Nauczanie metodą projektu.
Nauczanie metodą projektu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele, pedagodzy, terapeuci, placówek edukacyjnych konwencjonalnych i niekonwencjonalnych chcący prowadzić zajęcia interdyscyplinarnie, metodą projektu.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji27-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi98
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie nauczycieli do planowania i prowadzenia zajęć metodą projektu z wykorzystaniem podstawy programowej. Uczestnicy zdobędą umiejętności integrowania treści przedmiotowych, rozwijania kompetencji miękkich uczniów oraz efektywnej pracy zespołowej w edukacji przedszkolnej i szkolnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi planować i prowadzić zajęcia metodą projektu. | Kryteria weryfikacji Zaplanowanie własnego projektu edukacyjnego z uwzględnieniem celu, etapów, harmonogramu i narzędzi pracy z uczniami. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozwijać u uczniów kompetencje miękkie (współpracę, odpowiedzialność, komunikację). | Kryteria weryfikacji Dobór narzędzi dydaktycznych i strategii wspierających rozwój kompetencji miękkich uczniów, nacisk na kooperację a nie rywalizację | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi integrować treści z podstawy programowej różnych przedmiotów w projektach edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Włączenie w projekt treści programowych z co najmniej dwóch przedmiotów oraz ich uzasadnienie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija własne umiejętności współpracy, komunikacji i odpowiedzialności poprzez pracę zespołową w trakcie kursu. | Kryteria weryfikacji ktywne uczestnictwo w pracy grupowej, umiejętność dzielenia się zadaniami, wspólne podejmowanie decyzji i rozwiązywanie konfliktów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dodatkowe pliki
Program
Program
I. Wprowadzenie do pracy metodą projektu
1. Czym jest projekt?
- Definicja projektu w edukacji
- Popularne niezrozumienia idei projektu
- Skuteczność projektów w edukacji
2. Jak się uczymy?
- Warunki zachodzenia zjawiska Life Long Learning (LLL)
- Kultura szkoły: jej znaczenie i sposoby budowania
- Rola nauczyciela i ucznia w pracy projektowej
- Motywacja i zaangażowanie jako klucz do sukcesu
3. Poznanie siebie i zasoby nauczyciela
- Typy uczenia się i indywidualne preferencje
- Analiza sytuacji grupy
- Przygotowanie otoczenia – przestrzeń edukacyjna
- Narzędzia wspierające pracę projektową
4. Projekt a podstawa programowa
- Jak łączyć różne dziedziny i przedmioty w projektach
- Misja i wizja w pracy projektowej.
II. Przygotowanie do projektu
1. Warunki brzegowe i podział na grupy
- Ustalanie zasobów i możliwości
- Tworzenie zespołów projektowych
2. Inspiracje i alternatywne ścieżki projektowe
- Przykłady dobrych praktyk
- Interdyscyplinarne scenariusze projektów
3. Cele projektu
- Tworzenie celów SMART
- Spójność projektu z podstawą programową
III. Planowanie projektu
1. Zakres i rezultaty projektu
- Oczekiwane produkty i efekty projektu
2. Harmonogram i kamienie milowe
- Etapy realizacji projektu
- Ustalanie terminów i kluczowych momentów
3. Budżet i analiza ryzyka
- Planowanie zasobów
- Identyfikacja potencjalnych trudności i strategii zaradczych
4. Planowanie komunikacji i monitoringu
- Metody monitorowania postępów
- Ewaluacja projektu w trakcie jego trwania
IV. Realizacja i zakończenie projektu
1. Koordynacja i praca zespołowa
- Role i zadania w projekcie
- Narzędzia wspierające współpracę
2. Świętowanie i podsumowanie
- Sposoby prezentacji rezultatów projektu
- Ocenianie w projektach – metody i kryteria
3. Wątpliwości i trudności w pracy projektowej
- Rozwiązywanie problemów w trakcie realizacji
- Strategie radzenia sobie z wyzwaniami
V. Praktyczne wdrożenie pracy metodą projektu
1. Tworzenie własnych projektów
- Indywidualne i grupowe opracowanie projektów edukacyjnych
- Praca nad interdyscyplinarnymi projektami
2. Dostosowanie podstawy programowej do pracy projektowej
- Analiza i adaptacja treści programowych
- Przykłady integracji różnych przedmiotów
3. Tworzenie portfolio nauczyciela Montessori
- Dokumentowanie procesu i efektów pracy
- Podsumowanie materiału.
- Refleksje i opinie
VI. Podsumowanie kursu i ewaluacja
- Wnioski i doświadczenia uczestników
- Plany wdrożenia metody projektu w danej placówce edukacyjnej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do metody projektu. Czym jest projekt i czym nie jest. Rola ucznia i nauczyciela, motywacja, kultura szkoły. Warunki uczenia się i LLL. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Poznanie siebie jako nauczyciela. Style uczenia się. Analiza grupy. Organizacja przestrzeni. Narzędzia wspierające projekty. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Projekt a podstawa programowa. Łączenie przedmiotów. Tworzenie misji i wizji projektowej. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Warunki brzegowe i podział na grupy. Tworzenie zespołów. Przykłady projektów. Spójność z podstawą programową. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Zakres i rezultaty projektu. Harmonogram i etapy. Budżet, ryzyko, plan komunikacji i monitoringu. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Realizacja projektu. Role i zadania. Prezentacja rezultatów. Ewaluacja. Rozwiązywanie trudności. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Praktyczna praca z podstawą programową. Propozycje projektów edukacyjnych. Zmiana grup dla rozwoju kompetencji miękkich. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 worzenie własnych projektów. Praca indywidualna i zespołowa. Interdyscyplinarność. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Drugi dzień praktycznej pracy z podstawą programową. Nowe grupy. Doskonalenie współpracy. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Dostosowanie podstawy programowej. Analiza treści. Integracja przedmiotów. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 15-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Trzeci dzień praktycznej pracy z podstawą programową. Nowe zespoły. Praca nad projektami. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 15-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Tworzenie portfolio nauczyciela Montessori. Dokumentowanie pracy. Refleksja. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Czwarty dzień pracy z podstawą programową. Finalizacja projektów. Zmiana grup. Przygotowanie prezentacji. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Czwarty dzień pracy z podstawą programową. Finalizacja projektów. Zmiana grup. Przygotowanie prezentacji. | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Podsumowanie kursu. Wymiana doświadczeń. Plany wdrożeniowe. Ewaluacja | Prowadzący Hanna Buchner | Data realizacji zajęć 17-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 55,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 55,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Hanna Buchner
Od ponad 20 lat pracuje jako nauczycielka historii, WOS, edukacji medialnej oraz i wychowawczyni i tutorka.
Współzałożycielka Centrum Nauki przez Doświadczenie Wersja Robocza, w ramach którego prowadzi warsztaty dla rad pedagogicznych, nauczycieli, oraz rodziców. Autorka materiałów dydaktycznych, programów, scenariuszy, pomocy naukowych i artykułów dla nauczycieli. Ostatnie kilka lat poświęciła na badanie w teorii i praktyce metody projektu w szkołach, co wraz z Justyną Józefowicz opisała w książce „Metoda projektu. Podręcznik".
W pracy z uczniami za najważniejszy cel uważa wychowanie do samodzielności, sprawczości i odpowiedzialności za siebie i wspólnotę.
Joanna Zawadzka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie papierowej i elektronicznej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Sale wyposażone w kompletne zestawy pomocy montessoriańskich oraz bogactwo innych pomocy edukacyjny.