Design Thinking. Kreatywne łamanie schematów w pracy z zespołem – szkolenie
Design Thinking. Kreatywne łamanie schematów w pracy z zespołem – szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Kadra kierownicza i menedżerska – osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołami, które chcą wprowadzić innowacyjne metody pracy, zwiększyć efektywność zespołu oraz rozwijać kreatywność w rozwiązywaniu problemów.
Pracownicy zespołów projektowych – specjaliści zaangażowani w tworzenie i wdrażanie nowych rozwiązań, produktów lub usług, poszukujący praktycznych narzędzi do pracy zespołowej oraz metod wspierających procesy innowacyjne.
Szkolenie będzie szczególnie wartościowe dla osób, które:
- Szukają praktycznych sposobów na pobudzanie kreatywności i inicjatywy w zespole, także w kontekście codziennych wyzwań i projektów.
- Chcą lepiej rozumieć potrzeby swoich klientów, współpracowników lub interesariuszy, by proponować trafne i innowacyjne rozwiązania.
- Zależy im na zwiększeniu zaangażowania zespołu poprzez wspólne budowanie rozwiązań i wdrażanie metodyk opartych na współpracy.
- Chcą usprawnić komunikację, organizację pracy i wymianę pomysłów w grupie, wykorzystując narzędzia Design Thinking.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji14-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego stosowania metody Design Thinking w pracy zespołowej oraz do prowadzenia procesu twórczego rozwiązywania problemów z uwzględnieniem perspektywy użytkownika.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje i analizuje potrzeby użytkownika końcowego w kontekście projektowym | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawnie min. 3 potrzeby użytkownika na podstawie zestawu danych jakościowych danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kategoryzuje potrzeby jako jawne/ukryte oraz uzasadnia wybór kategorii dla min. 2 potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej 2 techniki pozyskiwania insightów właściwe dla podanego scenariusza. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Odróżnia fakty od założeń w danych – identyfikuje min. 2 założenia do weryfikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Formułuje problem projektowy z uwzględnieniem perspektywy użytkownika | Kryteria weryfikacji Opracowuje jedno zdanie problemowe (problem statement) zgodne z zasadami Design Thinking | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje naruszenie zasad dobrego problem statement w min. 2 przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Doprecyzowuje ogólne sformułowanie problemu do wersji zawierającej adresata, potrzebę i kontekst. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Generuje rozwiązania z zastosowaniem technik kreatywnego myślenia | Kryteria weryfikacji Dopasowuje technikę do typu problemu w 3 mini-scenariuszach (MCQ). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje naruszenia zasad generowania i wskazuje prawidłową zasadę. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Porządkuje listę pomysłów według dwóch kryteriów – wybiera poprawną matrycę oceny. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy prototyp rozwiązania | Kryteria weryfikacji Wskazuje adekwatny poziom wierności prototypu dla podanego celu testu i ograniczeń (MCQ). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera formę prototypu do typu usługi/produktu w 2 scenariuszach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Określa minimalny zestaw funkcji/elementów do przetestowania (MVP) dla danego problemu – wybiera poprawną listę. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Testuje rozwiązania i zbiera informację zwrotną | Kryteria weryfikacji Rozróżnia pytania naprowadzające od neutralnych i modyfikuje 2 pytania na neutralne brzmienie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje adekwatne metryki sukcesu testu dla danego celu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole projektowym w duchu otwartej komunikacji | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zachowania wspierające/utrudniające współpracę w DT w 3 sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ustala zasady pracy zespołu – wybiera prawidłowy zestaw dla podanego celu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje pracę zespołu z wykorzystaniem etapów Design Thinking | Kryteria weryfikacji Układa poprawną sekwencję etapów DT i wskazuje pętle iteracji w zależności od wyników testów (MCQ) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera kamienie milowe i kryteria akceptacji dla faz w podanym mini-case. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje ryzyka i przypisuje im działania ograniczające. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Adresaci szkolenia
Kadra kierownicza i menedżerska – osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołami, które chcą wprowadzić innowacyjne metody pracy, zwiększyć efektywność zespołu oraz rozwijać kreatywność w rozwiązywaniu problemów.
Pracownicy zespołów projektowych – specjaliści zaangażowani w tworzenie i wdrażanie nowych rozwiązań, produktów lub usług, poszukujący praktycznych narzędzi do pracy zespołowej oraz metod wspierających procesy innowacyjne.
Warunki organizacyjne:
- Liczba uczestników: maks. 10 osób na grupę
- Stanowiska komputerowe: szkolenie prowadzone w formie zdalnej w czasie rzeczywistym - Uczestnik jest zobowiązany do zapewnienia sobie komputera z dostępem do Internetu i możliwością udziału w spotkaniu na platformie Zoom (Aplikacja nie jest wymagana)
- Materiały: prezentacja szkoleniowa, materiały ćwiczeniowe
- Tryb: zajęcia prowadzone w godzinach dydaktycznych (45 min)
- Podział godzin: teoria / praktyka: 30% / 70%
- Przerwy: nie wliczane do czasu trwania szkolenia
Design Thinking jest uznaną na świecie metodą tworzenia innowacyjnych usług, procesów i produktów jak również jako kreatywne narzędzie pracy zespołowej. W centrum Design Thinking jest człowiek. Istotą metody jest właściwie zdefiniowany problem oraz skoncentrowanie na realnych potrzebach końcowego użytkownika. Świadomość tej istotnej różnicy ogranicza ryzyko porażki. Ta zasada również świetnie sprawdza się w pracy zespołowej w której Manager ma szansę realnie wypracować kreatywne metody pracy i w praktyce, razem z zespołem, stworzyć nowy model działania.
Moduł 1: Czym jest Design Thinking?
- Koncepcja użytkownika.
- Kreatywne łamanie schematów.
- Testowanie hipotez.
- Plan na pracę zespołową.
Moduł 2: Empatia - zrozumienie potrzeb
- Mapa empatii.
- Mapa doświadczeń użytkownika.
- Myśl pytaniami.
- Historyjki użytkownika.
Moduł 3: Zdefiniowanie właściwego problemu
- Synteza pozyskanych informacji.
- Definicja problemu – Mapowanie problemu.
- Perspektywa zespołu.
Moduł 4: Generowanie pomysłów
- Burza mózgów.
- Mapa pomysłów.
- Brainstorming.
- FUCO i FUO w generowaniu pomysłów.
Moduł 5: Budowanie prototypów do implementacji w zespole
- Jak stworzyć podstawowy prototyp rozwiązania?
- Jak na etapie tworzenia prototypu zachować perspektywę potrzeb naszego zespołu?
- Daj się wypowiedzieć - co o rozwiązaniu mówią członkowie zespołu?
Moduł 6: Testowanie
- Wyznaczenie obszaru testowania.
- Ustalenie zakresu testów.
- Fazowanie.
- Weryfikacja, proces odbioru i akceptacji w konsultacji z zespołem.
Walidacja
Walidacja zostanie przeprowadzona poprzez udostępnienie uczestnikom elektronicznego testu teoretycznego na zakończenie szkolenia. Test udostępniony zostanie przez Walidatora, który będzie nadzorował jego wypełnianie.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 693,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 168,36 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 136,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja ze szkolenia – z opisem etapów Design Thinking, przykładami technik i ćwiczeń.
Polecane źródła do pogłębienia wiedzy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane będzie za pośrednictwem platformy komunikacyjnej Zoom, umożliwiającej prowadzenie zajęć w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem obrazu i dźwięku (kontakt face to face, prezentacje, praca w grupach).
Aby wziąć udział w szkoleniu, uczestnik powinien dysponować:
- komputerem stacjonarnym lub laptopem (zalecane), ewentualnie tabletem z aktualnym systemem operacyjnym i możliwością instalacji aplikacji Zoom,
- kamerą internetową i mikrofonem (wbudowanymi lub zewnętrznymi),
- słuchawkami (zalecane dla lepszej jakości dźwięku),
- stabilnym łączem internetowym o minimalnej prędkości: 2 Mb/s (upload) i 4 Mb/s (download),
- zainstalowaną aplikacją Zoom (desktop lub mobilną) lub dostępem przez przeglądarkę internetową (zalecane Chrome lub Firefox w najnowszej wersji),
- możliwością uruchamiania prezentacji w formacie PDF, PPT lub dostępem do dokumentów w chmurze (np. Google Drive).