Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi, a także do kadry menedżerskiej oraz osób przygotowywanych do objęcia funkcji kierowniczych. Szkolenie dedykowane jest osobom, które w swoich organizacjach odpowiadają za planowanie i wdrażanie zmian w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zgodnie z aktualnymi wyzwaniami rynku pracy.
Usługa jest dedykowana dla firm:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie kompetencji w zakresie zarządzania zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy, obejmujących: analizę trendów społeczno-gospodarczych, identyfikację potrzeb interesariuszy, projektowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań HR, przeciwdziałanie oporowi wobec zmian oraz wspieranie pracowników w procesie adaptacji – zgodnie z efektami uczenia się opisanymi w kompetencji OKHR.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomiePolski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej trzy aktualne zmiany społeczno-gospodarcze i wyjaśnia ich konsekwencje dla HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzaniakapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Trafnie przyporządkowuje trend HR (np. automatyzacja, demografia, elastyczność) do odpowiednich obszarów polityki personalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmyz jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Analizuje przykłady minimum dwóch programów HR z branży i wskazuje ich mocne i słabe strony. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacjii wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Formułuje minimum trzy konkretne wnioski z porównania praktyk HR i wskazuje sposób ich adaptacji do własnego środowiska organizacyjnego. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnejwłasnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji Przedstawia projekt rozwiązania HR uwzględniający różne grupy interesariuszy oraz sposób ich zaangażowania. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowańadekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Opisuje co najmniej trzy postawy pożądane w kontekście zmian i proponuje działania wspierające ich rozwój. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzeniazmian. | Kryteria weryfikacji Wskazuje narzędzia lub wskaźniki do oceny gotowości do zmiany i poprawnie interpretuje ich wyniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystanieminnowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Opisuje kolejne etapy planowania i wdrożenia wybranego rozwiązania HR w kontekście zmiany. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych gruppracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Dobiera działania HR odpowiednie do konkretnych cech grupy (np. wiek, płeć, pochodzenie) i uzasadnia wybór. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy,niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej trzy typowe źródła oporu i dopasowuje do nich skuteczne strategie zaradcze. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy(m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby co najmniej dwóch grup interesariuszy i wskazuje działania odpowiadające ich oczekiwaniom. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działaniazwiązane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje sposób komunikacji działań HR do różnych grup i etapu zmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne działania lub komunikaty, które sprzyjają pozytywnemu odbiorowi zmiany wśród pracowników. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
Moduł 1: Zmiany społeczne i gospodarcze a HR
czas trwania: 1,5h
Efekty uczenia się:
- Opisuje znaczenie zmian społeczno-gospodarczych
- Identyfikuje i opisuje nowe trendy w HR
- Zakres tematyczny:
- Makrotrendy (digitalizacja, demografia, mobilność)
- Zmiany pokoleniowe, nowe modele pracy
- Trendy HR w Polsce i na świecie
Moduł 2: Analiza branży i benchmarking HR
czas trwania: 1,5h
Efekty uczenia się:
- Monitoruje działania HR w innych firmach
- Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk
- Zakres tematyczny:
- Przegląd przykładów HR w różnych branżach
- Narzędzia do analizy i oceny praktyk
- Metoda: Start–Stop–Continue w HR
Moduł 3: Wdrażanie innowacji HR
czas trwania: 1h
Efekty uczenia się:
- Opracowuje innowacyjne rozwiązania
- Wspiera budowanie nowych postaw
- Zakres tematyczny:
- Projektowanie działań HR
- Zmiana postaw i zachowań pracowników
Dzień 2:
Moduł 4: Diagnoza gotowości do zmiany
czas trwania: 1,5h
Efekty uczenia się:
- Ocenia gotowość firmy i pracowników
- Zakres tematyczny:
- Narzędzia diagnostyczne (ankiety, matryce)
- Czynniki wpływające na gotowość do zmiany
Moduł 5: Inicjowanie i wdrażanie zmiany
czas trwania: 1,5h
Efekty uczenia się:
- Inicjuje i wdraża zmiany HR
- Zakres tematyczny:
- Etapy wdrażania zmiany (modele: Kotter, Lewin)
- Przygotowanie planu zmiany
Moduł 6: Programy HR dla zróżnicowanych grup
czas trwania: 1h
Efekty uczenia się:
- Diagnozuje potrzeby grup pracowniczych
- Zakres tematyczny:
- Wiek, płeć, różnorodność kulturowa
- Szycie na miarę – projektowanie działań
Moduł 7: Opór przed zmianą
czas trwania: 1,5h
Efekty uczenia się:
- Identyfikuje i przeciwdziała oporowi
- Zakres tematyczny:
- Źródła oporu, mechanizmy obronne
- Strategie przezwyciężania oporu
Moduł 8: Interesariusze i komunikacja zmiany, Kształtowanie postaw wspierających zmianę
czas trwania: 1,5h
Efekty uczenia się:
- Identyfikuje potrzeby interesariuszy
- Objaśnia działania związane z wdrożeniem
- Zakres tematyczny:
- Komunikacja zmiany – etapy, język, kanały
- Mapowanie interesariuszy
Efekty uczenia się:
- Kształtuje pozytywne nastawienie do zmian
- Zakres tematyczny:
- Motywowanie i wspieranie
- Rola lidera i ambasadora zmiany
Moduł 9: Walidacja: Debata swobodna i test przeprowadzony przez walidatora
Czas trwania: 1h
Forma: test teoretyczny online + debata swobodna
Warunki: sprzęt, internet, automatyczne wyniki
___________________________________________________________________________________________
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w dwóch formach - w formie testu teoretycznego online z wynikiem generowanym automatycznie oraz w formie debaty swobodnej. Walidacja zostanie przeprowadzona przez wskazanego operatora
1. Miejsce i warunki przeprowadzenia walidacji
- Test będzie realizowany na miejscu, w sali szkoleniowej, w ostatniej godzinie szkolenia, zgodnie z harmonogramem.
- Uczestnikom zostaną zapewnione komputery lub smartfony z dostępem do internetu.
- Organizator zapewnia również:
stabilne łącze internetowe,
zapasowe urządzenia na wypadek awarii,
obecność osoby wspierającej technicznie (asysta IT),
dostępność loginów/testów w systemie e-learningowym z automatycznym ocenianiem.
2. Charakterystyka testu teoretycznego
- Forma testu: test online, dostępny poprzez bezpieczną platformę testową.
- Liczba pytań: około 18 pytań (po 2-3 pytania do każdego z 7 efektów uczenia się kończących się testem z automatycznie wygenerowanymi odpowiedziami).
- Czas trwania testu: 45 minut.
- Rodzaje pytań:
- pytania zamknięte jednokrotnego wyboru (np. ABCD),
- pytania typu prawda/fałsz,
2a. Charakterystyka debaty swobodnej
Forma: moderowana debata swobodna z udziałem wszystkich uczestników, prowadzona przez niezależnego walidatora.
Czas trwania: 15 minut
Cel: weryfikacja wybranych efektów uczenia się wymagających umiejętności formułowania opinii, rozumienia kontekstu zmian organizacyjnych, argumentacji i zastosowania wiedzy w praktyce.
Przebieg debaty:
- Uczestnicy otrzymują jedno pytanie problemowe lub scenariusz sytuacyjny do omówienia
- Walidator prowadzi dyskusję, zadając pytania pogłębiające i moderując wypowiedzi uczestników.
- Oceniane są: trafność argumentacji, odniesienie do wiedzy i realnych przykładów, umiejętność powiązania teorii z praktyką, zaangażowanie i spójność wypowiedzi z efektami uczenia się.
w rezultacie walidacja trwa 1h (45 minut testu oraz 15 minut debaty swobodnej)
3. Warunki zaliczenia testu
- Uczestnik musi uzyskać co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi
- Wynik testu jest generowany automatycznie po zakończeniu, a uczestnik otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o rezultacie.
4.Warunki organizacyjne:
- Szkolenie stacjonarne w sali szkoleniowej wyposażonej w sprzęt multimedialny
- Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF)
- Grupa 4–16 osób
- Minimalna frekwencja do walidacji: 80%
- Obecność dokumentowana na liście obecności
5. Zgodność z OKHR i efektami uczenia się
- Każde pytanie w teście jest powiązane z konkretnym efektem uczenia się opisanym w programie szkolenia i wynikającym z Opisu Kompetencji HR.
- Pytania mają na celu sprawdzenie wiedzy, umiejętności analizy sytuacyjnej, rozróżniania narzędzi oraz oceny praktycznych działań zgodnych z OKHR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Zmiany społeczne i gospodarcze a HR | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Analiza branży i benchmarking HR | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Wdrażanie innowacji HR | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Diagnoza gotowości do zmiany | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Inicjowanie i wdrażanie zmiany | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Programy HR dla zróżnicowanych grup | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Opór przed zmianą | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Interesariusze i komunikacja zmiany, Kształtowanie postaw wspierających zmianę | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kopczyński
W ciągu ostatnich 2 lat (2023–2025) przeprowadził ponad 180 godzin szkoleń i warsztatów poświęconych tematyce zarządzania zmianą w organizacjach, wdrażania innowacji w HR oraz adaptacji do wyzwań rynku pracy, w tym dla branż: produkcyjnej, technologicznej, energetycznej i FMCG. Wspiera zespoły HR i kadrę menedżerską w planowaniu i wdrażaniu transformacji organizacyjnych – zarówno strukturalnych, jak i procesowych – ze szczególnym uwzględnieniem pracy z oporem oraz komunikacji zmiany.
W swoich szkoleniach realizuje pełny zakres kompetencji opisanych w OKHR, w tym: analizę gotowości organizacyjnej, rozpoznawanie barier wdrożeniowych, komunikowanie zmiany, kształtowanie postawy lidera transformacji oraz projektowanie strategii zmian zgodnie z trendami rynku pracy.
W ostatnich latach pracował m.in. dla: Ardagh Group, Solaris Bus & Coach, MAN, Zott, Homanit, Faurecia. Prowadził również wykłady i moduły tematyczne na studiach podyplomowych MBA oraz programach menedżerskich w obszarze HR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia.
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem BUR.
Usługa szkoleniowa będzie dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności. W przypadku takiej sytuacji prosimy o kontakt najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – finansowanie co najmniej 70% ze środków publicznych.
Każdego dnia szkolenia będzie rozdana do podpisu lista obecności potwierdzająca udział w szkoleniu uczestników przedsiębiorstw:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
będąca warunkiem rozliczenia usługi. Podpisana lista obecności zostanie przekazana do operatora.
Jedna godzina szkolenia wynosi 60 minut.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi (jeśli występują)
W trakcie szkolenia jest możliwa wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Adres
Adres
Sala szkoleniowa o powierzchni ok. 45 m², wyposażona w:
rzutnik multimedialny i ekran,
tablicę suchościeralną i flipchart,
wygodne krzesła i stoły z możliwością ustawienia w układzie warsztatowym (U lub podkowa),
dostęp do szybkiego internetu (Wi-Fi),
komputery/laptopy dla uczestników na potrzeby walidacji.
Sala spełnia warunki dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (parter, podjazd, toaleta).
Zapewniona będzie klimatyzacja i dostęp do napojów (kawa, herbata, woda) oraz zaplecze sanitarne.
Punkty orientacyjne i dojazd:
Budynek znajduje się przy drodze wojewódzkiej nr 901, około 800 m od centrum Dobrodzienia.
W pobliżu: stacja benzynowa Orlen (300 m), Urząd Miasta Dobrodzień (600 m), supermarket Dino (500 m).
Na miejscu dostępny bezpłatny parking dla uczestników.
Dojazd możliwy również komunikacją publiczną – przystanek autobusowy „Dobrodzień – Centrum” w odległości 5 minut pieszo.