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do całościowego prowadzenia procesu sprzedaży produktów i usług, które mają charakter innowacji ekologicznej. Sprzedaż produktów i usług, które docelowo zmniejszają zagrożenie dla środowiska lub które bazują na podejściu "zero waste" wymaga zaawansowanych umiejętności sprzedażowych. Handlowiec oferujący tego typu rozwiązania musi umieć wyedukować klienta, wpłynąć na jego postawę proekologiczną oraz w sposób przekonujący przedstawić wymierne korzyści biznesowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje plan działań sprzedażowych w oparciu o specyfikę produktu lub usługi o charakterze innowacji ekologiczniej | Kryteria weryfikacji Tworzy dedykowany plan działania dla każdego etapu procesu sprzedaży | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne racjonalne i emocjonalne bariery związane z zakupem produktu lub usługi o charakterze innowacji ekologiczniej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Definiuje Unikalną Propozycję Wartości wynikającą z oferowanego produktu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje i kwalifikuje potencjalnych klientów (prospecting) | Kryteria weryfikacji Tworzy profil klienta idealnego - czyli takiego, który może być otwarty na innowacje ekologiczne | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi działania prospectingowe | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie kanały dotarcia do klienta | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Tworzy skuteczne komunikaty prospectingowe | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi rozmowę sprzedażową | Kryteria weryfikacji Diagnozuje potrzeby klientów i dostosowuje ofertę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Tworzy ofertę odpowiadającą na potrzeby klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Operuje językiem korzyści i wskazuje korzyści wynikające z zakupu produktu lub usługi o charakterze innowacji ekologicznej | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Proaktywnie reaguje na obiekcje zakupowe związane z zamianą dotychczasowych rozwiązań na ekologiczne | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Finalizuje sprzedaż i przyjmuje zamówienie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi działania posprzedażowe | Kryteria weryfikacji Buduje relacje z klientem biznesowym | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Zarządza portfelem klientów o aktywnie rozwija sprzedaż | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija umiejętności komunikacjiinterpersonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w dyskusji podczasszkolenia. Rozwija techniki komunikacyjne podczas swobodnych wypowiedzi | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Docenia istotę samokształcenia się w zakresie zielonej transformacji | Kryteria weryfikacji Wskazuje korzyści płynące zciągłego podnoszenia swoich kompetencji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Posługuje się wiedzą w zakresie świadomości ekologicznej | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje znaczenie odpowiedzialności ekologicznej i jej wpływ na działalność biznesową. Edukuje otoczenie biznesowe w zakresie trendów ekologicznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Nowoczesna sprzedaż B2B – wprowadzenie do tematu
- Proces zakupowy klienta vs. proces sprzedaży handlowca – etapy i wyzwania
- Trendy zmieniające współczesną sprzedaż B2B
- Sprzedaż produktów i usługi o charakterze innowacji ekologicznej - szanse i zagrożenia
Moduł 2. Prospecting – generowanie okazji sprzedażowych w segmencie B2B
- Strategia działań prospectingowych ukierunkowana na wprowadzenie nowości ekologicznych na dojrzały rynek - potencjalne blokady zakupowe klientów
- Typowe błędy sprzedawców na etapie prospectingu – co wywołuje irytację klienta i sprawia, że już od początku nie chce on kontaktu ze sprzedawcą
- Typowe reakcje, blokady i obiekcje klientów na etapie prospectingu – co wywołuje bezradność u sprzedawcy i sprawia, że unika on działań prospectingowych
- „Zimne telefony”, cold mailing, Linkedin – przegląd strategii generowania leadów
Moduł 3. Rozmowa sprzedażowa - jak rozmawiać z klientem produkcie lub usłudze o charakterze innowacji ekologicznej?
- Etapy rozmowy sprzedażowej – perspektywa klienta i perspektywa handlowca
- Rozmowa sprzedażowa - 8 najczęściej popełnianych błędów
- Rola potrzeb klienta w procesie podejmowania decyzji o zakupie
- Aktywne i uśpione potrzeby zakupowe klienta – czym są, jak je badać, jak wykorzystać je w rozmowie sprzedażowej
- Język korzyści, czyli budowanie poczucia wartości oferowanych eko rozwiązań
- Budowanie prezentacji handlowej wykorzystującej 4 najsilniejsze motywy zakupowe klienta biznesowego
- Obiekcje zakupowe – powody, które powstrzymują klienta przed zakupem eko rozwiązań
- Technika finalizacji próbnej – technika prowadzenia rozmowy sprzedażowej po etapie prezentacji oferty
- Finalizacja właściwa (techniki zamykania sprzedaży)
- Follow up czyli ponownie o trudnej sztuce czekania na właściwy moment – dobre praktyki
Moduł 4. Budowanie relacji z klientem biznesowym – dobre praktyki w zakresie lojalizacji klienta
- Dobre praktyki w zakresie lojalizowania klienta – co robić, aby klient pozostał z nami na dłużej
- Dobre praktyki w zakresie rozwijania sprzedaży z obecnym klientem – co zrobić, aby klient zaczął kupować więcej i częściej
- Jak wykorzystać lojalność klienta do poprawy działań prospectingowych
- Działania retencyjne – co robić, gdy klient chce zakończyć współpracę
Moduł 5. Podsumowanie
Test - walidacja
Kwestie organizacyjne
Agenda szkolenia rozpisana jest na 20 godziny dydaktycznych (2 dni x 10 godzin). Szkolenie obejmuje 7 godzin zajęć teoretycznych (wykład, prezentacja z elementami dyskusji) i 13 godzin praktycznych (ćwiczenia, symulacje, analiza przypadków, aktywna praca w grupach).
1 godzina szkolenia to godzina dydaktyczna czyli 45 minut.
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi. Przerwy ustalane będą z uczestnikami.
Walidacja jest wliczana w czas trwania usługi.
Zajęcia prowadzone są w jednej grupie liczącej maksymalnie 10 uczestników. Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej. Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy. Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1. Nowoczesna sprzedaż B2B – wprowadzenie do tematu | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 2. Prospecting – generowanie okazji sprzedażowych w segmencie B2B | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 3. Rozmowa sprzedażowa - jak rozmawiać z klientem produkcie lub usłudze o charakterze innowacji ekologicznej? | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 3. Rozmowa sprzedażowa - jak rozmawiać z klientem produkcie lub usłudze o charakterze innowacji ekologicznej? | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 3. Rozmowa sprzedażowa - jak rozmawiać z klientem produkcie lub usłudze o charakterze innowacji ekologicznej? | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Część 4. Budowanie relacji z klientem biznesowym – dobre praktyki w zakresie lojalizacji klienta | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Część 4. Budowanie relacji z klientem biznesowym – dobre praktyki w zakresie lojalizacji klienta | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Test - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Śmiejka
Wiedza i kwalifikacje zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat pozwalają trenerowi skutecznie realizować szkolenia w zakresie zielonej transformacji oraz gospodarki obiegu zamkniętego. Ukończone kursy: „Gospodarka obiegu zamkniętego w praktyce” oraz „Komunikacja ESG bez greenwashingu”.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają komplet materiałów szkoleniowych, w tym prezentację multimedialną, zestaw ćwiczeń praktycznych oraz skrypt zawierający kluczowe techniki sprzedażowe i narzędzia do planowania działań handlowych.
Materiały zgodne ze standardem WCAG 2.1.
Warunki uczestnictwa
Osoby pełnoletnie zamieszkałe i pracujące na terenie całej Polski
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 516 129 149 lub mailem biuro@szkoleniadofinansowane.com.pl przed zapisem na usługę!
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi