SEM - Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem marketingu w wyszukiwarce - szkolenie
SEM - Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem marketingu w wyszukiwarce - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
- marketerzy i specjaliści ds. marketingu, którzy zaczynają swoją przygodę z SEM i chcą samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe z wykorzystaniem możliwości Google Ads
- osoby odpowiedzialne w firmie (organizacji) za współpracę z firmami zewnętrznymi, które chcą nauczyć się lepiej weryfikować i analizować prowadzone działania
- przedsiębiorcy prowadzący na własną rękę różne działania sprzedażowo - marketingowe, którzy chcą tworzyć lepsze kampanie z wykorzystaniem narzędzi Google
- osoby rozpoczynające swoją przygodę z digital marketingiem i nie mający wcześniej doświadczenia z kampaniami reklamowymi w wyszukiwarce i sieci Google
Pracownicy sektora KM, chcący włączyć do swoich zadań zawodowych kompetencje z zakresu marketingu SEM.
Usługa jest również adresowana do uczestników projektów:
- Kierunek Kariera Zawodowa,
- Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i zarządzania działaniami SEM z wykorzystaniem Google Ads, w zakresie planowania, projektowania, tworzenia i optymalizacji kampanii w wyszukiwarce, sieci reklamowej (GDN) oraz reklam wideo na YouTube.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedza z zakresu planowania i zarządzania działaniami SEM z wykorzystaniem Google Ads | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje typy zachowań użytkowników i mechanizmów wyszukiwawczych i formułuje zalecenia dotyczące działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia z zakresu SEO (Search Engine Optimization) oraz wskazuje elementy stron internetowych mogące podlegać optymalizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje pozyskane dane oraz sugeruje działania w celu poprawy pozycji strony oraz jej zoptymalizowania pod kątem wyszukiwarki Google. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Posługuje się umiejętnościami planowania działaniami SEM z wykorzystaniem Google Ads | Kryteria weryfikacji Samodzielnie stosuje działania marketingowe z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych i sieci reklamowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Posługuje się systemami reklamy w wyszukiwarkach internetowych (np. GoogleAds) oraz systemami analityki internetowej (np. Google Analytics). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę danych dotyczących działań i ruchu użytkowników i optymalizuje budżet kampanii pod kątem efektywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia wykorzystywane w SEO adekwatnie do potrzeb działań marketingowych i zgodnie z zastosowaniem konkretnego oprogramowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Projektuje strategie PPC i SEO oraz stosuje najnowsze trendy w marketingu internetowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie przeprowadza wstępny audyt SEO z wykorzystaniem adekwatnych narzędzi, w tym: analizujących pozycję strony w wyszukiwarce Google, strukturę linkowania i wydajność strony (np. szybkość ładowania), profil linków, widoczność, konkurencję. Analiza dotyczy czynników on-page i off-page. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Rozwija zdolności analityczne i strategicznego myślenia oraz umiejętności komunikacyjne | Kryteria weryfikacji opanuje kompetencję współpracy przy tworzeniu strategii i analizy rynkowej oraz zdolność do prezentacji i uzasadniania swoich wniosków | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 - Wstęp do SEM + Google Ads
Moduł 1: SEM - 2 h (teoria 50 min, praktyka 1 h 10 min)
- wstęp do SEM - różnica między SEO a PPC
- planowanie kampanii SEM - analiza konkurencji, potencjału fraz kluczowych, research tematów
- założenie konta Google i posługiwanie się interfacem Google Ads
- zapoznanie ze strukturą konta i mechanizmem funkcjonowania reklam tekstowych, produktowych, graficznych i video
- poznanie typów i celów kampanii
Moduł 2: Google Ads - 2 h ( 60 min teoria, 60 min praktyka)
- warsztaty dot. opracowania strategii kampanii Google Ads
- przegląd możliwości targetowych Google Ads
- konwersje - tworzenie zdarzeń konwersji na potrzeby kampanii
- remarketing - zapoznanie z opcjami remarketingu możliwymi do wykorzystania w Google Ads
- połączenie Google Ads z Google Analytics
- warsztaty z pracy z danymi - analiza danych, parametrów, wyciąganie wniosków, optymalizacja kampanii
Dzień 2 - SEO
Moduł 1:Kampanie Google Ads - 1 h 50 min (praktyka)
- CHAT GPT jako narzędzie pomocne w tworzeniu kampanii Google Ads
- tworzenie kampanii Google Ads w search - warsztaty krok po kroku
Moduł 2 SEO & GEO - 2 h (60 min teoria, 60 min praktyka)
- SEO – parametry on-site i off-site, content, page authority
- optymalizacja On-Site
- content w działaniach SEO
- zasady linkbuildingu w służbie SEO
- GEO czyli optymalizacja tekstów i stron www pod AI (ChatGPT i Gemini)
- SEO & GEO Copywriting
Uczestnicy poznają przykłady prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie marketingu SEM wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności,
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: usługa/szkolenie nie wymaga od uczestników znajomości tematu z obszaru e-marketingu/SEM, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 100%.
Godzina szkoleniowa = 45 min.
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są uwzględnione w harmonogramie.
Weryfikacja następuje na podstawie prac zrealizowanych przez uczestników w trakcie szkolenia oraz ćwiczeń praktycznych. Obejmują one poniższe tematy:
- opracowanie strategii kampanii SEM;
- wykonanie analizy konkurentów promujących się w wyszukiwarce Google.pl
- praca z narzędziami: Google Trends, Ahrefs, SEMSTORM, Senuto, Whitepress
- interpretacja wyników analizy Lighthouse / Pagespeed
- analiza parametrów SEO strony internetowej
- tworzenie kampanii Google Ads
- praca z narzędziem analitycznym Google Analytics 4
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Moduł I: Wstęp do SEM (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Moduł II: Google Ads (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Moduł I: Kampanie Google Ads (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Moduł II: SEO & GEO (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 214,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 221,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Paczyński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują:
- materiały autorskie, opracowane przez trenera, udostępniane uczestnikom drogą online, w formacie pdf.
- prezentację materiałów z internetu (serwisy www, infografiki, materiały multimedialne, filmy)
- bazę wiedzy: linki do serwisów i portali
- case study (najciekawsze przykłady z doświadczenia szkoleniowca)
- linki do publikacji branżowych IAB Polska
Zalecana lektura:
Publikacje dostępne na stronie IAB Polska:
https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/poradnik-internetowego-reklamodawcy-edycja-iv/
https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/typ-dokumentu/standardy-i-dobre-praktyki/zbior-dobrych-praktyk-sem-2021/
https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/barometr-sem-2019-raport-z-badania-2/
https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/casebook-13-case-studies-sem/
- Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło - Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-6525-4)
- Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło - AdWords i Analytics. Zostań certyfikowanym specjalistą (Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-18960-0)
- Martyna Zastrożna - Google Analytics dla marketingowców. Wydanie III lub II (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8375-3 lub 978-83-246-8100-6)
- Martyna Zastrożna - Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8374-6 lub 978-83-246-9500-3)
- Publikacja zbiorowa - Biblia e-biznesu 3.0 (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-7446-1)
- Sławomir Czajkowski - SEO Playbook (ISBN: 9788395449208)
- Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola - The Art of SEO, 3rd Edition (Wydawnictwo O'Reilly Media, ISBN: 9781491948965)
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa z dofinansowaniem jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://dimaq.pl/akademia-dimaq/. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom, Teams. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wymagane kamera i mikrofon.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.