Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy, zespoły HR oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów biorący udział w projekcie Akademia HR.
Usługa jest skierowana do osób u których lukę w danej kompetencji wykazały przeprowadzone w ramach projektu Akademia Menadżera HR testy kompetencyjne, zgodnie z obszarami wykazanymi za pomocą autodiagnozy.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji05-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego i efektywnego pozyskiwania (w tym w procesie rekrutacji) oraz wykorzystania zróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników. Dostosowania kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji (reskilling). Kształtowania otwartości na wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Wymienia uwarunkowania rynku pracy, jegotrendy oraz zmiany i wie jak je wykorzystać do pozyskania i utrzymania pracowników o wysokim potencjale wewnątrz przedsiębiorstwa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje ludzi o odpowiednim potencjale pracy i sprawnie z nimi współpracuje | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie | Kryteria weryfikacji Określa potencjał drzemiący w danym pracowniku jego zaangażowanie w życie firmy i odpowiednio ukierunkować go na działania mające na cele niesienie korzyści w zakresie działań przedsiębiorstwa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ukierunkowuje danego pracownika na właściwą ścieżkę działania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłepotrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów) | Kryteria weryfikacji Określa zarówno obecne jak i przyszłe potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie zasobów ludzkich, ich umiejętności, doświadczenia, kwalifikacji oraz talentów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ukierunkowuje pracowników na odpowiednią ścieżkę kariery zawodowej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji Dostrzega potencjalne korzyści ze zróżnicowania potencjału pracowniczego w przedsiębiorstwie i potrafi je przekuć na konkretne korzyści | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje różnice wieku, doświadczenia, poglądów, talentów oraz pochodzenia technicznego z korzyścią dla firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan rekrutacji i selekcji i wdrażanie nowych pracowników przedsiębiorstwa (onboarding) z uwzględnieniem zróżnicowanego potencjału w zakresie talentów i doświadczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza rozmowy rekrutacyjne i jest odpowiedzialny za wdrażanie pracownika podczas okresu próbnego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Kryteria weryfikacji Wdrażanie okresowych kursów, szkoleń i testów z wykorzystaniem narzędzi i procesów HR do stałego podnoszenia poziomu kompetencji pracowników i monitorowania tego wzrostu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Podnoszenie kompetencji powinno być oparte o ciągle zmieniające się wyzwania organizacji i jej strategii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych | Kryteria weryfikacji Organizuje szkolenia zapewniające okazję do pogłębienia wiedzy i zdobycia praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania potencjałem pracowników w dziale HR, na których uczestnicy będą mieli możliwość zgłębienia kompleksowej perspektywy zmian na rynku pracy oraz ich wpływu na procesy rekrutacji i utrzymania odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Dziękitemu będą mogli skuteczniej reagować na wyzwania, jakie niesie ze sobą zmieniające się środowisko biznesowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji Wdraża szkolenie i przygotowanie do pracy na danym stanowisku zgodnie ze zróżnicowaniem potencjału pracownika ze szczególnym uwzględnieniem różnic wiekowych, kulturowych, religijnych i rasowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystujepotencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.) | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje w pozytywny sposób poziom zróżnicowania pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiedniezespoły o zróżnicowanych poglądach, wieku, doświadczeniu i pochodzeniu etnicznym aby wzajemnie się uzupełniały i wspierały w zróżnicowanych obszarach działań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę) | Kryteria weryfikacji Wymienia doświadczenia w zakresie wypełnianych obowiązków | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przekazuje wiedzę, której istoty nie da się jednoznacznie zakwalifikować | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (zob. reskilling) | Kryteria weryfikacji Jest przykładem dla zespołu, który zbudował | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Jest inspiracją dla zespołu przez co tworzona jest w pracy dobra atmosfera co wpływa na chęć rozwoju i działań mających na celu budowanie i doskonalenie pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility) | Kryteria weryfikacji Podejmuje działania, które nie prowadządo "stagnacji" a do pozytywnych zmian i szukania coraz to nowych ścieżek rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
- Test wiedzy przed szkoleniem
- Rozpoczęcie szkolenia, ćwiczenie uruchamiające proces grupowy, zasady obowiązujące w czasie szkolenia, cele indywidualne uczestników szkolenia, prezentacja agendy szkolenia
- Zmiany na rynku pracy w kontekście utrzymania w przedsiębiorstwie pracowników o wysokim potencjale
- Metody weryfikacji potencjału pracowniczego, rozpoznanie pracowników o odpowiednim potencjale
- Aktualne oraz przyszłe potrzeby przedsiębiorstwa związane z potencjałem pracowników
- Potencjalne szanse i możliwości wynikające ze zróżnicowanego: doświadczenia, kwalifikacji, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów w zespole
- Wdrażanie programu rekrutacyjnego pozwalającego pozyskać zróżnicowane doświadczenie zarówno pod względem doświadczenia, kompetencji jak i talentów
DZIEŃ 2
- Sposoby i narzędzia na podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników oraz stały monitoring podnoszenia tych kompetencji zgodne z zmieniającymi się wyzwaniami organizacji
- Rozwiązania mające na celu dostosowanie kompetencji pracowników do obecnych celów organizacji
- Wprowadzanie rozwiązań mających na celu rozwój i dostosowanie ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników.
- Wykorzystanie potencjału wynikającego ze zróżnicowania w miejscu pracy
- Wdrażanie działań mających na celu wymianę kwalifikacje i doświadczeń pomiędzy poszczególnymi pracownikami organizacji.
- Podejmowanie działań mających na celu utrzymanie pracowników wewnątrz przedsiębiorstwa
- Podsumowanie szkolenia, udzielenie feedbacku każdego z Uczestników i trenera prowadzącego
- Test wiedzy po szkoleniu
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych, przerwy wliczają się do czasu trwania szkolenia
Usługa jest skierowana do osób u których lukę w danej kompetencji wykazały przeprowadzone w ramach projektu Akademia Menadżera HR testy kompetencyjny, zgodnie z obszarami wykazanymi za pomocą autodiagnozy.
Szkolenie ma charakter interaktywny, co oznacza że każdy Uczestnik bierze aktywnie udział w dyskusjach i wykonuje samodzielnie ćwiczenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Szkolenie | Prowadzący Adrianna Połczyńska | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Szkolenie | Prowadzący Adrianna Połczyńska | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 182,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Połczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach usługi uczestnik otrzyma:
-
Skrypt i materiały ćwiczeniowe w wersji papierowej
-
Prezentacja multimedialna używana podczas szkolenia w wersji elektronicznej
-
Certyfikat udziału w szkoleniu
-
Wsparcie we wdrożeniu po szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy
Informacje dodatkowe
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
W każdym dniu szkolenia będzie prowadzona lista obecności. Podpisana lista jest warunkiem rozliczenia usługi.
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Usługa szkoleniowa może być dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności w przypadku takiej potrzeby prosimy o kontakt najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983) - usługa dofinansowana na poziomie 70% i wyżej oraz podnosząca kwalifikacje zawodowe.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi