Modelowanie i prezentacja projektów za pomocą Unreal Engine. Szkolenie z Zielonych technologii.
Modelowanie i prezentacja projektów za pomocą Unreal Engine. Szkolenie z Zielonych technologii.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone dla osób zainteresowanych tworzeniem wizualizacji 3D:
- projektanci,
- edukatorzy,
- architekci,
- urbaniści,
- projektanci zielonych technologii,
- specjaliści ds. zrównoważonego rozwoju,
- oraz wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem nowych kwalifikacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji16-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa “Szkolenie z Zielonych technologii Modelowanie i prezentacja projektów za pomocą Unreal Engine.” przygotowuje do nabycia kwalifikacji w zakresie praktycznych umiejętności tworzenia interaktywnych modeli 3D i prezentacji projektów z wykorzystaniem Unreal Engine, z naciskiem na projektowanie przyjazne środowisku oraz zastosowanie w zielonych miejscach pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się silnikiem Unreal Engine. | Kryteria weryfikacji Obsługuje interfejs użytkownika i skróty klawiszowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Określa koszt obliczeniowy i ślad węglowy pracy na komputerze. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i stosuje ustawienia widoku sceny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Projektuje sceny w silniku Unreal Engine. | Kryteria weryfikacji Manipuluje ustawieniami sceny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Zarządza obiektami statycznymi w scenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje ustawienia obróbki końcowej sceny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Definiuje i tworzy materiały i stosuje je w swojej scenie. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zasady działania tekstur do otrzymania oczekiwanych efektów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Obsługuje interfejs blokowy kreacji materiału. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje różne parametry powierzchni. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Rozróżnia biblioteki modeli, zarządza obiektami 3d w projekcie zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Nawiguje biblioteki modeli oraz dobiera potrzebne obiekty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Importuje modele 3d z innych programów takie jak Blender czy Revit. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Planuje zrównoważony rozwój projektu symulacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykorzystuje technologię oświetlenia wirtualnego, uwzględnia oszczędzanie zasobów. | Kryteria weryfikacji Omawia odpowiednie parametry oświetlenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Posługuje się globalnymi, lokalnymi oraz kierunkowymi rodzajami oświetlenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Posługuje się systemem Lumen. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Tworzy środowiska w silniku Unreal Engine, nadzoruje redukcję kosztu. | Kryteria weryfikacji Korzysta narzędzia tworzenia krajobrazu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Projektuje sceny za pomocą modeli statycznych oraz narzędzia do wegetacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Posługuje się technologiami LOD w celu zmniejszenia kosztu energetycznego symulacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Realizuje scenariusze w silniku Unreal Engine. Rozróżnia parametry symulacyjne. Tworzy przekaz kształtujący proekologiczną postawę. | Kryteria weryfikacji Obsługuje system Blueprint i tworzy proste skrypty zachowań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Omawia parametry symulacyjne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje sceny do przekazu wiadomości np. proekologicznej postawy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęProfi Competence Europe Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoProfi Competence Europe Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Dzień 1:
Moduł 1: Wstęp do silnika Unreal Engine w kontekście zielonej technologii (wykład)
- Definicje i cele związane z silnikiem
- Charakterystyka silnika pod względem ekologii
- Podstawowe działanie silnika oraz jego interfejs
Moduł 2: Sceny w Unreal Engine (wykład z elementami praktycznymi)
- Właściwości sceny
- Zarządzanie i manipulacja obiektami statycznymi
- Obróbka końcowa grafiki sceny
Moduł 3: Materiały obiektów w Unreal Engine (wykład z elementami praktycznymi)
- Parametry powierzchni i ich interakcja z światłem
- Tekstury, mapy i ich zastosowania
- Interfejs blokowy i tworzenie prostych materiałów
Moduł 4: Zrównoważone zarządzanie zasobami projektu w Unreal Engine (wykład z elementami praktycznymi)
- Biblioteki modeli, materiałów i tekstur, dobranie ich pod kątem minimalizacji zużycia zasobów
- Import zasobów do projektu
- Zaawansowana manipulacja obiektami
- Planowanie pracy nad projektem według zasad zrównoważonego rozwoju.
Dzień 2:
Moduł 5: Symulacje światła w Unreal Engine (wykład)
- Rodzaje i zastosowania źródeł światła
- Parametry związane z oświetleniem
- Metodyka oświetlenia sceny
Moduł 6: Środowiska i krajobrazy w Unreal Engine i oszczędność zasobów (wykład)
- Narzędzie do formowania krajobrazów
- Dekoracje i narzędzie do tworzenia wegetacji
- Systemy LOD, redukcja intensywności obliczeniowej
Moduł 7: Scenariusze w Unreal Engine (zajęcia praktyczne)
- Symulacja komputerowa - zasady działania i parametry
- System Blueprint i jego zastosowania
- Implementacja logiki zachowań przez skrypty
- Metodyka zawarcia i przekazu w scenie na przykładzie promowania postaw proekologicznych.
Zgodność z Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030 – Inteligentne Śląskie
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Śląskiego 2030 identyfikuje „zieloną gospodarkę” jako jedną z inteligentnych specjalizacji regionu . Program szkolenia wpisuje się w tę specjalizację poprzez:Ris Silesia
- Edukację ekologiczną i rozwijanie zielonych kompetencji uczestników,
- Zastosowanie technologii cyfrowych (w tym Unreal Engine) do projektowania przestrzeni zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju,
- Przygotowanie uczestników do pracy w zawodach związanych z zieloną gospodarką i technologiami cyfrowymi.
Zgodność z Programem Rozwoju Technologii WSL 2019–2030
Program Rozwoju Technologii WSL 2019–2030 stanowi dokument operacyjny i uzupełniający dla Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego . Program szkolenia wpisuje się w cele tego dokumentu poprzez:Ris Silesia
- Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi technologicznych (Unreal Engine) do tworzenia innowacyjnych rozwiązań,
- Wspieranie transformacji gospodarczej regionu poprzez rozwijanie kompetencji w obszarze zielonych technologii,
- Promowanie współpracy pomiędzy sektorem edukacyjnym, technologicznym i przemysłowym w kontekście zrównoważonego rozwoju.Ris Silesia
Podsumowanie
Program szkolenia jest zgodny z oboma dokumentami strategicznymi, ponieważ:
- Odpowiada na wyzwania związane z transformacją ekologiczną i cyfrową regionu,
- Wspiera rozwój zielonych kompetencji i przygotowuje uczestników do pracy w zielonych zawodach,
- Promuje innowacyjne podejście do projektowania przestrzeni z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju.
Walidacja - Egzamin
Walidacja odbywa się w ostatnim dniu szkolenia tj. 15.06.2025 r. godzina 16:00-17:00 oraz egzamin w tym samym dniu w godzinach17:00-17:45.
Certyfikacja przez jednostkę uprawnioną do certyfikacji.
ROZDZIELNOŚĆ OSOBOWA WALIDACJI I CERTYFIKACJI: Rozdzielność szkolenia od walidacji - rozdzielność osobowa. Osoba szkoląca nie ocenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wstęp do silnika Unreal Engine w kontekście zielonej technologii (rozmowy na żywo) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Sceny w Unreal Engine (rozmowy na żywo) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Materiały obiektów w Ureal Engine (rozmowy na żywo) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zrównoważone zarządzanie zasobami projektu w Unreal Engine (rozmowy na żywo) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 26-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Symulacje w Ureal Engine (rozmowy na żywo) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Środowiska i krajobrazy w Unreal Engine i oszczędność zasobów (rozmowy na żywo) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Scenariusze w Ureal Engine (rozmowy ba żywo) | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Łukasz Piekarek | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacja (test online) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin/Certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto250,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto300,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto300,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Piekarek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
->Uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe w postaci opisu modułów oraz prezentacji odnoszących się do poszczególnych modułów.
-> Uczestnik otrzymuje materiały dydaktyczne promujące zielone postawy w postaci pliku pdf opracowane przez UNIC WARSAW Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie "Ratowanie Świata Przewodnik Dla Leniwych".
-> Uczestnik przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę, na utrwalanie jego wizerunku w trakcie realizacji usługi w postaci robienia screenów, aby udokumentować jego udział w usłudze - warunek konieczny do rozliczenia usług.
Informacje dodatkowe
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. lekcyjną (45 minut).
-> Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Czas trwania przerwy od15 do 30 min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
->Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
-> Uczestnik zapewnia sprzęt komputerowy we własnym zakresie z dostępem do kamery i mikrofonu.
Podstawa zwolnienia z VAT:
§ 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule zdalnej w czasie rzeczywistym:
- Komputer stacjonarny, notebook lub telefon wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML5
- Monitor o rozdzielczości FullHD
- Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s.
- Platforma komunikacji – Google Meet
- Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja Google Meet
Google Meet:
Wymagania systemowe:
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
Głośniki i mikrofon – wbudowane, na wtyczkę USB lub połączenie bezprzewodowe Bluetooth
Kamera internetowa lub kamera internetowa w jakości HD – wbudowana, na wtyczkę UBS lub:
Kamera HD lub kamkorder z kartą przechwytywania wideo
Oprogramowanie kamery wirtualnej do użytku z oprogramowaniem do transmisji, np. OBS lub kamery IP
System operacyjny:
System Windows 11 w wersji 5.9.0 lub nowszej.
Windows 10 wersja Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.