Zarządzanie zasobami ludzkimi w ramach budowania i utrzymywania relacji pomiędzy kadrą kierowniczą a pracownikami oraz między pracownikami: "Efektywna komunikacja"
Zarządzanie zasobami ludzkimi w ramach budowania i utrzymywania relacji pomiędzy kadrą kierowniczą a pracownikami oraz między pracownikami: "Efektywna komunikacja"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
- właściciele MŚP,
- pracownicy MŚP zatrudnieni na stanowiskach kierowniczych,
- pracownicy przewidziani do objęcia stanowiska kierowniczego z mikro,
- małych lub średnich przedsiębiorstw
- pracownicy biurowi/administracyjni
- pracownicy produkcyjni
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników25
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik usługi bedzie przygotowany do efektywnej komunikacji w miejscu pracy, dzieki czemu poprawi współpracęzespołową, zrozumienie i realizację zadań.
Uczestnik usługi będzie wyposażony w konkretne narzędzia i techniki, które pozwolą na bardziej płynny przepływ
informacji oraz lepszą współpracę w zespołach oraz na różnych szczeblach zarządzania.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik wymienia zasadyefektywnej komunikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej 5kluczowych zasad efektywnej komunikacji, takich jak słuchanie aktywne, jasność przekazu, empatia, unikanie barier komunikacyjnych i dostosowanie komunikatu do odbiorcy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik wymienia zasady formułowania poprawnie wypowiedzi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej 3zasady, takie jak jasność, zwięzłość oraz logiczny układ wypowiedzi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik aktywnie słucha izadaje pytania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zadaje co najmniej 2 pytania,które są adekwatne do treści wypowiedzi rozmówcy, wykazując zrozumienie i zaangażowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik propaguje wiedzę natemat poprawnego pisania (ortografia, gramatyka, interpunkcja itd.) | Kryteria weryfikacji Uczestnik udziela co najmniej 2poprawnych wskazówek dotyczących zasad ortografii, gramatyki lub interpunkcji podczas rozmowy lub w materiałach edukacyjnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik wykorzystuje różnesposoby przekazywania informacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik używa co najmniej 2 różnychmetod komunikacji, takich jak prezentacje wizualne, komunikaty ustne lub pisemne, dostosowując je do odbiorców. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik promujewiedzę o znaczeniu komunikacji niewerbalnej w przekazie informacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej 2przykłady elementów komunikacji niewerbalnej, takich jak gesty lub mimika, oraz wyjaśnia ich wpływ na zrozumienie przekazu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik informacjeprzekazuje jasno, klarownie i zrozumiale, panuje nad emocjami, | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje komunikaty bezzbędnych dygresji, używając prostego języka, oraz zachowuje spokój i opanowanie nawet w sytuacjach stresowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik rozumiepotrzeby komunikowane przez rozmówcę i wykazuje w stosunku do niego empatię, prezentuje postawę otwartości | Kryteria weryfikacji Uczestnik parafrazuje wypowiedzirozmówcy, aby potwierdzić zrozumienie, oraz reaguje z szacunkiem i otwartością na różne punkty widzenia, wykazując empatyczne podejście. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik rozumie senswypowiedzi rozmówcy, potrafi ją przeanalizować i podsumowywać wykorzystując parafrazę | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje parafrazywypowiedzi rozmówcy, podsumowując kluczowe punkty w sposób, który pokazuje zrozumienie i analizy treści, a także odnosi się do najważniejszych elementów rozmowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik dopytujezawsze, szczególnie w przypadku niejasności wypowiedzi, aby mieć pewność jak zrozumiał komunikat | Kryteria weryfikacji Uczestnik zadaje co najmniej jednopytanie wyjaśniające, gdy napotyka na niejasności w wypowiedzi rozmówcy, co potwierdza jego aktywne zaangażowanie w zrozumienie przekazu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik komunikuje sięustnie i pisemnie (maile, komunikatory, komunikaty pisane) swobodnie i z łatwością w każdej sytuacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie i płynnieprzekazuje informacje zarówno w formie i pisemnej, dostosowując styl oraz treść komunikatu do kontekstu oraz odbiorcy, bez potrzeby długich przygotowań. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnikawyróżnia profesjonalizm w kontaktach interpersonalnych, odpowiedzialność i rzetelność w wykonywanej pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia zasady komunikacjii współpracy, a także wykazuje proaktywne podejście do rozwiązywania problemów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnikszerzy etyczne postępowanie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia działaniapromujące etyczne standardy w pracy, takie jak wskazywanie przykładów właściwego zachowania oraz reagowanie na nieetyczne sytuacje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
WSTĘP
- Kontraktowanie pracy
- Oczekiwania co ma się zmienić
- Wyznaczanie obszaru wpływu
O procesie komunikacji
- Schemat procesu komunikacyjnego;
- Kanały komunikacji – rola, sposoby dopasowania się;
- Komunikacja jednostronna i dwustronna;
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – kiedy jedno jest wrogiem drugiego
MODEL KOMUNIKACJI SCHULZA VON THUNA - "USZY VON THUNA"
- Cztery usta, cztery uszy – jak znaleźć właściwe z odbiorcą
- Cztery płaszczyzny wypowiedzi (rzeczowa, apelu, relacji i samoprezentacji)
- Praktyczne konsekwencje wypowiedzi
JAK SŁUCHAĆ, ABY INNI CHCIELI Z NAMI ROZMAWIAĆ?
- Cechy i umiejętności wytrawnego słuchacza;
- Asertywność w relacjach: Typy postaw, zachowań oraz techniki asertywności- wykład
- Zachowanie: agresywne, bierne, manipulacyjne, asertywne - warsztat
- Techniki asertywności - ćwiczenia w grupie z podziałem na role
- Skuteczność komunikacyjna w sytuacjach problemowych - komunikacja w kryzysie - studia przypadków
- Efektywna współpraca i komunikacja między pracownikami - praca w grupie z podziałem na role/wymiana ról
- Odpowiedzialność za komunikat – po czyjej leży stronie;
- Aktywne słuchanie
- Bańka
- Technika pytań
- Kluczowe narzędzia kontroli rozmowy
Walidacja - test teoretyczny wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru + otwarte zadanie sytuacyjne)
Podsumowanie i dyskusja nad wdrożeniem działań w praktyce (dyskusja grupowa)
Format Szkolenia:
- Wykłady i prezentacje ekspertów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
- Warsztaty praktyczne i case studies umożliwiające aplikację wiedzy w realnym środowisku pracy.
- Dyskusje grupowe służące refleksji i wymianie doświadczeń
- Analiza
- Test wiedzy.
Walidacja:
Test teoretyczny wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru + otwarte zadanie sytuacyjne)
-czas przeznaczony na wykonanie testu: 30 minut
-próg zaliczenia 50%
-metoda testu: 10 zadań - 9 zadań test wyboru (1pkt), 1 zadanie otwarte (2pkt).
1 godzina dydaktyczna = 45 min. (przerwy nie są wliczane w koszt realizacji usługi)
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca w grupach (grupy 4 lub 5 osobowe w zależności od ilości uczestników)
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, flipchart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnik może skorzystać z różnych form, metod i narzędzi, aby uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę.
Oto kilka sugestii:
1. Wstępne Materiały Edukacyjne
- Podręczniki i publikacje: Uczestnik może zapoznać się z rekomendowanymi książkami, artykułami naukowymi lub publikacjami branżowymi, które wprowadzą go w tematykę szkolenia.
2. Kursy Online
- Platformy edukacyjne: Skorzystanie z kursów online dostępnych na platformach takich jak Akademia PARP(https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online), które pozwalają na uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu tematu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Kontraktowanie pracy - warsztat | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Oczekiwania co ma się zmienić - dyskusja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Wyznaczanie obszaru wpływu - warsztat | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Schemat procesu komunikacyjnego - case study | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Zachowanie: agresywne, bierne, manipulacyjne, asertywne - warsztat | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Cechy i umiejętności wytrawnego słuchacza - warsztat | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Przerwa | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Asertywność w relacjach: Typy postaw, zachowań oraz techniki asertywności- wykład | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Praktyczne konsekwencje wypowiedzi - dyskusja | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Techniki asertywności - ćwiczenia w grupie z podziałem na role | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Przerwa | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Cztery usta, cztery uszy – jak znaleźć właściwy model komunikacji z odbiorcą | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Cztery płaszczyzny wypowiedzi (rzeczowa, apelu, relacji i samoprezentacji) - case study | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Technika pytań - warsztat, praca w grupie | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Przerwa | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Skuteczność komunikacyjna w sytuacjach problemowych - komunikacja w kryzysie - studia przypadków | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Efektywna współpraca i komunikacja między pracownikami - praca w grupie z podziałem na role/wymiana ról | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Odpowiedzialnoś ć za komunikat – po czyjej leży stronie - dyskusja + warsztat | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Przerwa | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Aktywne słuchanie - ćwiczenia w grupie | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Kanały komunikacji – rola, sposoby dopasowania się - warsztat | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Komunikacja werbalna i niewerbalna – kiedy jedno jest wrogiem drugiego - case study + warsztat | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Przerwa | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Kluczowe narzędzia kontroli rozmowy - case study + warsztat | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Bańka - warsztat | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Walidacja - test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Podsumowanie i dyskusja nad wdrożeniem działań w praktyce (dyskusja grupowa) | Prowadzący Sławomir Węgorkiewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 11 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 11 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 188,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 188,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Węgorkiewicz
Od kilku lat współpracuję z firmami, korporacjami, szkołami i innymi instytucjami, dostosowując moje szkolenia do potrzeb uczestników. Zależy mi, aby każdy mógł wykorzystać swoje mocne strony i lepiej radzić sobie z wyzwaniami, jakie napotyka na co dzień.
Jestem na piątym roku psychologii, co pozwala mi łączyć praktyczne doświadczenie z najnowszą wiedzą. Wierzę, że z odpowiednim wsparciem każdy może się rozwijać i osiągnąć więcej.
Przeprowadzone szkolenia w zakresie: zarządzanie przedsiębiorstwem (m. in. HR, komunikacja, sprzedaż, marketing), strategia i rozwój MŚP, Zielona Transformacja (GOZ), cyfryzacja przedsiębiorstw, szkolenia sektorowe.
„Rozwój to nie cel, to droga – a każdy krok w jej stronę ma znaczenie.”
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Prezentacje w formie papierowej
2. Prezentacje w postaci projekcji na projektorze (opcjonalnie)
3. Program szkolenia
4. Flipchart
Warunki uczestnictwa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/certyfikatu jest:
uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie testu końcowego.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/certyfikatu jest:
uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie testu końcowego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi