Triada innowacyjnych metod logopedycznych. Kurs kompleksowego podejścia do terapii
Triada innowacyjnych metod logopedycznych. Kurs kompleksowego podejścia do terapii
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany do:
- Logopedów i neurologopedów – chcących poszerzyć swój warsztat terapeutyczny o nowe metody pracy z pacjentami
- Fizjoterapeutów i osteopatów – pracujących z pacjentami z zaburzeniami miofunkcjonalnymi i oddechowymi
- Terapeutów integracji sensorycznej – szukających skutecznych narzędzi do regulacji napięcia mięśniowego i funkcji orofacjalnych
- Lekarzy i specjalistów zajmujących się terapią zaburzeń karmienia i mowy – pragnących lepiej zrozumieć możliwości wsparcia terapii manualnej i elektrostymulacji
- Rodziców i opiekunów dzieci z zaburzeniami miofunkcjonalnymi – którzy chcą świadomie wybierać najlepsze metody wsparcia terapii swoich dzieci
Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem, dla firm w okresowych trudnościach (SWO)
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólnej wiedzy w logopedii/neurologopedii.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji26-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu kursu przygotowany będzie do samodzielnego stosowania różnych metod terapeutycznych w logopedii/neurologopedii. Uczestnicy wyposażeni zostaną w kompetencje, które pomogą im świadomie wybrać narzędzia najlepiej dopasowane do potrzeb pacjentów / dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i orientuje się w innowacyjnych metodach logopedycznych | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i rozróżnia u pacjenta zaburzenia nerwowo-mięśniowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia mechanizmy i zastosowanie terapii wibracyjnej w logopedii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Określa zasadność wykorzystywania elektrostymulacji w logopedii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zmiany w podejściu terapeutycznym przy wykorzystaniu kinesiotapingu w logopedii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Określa zastosowanie terapii nerwu błędnego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje innowacyjne metody w terapii logopedycznej | Kryteria weryfikacji Przygotowuje pacjenta do procesu terapeutycznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Aktywnie i pasywnie reguluje procesy ślinienia i funkcje pokarmowe adekwatnie do zaburzeń pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje terapię integracji sensorycznej (SI) w połączeniu z elektrostymulacjąprzy zaburzeniach miofunkcjonalnych u pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje terapię wibracyjną w logopedii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje autorskie rozwiązania wykorzystania elektrostymulacji w logopedii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje kinesiotaping w terapii logopedycznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje terapię nerwu błędnego w logopedii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Uczestnik poprawnie diagnozuje dolegliwości/ choroby pacjenta oraz dobiera proces terapii i stosowanych metod | Kryteria weryfikacji Skutecznie prowadzi wywiad z pacjentem lub osobą do tego upoważnioną (np. rodzicem, opiekunem) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji Komunikuje pacjentowi (oraz jego rodzicowi/ opiekunowi) planowany plan terapii oraz stosowane metody pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje Uczestników do samodzielnego stosowania różnych metod terapeutycznych w logopedii/neurologopedii. Uczestnicy wyposażeni zostaną w kompetencje, które pomogą im świadomie wybrać narzędzia najlepiej dopasowane do potrzeb pacjentów / dzieci.
Kurs skierowany jest do:
- Logopedów i neurologopedów – chcących poszerzyć swój warsztat terapeutyczny o nowe metody pracy z pacjentami
- Fizjoterapeutów i osteopatów – pracujących z pacjentami z zaburzeniami miofunkcjonalnymi i oddechowymi
- Terapeutów integracji sensorycznej – szukających skutecznych narzędzi do regulacji napięcia mięśniowego i funkcji orofacjalnych
- Lekarzy i specjalistów zajmujących się terapią zaburzeń karmienia i mowy – pragnących lepiej zrozumieć możliwości wsparcia terapii manualnej i elektrostymulacji
- Rodziców i opiekunów dzieci z zaburzeniami miofunkcjonalnymi – którzy chcą świadomie wybierać najlepsze metody wsparcia terapii swoich dzieci
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólnej wiedzy w logopedii/neurologopedii.
Program kursu:
- Diagnoza jako fundament terapii:
- Autorski arkusz badania pacjenta – jak badać i sporządzać opisy diagnostyczne?
- Kluczowe aspekty oceny: ślinienie, pozycja spoczynkowa języka, rozwój artykulacji i funkcji pokarmowych.
- Próba określenia przyczyn trudności pacjenta.
- Zaburzenia nerwowo-mięśniowe a regulacja procesów ślinienia i funkcji pokarmowych:
- Wpływ dysfunkcji nerwowo-mięśniowych na proces połykania
- Rola elektrostymulacji, masażu i osteopatii w terapii.
- Aktywne metody regulacji ślinienia:
- Kinesiotaping, elektrostymulacja, osteopatia, masaż, terapia miofunkcjonalna.
- Pasywne metody zmniejszania ślinienia:
- Wibroterapia i elektrostymulacja.
- Pozycja spoczynkowa języka i wsparcie funkcji oddechowych:
- Techniki ułożeniowe i oddechowe wspomagające regulację ślinienia
- Terapia integracji sensorycznej (SI) w połączeniu z elektrostymulacją:
- Zastosowanie w zaburzeniach miofunkcjonalnych.
- Terapia wibracyjna w logopedii – mechanizmy i zastosowanie.
- Elektrostymulacja w logopedii:
- Autorskie rozwiązania: nowoczesny aparat i innowacyjne elektrody.
- Kinesiotaping w terapii logopedycznej:
- Nowości i zmiany w podejściu terapeutycznym.
- Terapia nerwu błędnego.
- Walidacja wiedzy i umiejętności.
Podczas kursu Uczestnicy korzystać będą z metod terapeutycznych w świetle najnowszych doniesień naukowych. Kurs pozwoli uczestnikom lepiej zrozumieć i wybrać najbardziej efektywne techniki terapeutyczne, które mogą wzbogacić ich praktykę zawodową. Kurs stanowi wprowadzenie do różnorodnych metod terapeutycznych stosowanych w neurologopedii. Jego celem jest przedstawienie możliwości, jakie daje kinesiotaping, elektrostymulacja, wibroterapia, terapia miofunkcjonalna i inne techniki wspierające terapię pacjentów.
Uczestnicy zdobędą podstawowe kompetencje z zakresu każdej z metod, co pozwoli im świadomie ocenić ich potencjał i zdecydować, które techniki warto wdrożyć w swojej praktyce. Analiza przypadków (case study) pomoże lepiej zrozumieć skuteczność poszczególnych narzędzi oraz ich zastosowanie w codziennej pracy terapeuty.
Kurs stanowi pierwszy krok do poszerzenia warsztatu pracy i wyboru strategii, które najlepiej odpowiadają na potrzeby pacjentów.
Po ukończeniu kursu Uczestnik nie otrzymuje uprawnień do stosowania metody elektrostymulacji, kinesiotapingu (wymagane jest pełne, dedykowane szkolenie), a zdobywa kompetencje, które metody mogą być pomocne w pracy terapeutycznej,
Usługa będzie prowadzona przez dwie trenerki, tj. mgr Aleksandrę Kaczyńską oraz mgr Ewę Wojewodę.
Usługa prowadzona będzie z wykorzystaniem metod aktywizujących i interaktywnych: dyskusja, warsztaty, praca własna, praca na sobie i w parach, pogadanka, ceasy indywidualne i grupowe, stymulacje.
W trakcie usługi zaplanowane są przerwy, które nie są wliczane do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi).
Walidacja wliczona jest do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi)
Walidacja prowadzona w formie testu teoretycznego, obserwacji w warunkach symulowanych oraz debaty swobodnej przez inną osobę niż prowadzące, na koniec procesu kształcenia.
Liczba godzin teoretycznych: 2h i 30 min
Liczba godzin praktycznych: 6h i 15 min
WAŻNE! 1h = 45 min
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia Uczestnik powinien zapoznać się z ogólnodostępną literaturą przedmiotu w zakresie metod terapeutycznych stosowanych w logopedii/neurologopedii.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Diagnoza jako fundament terapii - teoria 15 min; praktyka 30 min | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Zaburzenia nerwowo-mięśniowe a regulacja procesów ślinienia i funkcji pokarmowych teoria 10 min; praktyka 20 min | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Aktywne i pasywne metody regulacji ślinienia - teoria 15 min; praktyka 30 min | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Pozycja spoczynkowa języka i wsparcie funkcji oddechowych - teoria 10 min; praktyka 20 min | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Terapia integracji sensorycznej (SI) w połączeniu z elektrostymulacją - teoria 15 min; praktyka 30 min | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Przerwa | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Terapia wibracyjna w logopedii – mechanizmy i zastosowanie - teoria 15 min; praktyka 45 min | Prowadzący mgr Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Elektrostymulacja w logopedii - teoria 15 min; praktyka 30 min | Prowadzący mgr Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Kinesiotaping w terapii logopedycznej - teoria 15 min; praktyka 30 min | Prowadzący mgr Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Terapia nerwu błędnego - teoria 10 min; praktyka 20 min | Prowadzący mgr Ewa Wojewoda | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja wiedzy i umiejętności | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 88,89 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 88,89 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Aleksandra Kaczyńska
Ukończyła wiele kursów i szkoleń kwalifikacyjnych, w tym Curso Castillo Morales RCM – w Cordobie (Argentyna) oraz całościowy, wieloetapowy kurs J.Brondo "Opieka i wsparcie dzieci urodzonych przedwcześnie" - Argentina (Cordoba). Od 2019 roku realizuje staż w Clinica y Maternidad del Sol na Oddziale Patologii Wcześniaka, gdzie ma możliwość praktyki w zakresie holistycznego wsparcia noworodka. Zafascynowana holistycznym podejściem do opieki nad dzieckiem z wyzwaniami rozwojowymi, łączy w swojej pracy koncepcje neurofizjologiczne z metodami samoregulacji i masażu. W związku z tym praktykowała chińskie techniki masażu, aby lepiej zrozumieć potrzeby pacjentów. Obecnie pracuje jako neurologopeda na Oddziale Gastrologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii IP Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Szkoli i wykłada od 2011 roku. W ciągu ostatnich 5-ciu lat przed terminem realizacji usługi zrealizowała znacznie ponad 200h szkoleń w powyższych zakresach.
mgr Ewa Wojewoda
Ukończyła Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Zrealizowała wiele kursów i szkoleń w zakresie fizjoterapii i osteopatii. Uczestniczyła w wymianach międzynarodowych osteopatów w ramach Ostheopathic European Academic Network (OsEAN) w Belgii. Absolwentka Osteopatii Pediatrycznej. Zrealizowała wieloetapowy kurs J.Brondo "Opieka i wsparcie dzieci urodzonych przedwcześnie" - Argentina (Cordoba) i staż w Clinica y Maternidad del Sol na Oddziale Patologii Wcześniaka.
Obecnie kończy międzynarodową szkołę Flanders International College of Osteopathy i prowadzi badania na Warszawskiej Akademii Medycznej, a także szkołę naturopatii.
Codziennie praktykuje osteopatie z dziećmi z dysfunkcją neurologiczną i genetyczną w tym chorobami rzadkimi we własnym Centrum Terapeutycznym. Od 2017 r. wykłada i szkoli. W ciągu ostatnich 5-ciu lat przed terminem realizacji usługi zrealizowała znacznie ponad 200h szkoleniowych w powyższych zakresach tematycznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu Uczestnicy otrzymują skrypt w wersji drukowanej, obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego kursu
Warunki uczestnictwa
Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU usług ZAKLAMERKOWANI.PL na zaklamerkowani.pl
Obecność każdego uczestnika potwierdzona zostanie własnoręcznym podpisem złożonym na liście obecności.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Uczestnik ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi z uwagi na swoje szczególne potrzeby, powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem usługi poinformować Organizatora o dodatkowych indywidualnych wymaganiach udziału w usłudze.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w ramach działalności Niepublicznej Placówki Kształcenia Ustawicznego
Podstawa zwolnienia z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawy o podatku od towarów i usług
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w tym kosztów związanych z dojazdem na usługę, zakwaterowaniem lub wyżywieniem
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURES"
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala spełniać będzie bezpieczne i higieniczne warunki pracy