Wprowadzenie do Krytycznego Myślenia
Wprowadzenie do Krytycznego Myślenia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa przeznaczona jest dla osób, które chcą nauczyć się reguł krytycznego myślenia i stosować je w swoim życiu i biznesie.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Wprowadzenie do myślenia krytycznego” prowadzi do nabycia kwalifikacjistosowanie zasad i narzędzi krytycznego myślenia. Uczestnicy nauczą się skuteczniejszego negocjowania, zrozumieją, jak bronić się przed manipulacją i wskazywać błędy w rozumowaniu adwersarzy, nauczą się racjonalniej dyskutować oraz precyzyjniej się porozumiewać, odróżnią fakty od opinii i będą potrafili zadawać pytania krytyczne, będą w stanie precyzyjnie argumentować i prawidłowo wnioskować.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje reguły krytycznego myślenia i błędy w myśleniu | Kryteria weryfikacji Omawia reguły krytycznego i racjonalnego myślenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia błąd bezmyślności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pułapki w myśleniu | Kryteria weryfikacji Omawia pułapki w myśleniu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje jak nie zastąpić myślenia ocenami | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Stosuje myślenie krytyczne | Kryteria weryfikacji Stosuje obronę przed manipulacją | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje błędy w rozumowaniu adwersarzy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Ocenia fakty i opinie | Kryteria weryfikacji Rozróżnia fakty od opinii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje doprecyzowanie, aby uniknąć złudzeniu prawdy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Stawia krytyczne pytania, uczestniczy w dyskusji, prezentuje stanowisko | Kryteria weryfikacji Stosuje krytyczne pytania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Prowadzi dyskusję i przekonywująco argumentuje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia krytycznego myślenia | Kryteria weryfikacji Omawia katalog pytań krytycznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje błędy logiczne | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje hierarchię dowodów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
🔹 Dzień 1: Wprowadzenie do Krytycznego Myślenia
Moduł 1: Wprowadzenie i podstawy krytycznego myślenia wykład
- Jak nie zabijać milczeniem firmy?
- Reguły myślenia krytycznego i racjonalnego.
- Błędy w myśleniu: co to jest błąd bezmyślności?
Moduł 2: Pułapki w myśleniu wykład i praktyka
- Pułapki i przeszkody myślenia.
- Jakiego myślenia unikać?
- Jak nie zastępować myślenia ocenami?
Moduł 3: Praktyczne zastosowanie krytycznego myślenia praktyka
- Zastosowanie krytycznego myślenia: jak bronić się przed manipulacją?
- Jak wskazywać błędy w rozumowaniu adwersarzy?
- Rodzaje błędów w myśleniu i jak je identyfikować.
Podsumowanie dnia
- Refleksja nad zdobytą wiedzą
- Sesja pytań i odpowiedzi
Moduł 4: Dlaczego zmiany się nie udają? wykład i praktyka
- Błędy liderów i organizacji
- Niska jakość komunikacji, brak zaangażowania
- Ćwiczenie: „Lista barier i porażek”
🔹 Dzień 2: Zastosowanie Krytycznego Myślenia
Moduł 1: Odróżnianie faktów od opinii wykład i praktyka
- Jak odróżnić fakty od opinii i nie utożsamiać ich z interpretacjami?
- Jak nie ulegać złudzeniom prawdy?
- Jak precyzyjnie posługiwać się językiem?
Moduł 2: Pytania krytyczne i dyskusja wykład i praktyka
- Jak stawiać pytania krytyczne?
- Jak skrócić zebrania i prowadzić racjonalne dyskusje?
- Jak prezentować swoje stanowisko w sposób przekonywujący?
Moduł 3: Narzędzia Krytycznego Myślenia wykład i praktyka
- Jak krytycznie oceniać pomysły biznesowe i osobiste?
- Jak tworzyć i oceniać hipotezy?
- Zakończenie: refleksja.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
- Będą umieli stawiać celniejsze diagnozy i podejmować trafniejsze decyzje.
- Zyskają umiejętność skuteczniejszego negocjowania.
- Zrozumieją, jak bronić się przed manipulacją i wskazywać błędy w rozumowaniu adwersarzy.
- Nauczą się racjonalniej dyskutować oraz precyzyjniej się porozumiewać.
- Odróżnią fakty od opinii i będą potrafili zadawać pytania krytyczne.
- Będą w stanie precyzyjnie argumentować i prawidłowo wnioskować, stosując hierarchię dowodów.
- Poznają sprawdzone narzędzia krytycznego myślenia oraz etyczne aspekty jego stosowania.
- Uzupełnią swoje CV o kluczową kompetencję XXI wieku.
Egzamin
Szkolenie kończy się walidacją oraz egzaminem w ostatnim dniu szkolenia.
ROZDZIELNOŚĆ OSOBOWA WALIDACJI: Osoba szkoląca nie ocenia wiedzy i umiejętności swoich kursantów w zakresie, w którym nauczała. Końcową walidację i certyfikację prowadzą odrębne osoby.
Certyfikacja jest przeprowadzana przez Fundację My Personality Skills.
1 godzina = godzina dydaktyczna, przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie i podstawy krytycznego myślenia | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Pułapki w myśleniu | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Praktyczne zastosowanie krytycznego myślenia | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Pytania i odpowiedzi | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Odróżnianie faktów od opinii | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Pytania krytyczne i dyskusja | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Narzędzia krytycznego myślenia | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin / Certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Grażyna Pławska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma tematyczne materiały dydaktyczne w postaci skryptów oraz prezentację w formacie pdf.
Informacje dodatkowe
1 godzina = godzina dydaktyczna.
Przerwy nie są wliczone w usługę.
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2-13 r. (Dz. U. 2018 poz. 701)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi