Szkolenie: Praktyczne zastosowanie narzędzi AI w pracy katechety
Szkolenie: Praktyczne zastosowanie narzędzi AI w pracy katechety
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Katecheci, nauczyciele religii, osoby prowadzące formację duchową
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do praktycznego wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji w edukacji religijnej i duszpasterstwie. Uczestnicy poznają możliwości AI (m.in. ChatGPT, Gemini, Perplexity, Canva, HeyGen, ElevenLabs) oraz potrafią tworzyć atrakcyjne i bezpieczne treści multimedialne do wykorzystania w katechezie, ewangelizacji i komunikacji parafialnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Przygotowuje treści dydaktyczne z wykorzystaniem narzędzi AI. | Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzie AI (np. ChatGPT, Claude AI, Perplexity AI) odpowiednie do rodzaju treści dydaktycznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Formułuje trafne polecenia (prompty), umożliwiające wygenerowanie wartościowych materiałów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Edytuje i dostosowuje treści wygenerowane przez AI do poziomu i potrzeb grupy odbiorców | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Tworzy i personalizuje awatara AI do prezentacji treści. | Kryteria weryfikacji Dobiera wygląd awatara (płeć, ubiór, mimika) zgodnie z charakterem i kontekstem prezentowanej treści. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Dobiera wygląd awatara (płeć, ubiór, mimika) zgodnie z charakterem i kontekstem prezentowanej treści | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Importuje tekst mówiony, który awatar prezentuje.- Eksportuje prezentację w odpowiednim formacie (np. MP4) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Tworzy oprawę wizualną treści informacyjnych. | Kryteria weryfikacji Dobiera różne formaty oprawy wizualnej, np. prezentacja, plakat, post do mediów społecznościowych, infografika | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Dobiera styl i formę graficzną dostosowaną do potrzeb i możliwości percepcyjnych określonej grupy docelowej (np. dzieci, seniorzy). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wybiera tylko elementy graficzne spójne z przekazywaną treścią i wspierają jej zrozumienie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Generuje narrację lektorską AI | Kryteria weryfikacji Dostosowuje długość i styl wypowiedzi do formatu narracji | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo wprowadza tekst, wybiera język oraz głos syntetyczny z dostępnych opcji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Synchronizuje narrację z tekstem lub materiałem wizualnym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia AI do stworzenia prostego projektu katechetycznego. | Kryteria weryfikacji Dobiera jedno lub kilka narzędzi AI (np. ChatGPT, Canva AI, Gemini, Perplexity 9,ElevenLabs, itp.) adekwatnych do realizacji założeń projektu multimedialnego | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Projektuje prostą strukturę materiału multimedialnego (np. filmik, prezentacja, infografika z narracją, animacja | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Dokonuje oceny ograniczeń I odpowiedzialności w pracy z AI. | Kryteria weryfikacji Analizuje etykę i bezpieczeństwo korzystania z AI w katechezie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Analizuje czy projekt nie narusza praw autorskich ani zasad dobrych praktyk w tworzeniu treści cyfrowych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 20 godzin zegarowych, 8 godzin dziennie. Godzina zegarowa to 60 minut. Na część teoretyczną przeznaczone są 2 godz i 15 min, pozostały czas to praca warsztatowa uwzględniająca przerwy.
W szkoleniu mogą również uczestniczyć osoby, które nie mają podstawowej wiedzy z zakresu : “Praktyczne zastosowanie narzędzi AI w pracy katechety” ale wymagane jest doświadczenie pracy w zawodzie.
