Programowanie w języku Python z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości VR - szkolenie
Programowanie w języku Python z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości VR - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych zainteresowanych zdobyciem praktycznych umiejętności z zakresu programowania w języku Python, w szczególności w nowoczesnym i interaktywnym środowisku edukacyjnym. Uczestnikami mogą być zarówno osoby bez wcześniejszego doświadczenia programistycznego, jak i ci, którzy znają podstawy i chcą je uporządkować oraz rozwinąć w praktyce.
Z usługi mogą skorzystać m.in.:
- pracownicy administracji i biur analiz,
- osoby pracujące w branżach technicznych i cyfrowych,
- nauczyciele, edukatorzy i trenerzy kompetencji cyfrowych,
- osoby przygotowujące się do pracy w IT, data science, automatyzacji lub edukacji cyfrowej,
- osoby chcące przyswoić język Python jako narzędzie do pracy lub rozwoju osobistego.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszej znajomości VR ani programowania– wystarczy podstawowa obsługa komputera oraz chęć nauki w nowoczesnej formule edukacyjnej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego programowania w języku Python na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi wspomagających naukę – takich jak edytory kodu z AI, system LMS oraz środowisko VR. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności tworzenia funkcji, pracy na strukturach danych, programowania obiektowego i projektowania prostych aplikacji, a także poznają innowacyjne formy wizualizacji działania kodu w przestrzeni wirtualnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje podstawowe elementy składni języka Python oraz sposób działania programów | Kryteria weryfikacji Rozróżnia typy danych (liczby, teksty, listy, słowniki) i opisuje ich zastosowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje strukturę prostego programu: deklaracje, instrukcje warunkowe, pętle | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Pisze proste programy z wykorzystaniem funkcji, pętli i warunków logicznych | Kryteria weryfikacji Tworzy funkcję z parametrami i wartością zwracaną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Zapisuje program, który przetwarza dane wejściowe i zwraca wynik | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Zarządza strukturami danych w Pythonie (listy, słowniki, zbiory | Kryteria weryfikacji Tworzy i edytuje listy oraz słowniki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Stosuje pętle do przetwarzania danych ze struktur złożonych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Tworzy klasy i obiekty oraz wykorzystuje podstawy programowania obiektowego | Kryteria weryfikacji Tworzy klasę z atrybutami i metodami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Tworzy instancję klasy i wywołuje jej metody w kodzie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Tworzy instancję klasy i wywołuje jej metody w kodzie | Kryteria weryfikacji Tworzy prostą aplikację użytkową | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Stosuje dobre praktyki kodowania(czytelność, modularność, komentarze) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Korzysta z przestrzeni VR w celu wizualizacji i testowania działania kodu | Kryteria weryfikacji Obserwuje i interpretuje efekt działania kodu w środowisku wirtualnym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb uczestników usługi oraz głównego celu usługi i jej charakteru oraz obejmuje zakres tematycznyusługi. Uczestnik nie musi spełniać dodatkowych wymagań dot. poziomu zaawansowania. Powinien natomiast posiadać podstawowaumiejętność obsługi komputera.
Szkolenie ma charakter praktyczny. W ramach szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych. Przerwy nie są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej. Harmonogram usługi może ulecnieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestnikówszkolenia. Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
Warunki organizacyjne usługi:
Realizacja szkolenia została zaprojektowana z myślą o nowoczesności, dostępności i elastyczności. Poniżej przedstawiamy kluczowe rozwiązania wspierające uczestników na każdym etapie procesu kształcenia:
Usługa zostanie przeprowadzona w całości wewnątrz aplikacji EduOrganizer. To nowoczesne, kompleksowe narzędzie umożliwia uczestnikom wygodny dostęp do materiałów szkoleniowych, transmisji na żywo, testów oraz indywidualnej komunikacji z trenerem – bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania czy tworzenia kont w innych systemach. Cały proces szkoleniowy – część teoretyczna oraz praktyczna odbywa się w jednym, intuicyjnym środowisku. Gwarantujemy wysoki poziom organizacji, bezpieczeństwa danych oraz komfort nauki w przyjaznej i interaktywnej formie.
Usługa została stworzona na podstawie licencji EduOrganizer zakupionej w ramach projektu ,,Inwestycje w usługi rozwojowe” nr FERS.01.03-IP.09-0025/23
Moduł 1: Podstawy języka Python i środowiska pracy(6h /w formie klasycznej tj. transmisja online + LMS + edytor AI)
- Wprowadzenie do Pythona – składnia, typy danych, zmienne
- Instalacja środowiska, praca w edytorze z AI
- Zapoznanie z systemem LMS i strukturą kursu
- Podstawowe ćwiczenia tekstowe i test diagnostyczny
Moduł 2: Warunki i pętle w Pythonie (6h /w formie klasycznej (z krótką prezentacją VR)
- Instrukcje warunkowe
- Pętle
- VR : demonstracja działania pętli na scenie 3D (np. zapętlone ruchy, reakcje)
- Ćwiczenia kodowania w edytorze z AI
Moduł 3: Funkcje i moduły (6h /w formie klasycznej)
- Tworzenie i wywoływanie funkcji
- Wartości zwracane, parametry, return
- Moduły standardowe (match, random)
- Praca z dokumentacją
- Test interaktywny w LMS
Moduł 4: Struktury danych – listy, słowniki, krotki, zbiory (6h /w formie klasyczna)
- Listy i operacje na listach
- Słowniki, krotki, zbiory – właściwości i zastosowania
- Iteracje po strukturach danych
- Symulacja działania kodu w edytorze AI
Moduł 5: VR w praktyce – interaktywna analiza kodu (8h /z wykorzystaniem VR (lub przeglądarkowo)
- Wejście do wspólnej sceny VR – laboratorium kodu
- Pokaz działania funkcji i klas w czasie rzeczywistym
- Symulacja struktury danych jako obiektów 3D
- Zadania wspólnie w przestrzeni VR
Moduł 6: Programowanie obiektowe i mini projekt (7h /klasyczna + elementy sceniczne (VR lub wideo)
- Klasy, obiekty, atrybuty i metody
- Dziedziczenie i struktury obiektowe
- Realizacja prostego projektu (np. quiz lub gra tekstowa)
- VR : prezentacja projektu jako animacja lub interakcja z obiektem 3D
Walidacja efektów uczenia się (1h)
Usługodawca zapewnia rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia a walidacją.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Wprowadzenie do Pythona – składnia, typy danych, zmienne | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Instalacja środowiska, praca w edytorze z AI | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Zapoznanie z systemem LMS i strukturą kursu | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Podstawowe ćwiczenia tekstowe i test diagnostyczny | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Instrukcje warunkowe | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Pętle | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 VR : demonstracja działania pętli na scenie 3D (np. zapętlone ruchy, reakcje) | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Ćwiczenia kodowania w edytorze z AI | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Tworzenie i wywoływanie funkcji | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Wartości zwracane, parametry, return | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Moduły standardowe (match, random) | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Praca z dokumentacją | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Test interaktywny w LMS | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Listy i operacje na listach | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Słowniki, krotki, zbiory – właściwości i zastosowania | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Iteracje po strukturach danych | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Symulacja działania kodu w edytorze AI | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Wejście do wspólnej sceny VR – laboratorium kodu | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Pokaz działania funkcji i klas w czasie rzeczywistym | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Symulacja struktury danych jako obiektów 3D | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Zadania wspólnie w przestrzeni VR | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Klasy, obiekty, atrybuty i metody | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Dziedziczenie i struktury obiektowe | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Realizacja prostego projektu (np. quiz lub gra tekstowa) | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 VR : prezentacja projektu jako animacja lub interakcja z obiektem 3D | Prowadzący Dawid Tomczyk | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 140,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 140,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Tomczyk
Prowadzi szkolenia dotyczące m.in. analizy danych, budowy aplikacji internetowych oraz pracy z bazami danych.
W ramach zajęć wykorzystuje język SQL oraz systemy takie jak PostgreSQL i MySQL. Uczestnicy kursów uczą się integrować Pythona z bazami danych, tworzyć zapytania i przetwarzać dane. Szkolenia mają charakter praktyczny i opierają się na pracy z realnym kodem.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Pliki dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie.
Warunki uczestnictwa
Wymagana jest obecność min 80% lub ze wskazaniami Operatora
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę. Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej na 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji usługi.
Informacje dodatkowe
Projekt „Inwestycje w usługi rozwojowe” nr FERS.01.03-IP.09-0025/23 współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus – Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Usługa zostanie przeprowadzona w całości wewnątrz aplikacji EduOrganizer To nowoczesne, kompleksowe narzędzie umożliwia uczestnikom wygodny dostęp do materiałów szkoleniowych, transmisji na żywo, testów oraz indywidualnej komunikacji z trenerem – bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania czy tworzenia kont w innych systemach.
Cały proces szkoleniowy – część teoretyczna oraz praktyczna odbywa się w jednym, intuicyjnym środowisku. Gwarantujemy wysoki poziom organizacji, bezpieczeństwa danych oraz komfort nauki w przyjaznej i interaktywnej formie. Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy wraz z dostępem do panelu LMS.
Usługa została stworzona na podstawie licencji EduOrganizer zakupionej w ramach projektu ,,Inwestycje w usługi rozwojowe” nr FERS.01.03-IP.09-0025/23
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, mikrofon i bezpłatną aplikację oraz Internet .
Wymagane jest posiadanie kamery.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Do sprawnego udziału w usłudze preferowany jest Internet z prędkością łącza od 512 KB/sek
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny od 1h przed rozpoczęciem szkolenia oraz w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Podczas zapisywania na usługę uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swojego wizerunku.
Szkolenia online będą nagrywane tylko i wyłącznie na potrzeb udokumentowania prawidłowego przebiegu szkolenia i jego archiwizacji. Nie udostępniamy nagrań ze szkolenia ze względu na ochronę danych osobowych oraz widocznego na nagraniach wizerunku osób trzecich (osoby prowadzącej oraz innych uczestników szkolenia).