Kurs "Operator wozu do manipulacji kontenerami Reach Stacker"- Gdynia
Kurs "Operator wozu do manipulacji kontenerami Reach Stacker"- Gdynia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Obsługa maszyn i urządzeń
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Wiek 18 lat, wykształcenie minimum podstawowe, dobry stan zdrowia potwierdzony orzeczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu operatora Reach Stacker - badanie psychotechniczne.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji14-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Operator wozu do manipulacji kontenerami Reach Stacker" przygotowuje uczestników do wykonywania zawodu operatora wozu do manipulacji kontenerami.Szkolenie przygotowuje uczestnika do przystąpienia do Egzaminu Państwowego - teoretycznego oraz praktycznego - zdawanego przed Komisją z Transportowego Dozoru Technicznego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posiada wiedzę teoretyczną z zakresu obsługi, budowy Reach Stackera, a także wiedzę dotyczącą dozoru technicznego, umożliwiającą przystąpienie do egzaminu wewnętrznego teoretycznego, po zdaniu którego ma możliwość podejścia do egzaminu państwowego teoretycznego | Kryteria weryfikacji Rozróżnia wiedzę w zakresie bezpiecznej i poprawnej pracy jako operator Reach Stackera oraz posiada wiedzę niezbędną do przystąpienia do egzaminu wewnętrznego teoretycznego, rozwiązuje samodzielnie testy uzyskując minimum punktacji upoważniającej do podejścia do egzaminu państwowego teoretycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Obsługuje wóz do manipulacji Reach Stackera w warunkach symulacji oraz na rzeczywistym sprzęcie, a także posiada umiejętności praktyczne umożliwiające mu podejście do egzaminu wewnętrznego praktycznego, po zdaniu którego ma możliwość podejścia do egzaminu państwowego praktycznego, posiada wiedzę praktyczną niezbędną do obsługi wozu | Kryteria weryfikacji Przygotowuje urządzenie do jazdy, dokonuje ocenystanu technicznego podstawowych elementów wozu do manipulacji kontenerami odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy. Samodzielnie wykonuje zadania na symulatorze oraz na placu manewrowym na terminalu kontenerowym polegające na chwytaniu, przenoszeniu i składowaniu kontenerów co upoważnia go do podejścia do egzaminu wewnętrznego praktycznego, po zdaniu którego ma możliwość podejścia do egzaminu państwowego praktycznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Planuje oraz organizuje samodzielną pracę oraz posiada umiejętność pracy w zespole | Kryteria weryfikacji Planuje dzień pracy, rozróżnia zadania powierzone przez przełożonych, organizuje oraz zarządza swoim czasem pracy, współpracuje z zespołem komunikujący się przez radio | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
TEORIA | ||
1. | Wymagania kwalifikacyjne dla osób obsługujących urządzenia podlegające dozorowi technicznemu | 4 |
2. | Rodzaje urządzeń podlegające dozorowi technicznemu | |
3. | Udźwig i grupa natężenia pracy | 4 |
4. | Pojęcie stateczności urządzenia | |
5. | Budowa urządzeń do manipulacji kontenerami | |
6. | Praca w porcie i w terminalach kontenerowych | |
7. | Czynności operatora | 1 |
8. | Ładunkoznawstwo | 1 |
9. | BHP i P.POŻ | 1 |
10. | Nauka przewożenia i układania kontenerów | 1 |
SUMA godzin | 12 | |
PRAKTYKA | ||
1. | Instruktaż wstępny | 0,5 |
2. | Zapoznanie się z dokumentacją urządzenia i jego budową | 0,5 |
3. | Obsługa codzienna | 0,5 |
4. | Montaż i wykorzystanie dodatkowego osprzętu (zawiesia) | 0,5 |
5. | Wykonywanie zadań na symulatorze VR (wirtualna rzeczywistość) | 3 |
6. | Wykonywanie zadań | 9 |
SUMA godzin | 14 |
Szkolenie kierowane jest do osób, które chcą podjąć pracę jako operatorzy wozu "Reach Stacker" na różnego rodzaju terminalach przeładunkowych.
Wiek 18 lat, wykształcenie minimum podstawowe, dobry stan zdrowia potwierdzony orzeczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu operatora Reach Stacker - badanie psychotechniczne.
Część teoretyczna odbywa się dla wszystkich uczestników jednocześnie, prowadzona jest w trybie godzin dydaktycznych - 45 minut zajęcia, 15 minut przerwy. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Po części teoretycznej nastąpi walidacja efektów szkolenia.
Część praktyczna - zajęcia w grupach 2-osobowych, prowadzona jest w trybie godzin zegarowych.
Po części praktycznej nastąpi walidacja efektów szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wymagania kwalifikacyjne dla osób obsługujących urządzenia podlegające dozorowi technicznemu | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 21-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Rodzaje urządzeń podlegające dozorowi technicznemu | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 21-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Udźwig i grupa natężenia pracy | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Pojęcie stateczności urządzenia | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Budowa urządzeń do manipulacji kontenerami | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Praca w porcie i w terminalach kontenerowych | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Czynności operatora | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Ładunkoznawstwo | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 BHP i P.POŻ | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Nauka przewożenia i układania kontenerów | Prowadzący JAROSŁAW RACZKO | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja - część teoretyczna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto307,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto307,69 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Kasprolewicz
Od 2008 roku pracownik branży logistycznej i przeładunkowej jako sztauer oraz operator urządzeń transportu bliskiego.
Od 2021 roku pracuje jako instruktor urządzeń na terminalu przeładunkowym - m.in. wozu do manipulacji kontenerami "Reach Stacker", suwnic RTG, ciągników terminalowych i inne.
JAROSŁAW RACZKO
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Własne materiały dydaktyczne przygotowane przez Centrum Nowych Kompetencji na podstawie Ustawy o Dozorze Technicznym z dnia 21.12.2000 r. oraz Rozporządzeń.
W ramach szkolenia kursant otrzymuje następujące materiały szkoleniowe:
- skrypt
- e-podręcznik
- pliki dokumentów przygotowane w dowolnym formacie
Warunki uczestnictwa
Wiek 18 lat, wykształcenie minimum podstawowe, dobry stan zdrowia potwierdzony orzeczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu operatora Reach Stacker - badania psychotechniczne
Informacje dodatkowe
Jako jedyni na rynku część zajęć praktycznych realizujemy przy udziale symulatorów w technologii VR działających na zasadzie pełnej imersji.
Jesteśmy proekologiczni, redukujemy ślad węglowy co wpisuje się w transformację energetyczną. Użycie symulatorów czyni szkolenie łatwiejszym, komfortowych i bezpiecznym. Korzystając z symulatorów jesteśmy w stanie zaoszczędzić kilkadziesiąt litrów paliwa w trakcie jednego szkolenia.
Jednocześnie nasze szkolenia wpisują się w Inteligentne Specjalizacje Pomorza ISP1 - Technologie Offshore i Portowo-logistyczne.
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 24.07.2025 do 31.07.2025. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Pozytywny wynik na egzaminie wewnętrznym uprawnia do podejścia do egzaminu przed komisją z Transportowego Dozoru Technicznego. Koszt egzaminu wynosi 323,81 zł. - płatny dodatkowo przez uczestnika szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe