Podatki 2025 (KSeF) – rozwiązania dla praktyków
Podatki 2025 (KSeF) – rozwiązania dla praktyków
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej i specjalistów działów finansowo – księgowych w szczególności Głównych Księgowych i Dyrektorów Ekonomicznych. Zapraszamy również Prezesów, Dyrektorów i właścicieli Firm.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Podatki 2025 (KSeF) – rozwiązania dla praktyków” przygotowuje do obsługi spraw podatkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego oraz interpretacjami Ministerstwa Finansów, które rozwiązują problemy z bieżącym stosowaniem przepisów. Przekazuje Uczestnikom aktualne kompendium wiedzy z zakresu konsekwencji ostatnich zmian w prawie podatkowym, które Uczestnik wdroży w ewidencjonowaniu i deklarowaniu podatków.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą podatku dochodowego od osób prawnych w 2025 r., którą stosują praktycy | Kryteria weryfikacji Omawia skrócenie okresu amortyzacji środków trwałych w postaci budynków i budowli od 2025 r.Charakteryzuje nowy rodzaj osoby prawnej w Polsce – fundacja rodzinna. Omawia opodatkowanie fundacji rodzinnych. Omawia minimalny podatek dochodowy – nowa forma opodatkowania CIT i odroczenie stosowania w czasie Charakteryzuje nowe terminy w zakresie przekazywania danych z ksiąg do US Omawia ryczałt od dochodów spółek czyli „CIT estoński” Omawia nowy podatek od przerzuconych dochodów Charakteryzuje zmiany terminów wykonywania obowiązków formalnych w przepisach o cenach transferowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą dokumentowania, ewidencjonowania oraz rozliczania podatku VAT w 2025 r. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia kiedy faktura VAT wystawiona przed dokonaniem czynności może stać się fakturą „pustą”Omawia w jaki sposób anulować fakturę wystawioną pod wpływem błędu Podaje kiedy podatek wynikający z faktury niepotwierdzający wykonanie czynności musi zapłacić podatnik a kiedy pracownik wystawiający tą fakturę Omawia w jaki sposób oraz za jakie okresy koryguje się podstawę opodatkowania Rozróżnia co zmieniło się w zasadach korekty podstawy opodatkowania w 2025 roku Omawia jak rozliczamy ujemny podatek należny Podaje ile wynosi podatek należny Charakteryzuje odliczenie podatku naliczonego z duplikatu faktury oraz z zawyżonych i zaniżonych stawek | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zmian w rozliczeniach zaliczek na PIT pobieranych przez pracodawców, zleceniobiorców i innych płatników | Kryteria weryfikacji Rozróżnia kto powinien złożyć nowy PIT-2Charakteryzuje możliwość odliczenia miesięcznej minimalnej kwoty podatku przez dwóch lub trzech płatników Charakteryzuje korekty rozliczeń dokonanych przez płatników w przypadku zaniżenia zaliczki. Charakteryzuje zwolnienie płatników z obliczania i wpłacania części zaliczek podatkowych Charakteryzuje czy płatnik może za zgodą pracownika czasowo podwyższyć albo obniżyć zaliczkę na podatek Charakteryzuje prawo do upoważnienia płatników do zaniechania pobierania zaliczek na podatek w przypadku dochodów nieprzekraczających w skali roku 30 000 zł Charakteryzuje czy płatnik może żądać zwrotu nadpłaty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
VAT: co zrobić, aby uniknąć obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych?
- W jakiej formie będą mogły być wystawiane faktury papierowe, mimo powszechnego obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych?
- W jakiej sytuacji będą mogły być wystawiane tradycyjne faktury elektroniczne (offline), mimo powszechnego obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych?
- Jakim dokumentem można zastąpić fakturę ustrukturyzowaną? (rachunek)
- Czy faktury korygujące wystawiane w stosunku do faktur papierowych będą musiały mieć formę ustrukturyzowaną?
- Do kiedy będzie trzeba przesłać do KSeF faktury wystawione w formie offline od dnia 1 kwietnia 2026 r.
- Czy znikną noty korygujące? (tak)
- W jaki sposób w okresie do 31 marca 2026 r. odebrać fakturę ustrukturyzowaną wystawioną przez podmioty, które już wcześniej będą objęte obowiązkiem wystawiania tych dokumentów w formie ustrukturyzowanej?
