Gramatyka angielska w pigułce – poziom A2 "Małopolski pociąg do kariery – sezon 1"
Gramatyka angielska w pigułce – poziom A2 "Małopolski pociąg do kariery – sezon 1"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Usługa przeznaczona jest dla osób dorosłych, które wcześniej uczyły się języka angielskiego w ramach kursów lub zajęć dydaktycznych w cyklu edukacyjnym i osiągnęły poziom A2. Kurs dedykowany dla osób, które chcą powtórzyć i uporządkować zagadnienia gramatyczne z poziomu A2.
Kurs odpowiedni dla osób chcących skorzystać z dofinansowania w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery – sezon 1"
Przed zapisem na usługę prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny w celu uzgodnienia harmonogramu zajęć. Zastrzegamy, że na etapie organizacji szkolenia osoby prowadzące mogą ulec zmianie.
Realizujemy szkolenia na wszystkich poziomach zaawansowania.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji03-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie pozwoli na powtórzenie i uporządkowanie zagadnień gramatycznych z poziomu A2.Usprawnienie komunikacji poprzez poprawność gramatyczną oraz przygotowanie do dalszej nauki na poziomie B1. Wpłynie to na poczucia wartości jednostki, która wówczas chętnej będzie podnosiła swoje kwalifikacje korzystając z różnych źródeł. Zdobycie umiejętności posługiwania się językiem obcym otworzy przed uczestnikiem nowe możliwości.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZAUczestnik stosuje podstawowe struktury gramatyczne - czasy: Present Simple, Past Simple, Present Continuous, Future "going to". Posługuje się słownictwem podstawowym z tematyki dom, rodzina, zakupy, podróże, zdrowie, praca. Stosuje typowe struktury językowe używane w codziennej komunikacji (pytania, przeczenia, zdania warunkowe typu 0 i 1). UMIEJĘTNOŚCI Mówienie: prowadzi proste rozmowy na znane tematy w rutynowych sytuacjach dnia codziennego (np. zakupy, pytanie o drogę, zamawianie jedzenia), opowie o sobie, swojej rodzinie, pracy, hobby, planach na przyszłość, zadaje i odpowiada na pytania dotyczące życia codziennego, zainteresowań, pracy, zdrowia. Rozumienie ze słuchu: rozpoznaje ogólny sens wypowiedzi ustnych (np. rozmowy, proste nagrania, instrukcje). Czytanie: przeczyta ze zrozumieniem prosty tekst, rozpoznaje główne myśli prostych tekstów pisanych typu e-maile, ogłoszenia, notatki, formularze. Pisanie: napisze proste wiadomości, notatki, kartki pocztowe, krótkie listy lub e-maile. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Komunikuje się z osobami z innych kultur w sposób uprzejmy i adekwatny do sytuacji. Wykazuje pewność siebie w prostych sytuacjach komunikacyjnych, inicjuje rozmowę. Planuje dalsze doskonalenie umiejętności językowych i jest otwarty na naukę przez całe życie, | Kryteria weryfikacji 1. SŁUCHANIE – rozróżnia określone informacje z tekstu, nawet jeśli nie jest dla niego w pełni zrozumiały, wychwyci najważniejsze informacje z prostych rozmów (np. godziny otwarcia, ceny, kierunki, proste instrukcje). | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji 2. CZYTANIE – przeczyta prosty tekst, określi jego główną myśl. Wyszuka konkretne informacje w prostych tekstach (np. godziny, daty, ceny) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. PISANIE – wypełni krótki formularz, napisze krótki tekst użytkowy (ogłoszenie, notatka, mail, pocztówka) stosując odpowiednie środki stylistyczno– gramatyczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 4. MÓWIENIE - formułuje krótką wypowiedź na temat życia codziennego, stosuje poprawnie struktury leksykalno – gramatyczne oraz właściwą wymowę, tak aby wypowiedź była zrozumiała, wyraża prośbę, podziękowanie itp., opisuje osobę, przedmiot, czynność. Opowiada o sobie, swojej rodzinie, pracy, dniu codziennym. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Kurs obejmuje 15 godzin dydaktycznych (45 minutowych) co daje 11 godzin zegarowych i 15 minut
- zajęcia zaprojektowane tak, aby powtórzyć i utrwalić kluczowe struktury gramatyczne wymagane na poziomie A2, z naciskiem na praktyczne zastosowanie w mowie i piśmie.
- w ramach usługi kursant otrzyma darmowy dostęp do materiałów szkoleniowych dostępnych na platformie e-learningowej
- uzupełnieniem kursu będą dodatkowe materiały multimedialne oraz dodatkowe konwersacje w ramach paneli dyskusyjnych organizowanych przez Face 2 Face (panel dostosowany do poziomu językowego kursantów)
- Kurs zakończony jest egzaminem wewnętrznym (test pisemny i ustny z całości przerobionego materiału) sprawdzającym efekty uczenia się na poziomie A2.
Spotkanie 1: Czasy teraźniejsze – Present Simple vs Present Continuous
- Zastosowanie, różnice, typowe błędy.
- Czasowniki statyczne vs dynamiczne.
- Praktyka w kontekście codziennych sytuacji.
Spotkanie 2: Czas przeszły – Past Simple
- Regularne i nieregularne czasowniki.
- Zdania twierdzące, pytające, przeczące.
- Wyrażenia czasowe (yesterday, last week itp.).
Spotkanie 3: Present Perfect (vs Past Simple)
- Kiedy używamy Present Perfect?
- Konstrukcje: have/has + III forma.
- Since / For / Just / Already / Yet.
Spotkanie 4: Future Forms – Going to vs Will
- Plany, przewidywania, decyzje podjęte w chwili mówienia.
- Utrwalenie w dialogach i krótkich wypowiedziach.
Spotkanie 5: Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, Some / Any / A lot of / Much / Many
- Utrwalenie różnic i użycia w kontekście żywieniowym, zakupowym.
- Praktyczne ćwiczenia i krótkie dialogi.
Spotkanie 6: Stopniowanie przymiotników
- Przymiotniki krótkie i długie.
- Porównania (as…as / than / the most…).
- Utrwalenie w kontekście opisów miejsc, ludzi, przedmiotów.
Spotkanie 7: Tryb rozkazujący i konstrukcja „Let’s…”
- Tworzenie poleceń i sugestii.
- Praktyka w kontekście codziennych interakcji.
Spotkanie 8: Modalne: can, must, have to, should
- Umiejętności, obowiązki, rady.
- Różnice między „must” i „have to”.
- Dialogi i scenki sytuacyjne.
Spotkanie 9: Zaimki: osobowe, dzierżawcze, zwrotne
- My / mine / myself – praktyczne różnice.
- Ćwiczenia komunikacyjne i tekstowe.
Spotkanie 10: Powtórzenie i utrwalenie
- Quiz gramatyczny.
- Praca z tekstem / ćwiczenia komunikacyjne.
- Podsumowanie i informacja zwrotna.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 język angielski - gramatyka poziom A2 | Prowadzący Debora Wiecek | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:55 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 język angielski - gramatyka poziom A2 | Prowadzący Debora Wiecek | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:55 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 język angielski - gramatyka poziom A2 | Prowadzący Debora Wiecek | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:55 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 język angielski - gramatyka poziom A2 | Prowadzący Debora Wiecek | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:55 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 język angielski - gramatyka poziom A2 | Prowadzący Debora Wiecek | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:55 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 język angielski - gramatyka poziom A2 | Prowadzący Debora Wiecek | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:55 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto60,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto60,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kornelia Tumasz
Debora Wiecek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- podręcznik kursowy Direct English (dodatkowo płatne)
- dodatkowe materiały w formie multimedialnej lub kserokopii zapewnia SJ Face 2 Face
Warunki uczestnictwa
Osoby, które chcą skorzystac z kursu języka angielskiego na poziomie A2 powinny dokonać zapisu osobiście w Szkole Językowej Face 2 Face w Kętach lub w Andrychowie w godzinach otwarcia sekretariatu.
Warunkiem koniecznym uczęszczania na kurs jest podpisanie umowy na świadczenie usług edukacyjnych z SJ Face 2 Face.
Uczestnik proszony będzie o wypełnienie testu kwalifikacyjnego, na podstawie którego określony zostanie poziom szkolenia. Dostępne są również szkolenia na poziomie A1, B1, B2.
Informacje dodatkowe
Szkolenie przeznaczone dla osób indywidualnych z możliwością skorzystania z dofinansowania w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery – sezon 1"
Instytucja szkoleniowa Łucja Falfus Face 2 Face jest zwolniona z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.3.2004 r. (t.j. Dz.U. z 2020, poz. 106 z póź. zm).
Zawarto umowę z WUP Kraków na świadczenie usług w ramach projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1″
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi