Nowoczesna Sprzedaż B2B - skuteczny proces sprzedaży
Nowoczesna Sprzedaż B2B - skuteczny proces sprzedaży
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe, które chcą podnieść swoje umiejętności, kompetencje lub kwalifikacje w zakresie:
- planowania działań sprzedażowych
- organizacji działań prospectingowych
- prowadzenia rozmowy sprzedażowej z klientem
- budowania relacji z klientem biznesowym
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji23-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do całościowego prowadzenia procesu sprzedaży skierowanej do klienta biznesowego. Szkolenie przygotowuje do samodzielnego planowania działań sprzedażowych i samodzielnego wykonywania takich działań jak: prowadzenia rozmów z klientem o charakterze prospectingowym, sprzedażowym i obsługowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje plan działań sprzedażowych w oparciu o specyfikę klienta i produktu. | Kryteria weryfikacji Tworzy dedykowany plan działania dla każdego etapu procesu sprzedaży | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje i kwalifikuje potencjalnych klientów (prospecting) | Kryteria weryfikacji Tworzy profil klienta indywidualnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje Unikalną Propozycję Wartości wynikającą z oferowanego produktu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi działania prospectingowe | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie kanały dotarcia do klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy skuteczne komunikaty prospectingowe | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi rozmowę sprzedażową | Kryteria weryfikacji Diagnozuje potrzeby klientów i dostosowuje ofertę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Tworzy ofertę odpowiadającą na potrzeby klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Operuje językiem korzyści | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Proaktywnie reaguje na obiekcje zakupowe | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Finalizuje sprzedaż i przyjmuje zamówienie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi działania posprzedażowe | Kryteria weryfikacji Buduje relacje z klientem biznesowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zarządza portfelem klientów o aktywnie rozwija sprzedaż | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija umiejętności komunikacjiinterpersonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w dyskusji podczasszkolenia. Rozwija techniki komunikacyjne podczas swobodnych wypowiedzi | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Docenia istotę samokształcenia się | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać korzyści płynące zciągłego podnoszenia swoich kompetencji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja Rozwoju Lokalnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja Rozwoju Lokalnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Dodatkowe pliki
Program
Program
Moduł 1. Nowoczesna sprzedaż B2B – wprowadzenie do tematu
- Proces zakupowy klienta vs. proces sprzedaży handlowca – etapy i wyzwania
- Trendy zmieniające współczesną sprzedaż B2B
Moduł 2. Prospecting – generowanie okazji sprzedażowych w segmencie B2B
- Typowe błędy sprzedawców na etapie prospectingu – co wywołuje irytację klienta i sprawia, że już od początku nie chce on kontaktu ze sprzedawcą
- Typowe reakcje, blokady i obiekcje klientów na etapie prospectingu – co wywołuje bezradność u sprzedawcy i sprawia, że unika on działań prospectingowych
- „Zimne telefony”, cold mailing, Linkedin – przegląd strategii generowania leadów
Moduł 3. Rozmowa sprzedażowa - jak rozmawiać z klientem o swoim produkcie
- Etapy rozmowy sprzedażowej – perspektywa klienta i perspektywa handlowca
- Rozmowa sprzedażowa - 8 najczęściej popełnianych błędów
- Rola potrzeb klienta w procesie podejmowania decyzji o zakupie
- Aktywne i uśpione potrzeby zakupowe klienta – czym są, jak je badać, jak wykorzystać je w rozmowie sprzedażowej
- Język korzyści, czyli budowanie poczucia wartości oferowanego rozwiązania
- Budowanie prezentacji handlowej wykorzystującej 4 najsilniejsze motywy zakupowe klienta biznesowego
- Korzyści biznesowe i korzyści osobiste – dwa poziomy sprzedaży w B2B
- Obiekcje zakupowe – powody, które powstrzymują klienta przed decyzją
- Technika finalizacji próbnej – technika prowadzenia rozmowy sprzedażowej po etapie prezentacji oferty
- Finalizacja właściwa (techniki zamykania sprzedaży)
- Follow up czyli ponownie o trudnej sztuce czekania na właściwy moment – dobre praktyki
Moduł 4. Budowanie relacji z klientem biznesowym – dobre praktyki w zakresie lojalizacji klienta
- Dobre praktyki w zakresie lojalizowania klienta – co robić, aby klient pozostał z nami na dłużej
- Dobre praktyki w zakresie rozwijania sprzedaży z obecnym klientem – co zrobić, aby klient zaczął kupować więcej i częściej
- Jak wykorzystać lojalność klienta do poprawy działań prospectingowych
- Działania retencyjne – co robić, gdy klient chce zakończyć współpracę
Moduł 5. Podsumowanie
Moduł 6. Walidacja zewnętrzna
Kwestie organizacyjne
Agenda szkolenia rozpisana jest na 16 godziny dydaktycznych (2 dni x 8 godzin). Szkolenie obejmuje 8 godzin zajęć teoretycznych (wykład, prezentacja z elementami dyskusji) i 8 godzin praktycznych (ćwiczenia, symulacje, analiza przypadków, aktywna praca w grupach).
1 godzina szkolenia to godzina dydaktyczna czyli 45 minut.
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi. Przerwy ustalane będą z uczestnikami.
Walidacja jest wliczana w czas trwania usługi.
Zajęcia prowadzone są w jednej grupie liczącej maksymalnie 5 uczestników. Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej. Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy. Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł 1. Nowoczesna sprzedaż B2B – wprowadzenie do tematu | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Moduł 2. Prospecting – generowanie okazji sprzedażowych w segmencie B2B | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł 3. Rozmowa sprzedażowa - jak rozmawiać z klientem o swoim produkcie | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Moduł 3. Rozmowa sprzedażowa - jak rozmawiać z klientem o swoim produkcie | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Moduł 4. Budowanie relacji z klientem biznesowym – dobre praktyki w zakresie lojalizacji klienta | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Podsumowanie | Prowadzący Agnieszka Śmiejka | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto150,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto150,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto150,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Śmiejka
Prowadziła szkolenia m.in dla: Kawczyński Logistics, ING Bank Śląski, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, UPC Polska, Neonet, Infosys i ponad 800 innych firm.
Wykształcenie wyższe- Uniwersytet Śląski -McHayes & Steward Group - Szkoła Zarządzania Sprzedażą [2016] (odpowiednik studiów MBA w obszarze sprzedaży) - Erickson College wVancouver – The Art & Science of Coaching [2008] (kurs coachingu współrealizowany przezWszechnica UJ w Krakowie, kurs zakończony certyfikatem ACPT).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają komplet materiałów szkoleniowych, w tym prezentację multimedialną, zestaw ćwiczeń praktycznych oraz skrypt zawierający kluczowe techniki sprzedażowe i narzędzia do planowania działań handlowych.
Materiały zgodne ze standardem WCAG 2.1.
Warunki uczestnictwa
Osoby pełnoletnie zamieszkałe i pracujące na terenie całej Polski
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień odpodatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępnościdla polityki spójności 2021-2027”.
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 516 129 149 lub mailem biuro@szkoleniadofinansowane.com.pl przed zapisem na usługę!