- Czy do faktury ustrukturyzowanej będzie można dołączyć jakiś załącznik? (nie)
- Czy trzeba będzie aneksować większość umów, aby uzyskać zapłatę za dostawę towarów i usług? (tak)
- Czy rachunki, faktury proforma oraz faktury handlowe będą musiały zastąpić faktury VAT w formie ustrukturyzowanej?
- Czy faktury wystawione przy użyciu kas rejestrujących będą musiały być wysłane do końca 2026 r.?
- Jak dokumentować sprzedaż towarów i usług, w przypadku, gdy nabywcy (usługobiorcy) nie będą mieli dostępu do faktur ustrukturyzowanych?
- Jakimi dokumentami w formie papierowej trzeba będzie zastąpić fakturę ustrukturyzowaną?
- Czy personalia pracownika, który będzie wystawiać faktury ustrukturyzowane będą znane urzędnikom skarbowym? (tak)
- Czy można będzie anulować fakturę ustrukturyzowaną? (nie)
- Czy pracownik, który wystawi „pustą” fakturę ustrukturyzowaną będzie musiał wykazać w niej VAT. (tak)
- Od kiedy będzie dostępne oprogramowanie interfejsowe, przy pomocy którego będą wysyłane i odbierane faktury ustrukturyzowane?
Podatki dochodowe (CIT i PIT w działalności gospodarczej) na 2025 r. dla praktyków – 2 wykłady.
Wykład I.
- Kasowy PIT od 2025 r.
- Dla kogo nowa regulacja?
- Zasady ustalania przychodu kasowego.
- Nowe zasady rozliczania kosztów uzyskania przychodów.
- Wyłączenia.
- „Para-podatek PIT” czyli składka zdrowotna
- Kiedy są szanse na zmianę dotychczasowych zasad naliczania składki zdrowotnej?
- W jakim kierunku mogą iść zmiany?
- Zbycie środków trwałych w 2025 r. a podstawa naliczenia składki zdrowotnej.
- „Wakacje składkowe” ZUS – nowe rozwiązanie a podatek dochodowy.
- Zasady składania wniosków o tzw. „wakacje składkowe”
- Jaki to ma wpływ ekonomiczny na sytuację płatnika składek i podatnika PIT?
- PIT przedsiębiorcy – nowe trendy interpretacyjne w 2024 .
- Odliczanie straty przy obliczaniu daniny solidarnościowej
- Umowy B2B a PIT
- Często rozliczane koszty podatkowe a interpretacje organów.
- Podatek u źródła – problemy płatników w PIT i CIT
- Przegląd zasad rozliczania podatku u źródła z uwzględnieniem bieżących interpretacji.
- Nowe objaśnienia dotyczące należytej staranności płatnika.
Wykład II.
- Minimalny podatek dochodowy – nowa forma opodatkowania CIT - wejście w życie po odroczeniu stosowania w czasie
- Na kim ciąży minimalny podatek dochodowy za 2024 r.
- Podstawa opodatkowania i stawka z uwzględnieniem zmian.
- Zasady rozliczania minimalnego podatku CIT w 2025 r.
- Przekazywanie danych z ksiąg do US od 2025 r.
- Obowiązek prowadzenia ksiąg w formie programu komputerowego.
- Obowiązek przekazywania organowi podatkowemu danych księgowych - harmonogram wprowadzania zmian dla poszczególnych grup podatników z uwzględnieniem najnowszych zmian.
- Zakres danych do przekazywania organowi podatkowemu – nowe rozporządzenie wykonawcze.
- Nowy rodzaj osoby prawnej w Polsce – fundacja rodzinna. Opodatkowanie fundacji rodzinnych. Czy to się będzie opłacać?
- Wprowadzenie do fundacji rodzinnych ze wskazaniem kto i kiedy powinien rozważyć jej utworzenie.
- Zasady opodatkowania fundacji rodzinnej CIT.
- Zasady opodatkowania w PIT beneficjentów fundacji rodzinnych.
- Aktualny stan prawny a prognozowane zmiany w 2025 r. lub latach kolejnych.
- Ryczałt od dochodów spółek czyli „CIT estoński” – to już znamy ale co nowego?
- Zasady ryczałtu wg przepisów na 1 stycznia 2024 r.
- Czy są zmiany ryczałtu na 2025 r.?
- „CIT estoński” w interpretacjach organów – od jakich wydatków w spółce trzeba zapłacić podatek?
- Prognozowane zmiany w CIT w 2025 r. lub kolejnych latach podatkowych.
Firma jako PŁATNIK podatku dochodowego od osób fizycznych w 2025
- Nowe podejście organów skarbowych do kontraktów B2B.
- Art. 31a, 31b, 31c ustawy o PIT oraz nowa treść art. 32 ustawy o PIT.
- PIT-2: kto powinien go złożyć?
- Możliwość odliczenia miesięcznej minimalnej kwoty podatku przez dwóch lub trzech płatników (nie tylko pracodawca):
- tryb upoważnienia płatników przez podatników
- Korekty rozliczeń dokonanych przez płatników w 2024 roku w przypadku zaniżenia (braku poboru) zaliczki.
- Skutek uchylenia art. 53a ustawy o PIT : zwolnienie płatników z obliczania i wpłacania części zaliczek podatkowych.
- Czy płatnik może za zgodą pracownika czasowo podwyższyć albo obniżyć zaliczkę na podatek w ciągu 2025 r.?
- Prawo do upoważnienia płatników do zaniechania pobierania zaliczek na podatek.
- Czy płatnik może żądać zwrotu nadpłaty (najnowsza zmiana).
- Odpowiedzialność podatkowa płatnika za niepobranie (zaniżenie) albo za brak wpłaty pobranej zaliczki na podatek (art. 26 i 26a Ordynacji podatkowej).
- Odpowiedzialność karna skarbowa za brak pobrania lub zaniżenia pobranej zaliczki (art. 78 KKS).
- Zwolnienie z podatku wynagrodzeń z tytułu „zatrudnieni na czarno”?
- Kiedy złożyć „czynny żal” w przypadku braku poboru lub zaniżenia zaliczek pobieranych w 2024 r. i kto to powinien zrobić?
- Czy należy wpłacić ze środków płatnika niepobrane w 2024 roku zaliczki i dokonać korekty PIT-4R? (przywilej niekaralności)
- Pozostałe zmiany.
Ilość godzin szkolenia liczona jest godzinami zegarowymi.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzona będzie walidacja w formie testu teoretycznego.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie testu teoretycznego, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu.
Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 VAT: co zrobić, aby uniknąć obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych?-zajęcia teoretyczne | Prowadzący Mariusz Unisk | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Firma jako PŁATNIK podatku dochodowego od osób fizycznych w 2025-zajęcia teoretyczne | Prowadzący Prof. dr hab. Witold Modzelewski | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Podatki dochodowe (CIT i PIT w działalności gospodarczej) na 2025 r. dla praktyków cz.I-zajęcia teoretyczne | Prowadzący Jacek Pyssa | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Podatki dochodowe (CIT i PIT w działalności gospodarczej) na 2025 r. dla praktyków cz.II-zajęcia teoretyczne | Prowadzący Jacek Pyssa | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,56 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 110,56 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Prof. dr hab. Witold Modzelewski
Mariusz Unisk
Kieruje i koordynuje pracą multidycyplinarnych Zespołów powoływanych do kompleksowej optymalizacji podatkowej. Jest autorem i współautorem wielu publikacji książkowych na tematy podatkowe, w szczególności „Komentarza do podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości” oraz „Komentarza do ustawy o podatku od towarów i usług” jest także autorem wielu specjalistycznych artykułów na tematy podatkowe. Uznany wykładowca tematyki podatkowej w zakresie podatku od towarów i usług, Ordynacji podatkowej i podatków i opłat lokalnych. Wykładowca na Kursie dla Kadrowych, który Instytut prowadzi cyklicznie dwa razy w roku. Stały wykładowca Studium dla Doradców Podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków lokalnych. W swojej karierze przeprowadził ponad 500 szkoleń z zakresu prawa podatkowego. Prowadzi zajęcia od ponad 15 lat - co najmniej 120 godzinne doświadczenie w prowadzeniu zajęć o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Jacek Pyssa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik uzyska:
-teksty ustaw i rozporządzeń podatkowych wynikające z programu szkolenia,
-autorskie materiały szkoleniowe opracowane przez wykładowców oraz pracowników Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Zapis na wybrane szkolenie Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który jest dysponentem funduszy i do którego Państwo składają dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej, tj. szkolenia.
Informacje dodatkowe
Udział w szkoleniu gwarantuje:
- udział w zajęciach prowadzonych przez grono wybitnych ekspertów podatkowych, którzy posiadają doświadczenie praktyczne zdobyte w codziennej pracy zawodowej jako doradcy podatkowi,
- teczkę z materiałami szkoleniowymi,
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, każdy uczestnik otrzymuje dokument potwierdzający udział. Doradcy Podatkowi zyskują punkty do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Harmonogram godzinowy szkolenia dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi