Akademia Lidera zmiany. Zarządzanie zmianą, regulacja trening odporności psychicznej, rezyliencji jako profilaktyka wypalenia zawodowego. - szkolenie
Akademia Lidera zmiany. Zarządzanie zmianą, regulacja trening odporności psychicznej, rezyliencji jako profilaktyka wypalenia zawodowego. - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest zarówno osobom indywidualnym, jak i firmom, które chcą wesprzeć swoich pracowników w budowaniu odporności psychicznej i przeciwdziałaniu wypaleniu. Program skierowany jest do osób z min. rocznym doświadczeniem zawodowym – menedżerów, specjalistów, osób po kryzysach zawodowych, życiowych, liderów zmian oraz wszystkich, którzy chcą wzmacniać swoje zasoby mentalne i emocjonalne w wymagającym środowisku zawodowym i osobistym.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi25
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do podejmowania skutecznych działań w zakresie budowania odporności psychicznej, regulacji emocji i planowania rozwoju zawodowego po kryzysie. Uczestnicy rozwiną kompetencje wspierające zarządzanie sobą i swoją efektywnością w życiu zawodowym i osobistym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje składniki i mechanizmy odporności psychicznej według modelu 4C | Kryteria weryfikacji Definiuje i omawia cztery elementy modelu 4C (Kontrola, Zaangażowanie, Wyzwania, Pewność siebie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia cechy osób o wysokiej i niskiej odporności psychicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia neuropsychologiczne podstawy stresu i trudnych emocji | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje działanie mózgu w warunkach stresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ stresu na funkcjonowanie psychosomatyczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki regulacji emocji i stresu w praktyce | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie techniki do sytuacji stresowej (np. oddechowe, relaksacyjne, interwencje stresowe). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Stosuje co najmniej jedną technikę w sytuacji symulowanej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Projektuje osobisty plan działania wspierający odporność psychiczną. | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan SMART z realistycznymi celami i działaniami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje zasoby osobiste i uwzględnia je w planie działania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wykazuje gotowość do pracy nad własnym rozwojem w obszarze odporności psychicznej. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje własne ograniczenia i potencjał w zakresie rezyliencji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Formułuje działania rozwojowe w oparciu o osobistą analizę SWOT. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Komunikuje swoje zasoby i cele rozwojowe z uwzględnieniem kontekstu zawodowego. | Kryteria weryfikacji Przedstawia swoje mocne strony w bezpiecznej formie autoprezentacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór kierunku rozwoju zawodowego po kryzysie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki do osiągnięcia celu:
Usługa ma na celu nabycie przez uczestników wiedzy z zakresu odporności psychicznej, rezyliencji, psychologicznych i neuropsychologicznych mechanizmów powstawania stresu i trudnych emocji, a także umiejętności z zakresu praktycznego planowania i wdrażania planów budowania odporności psychicznej u siebie i innych.
Zakres tematyczny:
Moduł 1: Wprowadzenie i diagnoza.
- Czym jest odporność psychiczna i rezyliencja - Podstawy teoretyczne, badania, fakty i mity.
- Neuropsychologia stresu i trudnych emocji. Jak funkcjonuje nasz mózg w trudnych sytuacjach? Korzyści z pracy nad kompetencjami związanymi z odpornością psychiczną.
- Składniki i wskaźniki odporności psychicznej – model „4C”: Kontrola, Zaangażowanie, Wyzwania, Pewność siebie.
- Diagnoza poziomu odporności psychicznej – czym charakteryzują się osoby z wysoką odpornością a czym osoby o wysokiej wrażliwości? Narzędzia badawcze.
Moduł 2: Zarządzanie stresem i trudnymi emocjami.
- Mechanizm działania stresu i emocji. Podstawy neuropsychologii reakcji stresowych.
- Metody i techniki radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami. Interwencje stresowe.
- Szczepionki stresowe i wzmacnianie zasobów osobistych.
- Jak wyposażyć się w trwałą odporność na stres, trudne emocje i choroby psychosomatyczne?
Moduł 3: Praktyczne sposoby rozwijania obszarów odporności opartych na pracy mentalnej.
- Wewnątrz czy zewnątrzsterowność? Budowanie zdrowego poczucia kontroli.
- Moc konstruktywnych przekonań.
- Trening budowania budujących przekonań o sobie, o innych, trudnych sytuacjach życiowych w budowaniu rezyliencji.
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości, pewności siebie, asertywności i poczucia sprawstwa.
- Budowanie trwałego zaangażowania i motywacji do pracy.
- Projektowanie życia w zgodzie ze sobą - warsztat umiejętności trenera odporności psychicznej.
Moduł 4: Praktyczne sposoby rozwijania obszarów odporności opartych na pracy z ciałem.
- Działania służące szybkiemu powrotowi do równowagi psychicznej, fizycznej i emocjonalnej.
- Techniki oddechowe służące wyciszaniu, relaksacji, a także energetyzacji i wzmocnieniu.
- Stymulacja nerwu błędnego jako technika regulująca allostazę.
- Mindfullness i medytacje prowadzące.
- Odżywianie, nawodnienie i suplementacja jako filary zdrowia psychicznego i równowagi emocjonalnej.
Moduł 5: Wewnętrzne zasoby i potencjał – jak budować poczucie sprawczości po kryzysie?
Uczestnicy zidentyfikują swoje zasoby wewnętrzne i mocne strony, które mogą wykorzystać do budowania życia po kryzysie. Poznają metody pracy z tożsamością, wartościami i przekonaniami, które wzmacniają poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie. Będą pracować nad redefinicją własnego potencjału zawodowego i osobistego, ucząc się, jak wychodzić z trybu przetrwania i odzyskiwać wpływ na własne decyzje i kierunki działania.
W programie m.in.:
- analiza umiejętności, wartości i potrzeb (narzędzia do autodiagnozy)
- identyfikacja mocnych stron i talentów
- osobista analiza SWOT (potencjał, bariery, szanse, zagrożenia)
- praca z ograniczającymi przekonaniami
- ćwiczenia rozwijające odwagę w podejmowaniu decyzji i wzmacnianiu tożsamości
Moduł 6: Od planu do działania – jak tworzyć skuteczne strategie i dbać o własną efektywność?
Uczestnicy będą uczyć się, jak planować działania po kryzysie w zgodzie ze swoimi zasobami i aktualną sytuacją. Dowiedzą się, jak stawiać sobie realistyczne cele, rozwijać własną efektywność i utrzymywać motywację bez presji. Wzmocnią swoją gotowość do działania oraz poznają podstawy autoprezentacji i budowania marki osobistej – w zgodzie z tym, kim są dziś.
W programie m.in.:
- tworzenie osobistego planu działania (SMART, małe kroki, elastyczność)
- techniki zwiększania efektywności bez nadmiernego obciążania
- podstawy wystąpień publicznych i autoprezentacji w bezpiecznej formie
- elementy marki osobistej po kryzysie – jak mówić o sobie z odwagą
- łączenie ról (zawodowych, domowych, osobistych) – jak zachować równowagę
Warunki organizacyjne:
- usługa trwa 25 godzin zegarowych,
- w czas usługi wliczone są przerwy
- przerwy są dostosowane do potrzeb uczestników
- czas trwania zajęć teoretycznych: 5 h, czas trwania zajęć praktycznych: 19 h.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1: Wprowadzenie i diagnoza. | Prowadzący Magdalena Rozmus | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Moduł 2: Zarządzanie stresem i trudnymi emocjami. | Prowadzący Magdalena Rozmus | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł 2: Zarządzanie stresem i trudnymi emocjami. Część 2 | Prowadzący Magdalena Rozmus | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Moduł 3: Praktyczne sposoby rozwijania obszarów odporności opartych na pracy mentalnej | Prowadzący Magdalena Rozmus | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Moduł 4: Praktyczne sposoby rozwijania obszarów odporności opartych na pracy z ciałem. | Prowadzący Magdalena Rozmus | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Moduł 5: Wewnętrzne zasoby i potencjał – jak budować poczucie sprawczości po kryzysie? | Prowadzący Ela Wolińska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Moduł 6: Od planu do działania – jak tworzyć skuteczne strategie i dbać o własną efektywność? | Prowadzący Ela Wolińska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 128,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 128,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ela Wolińska
Prowadząca posiada doświadczenie zdobyte w ostatnich 5 latach, tj. czynnie pracuje jako osoba szkoląca i posiada aktualne kwalifikacje nabyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Certyfikaty: MailerLite Fundamentals (2021), Creative Skill for Innovation, Design Thinking, Business Master Academy, Pozyskiwanie Patnerów Eventów – Biznes i NGO, Inkubator Animacji Kultury, EDUWEB PRAKTYK (Praktyk WordPress, HTML. Photoshop, DTP), Marketing i Zarządzanie Personelem.
• Inne przebyte kursy: CMS Wordpress + HTML + CSS, DTP - Tworzenie publikacji - Adobe InDesign, Komunikacja w Biznesie, Obróbka grafiki na potrzeby publikacji – Photoshop, Techniki sprzedaży, Trudny Klient, Asertywność, Mowa ciała, Tworzenie grafiki na potrzeby publikacji - Adobe Illustrator, Tworzenie podcastów, Webinary i strategia marketingowa.
Magdalena Rozmus
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały wizualne wykorzystywane w czasie warsztatu.
Informacje dodatkowe
- Podstawa prawna zwolnienia z VAT: art.43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług.
- Przerwy są elastyczne i dostosowane do potrzeb uczestników
- Dostawca Usług zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe, Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień, przed zapisem na usługę, prosimy o kontakt.