Każdemu z uczestników zostanie przydzielone samodzielne stanowisko komputerowe
Program
Dzień 1
Komunikacja tekstowa i tworzenie treści edukacyjnych z AI
- Rozpoczęcie szkolenia. Wypełnienie ankiety ewaluacyjnej przed szkoleniem - teoria
- Wprowadzenie do AI w edukacji religijnej – Czym jest AI? Dlaczego teraz? - teoria
- Przegląd narzędzi AI i ich zastosowania w katechezie – ChatGPT, Gemini, Perplexity - warsztat
- Przykłady zastosowań – tworzenie pomocy dydaktycznych, scenariuszy i refleksji - warsztat
- Przerwa
- Burza mózgów – Jakie wyzwania mamy w katechezie i jak AI może pomóc?- warsztat
- Przerwa
- Tworzenie materiałów katechetycznych z pomocą AI – praca warsztatowa- warsztat
- Przerwa
- Podsumowanie i dyskusja – Refleksje uczestników, Pytania i odpowiedzi- warsztat
Dzień 2
Obraz, dźwięk i ruch w katechezie z AI
- Powitanie i przypomnienie dnia poprzedniego - teoria
- Canva AI – tworzenie materiałów graficznych do lekcji religii (plansze, plakaty, cytaty)- warsztat
- HeyGen – tworzenie mówiącego awatara (np. postać świętego, narrator przypowieści)- warsztat
- Przerwa
- ElevenLabs – generowanie głosu do treści katechetycznych (modlitwy, lektury)- warsztat
- Przerwa
- Praca warsztatowa – tworzenie multimedialnego materiału katechetycznego
- Prezentacja efektów prac w grupach- warsztat
- Podsumowanie i dyskusja- warsztat
Dzień 3
Etyka i zintegrowane wykorzystanie AI
- Zintegrowane projekty katechetyczne – tekst, obraz i dźwięk- warsztat
- Przerwa
- Etyka i bezpieczeństwo korzystania z AI w katechezie- teoria
- Wypełnienie testu teoretycznego
- Wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po szkoleniu i rozdanie zaświadczeń
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie testu teoretycznego zamkniętego.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera.
Szkolenie zakończone zostanie wypełnieniem testu teoretycznego i ankiet ewaluacyjnych oraz rozdaniem zaświadczeń potwierdzających nabyte kompetencje podczas szkolenia.
Warunkiem ukończenia szkolenia jest frekwencja na poziomie min. 100 %.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Rozpoczęcie szkolenia. Wypełnienie ankiety ewaluacyjnej przed szkoleniem | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Wprowadzenie do AI w edukacji religijnej – Czym jest AI? Dlaczego teraz? | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Przegląd narzędzi AI i ich zastosowania w katechezie – ChatGPT, Gemini, Perplexity | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Przykłady zastosowań – tworzenie pomocy dydaktycznych, scenariuszy i refleksji | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Przerwa | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Burza mózgów – Jakie wyzwania mamy w katechezie i jak AI może pomóc | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Przerwa | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Tworzenie materiałów katechetycznych z pomocą AI – praca warsztatowa | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Przerwa | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Podsumowanie i dyskusja – Refleksje uczestników, Pytania i odpowiedzi | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Powitanie i przypomnienie dnia poprzedniego | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Canva AI – tworzenie materiałów graficznych do lekcji religii (plansze, plakaty, cytaty) | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 HeyGen – tworzenie mówiącego awatara (np. postać świętego, narrator przypowieści) | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Przerwa | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 ElevenLabs – generowanie głosu do treści katechetycznych (modlitwy, lektury) | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Przerwa | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Praca warsztatowa – tworzenie multimedialnego materiału katechetycznego | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Prezentacja efektów prac w grupach | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Podsumowanie i dyskusja | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Zintegrowane projekty katechetyczne – tekst, obraz i dźwięk | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Przerwa | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Etyka i bezpieczeństwo korzystania z AI w katechezie | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Wypełnienie testu teoretycznego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po szkoleniu i rozdanie zaświadczeń | Prowadzący KRZYSZTOF WENCKI | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
KRZYSZTOF WENCKI
Jako pasjonat nowych technologii, szczególnie tych opartych na sztucznej inteligencji, aktywnie dzieli się wiedzą na temat nowoczesnego zarządzania redakcją przy wykorzystaniu najnowocześniejszych narzędzi AI. W swojej redakcji już od 2022 roku praktycznie implementuje innowacyjne rozwiązania technologiczne, które zwiększają efektywność pracy, generują oszczędności i wspierają kreatywność zespołu.
Krzysztof jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne. Charakteryzuje go otwartość na wyzwania i chęć testowania nowinek technicznych. Jest autorem prezentacji "Wdrożenie narzędzi sztucznej inteligencji w lokalnej redakcji", w której przedstawia praktyczne zastosowania AI w codziennej pracy redakcyjnej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom w formie prezentacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest prawidłowy zapis na usługę w Bazie Usług Rozwojowych
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z podatku Vat w przypadku dofinansowania na minimalnym poziomie 70%.
Zwolnienie podatkowe dla usług szkoleniowych sfinansowany.ch ze środków publicznych co najmniej w 70% (art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c i ust. 17a ustawy o VAT oraz § 3 ust. 1 pkt 14 i ust. 8-9 rozporządzenia Ministra Finansów z 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Klimatyzacja