KURS ŚWIADOMEJ PRACY Z DŹWIĘKIEM - GONGI I INSTRUMENTY ARCHAICZNE
KURS ŚWIADOMEJ PRACY Z DŹWIĘKIEM - GONGI I INSTRUMENTY ARCHAICZNE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Uroda
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych terapią dźwiękiem, w tym:
Terapeutów, psychologów i coachów – którzy chcą wzbogacić swoją praktykę o techniki dźwiękowe wspierające relaksację, pracę z emocjami i redukcję stresu.
Nauczycieli, pedagogów i wychowawców – poszukujących nowych metod wspierających koncentrację, wyciszenie oraz rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży.
Masażystów, fizjoterapeutów i osób pracujących z ciałem – którzy chcą wykorzystać dźwięk jako uzupełnienie terapii manualnych i zabiegów relaksacyjnych.
Osób pracujących w sektorze zdrowia i opieki – takich jak pielęgniarki, opiekunowie i terapeuci zajęciowi, pragnących stosować terapię dźwiękiem w pracy z pacjentami.
Osób działających w obszarze rozwoju osobistego i duchowego – zainteresowanych głębszym poznaniem terapeutycznych właściwości dźwięku oraz pracy z energią gongów.
Pracowników organizacji wspierających grupy wykluczone społecznie – w tym osób zajmujących się resocjalizacją, rehabilitacją.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu „Świadoma praca z dźwiękiem – gongi i instrumenty archaiczne” jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia sesji relaksacyjnych i wspierających z wykorzystaniem dźwięku, wibracji i energii gongów oraz instrumentów archaicznych. Uczestnicy zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności w zakresie doboru instrumentarium, technik gry, budowania sesji indywidualnych i grupowych, a także pracy z różnymi grupami odbiorców – w tym osobami w kryzysie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie wpływ dźwięku i wibracji na organizm człowieka w kontekście pracy z gongami i instrumentami archaicznymi. | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe właściwości terapeutyczne gongów i mis dźwiękowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi dobrać odpowiednie instrumenty do sesji indywidualnych i grupowych z uwzględnieniem celu pracy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe instrumenty do konkretnych typów sesji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zna i stosuje podstawowe techniki gry na gongach oraz instrumentach archaicznych. | Kryteria weryfikacji Posługuje się pałkami, gongami i instrumentami akompaniującymi zgodnie z zasadami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi samodzielnie zaplanować i przeprowadzić sesję relaksacyjną z wykorzystaniem dźwięku. | Kryteria weryfikacji Opracowuje strukturę sesji (wprowadzenie, część główna, zakończenie).Prowadzi krótką sesję dźwiękową z zachowaniem zasad bezpieczeństwa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zna zasady BHP oraz potrafi przygotować przestrzeń do pracy z dźwiękiem. | Kryteria weryfikacji Aranżuje przestrzeń odpowiednio do rodzaju sesji i potrzeb uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
📅 Termin: 10–12 października 2025
🕘 Godziny: 9:00–17:00 (3 dni, 24 godziny zegarowe = 32 dydaktyczne)
📍 Forma: stacjonarna
W TRAKCIE ZAJEĆ PRZEWIDZIANO PRZERWY 15. MINUT ORAZ 30 MINUT
Dzień 1: Fundamenty pracy z dźwiękiem 10. PAŹDZIERNIKA 2025
- Czym jest dźwięk? – podstawy fizyczne i psychoakustyczne
- Wpływ dźwięku na umysł, emocje i ciało
- Historia gongów i instrumentów archaicznych
- Rola dźwięku w profilaktyce, relaksacji i uważności
- Struktura sesji dźwiękowej – omówienie elementów sesji relaksacyjnej
- Wprowadzenie do instrumentarium: gongi, misy, dzwonki, bębny, shruti
- Podstawowe techniki gry – nauka pierwszych uderzeń i dynamiki
- Ćwiczenia indywidualne z instrumentami
Dzień 2: Praktyka osobista i grupowa 11. PAŹDZIERNIKA 2025
- Tworzenie przestrzeni do pracy z dźwiękiem – adaptacja sali
- Bezpieczeństwo, granice, higiena energetyczna
- Wpływ biorytmów (dnia, roku, żywiołów) na sesję dźwiękową
- Budowanie narracji i emocjonalnej dynamiki sesji
- Sesje indywidualne z dźwiękiem – prowadzenie i autodoświadczenie
- Gra w parach i małych grupach – nauka synchronizacji
- Wprowadzenie do kąpieli w dźwiękach (Sound Bath)
- Mini-sesje grupowe – wspólna praktyka z prowadzeniem
Dzień 3: Intuicja, kreatywność i zastosowania 12. PAŹDZIERNIKA 2025
- Improwizacja muzyczna jako forma ekspresji i kontaktu
- Dobór instrumentów do potrzeb uczestników sesji
- Praca z grupami o specjalnych potrzebach (dzieci, seniorzy, osoby w kryzysie)
- Gong jako narzędzie osobistego rozwoju i regulacji emocjonalnej
- Koncert relaksacyjny – wspólne przygotowanie i wykonanie
- Refleksja, podsumowanie procesu, pytania i superwizja
- Praca z własnym głosem i jego połączenie z dźwiękiem instrumentów
- Podstawy prowadzenia sesji z innymi – rola prowadzącego
- PREZENTACJA ZALICZENIOWA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 • Czym jest dźwięk? – podstawy fizyczne i psychoakustyczne • Wpływ dźwięku na umysł, emocje i ciało • Historia gongów i instrumentów archaicznych | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 PRZERWA OBADOWA | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 • Rola dźwięku w profilaktyce, relaksacji i uważności • Struktura sesji dźwiękowej – omówienie elementów sesji relaksacyjnej • Wprowadzenie do instrumentarium: gongi, misy, dzwonki, bębny, shruti | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 PRZERWA | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 • Podstawowe techniki gry – nauka pierwszych uderzeń i dynamiki | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 • Tworzenie przestrzeni do pracy z dźwiękiem – adaptacja sali • Bezpieczeństwo, granice, higiena energetyczna • Wpływ biorytmów (dnia, roku, żywiołów) na sesję dźwiękową | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 PRZERWA | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 • Budowanie narracji i emocjonalnej dynamiki sesji • Sesje indywidualne z dźwiękiem – prowadzenie i autodoświadczenie | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 PRZERWA | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 • Gra w parach i małych grupach – nauka synchronizacji • Wprowadzenie do kąpieli w dźwiękach (Sound Bath) • Mini-sesje grupowe – wspólna praktyka z prowadzeniem | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 • Improwizacja muzyczna jako forma ekspresji i kontaktu • Dobór instrumentów do potrzeb uczestników sesji • Praca z grupami o specjalnych potrzebach (dzieci, seniorzy, osoby w kryzysie) | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 PRZERWA | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Gong jako narzędzie rozwoju i emocjonalnej równowagi, koncert relaksacyjny, praca z głosem, rola prowadzącego, refleksja i podsumowanie procesu sesji dźwiękowych. | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 PRZERWA | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 PREZENTACJA ZALICZENIOWA | Prowadzący Mirosław Sopicki | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto87,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mirosław Sopicki
Mirosław Sopicki od ponad 12 lat specjalizuje się w pracy z dźwiękiem i wibracją, łącząc sesje relaksacyjne z technikami masażu dźwiękiem oraz elementami czakroterapii. Posiada bogate doświadczenie w pracy terapeutycznej zarówno z młodzieżą niedostosowaną społecznie, jak i osobami poszukującymi głębokiej regeneracji psychofizycznej.
Na co dzień pracuje w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Wałbrzychu, gdzie z powodzeniem prowadzi sesje relaksacyjne i zabiegi dźwiękowe dla wychowanków. W okresie letnim organizuje cykle koncertów i sesji relaksacyjnych nad polskim morzem, realizując rocznie ponad 60 wydarzeń z dźwiękiem. Jego praktyka obejmuje koncerty, warsztaty, masaże dźwiękowe oraz działania edukacyjne na terenie całego kraju.
Pasjonat świadomego życia i naturalnych metod wspierania dobrostanu. Ceniony za autentyczność, empatię i umiejętność tworzenia głęboko transformującej przestrzeni poprzez dźwięk.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają skrypt w formie wydrukowanej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi