Szkolenie w ramach zielonych kompetencji do wykorzystania dronowej technologii lotniczej do celów transformacji cyfrowej i obrazowania ziemi do realizacji misji z wyk. BSP do poszukiwania i ratownictwa, Kurs z upr. EU do STS-02 (Pilot drona ciężkiego BVLOS MR DO 25kg) i Państwowym egzaminem ULC.
Szkolenie w ramach zielonych kompetencji do wykorzystania dronowej technologii lotniczej do celów transformacji cyfrowej i obrazowania ziemi do realizacji misji z wyk. BSP do poszukiwania i ratownictwa, Kurs z upr. EU do STS-02 (Pilot drona ciężkiego BVLOS MR DO 25kg) i Państwowym egzaminem ULC.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób chcących zdobyć teoretyczne i praktyczne umiejętności w zakresie operacji lotniczych z użyciem dronów typu wielowirnikowiec oraz podnieść swoje kwalifikacje w życiu prywatnym i zawodowym, rozwijając zielone kompetencje. Szkolenie jest dedykowane osobom pragnącym wspierać transformację cyfrową i zeroemisyjność, wykorzystując drony do misji poszukiwawczo-ratowniczych z zastosowaniem specjalistycznego oprogramowania i m.in kamer termowizyjnych montowanych do BSP. Kurs skierowany jest do osób, które ukończyły 18 rż. zarówno do tych stawiających pierwsze kroki wśród bezzałogowych statków powietrznych, jak i do osób posiadających wiedzę w zakresie pilotażu dronów, a chcących podnieść swoje kwalifikacje. Uczestnicy kursu powinni dostarczyć potwierdzenie ukończenia bezpłatnego szkolenie A1/A3, które należy zrealizować na stronie ULC (
https://elearning.uav.pansa.pl/catalog)
najpóźniej pierwszego dnia szkolenia. - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji06-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi31
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do profesjonalnego zastosowania dronów w misjach poszukiwawczo-ratowniczych, geoinformacji i inżynierii, wspierając procesy cyfryzacji, transformację ekologiczną i działania na rzecz zeroemisyjności. Po ukończeniu kursu oraz zdaniu egzaminu uczestnik uzyska uprawnienia pilota drona w kategorii STS-02 BVLOS MR25kg oraz opanuje samodzielne wykorzystanie dronów w misjach SAR z użyciem specjalistycznego oprogramowania i kamer termowizyjnych montowanych na BSP.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje podstawy teoretyczne obsługi dronów, w tym zasady ich działania i różnice konstrukcyjne. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje zasady fizyki i aerodynamiki lotu dronów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant rozróżnia rodzaje BSP, ich komponenty oraz systemy sterowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant stosuje zasady bezpieczeństwa i analizuje zagrożenia w operacjach z użyciem BSP. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje środki bezpieczeństwa stosowane podczas przygotowania i prowadzenia lotu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant wskazuje regulacje dotyczące operacji bezzałogowych statków powietrznych, w tym przepisy dotyczące stref lotu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kursant identyfikuje potencjalne ryzyka i analizuje ich konsekwencje w kontekście bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant planuje i realizuje operacje lotnicze z użyciem bezzałogowego statku powietrznego (BSP). | Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje drona: manewruje, startuje, ląduje oraz nawiguje w różnych warunkach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant utrzymuje stabilną pozycję i wykonuje kontrolowane manewry lotnicze. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant dobiera bezzałogowy statek powietrzny odpowiednio do specyfiki misji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant dobiera rodzaj kamery odpowiedni do celów i warunków operacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant obsługuje i wykorzystuje specjalistyczne urządzenia pokładowe oraz systemy obrazowania w misjach ratowniczych. | Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje różnego rodzaju sensory i kamery (termowizyjne, RGB itp.) w kontekście zadań poszukiwawczo-ratowniczych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant integruje dane z kamer i sensorów z dedykowanym oprogramowaniem analitycznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant realizuje misję poszukiwawczą z wykorzystaniem kamery termowizyjnej oraz rejestruje przebieg misji fotograficznie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant interpretuje przepisy prawa lotniczego oraz regulacje ULC dotyczące operacji BSP w Polsce. | Kryteria weryfikacji Kursant identyfikuje i wyjaśnia regulacje oraz wymogi prawne związane z lotami BSP w Polsce, zgodnie z aktualnymi wytycznymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant planuje i realizuje misje dronowe. | Kryteria weryfikacji Kursant planuje trasy lotu, określa cele misji oraz analizuje otoczenie w celu zapewnienia bezpieczeństwa i skuteczności operacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant realizuje misje w zróżnicowanych warunkach pogodowych i terenowych, z uwzględnieniem ograniczeń technicznych i obowiązujących przepisów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant dobiera odpowiedni tryb lotu (ręczny lub autonomiczny) w zależności od rodzaju zadania i uwarunkowań operacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje zastosowania technologii dronowych w kontekście zielonych kompetencji i zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Kursant wyjaśnia pojęcie zeroemisyjności i opisuje, w jaki sposób technologie BSP wspierają redukcję emisji CO₂. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant charakteryzuje zastosowania BSP w monitoringu środowiskowym, w tym np. analizie zanieczyszczeń. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant wykorzystuje drony do realizacji misji poszukiwawczo-ratowniczych | Kryteria weryfikacji Kursant stosuje techniki termowizji i inspekcji z powietrza podczas planowania lub omawiania misji SAR. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant identyfikuje kluczowe zasady prowadzenia misji SAR, dostosowując je do specyfiki terenu i uwarunkowań topograficznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant dobiera i analizuje funkcjonalności programów wspierających efektywność działań poszukiwawczo-ratowniczych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant adaptuje się do trendów zielonej gospodarki i wykorzystuje kompetencje społeczne w projektach środowiskowych | Kryteria weryfikacji Kursant analizuje wymagania zielonej gospodarki i identyfikuje własne możliwości dostosowania się do nowych wyzwań na rynku pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant planuje i realizuje projekty środowiskowe oraz świadczy usługi z zakresu: monitoringu terenów zielonych, w tym rezerwatów, parków narodowych i obszarów Natura 2000. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje odpowiedzialność zawodową oraz analizuje wpływ operacji dronowych na środowisko i społeczeństwo. | Kryteria weryfikacji Kursant charakteryzuje znaczenie bezpieczeństwa i odpowiedzialności w operacjach lotniczych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant analizuje wpływ swojej pracy na środowisko i społeczeństwo w kontekście tzw. „zielonych umiejętności”. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant rozwija świadomość ekologiczną i odpowiedzialność środowiskową | Kryteria weryfikacji Kursant promuje działania zeroemisyjne oraz zrównoważone wykorzystywanie technologii dronowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant wykorzystuje zdobytą wiedzę do stosowania BSP w działaniach na rzecz ochrony środowiska i redukcji emisji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant ocenia znaczenie innowacji oraz technologii cyfrowych w kontekście wykorzystania BSP w pracy zawodowej. | Kryteria weryfikacji Kursant podejmuje gotowość wdrażania nowych technologii w codziennej pracy i życiu zawodowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rolę dronów w procesach digitalizacji oraz inspekcji infrastruktury. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant stosuje technologie BSP w kontekście niskoemisyjności i ekoinnowacji, wspierając rozwój zielonych kompetencji w zrównoważonej gospodarce. | Kryteria weryfikacji Kursant doskonali umiejętności operowania dronami i aktualizuje wiedzę o BSP, uwzględniając ich rolę w ekoinnowacjach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant stosuje BSP do działań proekologicznych i ekoinnowacyjnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant opisuje zasady działania dronów do pomiaru zanieczyszczeń jako narzędzie ekoinnowacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykorzystuje kamerę z zoomem w dronie do monitoringu zwierzyny i ludzi na terenach zielonych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykazuje wiedzę i umiejętności dronowe w zapobieganiu kryzysom ekologicznym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Kursant organizuje współpracę zespołową i komunikuje się skutecznie w sytuacjach wymagających koordynacji oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Kursant wykazuje aktywny udział w pracy zespołowej podczas zadań praktycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik komunikuje się jasno i rzeczowo z instruktorem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant przestrzega procedur bezpieczeństwa i reaguje odpowiednio w sytuacjach kryzysowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykazuje odpowiedzialność za powierzone zadania i sprzęt. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjępodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Ukończenie szkolenia pozwoli na zdobycie kompetencji dronowych oraz umiejętności i wiedzy pozwalającej zdać egzamin niezależnie od posiadanego doświadczenia w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych.
Szkolenie obejmuje tematykę wykorzystania dronów w kontekście gospodarki ekologicznej, zielonej transformacji oraz zielonych kompetencji, jak również transformacji cyfrowej. Celem naszych działań jest kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą rozwijać swoje umiejętności lub zdobywać nowe kwalifikacje. Dokładamy wszelkich starań, aby uczestnicy szkolenia mogli rozwinąć swoje kompetencje zawodowe i cyfrowe, które są kluczowe dla pracy w sektorze zielonej gospodarki. Szkolenie uwzględnia również rozwój umiejętności podstawowych i przekrojowych, szczególnie ważnych z perspektywy regionalnych i lokalnych specjalizacji dla Śląska RIS (Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1554/246/VI/2021 z dnia 30.06.2021 r.) oraz PRT (Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1902/63/VI/2019 z dnia 21.08.2019 r.).
Nasze szkolenia dronowe rozwijają umiejętności, kompetencje i kwalifikacje w obszarze technologii dronowych.
Kryterium powiązana z RIS i PRT:
- 4.3 Geoinformacja i jej zastosowanie
- 7.2 Sensory i roboty
- 9.3 Technologie lotniczego i satelitarnego zobrazowania Ziemi oraz usług z tym związanych
Program szkolenia został stworzony z uwzględnieniem listy "zielonych kompetencji" opracowanej przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Lista zielonych kompetencji oraz potwierdzenie ich zdobycia obejmuje:
- promowanie zrównoważonego rozwoju poprzez wykorzystanie dronów jako narzędzia wspierającego ekologiczną pracę,
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą i aktywnościami ekologicznymi poprzez obserwację środowiska naturalnego przy pomocy dronów.
- Wykorzystanie technologii lotniczego i satelitarnego zobrazowania Ziemi oraz usług z tym związanych przy wykorzystaniu BSP do misji poszukiwawczo-ratowniczych
Szkolenie teoretyczne (szkolenie grupowe, online w czasie rzeczywistym) - łącznie 23 godziny dydaktyczne:
co w przeliczeniu daje 17 godzin zegarowych, w tym: 8 godzin teoretycznych zajęć dronowych, 8 godzin zajęć specjalistycznych, godzina egzaminu z wiedzy teoretycznej
Szkolenie teoretyczne, część dronowa STS-02 (szkolenie grupowe)
Szkolenie jest realizowane w formie wykładów on-line, prowadzonych w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu platformy ZOOM. Podczas tej części szkolenia, zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Charakterystyka i specyfika wykonywania lotów BVLOS
- Zagrożenia i trudności w wykonywaniu lotów poza zasięgiem wzroku
- Planowanie lotów poza zasięgiem wzroku w systemie PANSA UTM
- Planowanie lotów poza zasięgiem wzroku w systemie KSID
- Sprzęt i systemy konieczne do wykonywania lotów BVLOS (m.in. FTS, spadochron) oraz omówienie klasy C6
- Meteorologia w aspekcie lotów poza zasięgiem wzroku
- Osiągi systemów bezzałogowych w lotach długodystansowych
- Planowanie lotów automatycznych i autonomicznych
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas szkolenia teoretycznego przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut, oraz dwie krótsze, po 10 min, które są wliczona w czas trwania usługi rozwojowej.
Szkolenie teoretyczne, część specjalistyczna (misje poszukiwawczo-ratownicze w tym zobrazowanie ziemi z lotu BSP)
Szkolenie realizowane zdalnie przy wykorzystaniu platformy ZOOM, w czasie rzeczywistym z instruktorem prowadzącym - realizowane w sposób teoretyczno-warsztatowy z wykorzystaniem programów informatycznych do przetwarzania danych zebranych przy pomocy drona i z współdzieleniem ekranu. Podczas szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia:
- Rodzaje operacji SAR i ich wpływ na środowisko.
- Dobór sprzętu, nowe technologie, aspekty prawne.
- Profilowanie osób, użycie kamer i dronów.
- Wczesne wykrywanie zagrożeń, monitoring przyrody.
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas szkolenia teoretycznego przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut, oraz dwie krótsze, po 10 min, które są wliczona w czas trwania usługi rozwojowej.
Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych (egzamin praktyczny) - łącznie 8 godzin dydaktycznych, co w przeliczeniu na godziny zegarowe daje 6 godzin indywidualnych zajęć praktycznych dronowych realizowanych stacjonarnie.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od rozpoczęcia usługi rozwojowej do zakończenia. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Szkolenie praktyczne i ocena umiejętności praktycznych jest realizowane w formie indywidualnych zajęć z instruktorem (jeden instruktor - jeden kursant) i swoim zakresem obejmuje:
- Czynności przed lotem (w tym m.in. sprawdzenie drona i sensorów, stref lotniczych)
- Procedury w trakcie lotu (nauka praktyczego i bezpiecznego pilotażu BSP, planowanie lotów automatycznych m.in. do inwentaryzacji i/lub inspekcji energetycznych, przygotowujących do głównych celów jakimi są zdanie egzaminu ULC oraz realizacja zadań firmy)
- Czynności po zakończeniu lotu
- Realizacje lotów specjalistycznych z programowaniem misji i analizą danych
Kursant/ka po szkoleniu, nabędzie umiejętności pilotowania bezzałogowego statku powietrznego, płynnego operowania drążkami sterującymi, umiejętności związane z podstawowymi zagadnieniami filmowania z drona, zdobędzie wiedzę dot. praktycznego sprawdzania warunków meteorologicznych i dostosowania lotu do panującej pogody oraz wykonania czynności przedstartowych związanych z aktualnymi przepisami prawa.
Ocena umiejętności praktycznych:
Ocena umiejętności praktycznych stanowi końcowy etap szkolenia praktycznego i jest realizowana w jego trakcie. Dotyczy operacji wykonywanych w ramach danego scenariusza standardowego STS-02 i obejmuje zagadnienia zawarte w programie szkolenia, w tym operacje z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego klasy C6.
Za przeprowadzenie oceny odpowiedzialny jest instruktor prowadzący część praktyczną szkolenia. Ocena umiejętności praktycznych odbywa się podczas ostatniej godziny indywidualnych zajęć praktycznych. Termin wskazany w harmonogramie ma charakter orientacyjny i może ulec zmianie w zależności od warunków atmosferycznych, dostępności przestrzeni powietrznej oraz postępów uczestnika.
Uczestnik jest zobowiązany poinformować operatora szkolenia o planowanej dacie, godzinie i lokalizacji lotów co najmniej jeden dzień przed rozpoczęciem zajęć praktycznych. Uzyskanie pozytywnego wyniku z oceny praktycznej jest warunkiem koniecznym do nabycia kwalifikacji uzupełniających do STS-02.
Egzamin z wiedzy teoretycznej:
Egzamin teoretyczny ma charakter wewnętrzny i trwa maksymalnie 1 godzinę. Składa się z pytań jednokrotnego wyboru, obejmujących wiedzę wymaganą do uzyskania uprawnień STS-02 i A2, w szczególności w zakresie technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko.
Do zaliczenia egzaminu wymagane jest uzyskanie co najmniej 75% punktów.
Data egzaminu, wskazana w harmonogramie, ma charakter orientacyjny i zależy od tempa przyswajania materiału przez uczestników oraz skompletowania grupy szkoleniowej. Rzeczywisty czas trwania egzaminu może być krótszy i jest dostosowany do indywidualnego tempa pracy uczestnika.
Kursanci, którzy wcześniej uzyskali pozytywny wynik z egzaminu teoretycznego do STS, nie są zobowiązani do jego ponownego zdawania.
Uzyskanie uprawnień:
Czas oczekiwania na nadanie uprawnień przez Urząd Lotnictwa Cywilnego wynosi do 30 dni. Informacja o przyznaniu nowych uprawnień pojawi się na indywidualnym koncie kursanta w systemie KSID (dostępnym pod adresem: https://drony.gov.pl).
Status nadanych uprawnień można również zweryfikować za pomocą wyszukiwarki dostępnej na stronie: https://drony.gov.pl/pilot-operator-search, wprowadzając numer pilota kursanta.
Termin zakończenia usługi:
Na datę zakończenia usługi rozwojowej wpływa wiele czynników:
- warunki pogodowe,
- dyspozycyjność Trenerów,
- dyspozycyjność Uczestnika usługi,
- dostępność przestrzeni powietrznej,
- dostępność oraz stan techniczny infrastruktury,
- zdawalność Uczestnika.
W przypadku sprzyjających czynników zakończenie usługi może nastąpić przed planowanym terminem.
___________________________________________________________________________________________________
Forma świadczenia usługi:
Usługę mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym).
Czas trwania szkolenia to łącznie 31 godziny dydaktyczne, co w przeliczeniu daje 23 godziny zegarowe:
- usługa stacjonarna: 8 godzin dydaktycznych = 6 godzin zegarowych (szkolenie praktyczne, stacjonarne, indywidualne)
- usługa zdalna w czasie rzeczywistym: 23 godzin dydaktycznych = 17 godzin zegarowych (szkolenie teoretyczne, zdalne w czasie rzeczywistym, w tym egzamin)
UWAGI:
W Harmonogramie usługi przedmioty i tematy podano skrótowo, pomijając aspekty zielone, z uwagi na ograniczenie znaków.
*Czas trwania usługi szkoleniowej podany w godzinach dydaktycznych, ze względu na ustandaryzowanie wszystkich kart ośrodka EDURISE i różnic wynikających z programów dofinansowujących u różnych operatorów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Szkolenie teoretyczne–Charakterystyka i specyfika wykonywania lotówBVLOS+Zagrożenia i trudności w wykonywaniu lotów poza zasięgiem wzroku (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Szkolenie teoretyczne - Planowanie lotów poza zasięgiem wzroku w systemie PANSA UTM+ Planowanie lotów poza zasięgiem wzroku w systemie KSID (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleni em ekranu) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Szkolenie teoretyczne-Sprzęt i systemy konieczne do wykonywania lotówBVLOS(m.in.FTS,spadochron)oraz omówienie klasyC6+Meteorologia dla lotówBVLOS- wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Szkolenie teoretyczne- Osiągi systemów bezzałogowych w lotach długodystans owych+ Planowanie lotów automatyczny ch i autonomiczny ch(wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł poszukiwanie i ratownictwo - Rodzaje operacji SAR i ich wpływ na środowisko (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleni em ekranu, testy) | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł poszukiwanie i ratownictwo - Dobór sprzętu, nowe technologie, aspekty prawne (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleni em ekranu, testy) | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł poszukiwanie i ratownictwo - Profilowanie osób, użycie kamer i dronów. (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł poszukiwanie i ratownictwo - Wczesne wykrywanie zagrożeń, monitoring przyrody. (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleni em ekranu, testy) | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin teoretyczny (lokalizacja: online na platformie ZOOM) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 160,97 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 160,97 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 20,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Sowa
akcjach poszukiwawczych SAR.Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Łukasz Oparczyk
materiałów wizualnych z powietrza, od ujęć reklamowych po dokumentację techniczną. W pracy instruktorskiej skupia się na szkoleniu praktycznym pilotów dronów, przygotowując ich do profesjonalnego wykonywania lotów inspekcyjnych i kreatywnych. W latach 2024-2025 przeszkolił z wiedzy praktycznej 40 pilotów dronów. W przeciągu ostatnich 5 lat realizował projekty związane z wykorzystaniem dronów do monitoringu środowiskowego, wspierania zrównoważonego rozwoju oraz wdrażania technologii proekologicznych. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Artur Brzęk
fotografii lotniczej od 2021 roku. Posiada kompetencje w ocenie umiejętności praktycznych przyszłych operatorów dronów, a jego wiedza i doświadczenie pozwalają na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w branży bezzałogowego lotnictwa.
mail:kontakt@edurise.pl
Radosław Nobis
FPV. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Dominik Kozok
związanych z monitorowaniem środowiska, dokumentacją terenową oraz wspieraniem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Michał Matela
INSPIRE i SDI" Przeprowadził ponad 1000 szkoleń do uzyskania uprawnień dronowych. Posiada 5 letnie doświadczenie w projektach związanych z danymi satelitarnymi. Od 2023 główny specjalista w zakresie szkoleń specjalistycznych przy wykorzystaniu BSP (W tym czasie zrealizował szkolenia dla ok. 180 kursantów). Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny
umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Arkadiusz Piwowarczyk
przeciągu ostatnich 5 lat angażuje się również w projekty związane z zastosowaniem dronów do monitoringu środowiskowego, wspierania efektywności energetycznej oraz realizacji działań proekologicznych. W latach 2024-2025 przeszkolił z wiedzy praktycznej ponad 30 pilotów dronów. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Michał Barankiewicz
wykorzystania BSP do realizacji zadań inżynieryjnych. W przeciągu ostatnich 5 lat angażuje się również w projekty wykorzystujące BSP w działaniach na rzecz ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju oraz wdrażania innowacyjnych technologii wspierających zieloną gospodarkę. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Mateusz Ćwiek
Posiada wieloletnie doświadczenie w szkoleniu pilotów BSP oraz realizacji zaawansowanych usług dronowych, takich jak inspekcje termowizyjne budynków, monitoring infrastruktury krytycznej,
wsparcie służb ratunkowych oraz precyzyjna dokumentacja terenowa. W latach 2023-2024 przeszkolił blisko 100 pilotów, przekazując zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną. W przeciągu ostatnich 5 lat zaangażowany w rozwój ekoinnowacyjnych zastosowań technologii
bezzałogowych, w tym w projekty związane z monitoringiem środowiska, odnawialnymi źródłami energii oraz wspieraniem zielonej transformacji. Jako ekspert w dziedzinie BSP posiada zaawansowane kompetencje w ocenie umiejętności praktycznych przyszłych operatorów dronów, a
jego wiedza i doświadczenie pozwalają mu na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w branży bezzałogowego lotnictwa. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Michał Bąk
zarówno w pracy twórczej, jak i szkoleniowej. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Dawid Bujoczek
umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Lubomir Wójcicki
Dominik Dola
Adam Szmajduch
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia uczestnicy usługi rozwojowej biorą udział w wykładach on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym z instruktorem prowadzącym, wraz ze współdzieleniem ekrany. Linki dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej aktywne są na czas trwania wykładów w części teoretycznej, zgodnie z harmonogramem. Podczas wykładów, uczestnikom udostępniamy jest ekran z materiałami szkoleniowymi, a wszystkie jego slajdy są w czasie rzeczywistym omawiane. Uczestnicy szkolenia mogą na bieżąco zadawać pytania i prowadzić z instruktorem prowadzącym dyskusję. Ośrodek szkolenie nie przewiduje udostępniania wyżej wymienionych materiałów w formie papierowej. Dodatkowo kursanci otrzymują dostęp do platformy e-learningowej Ośrodka Szkolenia, gdzie znajdują się testy wiedzy, wspomagające proces przyswajania zdobytej wiedzy oraz przygotowującego do egzaminu końcowego.
Koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia, uczestnik ponosi we własnym zakresie.
WAŻNE! Szkolenie praktyczne oraz ocena umiejętności praktycznych odbędą się na terenie województwa Śląskiego wedle preferencji uczestnika w jednej z poniżej wymienionych lokalizacji:
Świętochłowice, ul. Bytomska 40, 41-600 Świętochłowice, woj. Śląskie - na otwartej przestrzeni Stadionu Skałka (link do parkingu:https://maps.app.goo.gl/4Xgb8o3N6fiNRtFE6?g_st=com.google.maps.preview.copy),
Bielsko-Biała, ul. Portowa 73, 43-300 Bielsko-Biała, woj. Śląskie - w okolicach "Trzech Lipek"(https://maps.app.goo.gl/wJjcnjHegNs74HdC9),
Rybnik, ul. Żorska 332, 44-200 Rybnik, pow. Rybnik, woj. Śląskie - na otwartej przestrzeni. (Aeroklub - link w google maps: https://maps.app.goo.gl/1YfNMjo8KjPhxCxY8),
Olsztyn, ul. Kazimierza Wielkiego 2, 42-256 Olsztyn, pow. częstochowski, woj. Śląskie – na otwartej przestrzeni w okolicach restauracji Spichrzerz (link w google maps:https://maps.app.goo.gl/qYZSr1A8rW3apyn4A).
Terminy zajęć praktycznych ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem a nami jako organizatorem szkolenia. Po ustaleniu szczegółów, prosimy Kursanta o przekazanie informacji dotyczących miejsca i terminu szkolenia Osobie koordynującej jego/jej dofinansowanie po stronie Operatora, aby możliwa była wizytacja kontrolna/monitoringowa w trakcie zajęć.
Z uwagi na zmienne warunki pogodowe oraz dostępność przestrzeni powietrznej, lokalizacja szkolenia może ulec zmianie. W przypadku takiej sytuacji Kursant zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo i ma obowiązek niezwłocznie przekazać zaktualizowane informacje swojemu Opiekunowi.
Wszyscy prowadzący zajęcia, posiadają doświadczenie lub kwalifikacje uzyskane nie wcześniej niż 5 lat od momentu wprowadzenia usługi do BUR.
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 08.09.2025r. do 12.10.2025r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Egzamin jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 22.09.2025r. do 12.10.2025r. Termin egzaminu dostępny będzie u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
WAŻNE! Szkolenie do scenariusza STS-02 nie obejmuje szkolenia do STS-01. W ramach STS-01 zajęcia praktyczne prowadzone są z wykorzystaniem dronów innej klasy niż w przypadku STS-02. Jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem do STS-01, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i zapisania się na odpowiednie kursy. Rozpoczęcie szkolenia praktycznego w locie do uprawnień STS-02, wymaga wcześniejszego zakończenia szkolenia praktycznego do uprawnień STS-01. Przed zapisem się na szkolenie konieczny jest wcześniejszy kontakt z Ośrodkiem EDURISE.
Wszyscy prowadzący zajęcia, posiadają doświadczenie lub kwalifikacje uzyskane nie wcześniej niż 5 lat od momentu wprowadzenia usługi do BUR.
UWAGI:
W Harmonogramie usługi przedmioty i tematy podano skrótowo, pomijając aspekty zielone, z uwagi na ograniczenie znaków.
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18 rż.
- Ukończenie darmowego szkolenia w kategorii "otwartej" A1/A3 na stronie https://register.uav.pansa.pl
- Urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu posiadające mikrofon oraz głośniki.
Informacje szkoleniowe:
- Szkolenie praktyczne realizowane jest na dronach należących do ośrodka szkolenia
WAŻNE! Szkolenie do scenariusza STS-02 nie obejmuje szkolenia do STS-01. W ramach STS-01 zajęcia praktyczne prowadzone są z wykorzystaniem dronów innej klasy niż w przypadku STS-02. Jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem do STS-01, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i zapisania się na odpowiednie kursy. Rozpoczęcie szkolenia praktycznego w locie do uprawnień STS-02, wymaga wcześniejszego zakończenia szkolenia praktycznego do uprawnień STS-01. Przed zapisem się na szkolenie konieczny jest wcześniejszy kontakt z Ośrodkiem EDURISE.
Informacje dodatkowe
Aby zaliczyć szkolenie niezbędne jest spełnienie następujących wymagań: obecność na zajęciach realizowanych zgodnie z programem szkolenia, aktywny udział w zajęciach, pozytywny wynik egzaminu sprawdzającego poziom uzyskanej wiedzy teoretycznej zgodnie z programem szkolenia, pozytywna ocena nabytych umiejętności praktycznych na podstawie sposobu przygotowania i wykonywania BSP do zadań specjalistycznych.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Usługi edukacyjne które są realizowane przez firmę EDURISE Nina Matela są zwolnione z podatku VAT od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust.1 pkt 29 lit. a.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnik szkolenia uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej należącej do ośrodka szkoleniowego EDURISE Nina Matela.
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon, głośniki oraz kamerę z dostępem do Internetu oraz telefon/tablet z dostępem do Internetu, mikrofonu, głośnika i kamery.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 800 kb/s / 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
4) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia spotkania.
WAŻNE! Szkolenie do scenariusza STS-02 nie obejmuje szkolenia do STS-01. W ramach STS-01 zajęcia praktyczne prowadzone są z wykorzystaniem dronów innej klasy niż w przypadku STS-02. Jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem do STS-01, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i zapisania się na odpowiednie kursy. Rozpoczęcie szkolenia praktycznego w locie do uprawnień STS-02, wymaga wcześniejszego zakończenia szkolenia praktycznego do uprawnień STS-01. Przed zapisem się na szkolenie konieczny jest wcześniejszy kontakt z Ośrodkiem EDURISE.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi