Specjalista ds. sztucznej inteligencji w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp - szkolenie kończące się egzaminem.
Specjalista ds. sztucznej inteligencji w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp - szkolenie kończące się egzaminem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej, kierowników, specjalistów, techników oraz pracowników biurowych, posiadających min. 3miesiące doświadczenie na zajmowanym stanowisku, jak również osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Uczestnicy szkolenia powinni posiadać podstawowe umiejętności obsługi komputera.
Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy w sektorach takich jak rolnictwo, transport, energetyka, recykling czy inżynieria środowiskowa, głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest pracownikom odpowiedzialnym lub planujących wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
również dla osób korzystających z projektu KIERUNEK - ROZWÓJ
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji28-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i etycznego wykorzystania technologii Generatywnej AI (GenAI) oraz modeli językowych LLM w firmach z potencjałem tworzenia zielonych miejsc pracy, z naciskiem na analizę i generowanie treści, prompt engineering oraz integrację z procesami biznesowymi, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju (GreenComp).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Wyjaśnia podstawy GenAI i LLM oraz ich rolę w myśleniu systemowym, analizując zależności między technologią, społeczeństwem i zrównoważonym rozwojem (GreenComp 2.1). | Kryteria weryfikacji Definiuje GenAI i LLM w kontekście analizy systemowej. Identyfikuje trzy zależności między AI a zrównoważonym rozwojem, np. w jaki sposób AI wspiera myślenie systemowe poprzez analizę interakcji między organizacjami a środowiskiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik stosuje GenAI i LLM do pracy z tekstem, analizując ich wpływ na systemowe podejmowanie decyzji i promując zrównoważony rozwój. | Kryteria weryfikacji Analizuje jakość wygenerowanych treści i projektuje uzasadnione poprawki w odniesieniu do przykładów rzeczywistych zastosowań AI w ekologicznym biznesie.Analizuje skuteczność wygenerowanych treści w formie raportu w kontekście systemowego podejścia do ochrony środowiska. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 3. Projektuje obrazy przy użyciu GenAI, wizualizując zależności systemowe w gospodarce cyrkularnej i analizując ich wpływ na środowisko. | Kryteria weryfikacji Projektuje trzy wizualizacje interakcji między decyzjami biznesowymi a ich skutkami środowiskowymi i społecznymi.Wykonuje grafikę generowaną przez AI, przedstawiającą relacje pomiędzy procesami gospodarczymi a ich wpływem na środowisko. Stosuje techniki wizualizacji w odniesieniu do strategii GreenComp i gospodarki o obiegu zamkniętym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 4. Projektuje muzykę za pomocą GenAI, uwzględniając interakcje w systemach kulturowych, społecznych i ekologicznych. | Kryteria weryfikacji Projektuje dwa rodzaje muzyki generowanej przez AI w kampaniach edukacyjnych lub społecznych.Analizuje dwa przykłady modyfikacji dźwięku w kontekście dostosowania przekazu do różnych grup odbiorców. Analizuje, jak muzyka AI może wspierać działania promujące ochronę środowiska lub zmiany społeczne. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 5. Projektuje wideo z wykorzystaniem GenAI, przedstawiając interakcje w systemach społecznych i środowiskowych. | Kryteria weryfikacji Projektuje trzy sposoby wizualnego przedstawienia skutków działań człowieka na środowisko i społeczeństwo za pomocą wideo generowanego przez AI. Analizuje, jak narracja wizualna może kształtować postawy proekologiczne i społeczne. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 6. Stosuje GenAI i LLM w środowisku pracy, uwzględniając wpływ na organizację i środowisko naturalne. | Kryteria weryfikacji Analizuje trzy obszary, w których GenAI i LLM wpływają na podejmowanie decyzji. Projektuje zastosowanie AI wspierające podejmowanie systemowych decyzji w organizacji, np. w kontekście gospodarki o obiegu zamkniętym. Stosuje AI do wsparcia redukcji marnotrawstwa i optymalizacji cyklu życia produktów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 7. Stosuje zasady etyki i odpowiedzialności w użyciu GenAI i LLM, odnosząc się do systemowych skutków dla społeczeństwa i środowiska. | Kryteria weryfikacji Analizuje dwa kluczowe obszary, w których AI wspiera analizę trendów ekologicznych i strategii ESG.Stosuje AI w kontekście realizacji rzeczywistej kampanii ekologicznej. Porównuje efekty zastosowanych rozwiązań pod kątem skuteczności w promowaniu ESG. Stosuje rekomendacje dotyczące optymalizacji strategii komunikacyjnej organizacji w zakresie ESG i zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 8. Stosuje GenAI w projektowaniu i marketingu, integrując cele zrównoważonego rozwoju i analizując długoterminowy wpływ na systemy społeczne i ekologiczne. | Kryteria weryfikacji Stosuje dwa sposoby wykorzystania GenAI do tworzenia treści na temat oszczędzania zasobów, gospodarki cyrkularnej lub etycznej konsumpcji. Analizuje dwa przykłady wpływu marketingu opartego na AI na świadomość ekologiczną i zachowania społeczne. Projektuje sposób AI może wspierać odpowiedzialną konsumpcję i przeciwdziałać greenwashingowi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 9. Charakteryzuje sposób wykorzystania narzędzi GenAI do optymalizacji procesów biznesowych z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju i minimalizacji wpływu na środowisko. | Kryteria weryfikacji Wymienia trzy obszary procesów biznesowych, które można zoptymalizować za pomocą AI w kontekście efektywnego zarządzania zasobami.Charakteryzuje dwa przykłady redukcji marnotrawstwa lub poprawy efektywności operacyjnej dzięki AI. Wyjaśnia wpływ wdrażania narzędzi AI na długoterminową strategię organizacji w zakresie ograniczania zużycia energii, materiałów lub kosztów operacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 10. Definiuje etapy procesu twórczego z wykorzystaniem narzędzi GenAI uwzględniając myślenie systemowe dla innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań. | Kryteria weryfikacji Wymienia trzy sposoby wykorzystania GenAI do usprawnienia procesów twórczych w zakresie oszczędności zasobów lub ekologicznego projektowania. Charakteryzuje dwa przykłady, w których myślenie systemowe pozwala zidentyfikować zależności między doborem materiałów, zużyciem energii i cyklem życia produktu. Wyjaśnia, jak AI może minimalizować zużycie materiałów i energii w procesach kreatywnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 11. Stosuje GenAI w integracji z istniejącymi systemami i narzędziami, analizując interakcje i konsekwencje dla organizacji i środowiska. | Kryteria weryfikacji Analizuje trzy sektory, w których GenAI wspiera transformację społeczną i gospodarczą na poziomie lokalnym lub globalnym.Analizuje dwa przykłady długoterminowych skutków wdrożenia AI w obszarze pracy, edukacji lub dostępu do usług. Projektuje dwa sposoby, w jakie AI może wspierać adaptację do zmian klimatycznych lub transformacji rynku pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 12. Analizuje wpływ GenAI na różne sektory i społeczeństwo, uwzględniając globalne i lokalne zależności oraz przewidując potencjalne długoterminowe skutki. | Kryteria weryfikacji Analizuje trzy długoterminowe skutki rozwoju GenAI dla wybranych sektorów gospodarki lub życia społecznego.Analizuje dwa przykłady strategii adaptacji organizacji lub społeczeństwa do nowych realiów technologicznych. Projektuje sposób wykorzystania AI wspierający efektywne zarządzanie zasobami lub podejmowanie decyzji w odpowiedzi na zmiany środowiskowe. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 13. Definiuje strategie bezpieczeństwa dla systemów GenAI, które minimalizują systemowe ryzyka dla zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Wymienia trzy kluczowe zagrożenia związane z wdrażaniem GenAI w kontekście wpływu na środowisko lub społeczeństwo. Omawia dwa przykłady strategii ograniczających ryzyka etyczne, dezinformację lub nadmierne zużycie zasobów. Opisuje dwa sposoby monitorowania wpływu AI na organizacje i otoczenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 14. Wyjaśnia, jak GenAI wspiera realizację celów strategii GreenComp, promując edukację i myślenie systemowe. | Kryteria weryfikacji Opisuje dwa przykłady, w których AI wspiera proces uczenia się poprzez organizowanie informacji o skutkach zmian klimatycznych. Wyjaśnia, w jaki sposób AI może wspomagać rozumienie wpływu codziennych wyborów konsumenckich na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 15. Projektuje efektywne prompty w kontekście GreenComp, uwzględniając złożoność systemów i promując holistyczne podejście. | Kryteria weryfikacji Stosuje trzy cechy skutecznego promptu wspierającego analizę zależności między społeczeństwem, gospodarką i środowiskiem.Analizuje dwa przykłady promptów pod kątem ich jasności i trafności. Projektuje zmiany promptów wpływające na jakość generowanych raportów i analiz. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 16. Współpracuje w interdyscyplinarnych zespołach, promując etyczne wykorzystanie GenAI i LLM oraz uwzględniając zasady zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Komunikuje trzy kluczowe wyzwania związane ze współpracą interdyscyplinarną przy wdrażaniu GenAI.Negocjuje potrzeby i cele przedstawicieli różnych grup interesariuszy. Mediuje rozwiązania dwóch dylematów etycznych wpływających na relacje i współdziałanie w zespole. Wspiera stosowanie zasad etycznych ograniczających dezinformację, stronniczość i ryzyka we wdrażaniu GenAI. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 17. Komunikuje się w sposób wspierający budowanie świadomości i akceptacji etycznego wykorzystania GenAI w organizacji, uwzględniając zasady zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Komunikuje trzy kluczowe elementy skutecznej komunikacji o etycznym wykorzystaniu GenAI.Buduje relacje z interesariuszami poprzez działania zwiększające zaufanie do AI. Mediuje dopasowując komunikat do różnych odbiorców, aby redukować obawy i angażować zespół. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills (jest instytucją certyfikującą wpisaną do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji pod numerem: 25704)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills (jest instytucją certyfikującą wpisaną do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji pod numerem: 25704)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji Green Comp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie Specjalista ds.Sztucznej Inteligencji.
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2.1 Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje umiejętność analizowania i zrozumienia złożonych systemów, identyfikowania wzajemnych relacji i interakcji między ich elementami. Dotyczy to zdolności do oceny wpływu działań na różne części systemu, uwzględniając perspektywę czasową i przestrzenną.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie systemowe i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe.
- każdy uczestnik na czas szkolenia otrzymuje dostępy do płatnych wersji narzędzi takich jak: Chat GPT, SORA, Midjourney, Suno
- każdy uczestnik otrzymuje link z dostępem do dedykowanej platformy na której odbywa się szkolenie.
PROGRAM
Dzień 1:
GenAI, LLM i zrównoważony rozwój – podstawy i zastosowania praktyczne
- Wprowadzenie do GenAI, LLM i GreenComp
- Definicje, cele i zastosowania
- Rola zielonych kompetencji w zawodach przyszłości (ESG, analityk środowiskowy itp.)
- Myślenie systemowe jako kompetencja kluczowa (GreenComp 2.1)
- Zastosowanie GenAI i LLM dla zrównoważonego rozwoju
- Przykłady wykorzystania LLM w analizie danych środowiskowych, marketingu ekologicznym, optymalizacji procesów
- Praktyczne wykorzystanie GenAI i LLM w pracy z tekstem
- Generowanie tekstu wspierającego cele zrównoważonego rozwoju
- Warsztaty:
- Praca z tekstem: generowanie treści wspierających cele SDG i GreenComp
- Praktyczne ćwiczenia: analiza przypadków wykorzystania AI w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju (np. oszczędność zasobów)
- Podsumowanie dnia i dyskusja
Dzień 2 (8h):
Etyka, kreatywność i strategia zrównoważonego rozwoju z GenAI
- Odpowiedzialność i etyka GenAI
- Prywatność, ochrona danych, minimalizacja uprzedzeń w modelach AI
- Wpływ GenAI na środowisko i społeczeństwo (ocena ryzyk, wpływ na SDG)
- Kreatywne wykorzystanie GenAI w GreenComp
- Generowanie obrazów i wideo o tematyce ekologicznej
- Wizualizacje jako narzędzie edukacji i promocji zrównoważonych idei
- Warsztaty:
- Tworzenie promptów do treści edukacyjnych i wizualnych zgodnych z GreenComp
- Projektowanie prostych strategii AI wspierających zrównoważony rozwój (np. zero waste, oszczędność energii)
- Egzamin końcowy:
- Test teoretyczny obejmujący zagadnienia GenAI, LLM i GreenComp (45 minut)
- Test teoretyczny dotyczący łączenie wykorzystania AI z celami zrównoważonego rozwoju (30 minut)
- Zamknięcie i podsumowanie szkolenia
W trakcie każdego dnia szkolenia (nie krótszego niż 8h) zaplanowano jedną dłuższą przerwę 30 minutową w okolicach godziny 13:00 lub 14:00 oraz dwie/trzy przerwy kawowe około 10minutowe.
Przerwy wliczone są w czas usługi rozwojowej.
Walidacja wlicza się w czas trwania usługi rozwojowej.
Szkolenie jest prowadzone w godzinach zegarowych.
W ostatnich godzinach kursu zostaną przeprowadzone zewnętrzne egzaminy w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® potwierdzające:
1. nabycie kwalifikacji zawodowej: specjalista ds. sztucznej inteligencji.
2. nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie Systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Osiągnięte efekty uczenia się pozwolą uczestnikom szkolenia nie tylko na zdobycie wiedzy i umiejętności technicznych związanych z GenAI i LLM, ale także na rozwinięcie kompetencji w zakresie myślenia systemowego.
W czasie realizacji programu uczestnicy dowiedzą się, jak AI może pomagać dbać o środowisko w codziennej pracy i w organizacji. Będą umieli wykorzystać narzędzia AI do wspierania działań proekologicznych, np.:"
- Oszczędzania prądu i wody w biurze – AI może pomóc lepiej ustawiać temperaturę w pomieszczeniach i podpowiadać, jak zmniejszyć zużycie energii.
- Unikania marnowania zasobów – AI może analizować, ile materiałów jest rzeczywiście potrzebnych w firmie, dzięki czemu kupujemy tylko to, co jest potrzebne, a mniej się marnuje.
- Lepszego segregowania śmieci – AI może pomagać rozpoznawać odpady i podpowiadać, jak je prawidłowo segregować.
- Planowania transportu i dostaw w bardziej ekologiczny sposób – AI może podpowiadać, jak unikać pustych przejazdów i skracać trasy, co zmniejsza spalanie paliwa.
Dzięki temu są oni przygotowani do:
- Holistycznego Rozumienia Problemów - Dostrzegania złożoności wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem i technologią.
- Kreatywnego i Odpowiedzialnego Rozwiązywania Problemów - Tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które są etyczne i uwzględniają długoterminowy wpływ na systemy.
- Efektywnej Komunikacji i Współpracy - Przekazywania skomplikowanych idei w przystępny sposób oraz współpracy z różnymi interesariuszami.
- Świadomego Wykorzystania Technologii - Stosowania GenAI w sposób, który wspiera cele zrównoważonego rozwoju i minimalizuje negatywne skutki.
Poprzez integrację tych kompetencji w efektach uczenia się, szkolenie zapewnia uczestnikom kompleksowe przygotowanie do pracy jako Specjaliści ds. Sztucznej Inteligencji w kontekście zrównoważonego rozwoju i myślenia systemowego.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019–2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki.
Szkolenie wpisuje się w szczególności w obszar technologiczny 4. Technologie informacyjne i telekomunikacyjne: 4.7. Technologie telekomunikacyjne i informacyjne wspierające Przemysł 4.0, dzięki promowaniu wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) i dużych modeli językowych (LLM) w analizie danych, modelowaniu procesów oraz optymalizacji działań wspierających zrównoważony rozwój.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 328,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 328,95 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 307,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Manowska
Od 2017 roku prowadzi badania w Katedrze Elektrotechniki i Automatyki Przemysłowej, koncentrując się na wykorzystaniu głębokiego uczenia i sieci neuronowych LSTM w prognozowaniu rynków energii oraz modelowaniu miksu energetycznego Polski. Szczególny nacisk kładzie na zastosowanie generatywnej sztucznej inteligencji w analizach statystycznych i odnawialnych źródłach energii (OZE).
Jest cenionym recenzentem prestiżowych czasopism naukowych i prowadzi warsztaty dla przedsiębiorstw i instytucji edukacyjnych, gdzie prezentuje praktyczne wykorzystanie generatywnej AI. Pełni funkcję Prodziekana ds. Infrastruktury i Organizacji na Wydziale Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej.
Trener posiada doświadczenie oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Posiada również doświadczenie oraz kwalifikacje w obszarze zielonych kompetencji (myślenie systemowe) nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe przesyłane zostaną drogę mailową: skrypt, w tym pliki ćwiczeń przygotowanych w dowolnym formacie.
Certyfikaty zostaną przesłane do uczestników pocztą tradycyjną po pozytywnej weryfikacji wyników egzaminów.
_________________________________________
Informacje dodatkowe: Program szkolenia został dostosowany tak, aby wyraźnie odnosić się do czterech obszarów kompetencji zrównoważonego rozwoju GreenComp. PROGRAM PIKP uwzględnia:
- Wartości zrównoważonego rozwoju (GreenComp 1.1–1.3): W trakcie szkolenia poruszany jest wpływ AI na środowisko naturalne i społeczeństwo oraz etyczne aspekty technologiczne. Uczestnicy poznają, jak wdrażanie AI może sprzyjać ochronie przyrody i klimatu, a także wspierać sprawiedliwość społeczną. Omawiane są zasady etyki AI – m.in. jak projektować i wykorzystywać sztuczną inteligencję w sposób odpowiedzialny, zgodny z wartościami zrównoważonego rozwoju. To odpowiada kompetencjom GreenComp z obszaru 1 (docenianie zrównoważonego rozwoju, wspieranie sprawiedliwości, troska o przyrodę).
- Zarządzanie zasobami i działania proekologiczne (GreenComp 2.1–2.3 oraz 4.1–4.3): Szkolenie kładzie nacisk na myślenie systemowe przy wdrażaniu AI – uczestnicy uczą się analizować powiązania między technologią a otoczeniem (GreenComp 2.1 „myślenie systemowe”). W programie omawiamy, jak optymalizować procesy i narzędzia AI pod kątem efektywności energetycznej, tak aby minimalizować ich ślad węglowy. Uczestnicy dowiadują się, w jaki sposób AI może pomóc oszczędzać zasoby (np. automatyzacja procesów zmniejszająca zużycie papieru czy energii) oraz jak projektować rozwiązania zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. Dzięki temu rozwijane są kompetencje pozwalające podejmować świadome działania proekologiczne – zarówno na poziomie instytucji (GreenComp 4.1 „sprawczość polityczna” i 4.2 „działania kolektywne”), jak i indywidualnym (GreenComp 4.3 „inicjatywa własna”). Jednocześnie uczestnicy uczą się krytycznie oceniać cały cykl życia technologii (GreenComp 2.2–2.3), aby wdrażać innowacje w sposób zrównoważony.
- Praktyczne zastosowanie AI w inicjatywach na rzecz zrównoważonego rozwoju (GreenComp 3.1–3.3): Program obejmuje liczne ćwiczenia i studia przypadku, w ramach których uczestnicy wykorzystują AI do realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Rozwiązują praktyczne zadania, takie jak analiza wpływu technologii AI na efektywność energetyczną organizacji czy optymalizację procesów pod kątem zrównoważonego rozwoju. W ten sposób rozwijają kompetencje przewidywania i kształtowania zrównoważonej przyszłości – uczą się wizualizować przyszłe scenariusze z użyciem AI (GreenComp 3.1), dostosowywać się i planować innowacje wspierające ekologię (GreenComp 3.2) oraz kreatywnie eksperymentować z nowymi rozwiązaniami (GreenComp 3.3).
_______________________
PROJEKT GRUPOWY:
Szkolenie ma charakter interaktywny – uczestnicy przez cały czas aktywnie angażują się w ćwiczenia praktyczne (grupowe i indywidualne) oraz dyskusje. Bloki tematyczne zawierają elementy pracy warsztatowej, co umożliwia natychmiastowe zastosowanie wiedzy w praktyce i sprzyja wymianie doświadczeń. W ramach zajęć zespołowych uczestnicy realizują kompleksowy proces wdrażania na rynek ekologicznego produktu/zabawki – drewnianej koparki, przechodząc przez etapy projektowania, optymalizacji produkcji oraz strategii marketingowej, uwzględniającej aspekty zrównoważonego rozwoju.
Poniżej przykładowe etapy realizacji projektu grupowego:
1️. Projektowanie produktu (GreenComp 2.1 – Myślenie systemowe, 4.1 – Sprawczość polityczna)
- Zastosowanie AI do analizy materiałów ekologicznych i ich wpływu na środowisko (np. porównanie różnych rodzajów drewna pod kątem trwałości i śladu węglowego).
- Uczestnicy nauczą się oceniać wpływ decyzji projektowych na cały cykl życia produktu.
2️. Optymalizacja produkcji i logistyki (GreenComp 2.3 – Zarządzanie zasobami, 4.3 – Indywidualna inicjatywa)
- Analiza efektywności produkcji z wykorzystaniem AI do minimalizacji odpadów i redukcji zużycia energii podczas obróbki drewna.
- Modelowanie strategii gospodarki obiegu zamkniętego – jak można ponownie wykorzystać odpady produkcyjne.
3️. Strategia marketingowa i komunikacja (GreenComp 3.1 – Myślenie o przyszłości, 3.2 – Myślenie eksploracyjne)
- AI do analizy trendów ekologicznych i preferencji klientów – jakie aspekty zrównoważonego rozwoju są najbardziej cenione na rynku.
- Tworzenie etycznych i zgodnych z ESG kampanii marketingowych, unikanie greenwashingu.
4️. Analiza wpływu na środowisko i długoterminowa strategia (GreenComp 4.2 – Wspólne działanie, 4.3 – Indywidualna inicjatywa)
- Ocena cyklu życia produktu przy użyciu AI – jak drewniana koparka wpisuje się w model gospodarki cyrkularnej.
Dzięki projektowi oraz grupowym ćwiczeniom uczestnicy rozwijają umiejętność współpracy oraz pogłębiają zrozumienie wyzwań związanych z wdrażaniem AI w sposób zrównoważony. Taka forma pracy buduje również zaangażowanie i pewność, że zdobyte kompetencje GreenComp mogą być praktycznie wykorzystane w ich codziennej pracy
__________________________________________________________________________________________
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS realizuje procesy walidacji i certyfikacji kwalifikacji rynkowych poza Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji, zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Walidacja i certyfikacja prowadzone są na podstawie wewnętrznych procedur jakości Fundacji, zgodnych z wytycznymi krajowymi i europejskimi, obejmującymi niezależność oceniających, standaryzację procesu oraz weryfikację efektów uczenia się.
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
Informacje dodatkowe
Warunki organizacyjne:
- szkolenie organizowane w formie wykładowej 30% (nie więcej niż 5h) i warsztatowej 70% (nie więcej niż 11h) w tym przewidziane są m.in. prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe.
Proces walidacji:
- proces walidacji efektów zostanie przeprowadzony w formie testu teoretycznego
- instytucją prowadząca walidację i certyfikację jest Fundacja My Personality Skills
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® odbędzie się w formie zdalnej (on-line) w czasie rzeczywistym.
Frekwencja uczestnictwa stanowi 80% obecności.
Szkolenie będzie trwało 16 godzin zegarowych.
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi.
W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt.
Adres
biuro@pikp.pl
Polski Instytut Kompetencji Przyszłości
ul. Tadeusza Kościuszki 341
40-690 Katowice
woj. śląskie
Zwolnienie na podstawie §3 ust.1 pkt 14 Rozp. Min. Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe :
- łącze internetowe – preferowane łącze szerokopasmowe lub bezprzewodowe ((kablówka, światłowód, szybkie LTE, 5G). Minimalne wymagania (typu łącze 3G/4G lub jakiekolwiek szerokopasmowe) oznaczają dolny próg wejścia – na takim łączu da się połączyć z ClickMeeting, ale komfort może być różny.
- głośnik i mikrofon
- kamerka internetowa (wbudowana lub plug-in)
- System operacyjny: macOS, Windows 10, Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows XP with SP3 lub późniejsza
Można korzystać na tablecie i urządzeniach mobilnych.
Przeglądarki:
- Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+, Edge 12+
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+, Edge 12+
- Rekomendujemy przeglądarkę Chrom lub Edge 12+
E-MAILEM OTRZYMASZ ZAPROSZENIE.
Aby rozpocząć udział w zajęciach kliknij na otrzymany link –system połączy Cię z dedykowaną platformą szkoleniową.
Link jest ważny przez cały okres trwania szkolenia.
PIKP, jako Dostawca Usług, zapewnia niezbędne wymagania techniczne i informacje potrzebne do realizacji usługi.