Cyfrowa Transformacja i Zielone Kompetencje – Wykorzystanie AI i potencjału ludzkiego w organizacjach przyszłości do działań proekologicznych
Cyfrowa Transformacja i Zielone Kompetencje – Wykorzystanie AI i potencjału ludzkiego w organizacjach przyszłości do działań proekologicznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Usługa "Cyfrowa Transformacja i Zielone Kompetencje – Wykorzystanie AI i potencjału ludzkiego w organizacjach przyszłości do działań proekologicznych" skierowana jest do osób dorosłych pracujących lub planujących podjąć zatrudnienie w sektorach i organizacjach wdrażających lub planujących wdrażanie działań związanych z zieloną transformacją, zrównoważonym rozwojem oraz cyfrową ekologią.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji14-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego projektowania i wdrażania działań proekologicznych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) oraz budowania kompetencji cyfrowych i społecznych wspierających zieloną transformację organizacji. Uczestnicy szkolenia będą identyfikować możliwości zastosowania narzędzi AI w działaniach środowiskowych, skutecznie angażować współpracowników w działania ESG, komunikować wartości zrównoważonego rozwoju w zespole i na zewnątrz.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik po realizacji szkolenia rozpoznaje środowiskowe zagrożenia związane z cyfryzacją i AI | Kryteria weryfikacji Definiuje i wymienia co najmniej 2 zagrożenia środowiskowe. Proponuje rozwiązania ograniczające ich wpływ. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia wpływ osobistych i zespołowych działań na środowisko | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne zachowania wpływające na środowisko. Opisuje skutki tych działań. Proponuje zmiany. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Planuje działania proekologiczne w zespole | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan działań. Określa role i odpowiedzialności. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Komunikuje ideę zrównoważonego rozwoju w organizacji | Kryteria weryfikacji Formułuje przekaz uwzględniający język korzyści. Dobiera formę komunikacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Angażuje i motywuje innych do proekologicznych działań | Kryteria weryfikacji Wskazuje metody angażowania zespołu. Określa warunki skutecznego wdrożenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Ocenia zgodność działań z zasadami zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Analizuje przykładowy proces organizacyjny. Wskazuje obszary niezgodności i zmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy projekt edukacyjny nt. zielonych kompetencji | Kryteria weryfikacji Określa cele i grupę docelową. Dobiera metody i narzędzia edukacyjne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Dokumentuje działania środowiskowe na potrzeby raportowania ESG | Kryteria weryfikacji Analizuje zebrane dane zgodnie z wytycznymi. Wypełnia przykładową matrycę ESG. Interpretuje wyniki. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Buduje współpracę zespołową wokół celów środowiskowych | Kryteria weryfikacji Określa role, tworzy zasady współpracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia AI do planowania działań proekologicznych | Kryteria weryfikacji Opisuje zastosowanie 2 narzędzi AI. Wybiera optymalne do danego problemu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie ma formę warsztatów, dyskusji moderowanych, pracy indywidualnej, pogadanki, demonstracji. Program usługi szkoleniowej obejmuje część teoretyczną w ilości 12h oraz część warsztatową 12h (połączone ze sobą bloki tematyczne).
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przewidziane są przerwy dla uczestników szkolenia i trenera wg potrzeb grupy. Czas przerw wliczony jest w czas szkolenia.
Dzień 1 – Świadomość ekologiczna i energia w miejscu pracy
- Zielone kompetencje – czym są i dlaczego ich potrzebujemy
- Analiza zużycia energii w organizacjach
- Ocena wpływu osobistych i zespołowych zachowań na środowisko
- Przeciwdziałanie marnotrawstwu zasobów – analiza przypadków i ćwiczenia
Dzień 2 – Cyfrowa ekologia i sztuczna inteligencja
AI w służbie ekologii – przykłady i możliwości
Przegląd rozwiązań AI wspierających działania prośrodowiskowe w MŚP (np. predykcja zużycia energii, analiza danych ESG, optymalizacja procesów).
Cyfrowy ślad węglowy i zagrożenia środowiskowe związane z technologią
Jak mierzyć wpływ cyfryzacji i automatyzacji – narzędzia analityczne.
Praca warsztatowa: projektowanie działań proekologicznych z użyciem AI
Symulacja wdrożenia AI w firmie. Praca zespołowa nad doborem technologii.
Krytyczne myślenie i etyka AI – decyzje środowiskowe
Analiza zagrożeń, ograniczeń i etycznych aspektów wdrażania AI w obszarze środowiska.
Omówienie projektów i przygotowanie do prezentacji
Dzień 3 – Zielona transformacja i zespoły
- Angażowanie zespołu w działania środowiskowe
- Promowanie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności
- Przeprowadzanie szkoleń środowiskowych i budowanie kultury zielonej organizacji
- Tworzenie strategii środowiskowej – ćwiczenie praktyczne
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Otwarcie szkolenia, przedstawienie programu, integracja uczestników. Wprowadzenie do zielonych kompetencji – czym są, dlaczego są kluczowe w XXI wieku | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Przerwa kawowa | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Analiza zużycia energii w miejscu pracy – ćwiczenie praktyczne: identyfikacja strat | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Wpływ indywidualnych i zespołowych działań na środowisko – refleksja + case study | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przeciwdziałanie marnotrawstwu zasobów – strategie i dobre praktyki w firmach. Podsumownie dnia pierwszego | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Wprowadzenie do AI w zielonej transformacji. Przegląd narzędzi wspierających działania proekologiczne – analiza danych ESG, optymalizacja zużycia zasobów, predykcja strat. | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa kawowa | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Ćwiczenia praktyczne z zastosowania AI. Projektowanie działań środowiskowych z wykorzystaniem wybranych narzędzi cyfrowych – analiza danych, tworzenie koncepcji wdrożenia. | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Krytyczne i etyczne podejście do AI. Analiza ryzyk środowiskowych, ograniczeń i dylematów etycznych związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w miejscu pracy. | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Przerwa kawowa | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Prezentacja i analiza projektów uczestników. Feedback trenera nt. wykorzystania AI w działaniach ESG – zgodność z celem, narzędzia, zespół, wykonalność i wpływ środowiskowy. | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 16-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Komunikowanie zielonych działań – język, emocje, wpływ | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa kawowa | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Motywowanie zespołów do działań środowiskowych – narzędzia i postawy liderów | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Tworzenie edukacyjnego mini-projektu - praca warztatowa. Prezentacje zespołów | Prowadzący Dominika Meller | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja Podsumowanie całego szkolenia, przekazanie certyfikatów, zakończenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 216,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 216,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dominika Meller
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje notatnik i potrzebne materiały do wykonania zadań i poleceń trenera.
Warunki uczestnictwa
Na szkolenie będą kwalifikowane tylko osoby, które spełniają warunki zwolnienia z VAT - tj. osoby, które otrzymały dofinansowanie w ramach naboru i projektu Nabór nr FESL.10.17-IP.02-070/23 (dot. zielonych kompetencji dla województwa Śląskiego).
Szkolenie ma formę warsztatów grupowych, dyskusji moderowanych, pracy zespołowej oraz indywidualnej, pogadanki, prezentacji. Program usługi szkoleniowej obejmuje część teoretyczną w ilości 12h oraz część warsztatową 12h (połączone ze sobą bloki tematyczne).
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przewidziane są przerwy dla uczestników szkolenia i trenera wg potrzeb grupy. Czas przerw wliczony jest w czas szkolenia.
Informacje dodatkowe
W cenę szkolenia wliczona jest cena walidacji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi