SZKOLENIE KOMUNIKACJA I MOTYWOWANIE
SZKOLENIE KOMUNIKACJA I MOTYWOWANIE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do właścicieli, managerów oraz liderów zespołów w branży gastronomicznej, którzy chcą rozwijać kompetencje z zakresu komunikacji, motywowania i zarządzania pracownikami. Szkolenie jest również otwarte dla wszystkich, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji i budowania relacji w zespole.
Usługa adresowana jest również do uczestników projektu "Kierunek - Rozwój". Uczestnicy projektu "Kierunek - Rozwój" z województwa kujawsko-pomorskiego, zgłoszeni przez Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu mogą skorzystać z usługi bezpłatnie w ramach bonów elektronicznych
Dodatkowo Osoby mieszkające lub pracujące na terenie województwa pomorskiego (m.in. Gdańsk, Gdynia, Sopot, powiaty: gdański, kartuski, pucki, nowodworski, wejherowski) mogą skorzystać z dofinansowania w ramach projektu WEKTOR realizowanego przez Agencję Rozwoju Pomorza. Udział w szkoleniu może być współfinansowany nawet do 95%. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja w projekcie i uz
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników23
- Data zakończenia rekrutacji02-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do efektywnego komunikowania się oraz motywowania pracowników różnych pokoleń. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać i stosować różne style komunikacji, zarządzać konfliktami oraz wdrażać techniki motywacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb zespołu, co pozwoli na budowanie zaangażowanego i stabilnego środowiska pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje różne style komunikacji i ich wpływ na relacje w zespole. | Kryteria weryfikacji rozróżnia podstawowe style komunikacji (np. asertywna, agresywna, bierna), | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wpływ stylu komunikacji na efektywność pracy zespołu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje sytuacje, w których stosuje się poszczególne style komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia typy osobowości i ich znaczenie w zarządzaniu zespołem. | Kryteria weryfikacji klasyfikuje temperamenty i typy osobowości wg omawianych modeli, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji ocenia potrzeby i motywacje pracowników na podstawie ich profilu osobowości, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje metody dostosowania komunikacji do różnych typów osobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje i stosuje techniki motywacyjne dostosowane do potrzeb pracowników różnych pokoleń. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje specyfikę pokoleń pracowniczych, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wybór odpowiednich technik motywacyjnych dla różnych grup wiekowych, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji projektuje działania motywacyjne sprzyjające zaangażowaniu i stabilizacji zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocenia sytuacje konfliktowe i wybiera adekwatne techniki komunikacyjne do ich rozwiązania. | Kryteria weryfikacji identyfikuje źródła konfliktów i trudnych zachowań w zespole, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia techniki komunikacyjne wspierające rozwiązywanie konfliktów, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji planuje działania prewencyjne minimalizujące występowanie konfliktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje proces komunikacji w zespole, uwzględniając wartości i granice organizacyjne. | Kryteria weryfikacji definiuje zasady asertywnej komunikacji i stawiania granic, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia rolę wartości przełożonego i firmy w budowaniu kultury organizacyjnej, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji proponuje rozwiązania usprawniające organizację pracy i standaryzację procesów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
SZKOLENIE KOMUNIKACJA I MOTYWOWANIE
GRUPA DOCELOWA: Szkolenie kierowane jest do właścicieli, managerów oraz liderów zespołów w branży gastronomicznej, którzy chcą rozwijać kompetencje z zakresu komunikacji, motywowania i zarządzania pracownikami. Szkolenie jest również otwarte dla wszystkich, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji i budowania relacji w zespole.
WARUNKI ORGANIZACYJNE: szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej, w sali szkoleniowej wyposażonej w miejsca siedzące (krzesło i stolik) dla każdego uczestnika. Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych w formie drukowanej. Maksymalna liczna uczestników: 23 osoby. Zajęcia odbywają się w jednej grupie, bez podziału na podgrupy.
TRYB REALIZACJI I CZAS TRWANIA: szkolenia prowadzone jest w trybie godzin zegarowych (60 minut). Łączny czas trwania: 16 godzin (2 dni po 8 godzin). Podział godzin: 16 godzin teoretycznych (szklenie ma formę wykładów z elementami dyskusji, analizy przypadków i ćwiczeń koncepcyjnych). Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
DZIEŃ 1 / 09:00 - 17:00 / 8h
- Psychologia w komunikacji – o etykietowaniu i szuflandii pracowniczej
- Dobra komunikacja w zespole zaczyna się od przełożonego – bądź Liderem nie Rządzicielem
- Temperament i jego znaczenie w stosunkach z innymi pracownikami
- Typy osobowości, czyli jak się dogadać chociaż jesteśmy z innych planet
- Sztuka zauważania, rozpoznawania, akceptacji zachowań
- Otwartość na innych – pięć pokoleń na rynku: Pokolenie Z, Pokolenie Y, Pokolenie X, Pokolenie Baby Boomers, Pokolenie Tradycjonalistów
- Techniki i umiejętności z zakresu motywowania i zarządzania pracownikami w różnym wieku – o czym należy pamiętać i co warto wdrożyć w codziennej pracy
- 4 poziomy porozumiewania się, czyli co robić aby skutecznie się komunikować
- Czym jest, a czym nie jest asertywna postawa i komunikacja?
- Rola poczucia własnej wartości w komunikacji z innymi
- Jak radzić sobie z fochem, agresją i trudnym pracownikiem
- Sekrety technik komunikacyjnych, czyli poziom zaawansowany – rola dialogu wewnętrznego w komunikacji ze sobą i z innymi
DZIEŃ 2 / 09:00 - 17:00 / 8h
- Przyczyny wysokiej rotacji pracowników – rotacja niepożądana , rotacja możliwa do uniknięcia, rotacja niemożliwa do uniknięcia
- Potrzeby (zaspokojony szef = zaspokojony manager = zaspokojony pracownik)
- Work Life Balance – czyli czego nas uczą najmłodsi na rynku pracy
- Sztuka stawiania granic czyli jasne zasady działania w restauracji
- Asertywność nie tylko sztuką odmawiania
- Wartości przełożonego i firmy vs. wartości pracownika – dlaczego czasami nam nie po drodze
- Jak ogarnąć chaos organizacyjny i zapewnić poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji
- Organizacja pracy i jej wpływ na poziom motywacji
- Stworzenie, wdrożenie i kontrola standaryzacji pracy lekarstwem na konflikty
- Pieniądze to nie wszystko – co wpływa na motywację zespołu
- Na czym polegają wzmocnienia pozytywne i negatywne w wychowaniu oraz komunikacji
- Wzmocnienie pozytywne i negatywne – jak wykorzystać w budowaniu oczekiwanych zachowań pracowniczych
- Niebezpieczeństwa związane z negatywnym wzmocnieniem
- Dream Team – co wpływa na jakość kontaktów pomiędzy pracownikami
- Pożądane zachowania Lidera w restauracji – bądź szefem, z którym chcą pracować!
- Wymiana doświadczeń – panel dyskusyjny
- test wiedzy wewnętrzny
WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:
- Metoda walidacji: test teoretyczny przeprowadzony po ukończeniu szkolenia.
- Forma: test pisemny zawierający pytania zamknięte i otwarte, obejmujące wszystkie efekty uczenia się określone w karcie usługi.
- Organizacja: test odbywa się w sali szkoleniowej, w której przeprowadzone było szkolenia; czas trwania 30 minut; praca samodzielna, bez pomocy materiałów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Otwarcie szkolenia, wprowadzenie, cele i program + Psychologia w komunikacji – etykietowanie i szuflandia pracownicza + Dobra komunikacja w zespole – Lider vs. Rządziciel | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Temperament i typy osobowości – jak się dogadać + Sztuka zauważania i akceptacji zachowań + Otwartość na pokolenia na rynku pracy (Z, Y, X, Baby Boomers, Tradycjonaliści) | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa na lunch | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Techniki motywowania i zarządzania pracownikami w różnym wieku + 4 poziomy porozumiewania się – skuteczna komunikacja | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Asertywna postawa i komunikacja – czym jest, a czym nie jest + Rola poczucia własnej wartości w komunikacji | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Podsumowanie dnia I + Przyczyny wysokiej rotacji pracowników + Potrzeby pracowników i ich wpływ na motywację | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Work-Life Balance – czego uczą najmłodsi + Stawianie granic i zasady działania w restauracji + Asertywność – nie tylko sztuka odmawiania | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa na lunch | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Wartości przełożonego i firmy vs. wartości pracownika + Organizacja pracy i standaryzacja jako lekarstwo na konflikty | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Wzmocnienia pozytywne i negatywne – jak wpływają na zachowania + Dream Team i pożądane zachowania Lidera – panel dyskusyjny | Prowadzący Marcin Banach | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja (test teoretyczny) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 932,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 570,73 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 98,17 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Banach
Polska kuchnia nowoczesna
Prowadzi szkolenia: Szef Kuchni, Profesjonalny Kucharz, Kuchnia Polska, Komunikacja i Motywowanie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie drukowanej, opracowanych przez ekspertów i trenerów Akademii Gastronomii. Materiały zawierają treści wykładowe, ćwiczenia i szablony do pracy własnej. Materiały są dostosowane do realiów branży gastronomicznej i umożliwiają samodzielne wdrażanie wiedzy po zakończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie jest otwarte - mogą zapisać się wszyscy zainteresowani.
Uczestnicy projektu "Kierunek - Rozwój" z województwa kujawsko-pomorskiego mogą wziąć udział bezpłatnie, na podstawie elektronicznego bonu.
Osoby mieszkające lub pracujące na terenie województwa pomorskiego (m.in. Gdańsk, Gdynia, Sopot, powiaty: gdański, kartuski, pucki, nowodworski, wejherowski) mogą skorzystać z dofinansowania w ramach projektu WEKTOR realizowanego przez Agencję Rozwoju Pomorza. Udział w szkoleniu może być współfinansowany nawet do 95%. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja w projekcie i uzyskanie bonu rozwojowego.
Szkolenie będzie realizowane po zgłoszeniu się minimum 8 osób, maksymalna liczba uczestników to 23. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój.
Szkolenie jest bezpłatne dla uczestników Projektu Kierunek - Rozwój z województwa kujawsko-pomorskiego, korzystających z bonów elektronicznych w ramach współpracy z WUP w Toruniu.
Dodatkowo usługa kwalifikuje się do dofinansowania w ramach projektu WEKTOR (województwo pomorskie), realizowanego przez Agencję Rozwoju Pomorza. Uczestnicy z Pomorza mogą ubiegać się o pokrycie części lub całości kosztów szkolenia - zgodnie z zasadami projektu. Więcej informacji: www.arp.gda.pl.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi