Design Thinking. Kreatywne łamanie schematów w pracy z zespołem.
Design Thinking. Kreatywne łamanie schematów w pracy z zespołem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Kadra kierownicza i menedżerska – osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołami, które chcą wprowadzić innowacyjne metody pracy, zwiększyć efektywność zespołu oraz rozwijać kreatywność w rozwiązywaniu problemów.
Pracownicy zespołów projektowych – specjaliści zaangażowani w tworzenie i wdrażanie nowych rozwiązań, produktów lub usług, poszukujący praktycznych narzędzi do pracy zespołowej oraz metod wspierających procesy innowacyjne.
Szkolenie będzie szczególnie wartościowe dla osób, które:
- Szukają praktycznych sposobów na pobudzanie kreatywności i inicjatywy w zespole, także w kontekście codziennych wyzwań i projektów.
- Chcą lepiej rozumieć potrzeby swoich klientów, współpracowników lub interesariuszy, by proponować trafne i innowacyjne rozwiązania.
- Zależy im na zwiększeniu zaangażowania zespołu poprzez wspólne budowanie rozwiązań i wdrażanie metodyk opartych na współpracy.
- Chcą usprawnić komunikację, organizację pracy i wymianę pomysłów w grupie, wykorzystując narzędzia Design Thinking.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji14-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do samodzielnego stosowania metody Design Thinking w pracy zespołowej oraz do prowadzenia procesu twórczego rozwiązywania problemów z uwzględnieniem perspektywy użytkownika. Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił identyfikować potrzeby odbiorców, generować i prototypować rozwiązania oraz wdrażać je w sposób angażujący i efektywny. Rozwinie kompetencje związane z kreatywnym myśleniem, pracą projektową i komunikacją w zespole.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje i analizuje potrzeby użytkownika końcowego w kontekście projektowym | Kryteria weryfikacji Formułuje minimum trzy potrzeby użytkownika na podstawie dostarczonych danych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Formułuje problem projektowy z uwzględnieniem perspektywy użytkownika | Kryteria weryfikacji Opracowuje jedno zdanie problemowe (problem statement) zgodne z zasadami Design Thinking | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Generuje rozwiązania z zastosowaniem technik kreatywnego myślenia | Kryteria weryfikacji Tworzy co najmniej trzy możliwe rozwiązania w odpowiedzi na wcześniej zdefiniowany problem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy prototyp rozwiązania | Kryteria weryfikacji Opracowuje prosty prototyp w formie makiety, szkicu lub opisu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Testuje rozwiązania i zbiera informację zwrotną | Kryteria weryfikacji Zadaje pytania ewaluacyjne i interpretuje minimum dwa wnioski z testów użytkownika | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole projektowym w duchu otwartej komunikacji | Kryteria weryfikacji Angażuje się w minimum dwa etapy zespołowej pracy twórczej (burza mózgów, analiza feedbacku) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Organizuje pracę zespołu z wykorzystaniem etapów Design Thinking | Kryteria weryfikacji Planuje kolejne fazy projektu z uwzględnieniem celu i zakresu działań zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Design Thinking jest uznaną na świecie metodą tworzenia innowacyjnych usług, procesów i produktów jak również jako kreatywne narzędzie pracy zespołowej. W centrum Design Thinking jest człowiek. Istotą metody jest właściwie zdefiniowany problem oraz skoncentrowanie na realnych potrzebach końcowego użytkownika. Świadomość tej istotnej różnicy ogranicza ryzyko porażki. Ta zasada również świetnie sprawdza się w pracy zespołowej w której Manager ma szansę realnie wypracować kreatywne metody pracy i w praktyce, razem z zespołem, stworzyć nowy model działania.
Moduł 1: Czym jest Design Thinking?
- Koncepcja użytkownika.
- Kreatywne łamanie schematów.
- Testowanie hipotez.
- Plan na pracę zespołową.
Moduł 2: Empatia - zrozumienie potrzeb
- Mapa empatii.
- Mapa doświadczeń użytkownika.
- Myśl pytaniami.
- Historyjki użytkownika.
Moduł 3: Zdefiniowanie właściwego problemu
- Synteza pozyskanych informacji.
- Definicja problemu – Mapowanie problemu.
- Perspektywa zespołu.
Moduł 4: Generowanie pomysłów
- Burza mózgów.
- Mapa pomysłów.
- Brainstorming.
- FUCO i FUO w generowaniu pomysłów.
Moduł 5: Budowanie prototypów do implementacji w zespole
- Jak stworzyć podstawowy prototyp rozwiązania?
- Jak na etapie tworzenia prototypu zachować perspektywę potrzeb naszego zespołu?
- Daj się wypowiedzieć - co o rozwiązaniu mówią członkowie zespołu?
Moduł 6: Testowanie
- Wyznaczenie obszaru testowania.
- Ustalenie zakresu testów.
- Fazowanie.
- Weryfikacja, proces odbioru i akceptacji w konsultacji z zespołem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 693,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 168,36 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 136,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja ze szkolenia – z opisem etapów Design Thinking, przykładami technik i ćwiczeń.
Polecane źródła do pogłębienia wiedzy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane będzie za pośrednictwem platformy komunikacyjnej Zoom, umożliwiającej prowadzenie zajęć w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem obrazu i dźwięku (kontakt face to face, prezentacje, praca w grupach).
Aby wziąć udział w szkoleniu, uczestnik powinien dysponować:
- komputerem stacjonarnym lub laptopem (zalecane), ewentualnie tabletem z aktualnym systemem operacyjnym i możliwością instalacji aplikacji Zoom,
- kamerą internetową i mikrofonem (wbudowanymi lub zewnętrznymi),
- słuchawkami (zalecane dla lepszej jakości dźwięku),
- stabilnym łączem internetowym o minimalnej prędkości: 2 Mb/s (upload) i 4 Mb/s (download),
- zainstalowaną aplikacją Zoom (desktop lub mobilną) lub dostępem przez przeglądarkę internetową (zalecane Chrome lub Firefox w najnowszej wersji),
- możliwością uruchamiania prezentacji w formacie PDF, PPT lub dostępem do dokumentów w chmurze (np. Google Drive).