Szkolenie Akta osobowe i dokumentacja pracownicza w praktyce HR. [BONY ROZWOJOWE]
Szkolenie Akta osobowe i dokumentacja pracownicza w praktyce HR. [BONY ROZWOJOWE]
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
- Pracownicy działów kadr i HR
- Osoby odpowiedzialne za prowadzenie dokumentacji pracowniczej
- Specjaliści ds. rekrutacji i onboardingu
- Kierownicy jednostek organizacyjnych
- Osoby przygotowujące się do pracy w kadrach lub księgowości
- Pracownicy biur rachunkowych obsługujących firmy zatrudniające pracowników
- Uczestników projektu Kierunek-Rozwój
- Uczestników projektu Bony rozwojowe
- Usługa również jest adresowana do uczestników Projektu MP oraz dla uczestników projektu NSE
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy
- Uczestników innych Projektów
Poziom zaawansowania:
od podstaw do średniozaawansowanego
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji22-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do prawidłowego prowadzenia akt osobowych oraz dokumentacji związanej z zatrudnieniem pracownika, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa pracy. Uczestnicy nauczą się praktycznie tworzyć, weryfikować i archiwizować dokumentację, a także poznają sposoby rozwiązywania typowych problemów formalnych i organizacyjnych związanych z dokumentacją pracowniczą.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna strukturę i wymagania dotyczące akt osobowych | Kryteria weryfikacji Wymienia części akt osobowych (A, B, C, D) i przyporządkowuje do nich odpowiednie dokumenty. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Opisuje wymogi formalne dotyczące prowadzenia akt osobowych zgodnie z aktualnymi przepisami prawa pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi tworzyć i weryfikować dokumentację przed, w trakcie i po zatrudnieniu | Kryteria weryfikacji Poprawnie wskazuje dokumenty wymagane na etapie rekrutacji, zatrudnienia i rozwiązania stosunku pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę przykładowej dokumentacji pracowniczej i identyfikuje braki lub błędy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje najczęstsze błędy formalne i zna sposoby ich korekty | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum trzy najczęstsze błędy popełniane w aktach osobowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje prawidłowy sposób poprawiania błędów w dokumentacji pracowniczej, zgodnie z przepisami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik umie przygotować firmę do kontroli organów zewnętrznych | Kryteria weryfikacji Wskazuje dokumenty, które należy udostępnić w trakcie kontroli PIP lub ZUS. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje przebieg kontroli i zasady współpracy z inspektorem pracy lub innym kontrolującym organem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie zasady archiwizacji oraz prowadzenia akt w formie elektronicznej | Kryteria weryfikacji Wskazuje okresy przechowywania dokumentacji pracowniczej w zależności od daty zatrudnienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia warunki techniczne i organizacyjne niezbędne do prowadzenia akt osobowych w formie elektronicznej (zgodnie z rozporządzeniem). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym realizowana jest w godzinach dydaktycznych 45 min.
Liczba godzin praktycznych: 14
Liczba godzin teoretycznych: 10
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Metody pracy: wykłady, dyskusje z uczestnikami i case study uczestników, ćwiczenia indywidualne, videorozmowa, współdzielenie ekranu, interaktywny chat za pomocą, którego będą przesyłane linki do podstron i omawianych tematów.
Formuła szkolenia oparta na praktyce, pracy na dokumentach oraz symulacjach przypadków kadrowych.
Aby realizacja usługi pozwoliła osiągnąć cel główny, warunkiem jest zaangażowanie uczestnika w różnorodne formy pracy podczas szkolenia.
Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji)
Ramowy program usługi (3 dni):
Dzień 1: Wprowadzenie i część akt osobowych
I blok - Podstawy prawne prowadzenia akt osobowych - teoria
- Struktura dokumentacji: część A, B, C i D
II blok - Dokumenty wymagane przed zatrudnieniem - teoria+ praktyka
- Warsztat: sprawdzanie kompletności dokumentacji rekrutacyjnej
III blok - Tworzenie umów o pracę i informacja o warunkach zatrudnienia - praktyka
IV blok - Analiza najczęstszych błędów formalnych - teoria+ praktyka
Dzień 2: Cześć B i C akt osobowych oraz dokumentacja dodatkowa
I blok - Dokumentacja w trakcie zatrudnienia - teoria+ praktyka
- Aneksy, zaświadczenia, szkolenia BHP, badania lekarskie
- Dokumenty dotyczące odpowiedzialności materialnej i czasu pracy
- Dokumenty dotyczące kar i nagród
II blok - Zakończenie zatrudnienia i dokumentacja zwolnieniowa - teoria+ praktyka
III blok -Warsztat: tworzenie części B i C na podstawie przypadków z życia firmy - praktyka
IV blok - Dokumentacja dodatkowa: zgody, oświadczenia, pouczenia RODO - teoria+ praktyka
Dzień 3: Akta elektroniczne, kontrole i problemy praktyczne - teoria+ praktyka
I blok - Elektroniczne akta osobowe (e-teczki) i ich prowadzenie
- Archiwizacja dokumentacji pracowniczej i okresy przechowywania
II blok - Jak przygotować firmę do kontroli PIP i ZUS? - teoria
III blok - Najczęstsze problemy: braki, rozbieżności, błędy w aktach - teoria+ praktyka
IV blok - Warsztat: przegląd i korekta losowo wybranych dokumentów akt - teoria+ praktyka
- Sesja Q&A: indywidualne przypadki i analiza dokumentacji uczestników
Walidacja
Forma walidacji:
Trener w trakcie szkolenia zbiera dowody, a na koniec szkolenia przekazuje je Walidatorowi. Walidator po zakończonym szkoleniu analizuje dowody w postaci analizy wykonywanych ćwiczeń. W ramach walidacji przeprowadzany jest także test przed i po szkoleniu z pytaniami zamkniętymi, jednokrotnego wyboru.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji) | Prowadzący Justyna Jurczyk | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 I blok - Podstawy prawne prowadzenia akt osobowych - teoria | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 II blok - Dokumenty wymagane przed zatrudnieniem - teoria+ praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 III blok - Tworzenie umów o pracę i informacja o warunkach zatrudnienia - praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 IV blok - Analiza najczęstszych błędów formalnych - teoria+ praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 I blok - Dokumentacja w trakcie zatrudnienia - teoria+ praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 II blok - Zakończenie zatrudnienia i dokumentacja zwolnieniowa - teoria+ praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 III blok -Warsztat: tworzenie części B i C na podstawie przypadków z życia firmy - praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 IV blok - Dokumentacja dodatkowa: zgody, oświadczenia, pouczenia RODO - teoria+ praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 I blok - Elektroniczne akta osobowe (e-teczki) i ich prowadzenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 II blok - Jak przygotować firmę do kontroli PIP i ZUS? - teoria | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 III blok - Najczęstsze problemy: braki, rozbieżności, błędy w aktach - teoria+ praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 IV blok - Warsztat: przegląd i korekta losowo wybranych dokumentów akt - teoria+ praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji). | Prowadzący Justyna Jurczyk | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Jurczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Prezentacja szkoleniowa
- Wzory dokumentów (umowy, aneksy, zaświadczenia, wzory kartek A/B/C/D)
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Formularz checklisty do samodzielnego przeglądu akt osobowych
Warunki uczestnictwa
Wymogi unijne związane z realizacją szkolenia z dofinansowaniem:
- Logowanie się pełnym imieniem i nazwiskiem
- Włączona kamera oraz dostęp do mikrofonu
Niespełnienie powyższych może skutkować brakiem dofinansowania
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80%- 100% (w zależności od programu dofinansowania i podpisanej umowy z Operatorem) zajęć usługi rozwojowej
- W ramach realizacji usług szkoleniowych, Organizator utrwala wizerunek Uczestników w formie nagrań wideo, fotografii lub innych materiałów audiowizualnych wyłącznie w celach archiwizacyjnych, kontrolnych oraz dokumentacyjnych związanych z projektem dofinansowanym.
- Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie jego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
- Organizator nie udostępnia nagrań Uczestnikom po szkoleniu.
Regulamin świadczenia usług szkoleniowych znajduje się na stronie:
https://digitalbrand.com.pl/
Informacje dodatkowe
- Narzędzie stosowane do walidowania efektów uczenia się uczestników jest autorskim narzędziem firmy szkoleniowej i zostało stworzone we współpracy ze specjalistami.
- podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
- Szkolenie prowadzone jest w godzinach dydaktycznych (8 godzin dydaktycznych = 6 godzin zegarowych)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Rekomendowane warunki techniczne:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
- Szkolenie realizowane jest na platformie ClickMeeting. 3 dni przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają link do szkolenia.
- Link jest aktywny od rozpoczęcia szkolenia do daty jego zakończenia
- Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Należy korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.
- Aby mieć pewność, że możemy wziąć udział w wydarzeniu bez jakichkolwiek problemów, warto przed szkoleniem sprawdzić działanie platformy, dźwięku i kamery za pomocą udostępnionego podczas logowania Testu konfiguracji systemu i postępować zgodnie z instrukcją
- Działająca kamera i mikrofon w celu POTWIERDZENIA I UDOKUMENTOWANIA SWOJEJ OBECNOŚCI PODCZAS SZKOLENIA (
warunek obligatoryjny dla szkoleń z dofinansowaniem)
- Urządzenie pozwalające na swobodny udział w szkoleniu (laptop/tablet/telefon – preferowany laptop/komputer)
- Stabilne połączenie z Internetem
- Sprawny telefon komórkowy na którym będą odbywać się ćwiczenia
- Rekomendujemy, aby podczas szkolenia móc korzystać z dwóch monitorów – na jednym, żeby była wyświetlane szkolenie i prezentowane funkcjonalności, na drugim będą Państwo mogli pracować niemalże jednocześnie wraz z Trenerem. Drugim monitorem może być drugi komputer, telewizor lub tablet.
Instrukcja “Jak korzystać z programu Clickmeeting” znajduje się na stronie:
- w formie filmu instruktażowego:
- https://www.youtube.com/watch?v=BCq6KzIVhdo
- w formie Instrukcji pdf na stronie
- https://digitalbrand.com.pl/