Akademia Sprzedaży i Negocjacji
Akademia Sprzedaży i Negocjacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy sprzedawców, przedstawicieli handlowych, doradców klienta oraz wszystkich tych, którzy na co dzień mają bezpośredni kontakt z klientem.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji09-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do efektywnej sprzedaży i negocjowania w życiu zawodowym poprzez zdobycie wiedzy oraz umiejętności efektywnego komunikowania się i wywierania wpływu w rozmowie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Uczestnik po udziale w szkoleniu: - charakteryzuje techniki oraz zasady, niezbędne w pracy profesjonalnego sprzedawcy, przedstawiciela handlowego, czy osoby obsługującej klientów, - charakteryzuje zasady prowadzenia profesjonalnej rozmowy handlowej zmierzającej do skutecznej finalizacji, - charakteryzuje zasady dotyczące prowadzenia negocjacji w sprzedaży, - carakteryzuje techniki pomagające zwiększać sprzedaż, - stosuje praktyki marketingowe wykorzystywane w dzisiejszych czasach, - charakteryzuje zasady budowanie strategii sprzedażowej w oparciu o proces prospectingowy, - definiuje Personal Branding w sprzedaży i jakie są jego założenia, - charakteryzuje zasady dotyczące kreowania wizerunku profesjonalnego handlowca, - omawia modele i trendy sprzedażowe obowiązujące wczoraj i dziś. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- charakteryzuje techniki i zasady pracy handlowca w kontekście sytuacji sprzedażowej - charakteryzuje poprawną sekwencję i elementy rozmowy handlowej (np. otwarcie, badanie potrzeb, język korzyści, zamknięcie) - charakteryzuje główne etapy negocjacji i zasady przygotowania (BATNA, ustalenie celu, nastawienie negocjacyjne) - rozróżnia skuteczne techniki wspierające sprzedaż (np. upselling, cross-selling, język korzyści) - charakteryzuje współczesne metody marketingowe (np. content marketing, media społecznościowe, automatyzacja marketingu) - rozróżnia elementy procesu prospectingowego (definicja celu, profilu klienta, źródeł i metod dotarcia) - definiuje pojęcie Personal Branding i wskazuje jego podstawowe elementy (tożsamość, spójność, widoczność, wartości) - rozróżnia klasyczne i nowoczesne modele sprzedaży oraz identyfikuje zmiany w podejściu do klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Uczestnik po udziale w szkoleniu: - charakteryzuje różnorakie typy klientów oraz potrafi dostosować sposób komunikacji do zdiagnozowanego typu klienta, - prowadzi rozmowę z klientem tak, aby w naturalny sposób zmierzała do finalizacji sprzedaży, - używa zwrotów przydatnych i często niezbędnych w sprzedaży, - identyfikuje swoje mocne strony jako sprzedawcy i obszary do rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- rozróżnia typ klienta na podstawie opisu sytuacji - dobiera styl komunikacji do typu klienta - unika błędów komunikacyjnych (np. zbyt szybkie tempo dla klienta ostrożnego) - wskazuje właściwą kolejność etapów rozmowy (otwarcie, badanie potrzeb, prezentacja oferty, zamknięcie) - dobiera właściwe pytania (np. otwarte do badania potrzeb, zamykające do finalizacji) - dobiera poprawne i skuteczne zwroty handlowe (np. „Zauważyłem, że…”, „To rozwiązanie pomoże Panu w…”) - projektuje plan działania lub cel rozwojowy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Uczestnik po udziale w szkoleniu:- efektywnie komunikuje się z innymi oraz wywierać wpływ na innych, aby osiągnąć zamierzone cele. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- w sytuacji problemowej wybiera strategię komunikacyjną opartą na aktywnym słuchaniu, argumentacji i asertywności | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Do udziału w szkoleniu zapraszamy sprzedawców, przedstawicieli handlowych, doradców klienta oraz wszystkich tych, którzy na co dzień mają bezpośredni kontakt z klientem.
W ramach szkolenia poruszymy zagadnienia:
1. Marka mojego produktu/ usługi.
a. Czym jest marka, którą reprezentuję i co o niej wiem? ( wizerunek i wartości marki, przewaga konkurencyjna- wyróżniki marki)
b. Jaka jest strategia marketingowa mojej firmy? (segmentacja rynku- identyfikacja grup docelowych, sposoby dotarcia do potencjalnego klienta)
c. Jakie potrzeby klienta zapewnia produkt/usługa, którą oferuję, czyli: „Dlaczego mam to kupić?”
d. Najlepsze praktyki marketingowe obowiązujące w dzisiejszych czasach
e. Strategia sprzedaży, czyli mój proces prospectingowy- proces poszukiwania klienta:
- Jaki jest mój cel sprzedażowy?- definiowanie indywidualnych celów sprzedażowych
- Kim jest mój klient?- definiowanie profilu mojego klienta
- Gdzie znaleźć klienta?- definiowanie źródeł klientów
- Jak dotrzeć do klienta?- definiowanie metod dotarcia do klienta
2. Moja marka osobista, czyli Personal Branding w sprzedaży
a. Marka własna
- Czym jest marka własna i co się na nią składa?
- Proces budowania marki własnej
- Podstawowe założenia „Personal Brandingu”, jako narzędzia do budowania trwałych i efektywnych relacji z partnerami biznesowymi i klientami
b. Kreowanie wizerunku profesjonalnego handlowca
- Elementy etykiety biznesowej
- Biznesowy „dress code”
- Diagnoza naturalnych predyspozycji i wspierających cech osobowościowych
- Przygotowanie do spotkania biznesowego
- Efekt pierwszego wrażenia
c. Body language- wykorzystanie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z klientem
d. Komunikacja werbalna i jej wpływ na klienta
e. Spójność marki mojego produktu/usługi z moją marką osobistą
3. Mój proces sprzedaży
a. Czym tak naprawdę jest sprzedaż?
- Sprzedaż wczoraj i dziś- modele i trendy sprzedażowe
- Schematy myślenia o sprzedaży i ich eliminowanie
- Dlaczego jestem sprzedawcą?- czyli o motywacji wewnętrznej
b. Struktura procesu sprzedaży
- Otwarcie i budowanie relacji w sprzedaży
- Aktywne słuchanie i badanie potrzeb klienta
- Język korzyści w sprzedaży
- Zamknięcie sprzedaży
c. Psychologia zachowań klienta
- Rodzaje osobowości klientów- typologia klienta
- Psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumentów
d. Iluzoryczna moc trików sprzedażowych
- Omówienie najczęściej wykorzystywanych przez handlowców trików sprzedażowych
- Wskazanie mocnych i słabych stron bazowania na trikach podczas sprzedaży
e. Powody oporu i zastrzeżeń klienta, m.in. stereotypy, brak relacji, niedostosowanie przebiegu rozmowy do potrzeb klienta, brak umiejętnego uświadomienia korzyści
f. Radzenie sobie z oporem i zastrzeżeniami w sprzedaży, czyli:
- Kim jest tzw. „trudny klient” i jak z nim postępować?
- „To jest za drogie!”, czyli jak wpływać na obiekcje klienta związane z ceną
- „Zawiodłem się na Was!”- czyli jak radzić sobie z reklamacjami klientów
- „Rację mam ja!”- jak postępować z klientem błędnie przekonanym o swojej racji
- „Jesteśmy partnerami”- asertywność w relacji handlowiec- klient
g. „Sprzedałem i co dalej?”- jak powinien wyglądać profesjonalny serwis posprzedażowy
h. Nowe trendy w sprzedaży
4. Negocjacje w sprzedaży
a. Jaki jest cel negocjacji w sprzedaży
b. Zanim zaczniemy negocjować (gromadzenie informacji; bufory negocjacyjne – BATNA; punkty zwrotne)
c. Rodzaje/style procesów negocjacyjnych
d. Strategie negocjacyjne / nastawienie negocjacyjne
e. Główne etapy w negocjacjach
f. Techniki negocjacyjne
g. Win-win w negocjacjach: Jak dążyć do sytuacji win-win, w której obie strony czują, że wygrały?
Harmonogram szkolenia uwzględnia godziny dydaktyczne 45 minut oraz przerwy (częstotliwość przerw 15 minut po 2 godzinach zegarowych zajęć).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Szczepanek
Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie biznesowym z zakresu sprzedaży i obsługi klienta,
zarządzania pracownikami oraz wyzwalania potencjału pracowniczego. Skutecznie prowokuje do odkrywania i rezygnacji z utartych schematów myślenia hamujących rozwój i zastąpienia ich twórczym podejściem.
• Na jej koncie jest ponad 7000 godzin pracy szkoleniowej, doradczej i superwizyjnej oraz ponad 3000
godzin coachingu indywidualnego
• Prowadzi szkolenia:
-sprzedażowe
-menedżerskie
-umiejętności osobistych (m.in. „Współpraca w zespole”; „Efektywność osobista”,; „Komunikacja
interpersonalna”)
• Doradza m.in. w zakresie sprzedaży, zarządzania pracownikami i wyzwalania potencjału
pracowniczego (optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów)
• Prowadzi Assessment i Development Center pod kątem selekcji i doboru oraz awansu pracowników
• Projektuje autorskie programy szkoleniowe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt do szkolenia oraz w zależności od potrzeby pliki dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie przez prowadzącego szkolenie.
Informacje dodatkowe
Terminy szkoleń zostaną ustalone wspólnie po zebraniu się grupy i skonsultowaniu potrzeb poszczególnych uczestników. Harmonogram zostanie umieszczony co najmniej 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
W szkoleniu może wziąć udział każda osoba posiadająca dofinansowanie lub nie, skierowana przez pracodawcę na szkolenie lub uczestnicząca w nim z własnej inicjatywy
Prosimy o kontakt w sprawie szczegółów.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Komputer/urządzanie mobilne z dostępem do Internetu.