Szkolenie: Work-Life Balance: jak zadbać o równowagę i satysfakcję z życia i pracy
Szkolenie: Work-Life Balance: jak zadbać o równowagę i satysfakcję z życia i pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia: właściciele firm oraz pracownicy, którzy maję potrzebę rozwinięcia umiejętności godzenia życia zawodowego z prywatnym i zachowania odpowiedniej równowagi pomiędzy nimi.
Nie występują dodatkowe wymagania.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji24-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa pn. Szkolenie: Work-Life Balance: jak zadbać o równowagę i satysfakcję z życia i pracy przygotowuje uczestników do świadomego zarządzania równowagą między życiem zawodowym a prywatnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje pojęcie work-life balance oraz identyfikuje najczęstsze mity z nim związane | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia definicję WLB i wskazuje 2-3 popularne mity | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik odróżnia pojęcie „work-life fit” od klasycznego „work-life balance” | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazzuje minimum jedną różnicę między podejściami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie wpływ czynników kulturowych i osobistych przekonań na postrzeganie WLB | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje 1–2 przykłady wpływu środowiska lub przekonań na sposób ustalania granic | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie diagnozuje poziom satysfakcji w kluczowych sferach życia | Kryteria weryfikacji Uczestnik oznacza i interpretuje obszary wysokie i niskie na wykresie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dokonuje autodiagnozy aktualnego poziomu satysfakcji życiowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje samooceny i wyciąga indywidualne wnioski | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje i nazywa własne granice czasowe, emocjonalne i fizyczne | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje konkretne sygnały przekraczania granic u siebie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje 3-etapową technikę pracy z przeciążeniem | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje każdy z etapów samodzielnie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje pełnione role i analizuje ich wpływ na czas i energię | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje co najmniej 3 role i określić ich udział w tygodniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik ustala cele w oparciu o wartości, nie tylko obowiązki | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje minimum 3 wartości i przypisuje do nich działania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje proste rytuały wspierające regenerację | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej 1 poranny i 1 wieczorny rytuał | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie odcina się od pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje sposoby zamykania dnia pracy i przejścia do życia prywatnego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zastosować wybraną technikę uważności lub koncentracji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy własny plan WLB | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje dzień zgodny z własnymi potrzebami i wartościami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy uproszczoną mapę obszarów życia wymagających troski | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje 1 realną zmianę, którą wdroży po szkoleniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa pn. Szkolenie: Work-Life Balance: jak zadbać o równowagę i satysfakcję z życia i pracy przygotowuje uczestników do świadomego zarządzania równowagą między życiem zawodowym a prywatnym.
Grupa docelowa szkolenia: właściciele firm oraz pracownicy, którzy maję potrzebę rozwinięcia umiejętności godzenia życia zawodowego z prywatnym i zachowania odpowiedniej równowagi pomiędzy nimi.
Nie występują dodatkowe wymagania.
Aby osiągnąć efekty uczenia się uczestnicy powinni wziąć pełen udział w zajęciach.
Program szkolenia:
MODUŁ 1: Czym jest Work-Life Balance?
- Definicje i mity
- Work-life fit vs. work-life balance
- Wzorce kulturowe i indywidualne granice
MODUŁ 2: Autoanaliza – gdzie jesteś dziś?
- Koło równowagi życiowej
- Szybki test satysfakcji z życia
- Identyfikacja sfer przeciążonych i zaniedbanych
MODUŁ 3: Granice i priorytety (2h)
- Jak rozpoznawać własne granice
- Technika „Zatrzymaj–Zdefiniuj–Zaplanuj”
- Role życiowe i ich równoważenie
- Ustalanie priorytetów wg wartości, nie obowiązków
MODUŁ 4: Rytuały codziennej równowagi (2h)
- Poranne i wieczorne rytuały wspierające balans
- Jak świadomie odcinać się od pracy
- Techniki koncentracji na „tu i teraz”
MODUŁ 5: Tworzenie własnego planu WLB (2h)
- Praca warsztatowa: „Mój dzień idealny”
- Mini mapa równowagi życiowej
- Indywidualne zobowiązanie – 1 konkretna zmiana
MODUŁ 6: Walidacja - test wiedzy
Forma szkolenia:
- warsztat praktyczny
- praca na własnych urządzeniach (smartfony, laptopy)
- wymiana doświadczeń, konsultacje z trenerem.
Szkolenie będzie prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom/-czkom na ćwiczenie umiejętności, np. chat, dyskusja, analiza case-study, ćwiczenia.
Jedna godzina szkolenia trwa 45 minut i jest godziną lekcyjną. Przerwy wliczają się w czas szkolenia. Czas poświęcony na walidację wlicza się do czasu szkolenia.
Łączna liczba godzin szkolenia - 18 godzin lekcyjnych, w tym 4 godzin teorii (w tym walidacja i 1 przerwa 15 min.) i 14 godzin praktyki (w tym 1 przerwa 15 min.).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 MODUŁ 1: Czym jest Work-Life Balance? Wykład, prezentacja multimedialna, chat | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 MODUŁ 2: Autoanaliza – gdzie jesteś dziś? test, ćwiczenia indywidualne, chat | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 MODUŁ 3: Granice i priorytety - wykład + prezentacja multimedialna 30 min, ćwiczenia indywidualne+ chat 60 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 przerwa | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 MODUŁ 4: Rytuały codziennej równowagi - wykład + prezentacja multimedialna 15 min, ćwiczenia indywidualne+ chat 60 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 MODUŁ 5: Tworzenie własnego planu WLB - wykład + prezentacja multimedialna 30 min, ćwiczenia indywidualne+ chat 60 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja - test wiedzy, chat | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto133,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Alicja Nowak
Od ponad 10 lat prowadzi szkolenia z zakresu: zarządzania firmą, sprzedaży, komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów oraz radzenia sobie ze stresem i profilaktyki wypalenia zawodowego. W swojej praktyce szkoleniowej łączy wiedzę zarządczą z podejściem pedagogicznym i doradczym, wspierając uczestników w rozwijaniu odporności psychicznej i kompetencji emocjonalnych.
Posiada również doświadczenie menedżerskie – przez 6 lat pełniła funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Lokalny Ośrodek Rozwoju Doradztwa i Szkoleń, a przez 2 lata – dyrektora oddziału w firmie EMAT, gdzie odpowiadała m.in. za rozwój sprzedaży, obsługę kluczowych klientów oraz budowanie i zarządzanie zespołem.
W ostatnich 24 miesiącach zrealizowała ponad 200 godzin wsparcia o tematyce zbliżonej do niniejszej usługi. Jej wykształcenie obejmuje tytuł magistra zarządzania w specjalności menadżer personalny.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie skryptu, zostaną przesłane mailowo 1 dzień przed szkoleniem.
Informacje dodatkowe
Usługodawca nie jest płatnikiem podatku VAT. W związku z tym usługa jest zwolniona z VAT.
W przypadku uczestników, którzy mają dofinansowanie za środków publicznych, w wysokości min. 70%, zwolnienie z VAT następuje na podstawie: art. 43 ust. 1 pkt 26-29 ustawy o VAT oraz § 3 ust. 1 pkt 13 i 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r. poz. 701).
W pozostałych przypadkach zwolnienie z VAT następuje na podstawie: art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) szkolenie będzie realizowane za pośrednictwem platformy ClickMeeting.
b) Wymagania techniczne, które muszą zostać spełnione:
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych. Bardziej zaawansowana lub profesjonalna kamera może wymagać instalacji dodatkowego oprogramowania. Aby móc korzystać z usługi na urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store. Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu podczas konferencji, konieczne jest posiadanie kamery internetowej, mikrofonu lub zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez Twoje urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik, by odtwarzać dźwięk i obraz wideo: 512 kbps + 1 Mbps
d) Uczestnik nie musi zakładać konta na Click Meeting, ani ściągać oprogramowania na komputer
e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w szkoleniu - do czasu zakończenia szkolenia w danym dniu.