"TRAIN THE TRAINER. Naucz się projektować i realizować dobre szkolenia, zyskaj komfort pracy Trenera." SZKOLENIE INDYWIDUALNE ONLINE - 3 DNI. Udział gwarantowany! Elastyczność terminu.
"TRAIN THE TRAINER. Naucz się projektować i realizować dobre szkolenia, zyskaj komfort pracy Trenera." SZKOLENIE INDYWIDUALNE ONLINE - 3 DNI. Udział gwarantowany! Elastyczność terminu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE JEST WARSZTATEM INDYWIDUALNYM ONLINE 1:1 UCZESTNIKA Z TRENEREM BIZNESU.
Jest realizowane nawet przy zapisie 1 osoby. Największa grupa to 4 osoby.
Szkolenie dedykowane jest dla osób pełniących lub przygotowujących się do roli Trenera lub innego stanowiska wiążącego się z dzieleniem się wiedzą.
Wiedza przekazana na warsztacie będzie zrozumiała dla początkującego specjalisty, jak i osoby z pierwszymi doświadczeniami trenerskimi. Będzie też użytecznym odświeżeniem wiedzy dla wieloletniego Trenera. Poziom zaawansowania jest planowany na podstawowy, jednak Trener może dopasować stopień trudności warsztatu do potrzeb jego Uczestnika. W tym celu przed szkoleniem odbędzie on krótką rozmowę weryfikującą oczekiwania Uczestnika.
W razie potrzeby wybrania innych dni realizacji szkolenia, uprzejmie proszę o kontakt, chętnie dopasuję grafik do preferencji Uczestnika.
Usługa może być adresowana do projektu „Kierunek – Rozwój" lub jakiegokolwiek innego projektu realizowanego przez Operatora.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie: "TRAIN THE TRAINER. Naucz się projektować i realizować dobre szkolenia, zyskaj komfort pracy Trenera" (SZKOLENIE INDYWIDUALNE ONLINE) pozwoli nabyć niezbędne kompetencje dla trenera wewnętrznego lub zewnętrznego. Uczestnik nauczy się skutecznie badać potrzeby, projektować szkolenia, prowadzić je w sposób angażujący i skuteczny, radzić sobie z wyzwaniami trenerskimi. Otrzyma koszyk narzędzi trenerskich użytecznych do szkoleń online oraz stacjonarnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Projektuje szkolenia zgodnie z cyklem Kolba uczenia się osób dorosłych. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje fazy cyklu Kolba, rozróżnia style uczenia się dorosłych, projektuje aktywności szkolenia zgodnie ze sztuką praw zapamiętywania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Pracuje na sali szkoleniowej zgodnie z trzema kluczowymi aspektami początków, środków i końców. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia potrzeby i oczekiwania jakie mają uczestnicy szkoleń na początku szkolenia lub przed nim, w środku i na końcu. Projektuje aktywności szkoleniowe zgodnie z tymi potrzebami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Używa w swojej pracy aktywności zgodnie z piramidą pamięci. | Kryteria weryfikacji Stosuje i planuje najskuteczniejsze techniki zapamiętywania i dobiera do nich właściwe aktywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Używa narzędzi trenerskich do pracy online i na sali, które podnoszą atrakcyjność szkoleń i ich skuteczność. | Kryteria weryfikacji Praktycznie używa właściwe miejsca online, które uatrakcyjnią jego szkolenia, dobiera energetyki do etapu szkolenia, właściwie uskutecznia proces nabierania wiedzy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie ma charakter indywidualny pracy 1:1 Trenera z Uczestnikiem. Dlatego realizacja szkolenia jest gwarantowana zaraz po zgłoszeniu się Uczestnika na szkolenie (na prośbę Uczestnika/grupy data realizacji może być przesunięta). Praca w małej grupie daje Uczestnikowi skuteczniejsze dopasowanie przekazywanej wiedzy do jego potrzeb i pełne skupienie Trenera na indywidualnych potrzebach i preferencjach Uczestnika.
K L U C Z O W E W T Y M S Z K O L E N I U B Ę D Ą :
• Cykl Kolba, jako elementarny cykl uczenia się osób dorosłych
• Początki, środki i końce, które determinują formę pracy na szkoleniu
• Prawa pamięci dla uskutecznienia procesu
• Narzędzia pracy współczesnego Trenera
Co zyska Uczestnik warsztatu?
- poznanie modelu Kolba uczenia osób dorosłych,
- zdiagnozowanie swojego przewodniego stylu uczenia się, jako dorosły,
- umiejętność projektowania konspektów szkoleń zgodnie z potrzebami dorosłych,
- zwiększanie efektywności szkoleń, dzięki wprowadzeniu elementów szlifowania umiejętności już na warsztacie,
- umiejętność dobrania właściwego rodzaju aktywności do danego etapu szkolenia,
- znajomość głównych reguł zapamiętywania i umiejętność wykorzystania ich w szkielecie programu,
- zrozumie jakich źródeł komunikatu warto używać, by maksymalnie wykorzystać wiedzę z modelu piramidy pamięci,
- uświadomi sobie, w jaki sposób wahające się zaangażowanie przy rosnących kompetencjach może zaburzać proces nauki,
- zda sobie sprawę z tego, jakie są potrzeby uczestników na początku szkolenia, w jego środku oraz na końcu oraz jakie w tej sytuacji są możliwości uczestników jego szkoleń do przyjmowania wiedzy,
- będzie umiał rozróżniać energetyki i lodołamacze pierwszego, i drugiego stopnia oraz stosować je w dopasowaniu do sytuacji, etapu i potrzeb,
- dowie się, które z aktywności przełamujących lody lub pobudzających zastosować w którym momencie i w jakim celu,
- dostanie koszyk narzędzi do pracy online, stacjonarnej lub mieszanej, które uatrakcyjnią jego szkolenia.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA:
Moduł I Uczenie się osób dorosłych, Cykl Davida Kolba w tym procesie.
• Cztery główne style uczenia się osób dorosłych, silne strony i czułe punkty reprezentantów każdego stylu.
• Dostosowanie stylów uczenia się do Cyklu Kolba.
• Zaprojektowanie fragmentu szkolenia zgodnie z poznanym cyklem.
Moduł rozpoczyna się autodiagnozą własnego stylu uczenia się. Następnie poznaniem czterech głównych stylów uczenia się. Uczestnik zaczyna w ten sposób identyfikować zróżnicowane potrzeby przyszłych szkolonych oraz ich antypatie. Dzięki temu w przyszłości może rozpoznać przyczynę słabnącego zaangażowania poszczególnych osób w danych etapach aktywności warsztatów lub zrozumieć wzrost zaangażowania innych osób w tych samych momentach. Moduł I to również zapoznanie Uczestnika z kluczowym w obszarze trenerskim Cyklem Davida Kolba. Połączenie go ze stylami uczenia się osób dorosłych i zrozumienie jego następujących po sobie etapów jest kluczowe w procesie nauczania. Uczestnik doświadczy etapu cykliczności kończąc na pragmatyce. Samodzielnie zaprojektuje w tym module fragment warsztatu w ujęciu realiów własnej pracy, w oparciu przynajmniej o dwie fazy cyklu.
Moduł II Determinujące początki, środki i końce. Różne potrzeby, oczekiwania i różny stan skupienia uczestników szkoleń w innych jego fazach.
• Jeszcze przed szkoleniem - jak dobrze przygotować się do jego realizacji?
• Less is more. Nauka koncentracji na tym, co jest niezbędne w danym etapie szkolenia.
• Angażowanie uczestników, podążanie za nimi i podtrzymywanie flow grupy.
Moduł drugi uświadamia Uczestnikowi szkolenia, jak ważne jest przygotowanie się do projektowanego wydarzenia. Uwrażliwia na potencjalnych uczestników szkoleń, różne ich potrzeby i różną gotowość do wejścia w interakcję, w zależności od momentu szkolenia. Użycie modelu MoSCoW będzie świetnym narzędziem wspierającym w koncentrację na "less is more". W tym etapie warsztatu Trener dzieli się technikami aktywizowania uczestników szkoleń stosownego do etapu szkolenia i ułatwiającego otwarcie, kontynuację i domknięcie procesu.
Moduł III Prawa pamięci.
• Nasze sprawdzane z autopsji metody na zapamiętywania.
• Inteligencja płynna i krystaliczna, jako czynnik jednoczesnego wzrostu i spadku możliwości uczenia się osób dorosłych.
• Popularne główne prawa pamięci i piramida pamięci.
• Techniki angażujące uczestników grupy do wejścia w proces szkoleniowy.
Uczestnik uświadomi lub przypomni sobie główne prawa zapamiętywania w ujęciu realiów osób dorosłych. W tym module wzmacniana jest kompetencja efektywności projektowanych szkoleń w oparciu o właściwe ćwiczenia. Jej rezultatem jest zastosowanie wiedzy w praktyce. Dzięki znajomości technik zapamiętywania i utrwalania wiedzy, w przyszłości osoby szkolone przez Uczestnika warsztatu mają szansę nie tylko na zdobycie wiedzy, ale i jej utrwalenie oraz przećwiczenie nowych umiejętności. Trener dzieli swoimi sprawdzonymi metodami na aktywowanie szkolonych osób. W efekcie Uczestnik ma szansę stać się bardziej skuteczny w swojej pracy i poszerza swój narzędziownik.
Moduł IV Narzędziownik Trenera.
• Wahające się zaangażowanie uczestników szkoleń wraz ze wzrostem ich kompetencji.
• Różne rodzaje energetyków i lodołamaczy na różne okazje i z różnymi rezultatami.
• Gry szkoleniowe, quizy, żywe ankiety i tablice do pracy wspólnej - co i jak warto używać?
Moduł piąty jest lubiany przez Uczestnika szkolenia etapem ze względu na zasób gotowych rozwiązań, które wypełnią szkolenia Uczestnika atrakcyjnymi elementami. Mowa w nim o drabince kompetencji, podnoszeniu energii i przełamywaniu lodów. Uczestnik zwiększa świadomość celowości wybieranych przez siebie aktywności. Dowiaduje się, że nie tylko charakter ćwiczenia ma znaczenie, ale pora dnia oraz intencje każdego z nich. W przyszłości pozwala im to odczarować złą sławę energetyków i używać ich wyłącznie zgodnie z potrzebą i w zgodzie z uczestnikami ich warsztatów lub świadomie ich unikać. Celowość bowiem tkwi nie w mnogości narzędzi, a w umiejętności doboru właściwych z nich. Trener dzieli się konkretnymi narzędziami do podnoszenia zaangażowania, sprawdzania wiedzy, badania nastrojów lub wspólnego wypowiadania się, oraz wspólnej pracy online. Trener dzieli się też niuansami każdego z narzędzi.
Moduł V Podsumowanie i uzupełnienie wiedzy.
• Przypomnienie chronologicznej zawartości warsztatu.
• Domknięcie zaparkowanych wątków.
• Uzupełnienie wiedzy o istotne i niezaopiekowane potrzeby Uczestnika.
• Osobisty krok w przyszłość, czyli stworzenia jasnego planu działania na najbliższy czas.
Moduł ostatni pozawala poukładać nabytą wiedzę, odświeżyć ją, wyłonić niezaopiekowane obawy i w miarę możliwości rozwiać je na spotkaniu. To także czas na plan w przyszłość. Konkretne kroki do powzięcia od następnego dnia dla wzmocnienia efektu uczenia się i nabierania nowych kompetencji.
Metody pracy na warsztacie:
Warsztat jest prowadzony w taki sposób, by najlepiej wykorzystać okazję do pracy bezpośredniej Trenera z Uczestnikiem. Trener skupia się na charakterystyce pracy Uczestnika, jego doświadczeniach, wyzwaniach i potrzebach. Część praktyczna w formie ćwiczeń, dyskusji, case study, szukania rozwiązań to minimum 60% spotkania. Uczestnik szkolenia jest niemal stale aktywizowany z jednoczesnym zapewnieniem poczucia przestrzeni bezpiecznej, właściwej do eksperymentowania i popełniania błędów. Ponieważ warsztat jest dla szkoleniowców, Trener często wchodzi na tzw. meta poziom, analizując z Uczestnikiem proces, który właśnie ma miejsce na szkoleniu i jest istotny z perspektywy sztuki trenerskiej. Z tych względów warto z wyprzedzeniem zadbać o wygodne dla siebie warunki, pozwalające Uczestnikowi w pełni spożytkować czas przewidziany na udział w szkoleniu bez konieczności wykonywania w tym okresie innych zadań.
Informacje dodatkowe do programu:
Usługa została przeliczona na podstawie godzin dydaktycznych jej realizacji. 1 godzina dydaktyczna to 45 minut zegarowych. Całość usługi to 27 godzin dydaktycznych, czyli 20,25 zegarowych.
Przerwy proponowane Uczestnikowi w trakcie usługi nie są wliczone w podane godziny dydaktyczne usługi. Czas przerwy będzie wyodrębniony w harmonogramie (na tydzień przed wydarzeniem).
Rekomenduje się realizację usługi w trzech dniach w godzinach 8:00-15:30 lub 9:00-16:30. Dni te nie muszę następować po sobie.
Zajęcia teoretyczne będą zawierały nie więcej niż 40% czasu szkolenia, a część praktyczna to nie mniej niż 60% czasu szkolenia.
Wymogi stawiane Grupie Docelowej Usługi są opisane w polu tego dotyczącym.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 184,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 184,81 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Kominiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja zostanie dostarczona do uczestnika w formacie PDF online.
Ćwiczenia w formie dokumentu PDF do wydruku lub Word do uzupełnienia będą rozdawane Uczestnikowi na szkoleniu zgodnie z harmonogramem postępu szkolenia. Jeśli jakieś ćwiczenia będą mogły być wykonane online na tablicy wspólnej online, to Uczestnik otrzyma link z dostępem do platformy podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Nie wymaga się od Uczestnika posiadania żadnego dokumentu potwierdzającego jego kwalifikacje, doświadczenie czy charakter pracy ani poziomu wykształcenia.
Niezbędna jest możliwość udziału w szkoleniu w formie zdalnej z włączonym mikrofonem oraz kamerą, która pozwoli Uczestnikowi i Trenerowi na kontakt wzrokowy nawzajem podczas całego szkolenia.
Cel główny usługi zostanie osiągnięty pod warunkiem:
- pozytywnego przejścia przez test teoretyczny (75% odpowiedzi poprawnych) z wynikiem generowanym automatycznie na koniec szkolenia.
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora. Koszt walidacji jest już uwzględniony w cenie szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca/uczestnik uzyska min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do podanej ceny netto doliczyć 23% VAT.
*Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701)
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej Uczestnik otrzyma odpowiednie zaświadczenie.
Warunkiem otrzymania zaświadczenia oraz refundacji kosztów jest uczestniczenie w co najmniej 80% części zajęć usługi rozwojowej i zaliczenie zajęć w postaci wyniku minimum 75% poprawnych odpowiedzi w walidacji przeprowadzonej według testu wiedzy.
Szkolenie trwa 27 godzin dydaktycznych. Trzy dni po 9 godzin dydaktycznych. Czas przerw nie będzie wliczony do sumy godzin usługi. Czas przerw z harmonogramu będzie mógł zostać zmieniony lub przesunięty w czasie warsztatu na prośbę Uczestnika.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone za pośrednictwem platformy ZOOM lub TEAMS.
Ważne by uczestnik posiadał urządzenie spełniającym podstawowe wymagania sprzętowe:
- komputer stacjonarny, laptop z systemem Windows 8.1. lub nowszym posiadające procesor jednordzeniowy 1GHZ lub wyższy,
- głośnik i mikrofon: wbudowane, podłączane przez USB lub bezprzewodowe,
- kamerę: wbudowaną, podłączaną przez USB lub bezprzewodową,
- parametry: co najmniej 2 GB pamięci RAM,
- łącze sieciowe o prędkości min. 5 MB/s,
- dowolna przeglądarka internetowa: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox lun inna,
- niezbędne oprogramowanie z dostępem odczytu dokumentów zapisanych w formie: pdf, Word.