Kurs języka angielskiego na poziomie B1+
Kurs języka angielskiego na poziomie B1+
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Usługa przeznaczona jest dla osób znających angielski na poziomie co najmniej B1, którzy realizują program Małopolski Pociąg do Kariery.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji07-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi41
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest nabycie umiejętności swobodnej komunikacji w codziennych sytuacjach, zarówno w mowie, jak i w piśmie w różnych kontekstach, w tym w pracy, w relacjach międzyludzkich oraz w interakcjach społecznych, z wykorzystaniem wszystkich 4 sprawności językowych na poziomie biegłości językowej B1 zgodnie ze skalą CEFREfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIE: Uczestnik rozumie główne wątki i szczegóły w autentycznych wypowiedziach, także z różnym akcentem (np. brytyjskim, amerykańskim). Potrafi zrozumieć rozmowy, nagrania informacyjne, wypowiedzi w kontekście zawodowym i społecznym. Reaguje adekwatnie do treści nagrania. | Kryteria weryfikacji – Uczestnik rozumie główny przekaz oraz szczegółowe informacje zawarte w nagraniu.
– Potrafi wykryć intencję mówiącego (np. prośbę, sugestię, opinię).
– Poprawnie wykonuje zadania na podstawie materiału audio (np. uzupełnianie luk, test wyboru, prawda/fałsz). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się MÓWIENIE: Uczestnik potrafi wypowiadać się na tematy ogólne i zawodowe z większą swobodą i płynnością. Potrafi argumentować swoje opinie, rozwijać wypowiedzi i reagować spontanicznie w sytuacjach komunikacyjnych. Wykazuje umiejętność używania środków językowych typowych dla dyskusji, negocjacji i dialogów funkcjonalnych. | Kryteria weryfikacji – Wypowiedź jest logiczna, spójna i zawiera struktury gramatyczne na poziomie B1+ (np. zdania warunkowe, mowa zależna, konstrukcje wish).
– Uczestnik stosuje środki językowe do wyrażania opinii (np. „In my opinion”, „I strongly believe”), zadaje pytania i odpowiada na nie poprawnie.
– Wykazuje zrozumienie rozmówcy i potrafi podtrzymać rozmowę. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się PISANIE:Uczestnik potrafi tworzyć wypowiedzi pisemne o bardziej złożonej strukturze, takie jak raporty, recenzje, eseje opiniotwórcze czy formalne skargi. Używa zróżnicowanego słownictwa i środków łączących (linkers). Potrafi przedstawić i uzasadnić swoje stanowisko oraz rozważyć różne punkty widzenia. | Kryteria weryfikacji – Tekst jest poprawny pod względem gramatycznym, logicznie uporządkowany, z odpowiednim wstępem, rozwinięciem i zakończeniem.
– Używane są środki spójności (however, although, furthermore, in contrast).
– Styl i rejestr języka są dostosowane do rodzaju wypowiedzi (np. formalny w raporcie, półformalny w mailu). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się CZYTANIE: Uczestnik rozumie dłuższe teksty narracyjne i publicystyczne, rozróżnia główne i drugorzędne wątki oraz identyfikuje intencję autora. Potrafi analizować wypowiedzi i wyszukiwać w nich konkretne informacje. Umie interpretować znaczenie słów z kontekstu i przetwarzać informacje. | Kryteria weryfikacji – Uczestnik poprawnie identyfikuje szczegóły, główną myśl oraz zamysł autora.
– Wykonuje zadania polegające na uzupełnianiu informacji, dopasowywaniu nagłówków, rozpoznawaniu znaczenia słów w kontekście.
– Potrafi przekształcić przeczytane informacje w odpowiedź pisemną lub ustną. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs obejmuje 41 godzin lekcyjnych -45 minutowych realizowanych w formie stacjonarnej i adresowane jest do osób posiadających znajomość angielskiego na poziomie B1. W celu zdiagnozowania poziomu uczestnika na wejściu wymagane jest wykonanie online testu diagnostycznego.
Metody stosowane podczas nauczania języka angielskiego na poziomie B1+:
1. Metody komunikacyjne (Role-play i symulacje – odgrywanie ról w sytuacjach codziennych i zawodowych (np. rozmowa kwalifikacyjna, negocjacje).
- Dyskusje i debaty – rozwijanie umiejętności argumentacji i wyrażania własnych opinii.
- Projekty grupowe – praca zespołowa nad prezentacjami lub raportami.
- Case studies – analiza przypadków z życia codziennego lub biznesu.
2. Podejście zintegrowane (Integrated Skills Approach):
- Łączenie słuchania, czytania, mówienia i pisania w ramach jednej lekcji.
- Praca na autentycznych materiałach (artykuły prasowe, podcasty, filmy, wywiady).
3. Metody skoncentrowane na zadaniach (Task-Based Learning - TBL):
- Realizacja konkretnych zadań językowych (np. planowanie wycieczki, rozwiązywanie problemu, tworzenie kampanii reklamowej).
- Projekty końcowe (np. przygotowanie prezentacji lub podcastu).
4. Metody oparte na tekstach (Content-Based Learning):
- Praca z autentycznymi tekstami (np. fragmenty książek, raporty, blogi) w celu rozwijania czytania ze zrozumieniem i analizy tekstów.
- Rozmowy o aktualnych wydarzeniach lub tematach kulturowych.
5. Podejście zadaniowe do gramatyki (Task-Supported Grammar Learning):
- Analiza struktur gramatycznych w kontekście autentycznych sytuacji komunikacyjnych.
- Ćwiczenia koncentrujące się na poprawnym użyciu gramatyki w mowie i piśmie.
6. Aktywności rozwijające płynność mówienia:
- Speed talking – krótkie rozmowy na różne tematy w parach.
- Storytelling – opowiadanie historii lub anegdot.
- Problem-solving tasks – zadania wymagające współpracy i kreatywnego myślenia.
7. Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia:
- Praca z materiałami kontrowersyjnymi lub opiniotwórczymi.
- Prowadzenie debat na tematy społeczne, kulturowe czy biznesowe.
8. Metody blended learning i technologie:
- Wykorzystanie platform e-learningowych, aplikacji do nauki słownictwa (np. Quizlet, Anki).
- Oglądanie filmów z napisami i bez, podcasty, TED Talks jako zadania domowe.
- Korzystanie z narzędzi do współpracy online (np. Google Docs do wspólnego pisania).
9. Zadania pisemne:
- Pisanie esejów, raportów, e-maili formalnych i nieformalnych.
- Tworzenie krótkich recenzji, streszczeń lub opinii.
10. Gry i aktywności motywujące:
- Gry słowne, quizy, escape rooms online/offline.
- Kahoot, Quizizz
Szkolenie obejmuje następujący program leksykalno-gramatyczny:
Program Nauczania Języka Angielskiego B1+
1. Startup culture
Słownictwo: przedsiębiorczość, inwestycje, rozwój firm
Gramatyka: czasowniki frazowe z "set", "take"
2. Ekologia w praktyce
Słownictwo: recykling, zrównoważony rozwój, ekologiczne rozwiązania
Gramatyka: zdania warunkowe typu 2 (Second Conditional)
3. Fake news i media
Słownictwo: źródła informacji, wiarygodność, manipulacja
Gramatyka: mowa zależna w czasie przeszłym (Reported Speech – past reporting)
4. Nowe technologie w edukacji
Słownictwo: e-learning, sztuczna inteligencja, blended learning
Gramatyka: tryby warunkowe mieszane (Mixed Conditionals)
5. Język ciała i komunikacja
Słownictwo: gesty, mimika, mowa niewerbalna
Gramatyka: konstrukcje z "make" vs "do"
6. Inteligencja emocjonalna
Słownictwo: emocje, zarządzanie stresem, empatia
Gramatyka: gerund vs infinitive (try to do vs try doing)
7. Równość i różnorodność
Słownictwo: stereotypy, inkluzywność, równe szanse
Gramatyka: konstrukcje z "used to" / "be used to" / "get used to"
8. Wirtualna rzeczywistość
Słownictwo: VR, AR, immersja, symulacje
Gramatyka: strona bierna we wszystkich czasach (Passive Voice)
9. Zmiany zawodowe
Słownictwo: rekrutacja, zmiana pracy, rozwój kariery
Gramatyka: czasy przeszłe z naciskiem na Past Perfect
10. Sztuka przekonywania
Słownictwo: negocjacje, techniki wpływu, argumentacja
Gramatyka: zdania warunkowe z unless / in case / provided that
11. Życie w metropolii
Słownictwo: infrastruktura, życie miejskie, transport publiczny
Gramatyka: czasowniki modalne z przeszłości (might have, should have, could have)
12. Zdrowie psychiczne i stres
Słownictwo: mindfulness, wypalenie zawodowe, samopoczucie
Gramatyka: konstrukcje wish / if only
13. Media społecznościowe
Słownictwo: prywatność, algorytmy, influencerzy
Gramatyka: Future Perfect i Future Continuous
14. Nowoczesny konsumpcjonizm
Słownictwo: reklama, zakupy online, świadome wybory
Gramatyka: inwersja stylistyczna w zdaniach warunkowych
15. Turystyka ekstremalna
Słownictwo: przygoda, ryzyko, podróże nietypowe
Gramatyka: konstrukcja "have something done"
16. Film i literatura
Słownictwo: gatunki, fabuła, opinie
Gramatyka: Present Perfect Continuous
17. Praca zespołowa
Słownictwo: role, komunikacja, rozwiązywanie konfliktów
Gramatyka: czasowniki modalne wyrażające obowiązek, zakaz, zalecenie (must, have to, should, ought to)
18. Czas wolny w pandemii
Słownictwo: nowe hobby, zmiany stylu życia
Gramatyka: konstrukcje z let, make, be allowed to
19. Życie za granicą
Słownictwo: adaptacja kulturowa, różnice społeczne
Gramatyka: phrasal verbs związane z podróżami i zmianami
20. Zielone miasta i transport przyszłości
Słownictwo: infrastruktura ekologiczna, zrównoważony rozwój miast
Gramatyka: porównania rozszerzone (far more, considerably less, by far the most)
21.Walidacja:wywiad swobodny, analiza dowodów i deklaracji, wywiad ustrukturyzowany
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Startup culture Słownictwo: przedsiębiorczość, inwestycje, rozwój firm Gramatyka: czasowniki frazowe z "set", "take" | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Ekologia w praktyce Słownictwo: recykling, zrównoważony rozwój, ekologiczne rozwiązania Gramatyka: zdania warunkowe typu 2 (Second Conditional) | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Ekologia w praktyce Słownictwo: recykling, zrównoważony rozwój, ekologiczne rozwiązania Gramatyka: zdania warunkowe typu 2 (Second Conditional) | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Nowe technologie w edukacji Słownictwo: e-learning, sztuczna inteligencja, blended learning Gramatyka: tryby warunkowe mieszane (Mixed Conditionals) | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 21-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Język ciała i komunikacja Słownictwo: gesty, mimika, mowa niewerbalna Gramatyka: konstrukcje z "make" vs "do" | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Inteligencja emocjonalna Słownictwo: emocje, zarządzanie stresem, empatia Gramatyka: gerund vs infinitive (try to do vs try doing) | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Równość i różnorodność Słownictwo: stereotypy, inkluzywność, równe szanse Gramatyka: konstrukcje z "used to" / "be used to" / "get used to" | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Wirtualna rzeczywistość Słownictwo: VR, AR, immersja, symulacje Gramatyka: strona bierna we wszystkich czasach (Passive Voice) | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Zmiany zawodowe Słownictwo: rekrutacja, zmiana pracy, rozwój kariery Gramatyka: czasy przeszłe z naciskiem na Past Perfect | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Sztuka przekonywania Słownictwo: negocjacje, techniki wpływu, argumentacja Gramatyka: zdania warunkowe z unless / in case / provided that | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Życie w metropolii Słownictwo: infrastruktura, życie miejskie, transport publiczny Gramatyka: czasowniki modalne z przeszłości (might have, should have, could have) | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Zdrowie psychiczne i stres Słownictwo: mindfulness, wypalenie zawodowe, samopoczucie Gramatyka: konstrukcje wish / if only | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Media społecznościowe Słownictwo: prywatność, algorytmy, influencerzy Gramatyka: Future Perfect i Future Continuous | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Nowoczesny konsumpcjonizm Słownictwo: reklama, zakupy online, świadome wybory Gramatyka: inwersja stylistyczna w zdaniach warunkowych | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Turystyka ekstremalna Słownictwo: przygoda, ryzyko, podróże nietypowe Gramatyka: konstrukcja "have something done" | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Film i literatura Słownictwo: gatunki, fabuła, opinie Gramatyka: Present Perfect Continuous | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Planowanie przyszłości Słownictwo: Cele życiowe, plany Gramatyka: Czas przyszły ciągły (will be doing) | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Praca zespołowa Słownictwo: role, komunikacja, rozwiązywanie konfliktów Gramatyka: czasowniki modalne wyrażające obowiązek, zakaz, zalecenie (must, have to, should, ought to) | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Życie za granicą Słownictwo: adaptacja kulturowa, różnice społeczne Gramatyka: phrasal verbs związane z podróżami i zmianami | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Zielone miasta i transport przyszłości Słownictwo: infrastruktura ekologiczna, zrównoważony rozwój miast Gramatyka: porównania rozszerzone (far more, considerably less, by far the most) | Prowadzący Anna Palmer | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja: wywiad swobodny, analiza dowódów i deklaracji, wywiad ustrukturyzowany | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mia Esterhuyzen
Anna Palmer
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają na każdej lekcji pliki dokumentów z zakresu przerabianych treści, materiały leksykalne i gramatyczne, materiały video i audio wykorzystywane z Internetu bezpośrednio podczas lekcji
Warunki uczestnictwa
Uczestnik zobowiązany jest do wykonanaia testu na wejściu, który potwierdzi jego znajomość angielskiego na poziomie conajmniej A2+. Usługa dedykowana jest dla uczestników programu Małopolski Pociąg do Kariery.
Uczestnik zobowiązany jest do podpisania umowy z SJO KaBa
Informacje dodatkowe
Harmonogram może ulec zmianie na życzenie klienta.
Zajęcia mogą być prowadzone rotacyjnie przez wyżej wymienionych lektorów native speakers.
Usługi związane z nauką języków obcych korzystają ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy o VAT.
Godzina szkoleniowa trwa 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnicy potrzebują:
- komputer, laptop, tablet z czynną kamerą video-procesor dwurdzeniowy @GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
- @GB pamięcie RAM lub więcej
- system operacyjny windows 8 lub 11, macOS, iOS, Linux, Chrome OS
- dostęp do Internetu i połączenie o prędkości od 512 Kbps do 2Mbps
- przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari lub Edge oraz platforma CLICKMEETING
Link aktywacyjny ważny jest do 30.09.2025
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu umożliwiającego identyfikację uczestników oraz zastosowanego narzędzia.