Trener rozwoju osobistego, coach, mentor – poziom zaawansowany.
Trener rozwoju osobistego, coach, mentor – poziom zaawansowany.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
- pracownicy, właściciele przedsiębiorstw, którzy zarządzają zasobami ludzkimi i chcą podnieść swoje umiejętności interpersonalne i zarządcze;
- terapeuci, psycholodzy, trenerzy i inni pracujący z ludźmi zarówno grupowo, jak i indywidualnie,
- nauczyciele, w celu zrozumienia/pogłębienia wiedzy i umiejętności interpersonalnych przydatnych w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi
- trenerzy osobiści, w celu poszerzenia warsztatu pracy
- osoby, które potrzebują wsparcia terapeutycznego
- inne osoby, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności m.in. w zakresie komunikacji, współpracy, radzenia sobie z emocjami, itd.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji01-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie uczestników kursu z wiedzą psychologiczną, socjologiczną i filozoficzną przydatną do zrozumienia najważniejszych procesów psychicznych oraz społecznych i wyjaśniania zachowania człowieka w różnych sytuacjach życiowych. Wiedza ta ma być przydatna do rozpatrywania zagadnień z zakresu psycho-społecznych problemów obecnego życia oraz do rozpatrywania niewłaściwych zachowań w różnych grupach wiekowych i środowiskowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawy psychologii w zakresie zachowania i rozwoju człowieka, uwarunkowań jego prawidłowego i zaburzonego funkcjonowania. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo identyfikuje etapy rozwoju człowieka oraz typowe zachowania i zaburzenia w poszczególnych fazach rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia mechanizmy funkcjonowania człowieka w sytuacjach trudnych. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawne mechanizmy radzenia sobie ze stresem i sytuacjami kryzysowymi spośród przedstawionych opcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Różnicuje pojęcie emocji i motywacji oraz zna pojęcie osobowości i jej zaburzeń. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawne definicje emocji, motywacji i typowych zaburzeń osobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje modele i style komunikacji interpersonalnej. | Kryteria weryfikacji Dobiera właściwe opisy do konkretnych modeli i stylów komunikacji interpersonalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna techniki redukowania lęku i sposoby relaksacji. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje techniki relaksacyjne i strategie redukcji lęku wśród przedstawionych przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje i realizuje w warunkach symulowanych elementarne formy pomocy psychologicznej. | Kryteria weryfikacji Wybiera właściwe elementy struktury rozmowy pomocowej oraz dobiera odpowiednie metody interwencji do określonego przypadku opisanego w scenariuszu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia funkcjonowanie człowieka w sytuacjach trudnych (stres, konflikt, frustracja). | Kryteria weryfikacji Identyfikuje rodzaj reakcji na stres, konflikt lub frustrację w przedstawionych scenariuszach i wskazuje adekwatne mechanizmy obronne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych okresach rozwojowych. | Kryteria weryfikacji Dobiera charakterystyczne cechy rozwojowe i wyzwania psychologiczne do odpowiednich okresów życia człowieka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy warunki do prawidłowej komunikacji. | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki sprzyjające skutecznej komunikacji w różnych kontekstach interpersonalnych i zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dokonuje wyboru właściwych technik redukowania lęku i metod relaksacyjnych.Kryterium weryfikacji: | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie techniki relaksacyjne do opisu sytuacji zawierającej objawy lęku lub napięcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia: Trener rozwoju osobistego, coach, mentor – poziom zaawansowany
To intensywne i praktyczne szkolenie skierowane do osób pragnących pogłębić swoje kompetencje w zakresie wspierania rozwoju innych – jako trenerzy, coachowie i mentorzy. Program oparty jest na aktualnej wiedzy psychologicznej i metodyce pracy z człowiekiem w procesie zmiany. Uczestnicy rozwijają zarówno umiejętności interpersonalne, jak i narzędziowe, niezbędne do pracy rozwojowej z jednostką i grupą.
Moduły szkoleniowe:
- Komunikacja interpersonalna (9 godz.)
Rozwijanie zaawansowanych umiejętności komunikacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem aktywnego słuchania, komunikatów „ja”, informacji zwrotnej oraz eliminowania barier w komunikacji. Uczestnicy poznają różnorodne style komunikacyjne i uczą się je świadomie wykorzystywać w pracy trenerskiej i coachingowej.
2. Praca z emocjami (9 godz.)
Pogłębiona wiedza na temat emocji oraz technik ich rozpoznawania, nazywania i regulowania. Moduł obejmuje również pracę z emocjami klienta w procesie zmiany oraz wspieranie go w przechodzeniu przez trudne stany emocjonalne.
3. Współpraca i budowanie relacji (9 godz.)
Zajęcia skoncentrowane na rozwoju umiejętności budowania autentycznych i opartych na zaufaniu relacji – zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej. Omawiane są zagadnienia takie jak empatia, zaufanie, granice w relacji oraz praca w środowisku różnorodnym.
4. Radzenie sobie ze stresem i techniki relaksacyjne (9 godz.)
Moduł dostarcza praktycznych narzędzi do zarządzania stresem – zarówno własnym, jak i klienta. Uczestnicy poznają techniki oddechowe, relaksacyjne oraz strategie obniżania napięcia i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
5. Coaching – zaawansowane podejście (13 godz.)
Intensywny warsztat poświęcony technikom coachingowym, prowadzeniu procesu coachingowego oraz pracy z celami, przekonaniami i zasobami klienta. Uczestnicy ćwiczą różne style i modele coachingu, w tym coaching prowokatywny, narracyjny i skoncentrowany na rozwiązaniach.
6. Mentoring – proces wspierania rozwoju (11 godz.)
Moduł ukierunkowany na rozwój kompetencji mentorskich: budowanie relacji mistrz–uczeń, praca na doświadczeniu, dzielenie się wiedzą i wspieranie rozwoju osobistego oraz zawodowego podopiecznego. Uczestnicy poznają etapy procesu mentoringowego oraz narzędzia wspomagające skuteczne prowadzenie relacji mentorskiej.
Cały program oparty jest na metodach aktywizujących: ćwiczeniach, symulacjach, case study i pracy własnej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 166,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 166,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Najdar
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy: materiały szkoleniowe, wykwalifikowaną kadrę trenerską. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat ukończenia szkolenia wraz z efektami uczenia się.
Informacje dodatkowe
Szkolenie podzielone jest na 15 spotkań po 4 godziny, spotkania odbywać się będą w czwartki w godzinach 18:00-22:00
Dysponujemy wykwalifikowaną kadrą trenerską, posiadającą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe do realizacji projektów szkoleniowych z różnorodnych zakresów. Ponadto wspieramy w organizacji szkoleń, eventów, konferencji, pomagamy w rekrutacji kadr, identyfikujemy możliwości pozyskania środków zewnętrznych.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dedykowanego, w miejscu i czasie wskazanym przez Państwa. W razie zainteresowania ofertą indywidualną, prosimy o kontakt.