Zarządzanie innowacjami
Zarządzanie innowacjami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Przedsiębiorcy z technicznym wykształceniem: Osoby prowadzące własne startupy lub firmy z sektora produkcyjnego, technologicznego, które chcą zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną poprzez komercjalizację swoich pomysłów, tak aby konkurować w oparciu o wiedzę, a nie tylko cenę.
- Specjaliści ds. marketingu, Marketing Managerowie chcący rozwijać karierę: Osoby z doświadczeniem w marketingu, które widzą szansę rozwoju w kierunku zarządzania innowacjami lub marketingu strategicznym.
- Pracownicy działów badań i rozwoju (R&D): Osoby pracujące nad badaniami naukowymi i rozwojem technologicznym w firmach, które chcą lepiej zrozumieć procesy rynkowe, marketingowe zmierzające do komercjalizacji innowacji.
- Specjaliści ds. innowacji i rozwoju produktu: Osoby, które mają doświadczenie w zarządzaniu procesami innowacyjnymi, chcące usystematyzować i pogłębić wiedzę.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi166
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie absolwentów do pełnienia roli liderów w dziedzinie innowacji, którzy potrafią skutecznie identyfikować, rozwijać i wdrażać innowacje, prowadząc swoje organizacje na drodze trwałego rozwoju i zyskania przewagi rynkowej.Tok studiów zakłada dostarczenie kompleksowej wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania procesami innowacyjnymi w firmach.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: 1. Ma uporządkowaną wiedzę na temat rodzajów innowacji i ich znaczenia w strategii organizacji. 2. Zna zasady prowadzenia badań marketingowych oraz ich rolę w procesie wdrażania innowacji. 3. Rozumie mechanizmy finansowania innowacji, w tym źródła wewnętrzne i zewnętrzne. | Kryteria weryfikacji 1. Charakteryzuje podstawowe typy innowacji i wskazuje ich zastosowanie w konkretnych przypadkach strategicznych działań firmy.2. Uzasadnia wybór określonych metod badawczych w zależności od celu innowacyjnego projektu. 3. Definiuje różne formy finansowania innowacyjnych przedsięwzięć oraz omawia ich wady i zalety. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Analizuje sytuację rynkową organizacji z wykorzystaniem narzędzi analizy strategicznej. 2. Projektuje innowacyjne rozwiązania odpowiadające na konkretne potrzeby klientów. 3. Organizuje proces komercjalizacji innowacji, uwzględniając uwarunkowania rynkowe i organizacyjne. | Kryteria weryfikacji 1. Ocenia otoczenie konkurencyjne i formułuje rekomendacje strategiczne na podstawie wybranego modelu analizy (np. SWOT, PEST, 5 sił Portera).2. Projektuje prototyp innowacyjnego produktu lub usługi, uwzględniając dane z badań marketingowych. 3. Planuje etapy wdrożenia produktu na rynek i określa niezbędne działania wspierające jego sukces rynkowy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Współpracuje w zespole interdyscyplinarnym, uwzględniając różne perspektywy i potrzeby interesariuszy. 2. Podejmuje inicjatywę we wdrażaniu kultury innowacyjności w miejscu pracy. 3. Wykazuje odpowiedzialność za efekty własnych działań w kontekście wdrażania innowacji. | Kryteria weryfikacji 1. Organizuje wspólne działania projektowe, proponując rozwiązania uwzględniające opinie członków zespołu.2. Uzasadnia znaczenie kultury innowacyjnej i proponuje działania promujące kreatywność i otwartość na zmiany w organizacji. 3. Monitoruje realizację przydzielonych zadań projektowych i raportuje postępy w sposób transparentny i rzetelny. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
- Co to jest Innowacja? Cele i rodzaje innowacyjności (16 godz.)
- Analizy strategiczne (24 godz.)
- Klientocentryzm w zarządzaniu innowacjami - klient w sercu procesu innowacji (16 godz.)
- Badania marketingowe – praktyczne spojrzenie (16 godz.)
- Nowoczesne metody wypracowywania innowacji (16 godz.)
- Kultura innowacji w organizacji (16 godz.)
- Marketing i zarządzanie (16 godz.)
- Komercjalizacja innowacji (16 godz.)
- Finansowanie innowacji (16 godz.)
- Case study (4 godz.)
- Seminarium (6 godz.)
- Projekt (4 godz.)
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 31 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 166 godzin (lekcyjnych)
- Studia prowadzone w języku angielskim.
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Obecność na 80% zajęć (8 zjazdów/10), Projekt zaliczeniowy – stworzenie i obronienie projektu innowacji przed wirtualnym inwestorem
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 166 godzin dydaktycznych = 124,5 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00,
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto41,87 PLN
- Koszt osobogodziny netto41,87 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Rekrutacja na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu odbywa się poprzez wypełnienie formularza online dostępnego na stronie: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a następnie dostarczenie kompletu dokumentów do Biura Rekrutacji w Warszawie.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi