SKUTECZNA SPRZEDAŻ – Trening Kompetencji Handlowych
SKUTECZNA SPRZEDAŻ – Trening Kompetencji Handlowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
- kadra kierownicza
- właściciele firm
- kierownicy
- managerowie
- osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołem ludzkim oraz ich bezpośredni przełożeni
- specjaliści biorący udział w kierowaniu i zarządzaniu
- osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie kierowania zespołem pracowników
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do prowadzenia procesu sprzedaży zarówno w kanale B2C jak i B2B z zastosowaniem technik sprzedaży. Uczestnicy poznają zasady wpływające na decyzje klienta. Dowiedzą się jak badać psychologiczne potrzeby klientów, ich osobowości oraz style zachowań – a przede wszystkim jak wykorzystać tą wiedzę by dostosować swój styl sprzedaży i odnosić kolejne sukcesy.Nauczą się także mówić językiem korzyści i zadawać trafne pytania, budujące zaufanie klientów.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe etapy procesu sprzedaży | Kryteria weryfikacji Uczestnik Rozpoznaje etapy: nawiązywanie kontaktu, identyfikacja potrzeb, prezentacja oferty, domknięcie sprzedaży, obsługa posprzedażowa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje aktywne słuchanie i techniki komunikacyjne | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje parafrazowanie, pytania otwarte i zamknięte.Rozpoznaje i reaguje na sygnały werbalne i niewerbalne klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje potrzeby klienta i dobiera odpowiednie argumenty sprzedażowe | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zadać pytania diagnozujące potrzeby.Przekłada cechy produktu na korzyści klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik radzi sobie z obiekcjami klienta | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje typowe obiekcje (cena, brak zaufania, niezdecydowanie).Stosuje techniki radzenia sobie z obiekcjami (np. metoda „tak, ale”, metoda kompensacji). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Psychologia sprzedaży – czyli co należy wiedzieć o klientach
- Potrzeby psychologiczne klientów: jakiego rodzaju potrzeby związane są z poszczególnymi typami osobowości Klientów?
- Dlaczego tak wiele zależy od „typu” klienta? Jak go rozpoznać, by wiedzieć, w jaki sposób do niego móc się dopasować?
- Jak wykorzystać w sprzedaży 4 podstawowe typy zachowań klientów?
- Model DICS – obszary decyzyjne i komunikacyjne klientów.
- Prezentacja 4 stylów podejmowania decyzji.
- Jak dostosować argumentację handlową i własny styl do stylu preferowanego przez klienta?
- Style zachowań klientów – Jak odkryć styl komunikacji klienta?
Ćwiczenie: Rozpoznawanie typów osobowości i dostrajanie się.
Diagnoza potrzeb klienta
- Jak pytaniami zaangażować klientów we współpracę.
- Jak pyta przeciętny handlowiec i dlaczego to jest nieskuteczne.
- Pytanie pogłębione klienta, czyli słyszenie, a nie słuchanie.
- Siła pytań otwartych – pozwól klientowi mówić.
- Jaka jest faktyczna potrzeba klienta, a co jest jego problemem.
- Narzędzia komunikacji dostosowane do rozmów telefonicznych – parafraza, pogłębianie, dopytywanie.
- Jakie pytania budują zaufanie klientów – stworzenie mini-katalogu dobrych pytań.
Trening diagnozy potrzeb klienta – praca w grupach 2 osobowych.
Sprzedaż językiem korzyści
- Koszyk korzyści”- czym moja oferta różni się od innych firm.
- Cechy produktu i jego zalety są dobre, ale tylko korzyści przekonują do zakupu.
- Stosowanie mechanizmu wyobrażenia korzyści w procesie sprzedaży.
- Jakie cechy posiada mój produkt i co oznacza to dla mojego klienta.
- Czy moja oferta dotyczy tylko ceny, czy może pokazuję w niej korzyści, które dostanie klient.
Ćwiczenie: Sposoby przedstawiania korzyści- praktyczny trening.
Wybrane techniki sprzedaży
- Technika Colombo.
- Szczepionka oraz Etykietowanie.
- Ścieżka powrotna.
- Technika „otwieracza” dla wybranych typów klienta.
- Małe „tak” ułatwia duże „tak” – wykorzystanie reguły zaangażowania i konsekwencji.
- Rola komunikatów niewerbalnych w kontakcie z klientem.
Obiekcje cenowe klientów i techniki radzenia sobie z nimi, domykanie kontraktów
- Rozpoznawanie sygnałów kupna.
- Próbne zamknięcia – przygotowanie klienta do podjęcia decyzji.
- Obiekcje klienta – jak reagować?
- Wypracowanie reakcji na różne obiekcje i zastrzeżenia.
- Zastrzeżenia klienta a emocje handlowca.
- Jak powód odmowy zamienić w powód zakupu – technika PIW-O.
- Metody i techniki na finalizację procesu sprzedażowego.
Ćwiczenie techniki PIW-O w radzeniu sobie z najczęstszymi obiekcjami klientów.
Ćwiczenie „Zamykanie sprzedaży” – ćwiczenie w parach.
Podstawy skutecznych negocjacji
- Kiedy zaczyna się proces negocjacji handlowych?
- Różne strategie negocjacyjne – strategia pozycyjna vs. strategia problemowa – charakterystyka i najważniejsze założenia.
- Przygotowanie do negocjacji – praktyczne wskazówki oraz częste błędy w przygotowaniach do rozmowy negocjacyjnej.
- Jak praktycznie wykorzystać BATNA w rozmowie negocjacyjnej?
- Argumentacja w negocjacjach.
- Techniki negocjacyjne – przegląd najczęściej stosowanych technik.
Gra negocjacyjna „Traktat pokojowy” – realistyczna symulacja wielostronnych negocjacji, ucząca budowania porozumienia w warunkach presji, sprzecznych interesów i ograniczonych zasobów.
Podstawy wywierania wpływu i perswazji w sprzedaży
- 6 zasad wywierania wpływu Roberta Cialdiniego – jak stosować w rozmowach sprzedażowych.
- Reguła:
- – wzajemności,
- – zaangażowania i konsekwencji,
- – społecznego dowodu słuszności,
- – lubienia i sympatii,
- – autorytetu,
- – niedostępności.
- Rozpoznanie zastosowanych reguł w przekazie komunikacyjnym.
- Praktyczne zastosowanie sugestywnego języka perswazji – umiejętność przekonywania i wywierania wpływu na innych przy pomocy słów.
- Warunki skuteczności języka perswazji.
- Oddziaływanie na emocje odbiorcy.
- Wywieranie wpływu a manipulacja.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Psychologia sprzedaży – czyli co należy wiedzieć o klientach | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Diagnoza potrzeb klienta | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Sprzedaż językiem korzyści | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Wybrane techniki sprzedaży | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Obiekcje cenowe klientów i techniki radzenia sobie z nimi, domykanie kontraktów | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Podstawy skutecznych negocjacji | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Podstawy wywierania wpływu i perswazji w sprzedaży | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Warsztat-Praktyczny trening umiejętności | Prowadzący Artur Płonka | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 113,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 113,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Artur Płonka
w szkoleniach związanych zarówno z procesami sprzedażowymi jak
i zarządczymi. Posiada 20 – letnie doświadczenie handlowe, które praktykuje również aktualnie jak
i 15 letnie doświadczenie w zakresie zarządzania zespołami. Wykładowca w Wyższej Szkole bankowej w Opolu i we Wrocławiu w zakresie radzenia sobie z konfliktami. Jest stałym panelistą w corocznym evencie rozwojowym EVOLUCJA.
Dzięki ukończeniu studiów na wydziale mechanicznym jest równorzędnym partnerem
w rozmowach z klientami z branży technicznej i produkcyjnej. Rozumiejąc zasady działania firm produkcyjnych i handlowych, potrafi doskonale dostosować narzędzia szkoleniowe do specyfiki działalności swoich klientów. Prowadził projekty szkoleniowe związane z kierowaniem zespołem produkcji oraz współpracy międzydziałowej.
W trakcie dotychczasowych działań szkoleniowych bardzo często współpracuje z firmami realizując kompleksowe działania szkoleniowe i doradcze w zakresie umiejętności miękkich na poszczególnych płaszczyznach działania firmy. Prowadził wiele zadań szkoleniowych i doradczych w zakresie Zarządzania zarówno dla kadry zarządzającej jednostkami administracji publicznej jak również firm z rynku biznesowego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Karty pracy-ćwiczenia, teczka, notes oraz długopis dla każdego uczestnika.
Po szkoleniu e-mail z dodatkowym e-bookiem.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Posiadamy certyfikat jakości ISO 9001:2015
Szkolenia dofinansowane są zwolnione z podatku VAT. ZWOLNIENIE Z VAT przysługuje firmom, gdy: * jest w całości finansowane ze środków publicznych w myśl ustawy o finansach publicznych. Zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.) powyższa usługa szkoleniowa może zostać zwolniona z naliczenia podatku VAT.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi