Zrównoważony Marketing Internetowy – Jak Budować Odpowiedzialną Widoczność Online - szkolenie
Zrównoważony Marketing Internetowy – Jak Budować Odpowiedzialną Widoczność Online - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla początkujących specjalistów ds. marketingu cyfrowego, małych i średnich przedsiębiorstw oraz osób zainteresowanych rozwojem kariery w marketingu cyfrowym.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji22-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia pn. "Zrównoważony Marketing Internetowy – Jak Budować Odpowiedzialną Widoczność Online - szkolenie" jest przygotowanie uczestników do samodzielnego i świadomego prowadzenia działań marketingowych w internecie, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju i etycznej komunikacji marki. Uczestnik pozna kluczowe narzędzia i kanały promocji online, nauczy się planować odpowiedzialną strategię widoczności marki oraz tworzyć treści zgodne z wartościami swojej działalności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie budowania strategii marketingowej w Internecie | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia i narzędzia marketingu cyfrowego (m.in. SEO, SEM, Google Ads, ROI, CTR, CPA). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia strategie marketingowe: inbound vs. outbound. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady działania algorytmów mediów społecznościowych i platform reklamowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje podstawy etycznej komunikacji w marketingu internetowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Omawia wpływ UX, CX i content marketingu na widoczność marki i doświadczenie klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady tworzenia zrównoważonej obecności marki online. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji omawia zasady tworzenia skutecznych kampanii marketingowych w Internecie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się samodzielnie buduje strategię marketingową oparta na rozwiązaniach cyfrowych | Kryteria weryfikacji Tworzy persony i ścieżki klienta dostosowane do potrzeb grupy docelowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Projektuje treści marketingowe (posty, reklamy, opisy produktów) z użyciem storytellingu i zasad etycznej narracji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Konfiguruje kampanie reklamowe w mediach społecznościowych i Google Ads. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Optymalizuje treści i strony internetowe pod kątem SEO oraz doświadczenia użytkownika (UX). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Posługuje się narzędziami Google (Analytics, Trends, Business Profile, Looker Studio) w celu analizy i planowania działań promocyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Tworzy harmonogram publikacji oraz plan długofalowych kampanii z zachowaniem spójności z misją marki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wdraża zielone kompetencje w budowaniu swojej marki | Kryteria weryfikacji Projektuje i wdraża strategie marketingowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje podejście minimalizujące szum informacyjny, nadprodukcję treści i emisję CO₂ w działalności online. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Selekcjonuje eko-narzędzia i rozwiązania ograniczające ślad cyfrowy (np. proekologiczne grafiki, lekkie strony, hostingi green-friendly). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Unika greenwashingu, budując autentyczną komunikację marki zorientowaną na wartości środowiskowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ działań marketingowych na środowisko i dostosowuje działania do standardów ESG i CSR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Buduje relacje wewnętrzne i zewnętrzne | Kryteria weryfikacji Wykazuje odpowiedzialność i etykę w komunikacji z klientem i odbiorcą treści. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykazuje empatię i szacunek w relacjach marketingowych, promując świadome i uczciwe praktyki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rozwija postawę proaktywności i przedsiębiorczości w zakresie promocji marki z wartością społeczną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi prezentować swoje rozwiązania marketingowe w sposób przekonujący, klarowny i dopasowany do odbiorcy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie rozwija kompetencje przyszłości: umiejętność krytycznego myślenia, komunikacji opartej na wartościach, korzystania z ekologicznych rozwiązań cyfrowych oraz reagowania na potrzeby społecznie i środowiskowo świadomych odbiorców. Uczestnik dowie się również, jak wdrażać zielone kompetencje w komunikacji marki i budować długofalowe relacje z klientami w duchu transparentności i autentyczności.
Dzień 1 – Fundamenty zrównoważonego marketingu cyfrowego (10h dydaktycznych, 30min)
Moduł 1: Wprowadzenie do świata marketingu cyfrowego (2h)
- Kluczowe pojęcia: marketing cyfrowy vs. tradycyjny, Inbound/Outbound, ROI, CTR, CPA
- Wpływ technologii cyfrowej na rynek i zachowania konsumentów
- Rola marketingu cyfrowego w zrównoważonym rozwoju i gospodarce obiegu zamkniętego
Moduł 2: Budowanie persony marki i etycznej komunikacji (2h)
- Tworzenie profilu idealnego klienta (persona)
- Analiza demograficzna i psychograficzna
- Etyka komunikacji online: uczciwość, transparentność, odpowiedzialność
- Ćwiczenie: budowanie persony i jej ścieżki klienta
Moduł 3: Tworzenie treści w duchu świadomego marketingu (2h)
- Rodzaje treści: blogi, wideo, posty, infografiki, e-booki
- Strategie storytellingowe i personalizacja treści
- Minimalizm komunikacyjny – jakość > ilość
- Ćwiczenie: tworzenie zrównoważonego posta
Moduł 4: Media społecznościowe i zrównoważona obecność marki (2h)
- Historia i rozwój platform (Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok)
- Algorytmy a widoczność – jak działać świadomie?
- Planowanie postów z poszanowaniem odbiorcy – ograniczenie szumu informacyjnego
- Warsztat: stworzenie harmonogramu ekologicznej komunikacji
Moduł 5: Zielone kompetencje w marketingu cyfrowym (2h,30min)
- Zrównoważona strategia komunikacji: wartości, transparentność, mniej znaczy więcej
- Jak promować produkty/usługi bez greenwashingu – odpowiedzialne historie marek
- Narzędzia i rozwiązania wspierające eko-marketing (np. Canva eco-design, kompaktowe grafiki, recykling treści)
- Redukcja śladu węglowego w aktywnościach online: hosting, optymalizacja materiałów
- Tworzenie indywidualnego planu wdrażania zielonych kompetencji i praktyk eko w swojej marce
Dzień 2 – Praktyczna strategia marketingowa i zielone narzędzia cyfrowe (10h dydaktycznych)
Moduł 6: Optymalizacja kampanii w mediach społecznościowych (2h)
- Reklamy Meta Ads – planowanie i etyczne targetowanie
- Zasady umiaru w przekazie reklamowym
- Ćwiczenie: tworzenie kampanii zgodnej z wartościami marki
Moduł 7: SEO i content marketing w służbie świadomej marki (2h)
- On-page i Off-page SEO
- Tworzenie treści odpowiadających na realne potrzeby
- Narzędzia: Google Search Console, SEMrush, Ahrefs
- Ćwiczenie: optymalizacja strony lub posta
Moduł 8: UX, CX i doświadczenie marki (2h)
- UX i CX – projektowanie z myślą o użytkowniku i środowisku
- Elementy eko-UX: szybkość ładowania, prostota, dostępność
- Google Analytics 4 – analiza zachowań, optymalizacja bez nachalności
- Ćwiczenie: ocena strony pod kątem doświadczenia użytkownika
Moduł 9: SEM i Google Ads – odpowiedzialna promocja (2h)
- SEM vs. SEO – kiedy warto stosować kampanie płatne?
- Strategie PPC i dobór słów kluczowych w duchu green marketingu
- Tworzenie reklam z szacunkiem dla odbiorcy i środowiska
- Ćwiczenie: planowanie etycznej kampanii Google Ads
Moduł 10: Praca z narzędziami Google – ekosystem dla zielonej strategii (2h)
- Google Business Profile, Looker Studio, Merchant Center, Trends
- Planowanie strategiczne z wykorzystaniem danych i analiz
- Warsztat: projektowanie kampanii zrównoważonej z użyciem narzędzi Google
Walidacja
Usługa prowadzona jest w formie ćwiczeń, chatu oraz dyskusji z uczestnikami szkolenia.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych (45 min). Przerwy zostały uwzględnione w harmonogramie, są wliczone do liczby godzin usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 217,39 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 217,39 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Urszula Stefanowicz-Peczyńska
Przeprowadziła kilkaset godzin doradztwa i szkoleń w zakresie budowania strategii marketingowej, tworzenia kampanii czy budowania marki.
Wykształcenie wyższe
Studia podyplomowe - Grafika i multimedia - WSB Gdańsk, październik 2020r. - czerwiec 2021 r.
Studia podyplomowe - Psychodietetyka - Uniwersytet SWPS w Warszawie październik 2016 r. – czerwiec 2017 r.
Studia licencjackie – Dietetyka - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, październik 2013 r. – czerwiec 2015 r.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci prezentacji i skryptu zostaną udostępnione dla uczestników podczas usługi oraz po jej realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem skorzystania z usługi jest bezpośredni zapis na usługę za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych oraz wypełnienie ankiety oceniającej usługę rozwojową.
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).