Efektywność Osobista w Praktyce: Skuteczne Strategie Zarządzania Czasem i Osiągania Celów
Efektywność Osobista w Praktyce: Skuteczne Strategie Zarządzania Czasem i Osiągania Celów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia "Efektywność osobista" to osoby, które chcą poprawić swoją organizację czasu, zarządzanie zadaniami oraz zwiększyć produktywność zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Szkolenie skierowane jest do pracowników firm, menedżerów, liderów zespołów, studentów, a także osób chcących wprowadzić pozytywne zmiany w swoim sposobie pracy i podejściu do codziennych obowiązków.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji03-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia "Efektywność osobista" jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności zarządzania czasem, organizowania zadań oraz wyznaczania priorytetów, które pozwolą im zwiększyć produktywność, poprawić organizację pracy oraz osiągać cele zarówno zawodowe, jak i prywatne. Uczestnicy nauczą się skutecznych metod radzenia sobie ze stresem, poprawy koncentracji oraz wprowadzania pozytywnych nawyków wspierających efektywność w codziennym życiu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik efektywnie zarządza czasem. | Kryteria weryfikacji Tworzy plan działania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Eliminuje marnotrawstwo czasu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Utrzymuje koncentrację | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje i eliminuje prokrastynację | Kryteria weryfikacji Identyfikuje przyczyny prokrastynacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Stosuje strategie przeciwdziałania prokrastynacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Zarządza czasem i priorytetami | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Utrzymuje koncentrację | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje techniki poprawy koncentracji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Utrzymuje motywację i zaangażowanie | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Efektywnie przechodzi między zadaniami | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Ocenia efektywność zarządzania czasem | Kryteria weryfikacji Analizuje wykorzystanie czasu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Ustala priorytety i cele | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Zachowuje równowagę między życiem zawodowym a prywatnym | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Dostosowuje plan w zależności od sytuacji | Kryteria weryfikacji Reaguje na zmiany w otoczeniu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Zachowuje priorytety przy dostosowywaniu planu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Ściśle śledzi postępy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Podstawy efektywności osobistej i zarządzanie czasem
08:00 – 09:00 – Wprowadzenie do szkolenia
Cele szkolenia, agenda, oczekiwania uczestników
Krótkie wprowadzenie do pojęcia efektywności osobistej i jej roli w życiu zawodowym i osobistym
09:00 – 11:00 – Zarządzanie czasem i priorytetami
Definicja zarządzania czasem
Techniki efektywnego planowania i wyznaczania priorytetów (np. Matryca Eisenhowera, zasada Pareto)
Jak unikać rozpraszaczy i skupić się na najważniejszych zadaniach
11:00 – 12:30 – Prokrastynacja i jej eliminowanie
Rozpoznawanie przyczyn prokrastynacji
Techniki przezwyciężania odwlekania zadań (np. technika Pomodoro, zasada 2‑minutowa)
Zastosowanie strategii do eliminowania nawyku odkładania na później
12:30 – 12:45 – Przerwa (15 min)
12:45 – 14:00 – Zarządzanie energią i koncentracją
Jak zarządzać swoją energią, aby działać efektywnie przez cały dzień
Techniki utrzymywania koncentracji i minimalizowania rozpraszaczy (np. zasady Flow)
14:00 – 16:00 – Ćwiczenie praktyczne: Tworzenie planu dnia
Uczestnicy stworzą indywidualne plany dnia, uwzględniając techniki zarządzania czasem i energią
Omówienie najczęstszych wyzwań i rozwiązań z perspektywy efektywności osobistej
Dzień 2: Utrzymywanie koncentracji, efektywne komunikowanie się i motywacja
08:00 – 09:00 – Utrzymywanie koncentracji przez cały dzień
• Psychologia koncentracji i jej rola w efektywności
• Techniki utrzymywania koncentracji w różnych sytuacjach
• Jak unikać rozproszenia uwagi, zwłaszcza w środowisku pracy
09:00 – 11:00 – Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
• Różnice między motywacją wewnętrzną i zewnętrzną
• Jak wykorzystywać motywację do osiągania celów osobistych i zawodowych
• Budowanie pozytywnych nawyków wspierających długofalową motywację
11:00 – 11:15 – Przerwa (15 min)
11:15 – 13:00 – Efektywna komunikacja interpersonalna
• Kluczowe zasady efektywnej komunikacji (słuchanie aktywne, komunikacja bez barier)
• Jak rozwiązywać konflikty i efektywnie wyrażać swoje potrzeby
• Zasady asertywności w codziennej komunikacji
13:00 – 14:00 – Ćwiczenie praktyczne: Praca nad umiejętnościami komunikacyjnymi
• Symulacje rozmów i rozwiązywanie trudnych sytuacji komunikacyjnych
• Feedback od grupy i trenera, omówienie zastosowania asertywności w pracy
14:00 – 16:00 – Tworzenie indywidualnego planu rozwoju efektywności
• Opracowanie osobistego planu wdrożenia technik zarządzania czasem i energią
• Wyznaczanie celów SMART oraz kamieni milowych
• Mechanizmy monitorowania postępów i utrzymywania motywacji
• Prezentacja planów w parach i wzajemny feedback
Dzień 3: Utrzymanie efektów, automatyzacja i walidacja usługi
08:00 – 09:00 – Utrzymanie i rozwój nawyków efektywności
• Techniki utrwalania nowych nawyków
• Monitorowanie postępów i autorefleksja
• Sposoby radzenia sobie z nawrotami prokrastynacji
09:00 – 11:00 – Automatyzacja i delegowanie zadań
• Kryteria wyboru zadań do automatyzacji lub delegowania
• Narzędzia cyfrowe i procesy wspierające efektywność
• Praktyczne ćwiczenie: analiza własnego obciążenia zadaniami
11:00 – 11:15 – Przerwa (15 min)
11:15 – 13:00 – Case study: integracja technik efektywności
• Praca w grupach nad realnymi scenariuszami z życia zawodowego
• Wykorzystanie Matrycy Eisenhowera, Pomodoro i planu dnia
• Prezentacja rozwiązań i wzajemny feedback
13:00 – 14:00 – Tworzenie planu ciągłego rozwoju
• Opracowanie indywidualnego programu działań po szkoleniu
• Ustalanie wskaźników sukcesu i kamieni milowych
• Mechanizmy wsparcia i accountability (partner, narzędzia)
14:00 – 16:00 – Walidacja usługi szkoleniowej (2 h)
• Quiz podsumowujący i analiza wyników
• Warsztat ewaluacyjny: ankieta jakościowa, omówienie rekomendacji
• Końcowa sesja pytań i odpowiedzi, ustalenie dalszych kroków
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Zarządzanie czasem i priorytetami | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Prokrastynacja i jej eliminowanie | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Zarządzanie energią i koncentracją | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Ćwiczenie praktyczne: Tworzenie planu dnia | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Utrzymywanie koncentracji przez cały dzień | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Efektywna komunikacja interpersonalna | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Ćwiczenie praktyczne: Praca nad umiejętnościami komunikacyjnymi | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Tworzenie indywidualnego planu rozwoju efektywności | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Utrzymanie i rozwój nawyków efektywności | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Automatyzacja i delegowanie zadań | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Case study: integracja technik efektywności | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Tworzenie planu ciągłego rozwoju | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja usługi | Prowadzący Maciej Pyszka | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto216,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto216,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Pyszka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały edukacyjne takie jak prezentacja podczas usługi zapewnia realizator.
- Prezentacje multimedialne
- Case studies
- Interaktywne ćwiczenia
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia i certyfikatu jest uczestnictwo w 100% szkolenia.
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna stawki
zwolnionej: Rozporządzenie Ministra finansów z 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz
warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. poz. 1722 z 31.12.2013) art. 3 pkt 1 ust. 14 " Zwalnia się od podatku:...... usługi
kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz
świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) Rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa rozwojowa: Usługa szkoleniowa realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji „TEAMS”.
b) Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Komputer(PC lub laptop) lub tablet lub telefon komórkowy: - Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub4G / LTE)- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth - Kamera internetowa lub kamera internetowaHD - wbudowana lub wtyczka USB lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo - Dwurdzeniowy procesor 2 GHz lubszybszy (zalecany 4- rdzeniowy) (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD) - 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB) - System operacyjny Windows 8(zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) – dla PC lub laptopa
c) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: - Stałe łącze internetowe oprędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD - 800kbps / 1.0Mbps (góra / dół) dla wysokiej jakości wideo - Wprzypadku widoku galerii / lub video HD 720p: 1,5 / 1,5 (góra / dół) - Odbieranie wideo HD 1080p wymaga 2,5 (w górę / w dół) -Przesyłanie wideo HD 1080p wymaga 3,0 (w górę / w dół) - Tylko do udostępniania ekranu (brak miniatury wideo): 50-75 - Doudostępniania ekranu z miniaturą wideo: 50-150 - W przypadku audio VoiP: 60-80 - W przypadku telefonu Zoom: 60-100
d) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Przeglądarka internetowa:Google Chrome, Firefox, lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji) - Bezpłatna aplikacja „TEAMS" - Programy z możliwościąodczytywania dokumentów „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.